DISKUZE K ČLÁNKU Vettel po změně pravidel, která ukončila jeho dominanci, vážně přemýšlel o odchodu z F1
Šéf Red Bullu Christian Horner přiznal, že čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel po velkých změnách minulý rok přemýšlel o tom, že v F1 skončí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel po změně pravidel, která ukončila jeho dominanci, vážně přemýšlel o odchodu z F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
odin
09:37 29.01.2015 77.240.96.XXXadd.1) ano tak jsi to napsal. Ale s tím dovětkem nesouhlasím. Loni nebyl Hamilton nejlepším šetřičem gum. I Vettel tvrdil, že rozdíly v šetření nehrály takovou roli, jako dříve. Loni měl Ham nejlepší auto, stejně jako Vettel v předchozích letech, tak získal titul. Akorát že o něj musel bojovat s týmovým kolegou, kdy nedostal nic zadarmo. Na rozdíl od Vettela v minulosti.
add.2) Tak s pneumatikami to umí-nezpochybňuji. Ale vždycky záleží především na autě, jak to umí s pneu. A už jsme zase u změny konstrukce gum a politiky RBR.
add.3) Trochu jsem tušil, že RBR o svůj náskok příjde, když se změnilo vše v čem byli před konkurencí. Ale, že by Ricci zajezdil Vettela, jsem nepředpokládal (i když jsem o Vettelovi vždy tvrdil, že není nejlepším). Dost mne zklamal. Tak uvidíme, co předvede letos.
add.4) To, že považuji Hornera za bezchrakterního lháře a že odvozuji charakter jeho mazánka z prohlášení učiněných po rozchodu, se nikterak nevylučuje. Naopak. Většinou tato prohlášení bývají pravdivější, než PR kecy pečlivě připravované mluvčími, které mají za cíl přesvědčit fanoušky o ideálním stavu a idilických vztazích v týmu. Ty věříš raději PR kecům, já větám proneseným v určitých emocích. I když je beru částečně s rezervou.-
Mike17
15:51 31.01.2015 93.99.87.XXX1a. V tom smyslu jak jsem to psal byl i Hamilton nejlepším šetřičem. Protože přesto, že gumy nehrály až takovou roli jako předloni, pořád hrály roli zásadní. Proč si to myslím? Stačí se podívat na rozdíl RosxHam v kvalifikacích a závodech, nebo třeba změnu jejich vzájemných rychlostí na různých směsích. Pilot by měl být stejně rychlý na jakýchkoliv gumách a rychlost v závodech by se měla od kvalifikační lišit hlavně v strategii. NR byl rychlejší na měkkých, LH na tvrdých (na tom jsme se tuším shodli). Protože se jelo převážně na tvrdých LH má titul. Letos se nic nezmění, bude mít titul další.
1b. Mercedes měl vyrovnanější dvojici, ale viděl jsem dost soubojů i u RB. Měli toho tedy zadarmo zhruba stejně. Nevidím v tom zásadní rozdíl.
2. Jistě, je to i o autě. Ale RB získal 4 tituly a gumy se změnily jednou v době, kdy už vyhrával. Vliv na titul = 0.
3. To jsme tušili společně. Auta byla úplně nová, tzn. že veškerou výhodu ztratili. Na začátku jsem nečekal Ricciho převahu, ale převaha Ricciho koresponduje z popsanými důvody, tudíž na tom nevidím nic zvláštního. Stejně špatné sezony měli i Alonso s Hamiltonem, opět nic neobvyklého.
4. OK. Jen by mne zajímalo odkud víš, kdy jsou to připravené PR kecy a kdy mluví spontánně. Při každém rozhovoru může a nemusí mít připravené odpovědi. V tomto případě to není jasné vůbec.-
odin
18:33 31.01.2015 77.240.96.XXX1a) Zajímavé je, že když Pirelli ohlásilo v 2013 změnu tvrdostí směsí (ještě před změnou konstrukce) zrovna my dva jsme se dohadovali o zvýhodnění/nezvýhodnění RBR před Lotusem. Tehdá jsi měl úplně opačný názor. Ale čemu se vlastně divím, že? A nevidím v tom žádný rozdíl. LH to jde lépe na tvrdších, stejně jako to tehdá šlo RBR. NR na měkčích, stejně jako Lotusu. Mně vadilo že se měnily specifikace na základě stížností RBR. Tobě vadí, že se nemění specifikace...
1b) O jakých soubojích u RBR mluvíš? O multi 21, nebo o multi 12? Já jsem u Merglu žádné takové hlášky nezaznamenal. Ty ano? Tím chci říci, že Rosberg měl stejnou šanci získat titul, jako Hamilton. U RedBullu to tak nebylo. O tom jsem skálopevně přesvědčen. Tam se jezdilo na Vettela, ať se ti to líbí, nebo ne.
2)Tak to si nemyslím. Díky změně konstrukce pneu zlikvidovali jedinou konkurenci Lotus.
3) Tomu nerozumím. Jak mohl mít Hamilton špatnou sezónu, když získal titul? Takhle špatnou sezónu by si asi přál mít každý pilot... To jsi trochu ustřelil, ne?
4) V tomto případě to je jasné. Vettel od RBR odešel a tudíž padly veškeré zábrany. Skončilo jeho hájení. Ale ty vlastně nepřipouštíš, že byl hájen... Tak v tom se neshodnem.-
Mike17
11:31 01.02.2015 93.99.87.XXX1a. Chceš říct, že jsem někdy zastával názor, že by gumy měly být rozhodujícím faktorem na voze? Nebo že by měly vydržet jedno kolo? Můžeš mi prosím uvést kdy??? Už v roce 2013 jsem po VC Číny tvrdil, že jsou to gumy na h.... a to bylo několik měsíců před změnou. A proto mi ani nevadilo, když začali volit na závody konzervativní směsí (ne změna v tvrdosti směsí!!!). Tak si PROSÍM ZASE nevymýšlej nějakou změnu názorů. Ano vadí mi, že se PŘED SEZONOU opět nezmění gumy tak, aby piloti mohli závodit, místo šetření. Už několik let.
1b. I kromě zmíněné Malajsie spolu SV a MW sváděli souboje. Jestli si žádné nepamatuješ, pak máš silně selektivní paměť. Nebourali náhodou někdy spolu, nebo jsi to pro tentokrát zapomněl? A u Mercedesu nebyly žádné hlášky? Co třeba stejný závod v Malajsii 2013? Opět výpadek paměti? O tom jakou šanci měl Nico vzhledem ke strategiím se dá jistě také spekulovat. Ale to by ti pak vyšlo, že ne jen u RB mají TR, že?
2. Nepopírám, že to na výkonost Lotusu mělo vliv. Popírám, že to mělo vliv na titul.
3. Samozřejmě jsem nemyslel letošní sezonu. Nebo mě máš za úplného debila, abych považoval titul za špatnou sezonu?
4. Opět. Nikdy jsem nezpochybňoval, že měl Vettel u RB privilegované postavení!!! Ale to bys nebyl ty, abys mne z toho přes milion upozornění opět neobvinil. Mám tomu rozumět tak, že od teď bude Horner mluvit jen pravdu? Já abych si to někam napsal.-
odin
13:35 01.02.2015 77.240.96.XXXUž si zase nerozumíme. Zatímco já se snažím srovnávat srovnatelné, ty kličkuješ a srovnáváš pro tebe vhodné.
1a) Z těchto názorů tě neobviňuji. Ale když Pirelli ohlásilo na základě protestů RBR nasazování tvrdších specifikací oproti minulé sezóně, zastával jsi se tohoto kroku. Logicky protože vyhovoval tvým oblíbencům a znevýhodňoval Lotus jakožto jediného jejich soupeře. Nyní když to jde tvému oblíbenci lépe na měkčích, jsi zklamán, že se nic nemění. Asi by si Nico měl podat taky protest, možná mu bude vyhověno. Ale nejprve to chce pořádnou pomlouvačnou kampaň.
1b) Ano souboje spolu sváděli, ale většinou jen kdž byl Vettel za Webberem. V tom případě se bojovat mohlo. Dokonce i bourat se mohlo. Opačně už ne.
Když jsem psal, že Rosberg měl stejnou šanci získat titul, tak jsem měl na mysli loňskou sezónu, kdy měl Mergl auto na titul a oba jeho piloti si to směli o něj rozdat. A srovnával jsem to se sezónami, kdy měl RedBull auto na titul a oba jeho piloti si to o titul rozdat nemohli.
Najednou se ti zdají strategie týmových kolegů důležité? Když jsem na podobné věci upozorňoval v případě RBR, tak jsi to přecházel slovy, že jde o moje spekulace a že tam nejsou pitomci, kteří se úmyslně chtějí obírat o body a peníze. Tak jak to teda je? U RBR pitomci nejsou a u Merglu jsou? Srovnej si to.
2) na základě čeho popíráš vliv změny konstrukce pneu na titul Lotusu? Máš věšteckou kouli? Vždyť FIA s Pirelli eliminovali Lotusácké auto a jeho šetrnost k pneu na maximální úroveň. Na měkkých byl Lotus schopen jet o jednu zastávku méně než VŠICHNI jeho soupeři. Tak bylo třeba přidat na tvrdosti a pak i změnit konstrukci. Já si naopak myslím, že kdyby vše zůstalo tak jako na začátku sezóny, Lotus by měl velikou šanci titul získat.
3) Opět kličky, výmluvy. A tak si dovolím opět srovávat srovnatelné. Ham Buttona po jeho příchodu k McLarenu porazil. To až později se na něho But dotáhl a byl i lepším. A u Alonsa musím pátrat hodně daleko v paměti. V začátku jeho kariéry dostal na frak od týmového kolegy. A teď to srovnáme s čerstvým čtyřnásobným mistrem světa Vettelem, který byl poražen "nováčkem" v týmu. Když uvážíme, že nově příchozí pilot je vždy v určité nevýhodě, je tento výsledek dost překvapující a mnohým by měl otevřít oči.
4) Notorický lhář nemůže najednou mluvit jen pravdu. Ale může občas pod emocemi udělat výjimku.-
Mike17
15:40 01.02.2015 93.99.87.XXXOK. Já srovnávám všechyn jejich sezony, ty si vybíráš jen ty co se ti hodí. A já srovnávám jen to co je vhodné. Hmmm.
1a. Můžeš mi prosím ukázat, kde chci letos MĚKČÍ gumy????? Opět nějaká domněnka čtená mezi řádky??? Čti řádky!!!!! Ne, já chci pořád to samé, aby nehrály tak velkou roli. I když to Nicovi může brát šanci na titul. Nevím, co má Nico dělat a je mi to jedno. Ale možná když budou bouchat jedna za druhou, k nějaké změně dojde. Ale spíš k tvrdším sadám, tudíž proti Nicovi.
1b. Já si pamatuju i souboje, kdy byl Webber ten vzadu. Ale nejspíš je to tím, že nesrovnávám jen to, co je vhodné. RB měl auto na titul 5 let a nevím o roce, kdy spolu souboje nesváděli. A nevím o případě, kdy musel Mark Seba pustit, kromě případů kdy už neměl šanci na titul.
Já na rozdíl od tebe, neviním Mercedes z nějakého podvodu. Ale mít tvé myšlení a za vším podvod hledat, určitě bych se nad (nejen) strategiemi Mercedesu pozastavil. Zajímavé, že u RB jsi viděl podvod téměř všude a u Mercedesu se ti nic divného nezdá. A jen tak mimochodem, třeba v Japonsku 2013 jsem uznal, že byla strategie zvolená lépe pro Seba. Jen nevidím podvod v každé poruše.
2. Na základě náskoku RB v jednotlivých závodech. Do teď jsi tvrdil, že měl RB naprosto dominantní auto. Už to neplatí? Nebo chceš říct, že změna konstrukce měla vliv přes 0,5s na kolo? A jen u Lotusu??? Že RB vyhrával už před změnou ti nijak nevadí? Na základě čeho si myslíš, že by Lotus najednou vyhrával??? V čem měl být ta změna, že měl RB z ničeho nic porážet?
3. Prostě měl Ham špatnou sezonu, v další zase Buttona o trošku porazil. Stejně jako nevíš, jestli by Vettel v další neporazil Ricciho. Nevidím rozdíl. A u Alonsa jsem měl na mysli rok 2007. Neprohrál náhodou s úplným nováčkem v F1??? Když Vettel prohraje s nováčkem v TÝMU a jezdcem s 3-letými zkušenostmi, je to ostuda, ale prohry Hama a Alonsa jsou potvrzením jejich kvalit? Rovný přístup???
4. A samozřejmě ta vyjímka je jen v případě, že je proti Vettelovi. Když ho někdy pochválí, jsou to předem připravené PR kecy. Že? Já jen abych tomu rozumněl kdy mluví pravdu a kdy ne: proti Vettelovi je to vždy pravda, pro Vettela vždy lež. Tak nějak to myslíš?-
odin
16:59 01.02.2015 77.240.96.XXX1a) Připadlo mi, že považuješ tvrdší směsi jako výhodu pro Hamiltona. Pokud se mýlím, tak se omlouvám.
1b) Já si teda nevybavuji závody, kdy byl Webber ten vzadu a kdy mohl Vettela předjet. Možná, někdy před 5 lety? V posledních sezónách se mi nic v paměti nevybavuje. Připomeň.
Webber (dle propagandy RBR) Seba pouštět nemusel, protože se tým postaral, aby se Vettel před Webbera dostal. Ať už nevhodnou strategií, volbou pneumatik, nebo ho jednoduše podvedl-zpomalil. A opět připomínám, když na to kdokoliv, včetně mě, upozornil, odmítl jsi to jako nepodloženou spekulaci. A argumetoval, že nejsou hloupí, aby se úmyslně obírali o body. Proto se mi zdá podivné, když spekuluješ o špatných strategiích Rosberga.
2)RBR měl dominantní auta z hlediska celých sezón. Nikoliv např. ze začátku 2013. Tehdá do GP Spain (vč.) vyhráli 2x stejně jako Alonso, Kimi vyhrál jednou, ale byl 3x druhý. Žádná dominance, ale kampaň za změnu pneumatik. Po změně už vyhrával jenom Vettel a Lotus šel rapidně dolů.
Pro ujasnění, nemyslím si, že by Lotus titul získal (kdyby se nic neměnilo), ale že by byl RedBullům vyrovnaným soupeřem. A možná by se k titulu mohl propracovat.
3) Jak by to dopadlo mezi SV a DR letos nevím. Ale řekl bych, že pokud by neměli šanci na titul, dopadlo by to stejně, jako loni. Pokud by byla šance na titul, Vettel by Ricciho zajel, samozřejmě s pomocí týmu tak, jak tomu bývalo v případě Webbera.
Alonso s nováčkem prohrál na druhá místa. V minulosti jsi tu mnohokrát zpochybňoval, když jsem psal o porážkách Schumachera Rosbergem. A v těchto případech se jednalo oproti souboji HamxAlo 2007 o mnohem výraznější bodové odstupy. Najednou rovnost bodů, rovnost vítězství a až rozdíl v druhých místech považuješ za znak dominance? Oba byli u týmu nováčky, tak že auto nemohlo být stavěno na přání nikoho. Opět rozdíl v případě SV a DR. A jak jsem psal bodově na tom byli stejně, na rozdíl od SV a DR. Přestaň kličkovat a vymýšletpro tebe vhodné situace.
4) To je blbost na úrovni tonoucí se stébla chytá. To není o Vettelovi. Já SV považuji stále za jednoho z výborných pilotů, ale beru ho s rezervou, protože za jeho úspěchy bylo vynikající auto. A v momentě, kdy o dominantní auto přišel, byl poražen i svým stájovým kolegou. Protože neměl možnost bojovat o titul, ani tým ho přehnaně nepreferoval. Jak jsi psal, může se to stát, že má pilot slabší sezónu. Pro mne to je také normální (viz má vyjádření na adresu SV z dřívějška). Uvidíme jak na tom bude letos, pak můžeme soudit.
A co se týče Hornera, nevěřím lidem, kteří něco jiného říkají a něco jiného dělají...-
Mike17
15:34 02.02.2015 93.99.87.XXX1a. Ano je to pro Hamiltona výhoda, ale to neznamená, že chci na formulích ještě větší hadry.
1b. Nemám čas to hledat, jen tak namátkou Silverstone 2010, Čína 2012 (dokonce si Webber nepochopitelně dovolil protěžovanou jedičku nepovoleně předjet ), Korea 2012. Stačí? Ano podle tebe Webbera zpomalovali hlavně v sezoně 2013, kdy byl Mark tak pomalý, že to nemělo naprosto žádný smysl a jen darovali body Alonsovi. Proč? Netuším, asi jsou naprosto stupidní. A ano, tohle jsem popíral, včetně Malajsie, kterou ty vydíš naprosto ojedinělým a originálním způsobem. Ale u některých závodů režii nepopírám!!! U těch, kde to dávalo smysl.
2. Tvrdli jsi, že měl dominantí auto v DRUHÉ polovině 2013. Souhlas. Gumy k tomu mohly přispět, ale to auto by vyhrávalo stejně, jen možná ne ve všech závodech. Bylo nejrychlejší už 3 závody před změnou!!!
3. Nic nevymýšlím. Ani to, že byl v sezoně 2007 Ham dominantní. To jsi vyčetl zase kde? Prostě Alonsa porazil, nikde neříkám, že výrazně. Oby v týmu byli nováčky, ale Alonso byl 2x mistr světa, zatímco Ham jel své vůbec první závody v F1. Pro tebe je to stejné??? A kdo pak že kličkuje. Já si myslím, že letošní sezona u RB by byla jiná jak loňská, soudě podle konce sezony. Ale samozřejmě to jistě nevím.
4. To není o Vettelový jezdeckých kvalitách, ale o tom co si myslíš o jeho chování. O tom, že máš na něj pohled zaujatý (jako já třeba na Alonsa) ukazuje i to, co jsi napsal teď. Dominantní auto neměl všech 5 let u RB a neměl ho ani u STR. Takže tvrdit, že horší sezona je proto, že o něj přišel je blbost. Neměl dominantní auto většinu sezon v F1. Letos uvidíme. Dáme sázku jak na tom bude v porovnání s Kimim? Já tipuju menší převahu Vettela, ale rozhodně ne takovou, jako měl Alonso.-
odin
19:13 02.02.2015 77.240.96.XXX1a) Ok. Jenom k tomu dodám, že se dohadujeme o našich přáních. Já zase chci, aby se neměnily pravidla uprostřed sezóny.
1b) To snad ne? I přes vyjasnění, že chci srovnání srovnatelného, opět uvedeš tohle. V Číně 2012 Vettel startoval z 11.místa, Webber z 6.místa. Po celý závod byl před Vettelem a svoji pozici ztrácel jen, když zajel k Pitstopu. Jelikož stavěl o jednu zastávku víc, byl v závěru těsně za Vettelem, který měl opotřebované gumy. Když ho předjel dal mu okamžitě 2,5 sec/kolo. To měl riskovat ztrátu svých pozic,když měl lepší materiál a byl rychlejší? Mimochodem Kimi tady taky jezdil pořád druhý a v závěru mu odešly pneu až skončil 14.
Korea 2012 Webber startoval z PP Vettel ho po startu předjel, odjel mu na 9-10sec. a dojel si pro vítězství. Souboj jsem neviděl jedniný. A v Silverstone 2010 byla ona kauza křídla. Tam se také moc nebojovalo. Schválně jsem si vše prohlédl a připadá mi, že jsi ustřelil. Jedině ta Čína by se dala počítat (s hodně velkým skřípěním zubů) jako "vyhovující" příklad mému dotazu.
Nechci po tobě, abys hledal jiné (máš jistě smysluplnější práce dost). Jenom mě to ujistilo, že když si ani já, ani ty nemůžeme vybavit nějaký takový příklad, tak jich nebude mnoho.
Malajsii jsem viděl hned po závodě a vidím dodnes, jako podvod týmu na Webbera. Najet 5 sec. během jediného kola v obdobném režimu pneu se stejným autem, kdy nikdo neměl potíže, je nesmysl. Takovou ztrátu neměli ani HRT na špici. A loňská sezóna ti jasně musela ukázat, jak dlouho trvá stáhnout 5 sec. na svého kolegu v boji o vítězství. 10 a více kol !!! Jinými slovy, když jeden stahuje 0,5sec/kolo jde o mimořádný výkon. A kecy o Vettelově neskutečné rychlosti, neposlušnosti, mojí nelogické spekulaci, či nasraném Hornerovi, neberu. Nebo snad myslíš, že Vettel měl jako jediný k dispozici tak dominantní auto, že bylo o 5 sec/kolo rychlejší než Webberovo a o 6 a více sec. rychlejší než ostatní? Tak to by byla utajená dominance ještě větší, než měl loňský Mergl.
2) Ok. Ale těžko můžeme vědět, jak by ta auta fungovala na konci sezóny. A ještě poznámka. Tvrdil jsem kdyby nedošlo k žádným změnám, tedy ani ke konzervativnějšímu přístupu Pirelli a volbě tvrdších směsí.
3) Miku problém s tebou mám ten, že ty popíráš jasné výsledky, mnohdy sarkasticky bagatelizuješ. A pak mi vnucuješ "prakticky remízu" jako rovnocený příklad. Zahraju si na tebe. Alo:Ham 109:109, zatímco Ric:Vet 238:167, to jsou stejné výsledky i rozdíly Bravo. A to mi chceš namluvit, že se živíš čísly?
Každá sezóna je jiná. I čtyři titulové sezóny Sv byly každá jiná...
4) Ano, je to především o tom, co kecá. Já proti Vettelovi pilotovi zaujatý nijak nejsem. Až na pár výjímek (drobností) své tituly získal fér....-
Mike17
18:11 03.02.2015 93.99.87.XXX1a. OK.
1b. Promiň, ale chtěl jsi příklady, kdy byl mezi nimi souboj a Webber byl ten vzadu. A doslova jsem ti psal, že střílím od boku, protože nemám čas to hledat. V Číně byl MW ten vzadu? Byl! Bez ohledu na to kde startoval. Psal jsi, že RB Markovi nedovoloval s Vettlem bojovat a tady ho předjel. Je jedno na jakých gumách byl. Předjel ho? Předjel! Sebral mu body? Sebral. Co je na tom nesrovnatelného? Měl jsi specifikovat, že chceš pouze příklady, kdy byli oba na stejných gumách a souboj se ti zdál dostatečně urputný. To bych zabalil, protože bys na každém souboji něco našel. To samé v Silverstone, jen ho Mark nepředjel. Koreu připouštím, nepamatuji si už kde přesně se Vettel před něj dostal.
Ano Malajsii jsme už probírali. Dle tebe místo jednoduché TR Marka nejdřív urychlili, pak zpomalili, pak téměř rekordně rychle přezuli, přičemž nějak zapomněli na to, že ho vlastně chtějí v boxech zdržet. A to vše proto, aby se následně málem na trati zabili. A všechno je to logické. Hmmm. A nebylo to 5s, ale 4,1s. Mně obviňuješ, že nesrovnávám srovnatelné a ty tu porovnáváš rychlost na ojetých tvrdých před výměnou a fungl nových měkkých a divíš se, že někdo ztratil 4,1s??? No to musí být TR, nebo boží zázrak (sarkasmus). Podívej se na VC Číny závod poté a uvidíš Vettela jak během 10 kol jeho gumy ztratily přes 5s na kolo. Pořád to bylo stejné auto a stejný pilot!!! A ty to pak srovnáváš s HRT??? Bože....
2. Nevím, jestli by měkčí směsi něco změnily, ale to už je kdyby..... Nicméně tvrdší směsi nejsou změna pravidel. Ty určuje Pirelli vždy několik závodů dopředu.
3. To už si děláš pr... ZCELA ÚMYSLNĚ jsem psal, že ty porážky nejsou stejným rozdílem. A ty mi tu zase přisuzuješ tvrzení, že stejné jsou. Bodové rozdíly jsou JINÉ, JAK JSEM UŽ PSAL!!!!!!!!!! A také je rozdíl, prohrát se zkušeným kolegou, nebo úplným nováčkem, jedoucím první závody.
4. OK.-
odin
09:37 04.02.2015 77.240.96.XXX1b) Miku, Miku. Já s tebou mám v některých diskuzích problém. A kdybych tě neznal, myslel bych si o tobě, že jsi pěknej d..l . Ale jelikož tě znám, tak jsem přesvědčen, že víš, nebo alespoň tušíš, jak jsem co myslel. Víš moc dobře, že mi vadil nerovný přístup týmu RedBull k oběma jejich pilotům. A zrovna v Číně naordinovali Webberovi o jednu startujícímu před pět míst před mazánkem o jednu zastávku více a tím jej připravili o cca 25sec. a umožnili Vettelovi dostat se před něho. Ale mělo to jednu nevýhodu. Ke konci závodu odcházeli pilotům jedoucí na 3 zastávky už rychle pneumatiky a jejich časy skokově padaly. Webber sice za Sebem poslušně kroužil asi 5 kol, ale pak už mu nezbývalo nic jiného, než ho předjet. A také mu okamžitě ujel. Já jsem měl na mysli skutečný vyrovnaný souboj obou pilotů a jejich garáží. Alespoň takový, jako byl k vidění minulou sezónu u Mercedesů. V Turecku 2010, kdyby nedošlo ke kolizi, bych byl ochoten věřit v férový přístup týmu k oběma, alespoň co se možnosti spolu bojovat na trati týče. Od té doby byl Webber ten, koho tým znevýhodňoval, a mohl bojovat o vítězství jen, když Vettel odstoupil, nebo když byl daleko v hloubi pole.
Malajsie byl podvod. Jednoduchým vysvětlením věří jednoduší lidé. A když si promítnu další události související i zdánlivě nesouvisející, jen mě to více utvrzuje, že mé přesvědčení bylo správné.
2) Pirelli určuje tvrdosti směsí cca na tři až čtyři závody dopředu. Ale také většinou ponechává stejné tvrdosti na stejných tratích každým rokem. V tomto řípadě o stupeň "přitvrdili".
3) Nedělám si pr..l. Jenom jsem přistoupil na tvůj styl.Taky jsi zpochybňoval porážky Schumachera v sezónách, nesmysly o kvalifikačních remízách a dalšími zástupnými argumenty. Jednoduše se nauč pohlížet na psané stejně, bez ohledu zda se týká tvého oblíbence, nebo neoblíbence. Až toto dokážeš, nebudeme se mít prakticky o čem bavit. Pokud zpochybňuješ, zpochybňuji též a stejnými nesmysly...
Ano Alonso skončil při stejném bodovém zisku za Hamiltonem. Ano prohrál s nováčkem v F1. Na druhou stranu tento nováček měl v týmu výsostnější postavení než úřadující mistr světa. A tento nováček toho také náležitě využíval, a já tvrdím, že zneužíval. A jestliže to přiznal i Ron Dennis, jehož byl Hamilton "závodnické dítě", pak na tom bude mnohé pravdy. Ale je móda, vše házet na Alonsa. Mně by zajímalo, jak by se chovali kritici Alonsa, kdyby byli v jeho kůži. Já jsem se v podobné situaci octl v práci, tak že jsem Alonsa docela chápal. O srazu ti to klidně budu vyprávět.-
Mike17
15:07 05.02.2015 93.99.87.XXX1b. Promiň, ale i kdybych připustil, že byla ta Čína úmyslně udělaná proti Markovi (což si nemyslím), tak už jen tvoje čísla svědčí o zaujatosti. Proč? Strategie o více zastávkách neznamená vždy nevýhodu, jinak by všichni VŽDY jezdili na jednu povinnou. NEJEZDÍ!!! I kdyby byla V TOMTO případě jeho strategie nevýhodná, pak rozhodně NEZTRATIL 25s. 25s trvá výměna s pitstopem. Na nových gumách JE KAŽDÝ rychlejší. Na tehdejších šrotech výrazně!!! Už jen na tomto je krásně vidět, že to není o jednoduchosti někoho, ale zaujatosti. Je divné, že ty nepochybuješ o poškozování Marka, která on sám nějak nezaregistroval. Bylo tu keců, že až odejde, tak se budeme divit co uslyšíme. Je pryč víc jak rok. A co jsme slyšeli? Že v NĚKTERÝCH chvílích se mu NĚKTERÁ rozhodnutí nelíbila. No to je šokující (sarkasmus). Že mu RB kazil celou sezonu 2013 sám nějak nepostřehl. Samozřejmě na rozdíl od tebe.
V tvoji Malajsii nevěří jen jednodušší lidé? Že by všichni v F1 byli jednodušší? Nikdo kromě tebe to neprokoukl. Zveličíš si rozdíl, vynecháš ty nejzásadnější nehodící se parametry (rychlost přezutí a rozdílnost gum), vypustíš co se dělo předtím i nevhodný důsledek pro RB a uděláš si z toho neotřesitelný závěr o podvodu. Ne, to fakt nemá smysl rozebírat. I kdyby měl všechny poruchy jen Vettel, stejně budeš vinit RB z poškozování Marka.
2. Každý rok mají trochu odlišné směsi. A proto se každý rok rozhodují až během sezony, jakou směs použijí. Podvod není to, že nepoužijí zrovna směs, kterou ty by sis představoval. Někdy použijí měkčí, někdy tvrdší. Dělají to tak pořád.
3. Já jsem někdy zpochybnil porážky Schumiho? Mezi kterými řádky jsi vyčetl toto? Rosberg ho porazil a to regulérně. V NĚKTERÝCH sezonách ovšem rozdíl v bodech neodpovídal realitě (třeba poruchy). Stejně jako v jiných případech. Stejně jako Schumi, Alonso i Hamilton byl i Vettel poražen týmovým kolegou. Nevím, co je na tom nesmyslného. Poukázal jsem pouze na toto. Ano okolnosti jsou různé. A žádnou z těchto porážek neberu jako něčí ostudu. O Alonsovi by jsme se mohli bavit hodiny. Choval se stejně jako Schumi. A stejně jako Schumi, je to skvělý pilot. Tím bych to zakončil.-
odin
17:36 05.02.2015 77.240.96.XXX1b) Z jaké zaujatosti mne zase obviňuješ? To, co jsi napsal, nepopírám. Já jenom tvrdím, že v Číně k by k žádnému předjetí Vettela Markem nedošlo, kdyby jeli oba na stejný počet zastávek. Webber startoval před ním a to poměrně s velkým odstupem. Nikdy se k sobě nepřiblížili a před sebe se dostávali jen díky odlišným strategiím zastávek. Že to vyšlo v závěru závodu zrovna tak, že Webber se čtyřmi zastávkami smáznul díky lepším časům na čerstvějších gumách onou ztrátu (uměle vytvořenou pitstopem navíc) je shoda okolností. Možná, že jen RBR testoval jaká strategie bude do budoucna rychlejší. Co já vím. Jenom mi nepřipadl tento tvůj příklad jako relevantní. To není o zaujatosti, ale o tvé schopnosti vybírat příklady a porovnávat neporovnatelné.
V Malajsii oba jeli na stejný počet zastávek a dokonce zastávky činili brzy po sobě. Tak že neměli výhodu/nevýhodu jinak starých a opotřebovaných pneu. Zajimavé je, že najednou během jediného kola Webber nevysvětlitelně ztratil přes 4 sec. Nic takového jsem například loni v případě pilotů Mercedesů neviděl. Pokud nebyl nikde problém, vraceli se na trať +- se stejnou ztrátou/náskokem. a stahování jim trvalo spoustu kol. A to se tu objevili spekulace jak tým jednoho upřednostňuje před druhým. Spekuloval jsi i ty. Já jsem nic zásadního nezaznamenal. Jednou na tom byl lépe Ham, pak Ros a tak se náhodně střídali. A byly vidět i rovnocenné souboje, nikoliv parodie, kterou předváděli u RedBullů.
2) Rozhodování Pirelli jsem nikdy nenazval podvodem. To tak nazýváš ty.
Jen jsem upozornil na fakt, že Pirelli přiznalo zásah do svých plánů v nasazování směsí. A zveřejnili, že budou volit tvrdší variany. Čili jinými slovy, měli připravenou nějakou strategii, kterou postupně zveřejňují a během sezóny na základě RedBullácké kampaně svoji strategii o stupeň změnili směrem k tvrdším variantám.
3) Ano zpochybňoval jsi porážky Schumiho. Ať už autem pro Buttona, zapoměl jsi na fakt, že Rosberg byl v týmu stejným nováčkem. Nebo umělým povýšením Rosberga na nejlepšího pilota. Nebo výčtem kvalifikačních vítězství/porážek, případně, body které mohl MS získat nebýt "smůly" a pak jsi z toho vyvozoval "co by, kdyby". atd, atd.
Já mezi chováním Alonsa a Schumachera rozdíly vidím. Třeba zrovna tebou zmíněné okolnosti. Alonso většinou reagoval na unfair jednání vůči němu. Schumacher byl vždy ten, kdo unfair jednal jako první.-
Mike17
16:01 11.02.2015 93.99.87.XXX1b.TVOJE citace: "naordinovali Webberovi startujícímu před pět míst před mazánkem o jednu zastávku více a tím jej připravili o cca 25sec. a umožnili Vettelovi dostat se před něho."
To je zaujatost. Sleduješ F1 dost dlouho na to, abys věděl, že pitstop navíc neznamená "připravení" o 25s a že není "shoda okolností", že díky čerstvým gumám ten náskok stáhl. To víš moc dobře (protože tě nemám za blbce) a napsal jsi to jen proto, abys našel něco proti RB.
A úplně stejně je zaujaté tvrzení, že "nevysvětlitelně" ztratil 4s. Je naprosto běžné, že první přezouvající stáhne ztrátu. Protože má čerstvé gumy a byly to k vidění i u Mercedesu. A v případě, že první přezuje na MĚKČÍ směs a druhý jede ještě na ojeté TVRDÉ sadě, pak je rozdíl výrazný. Samozřejmě na směsích roku 2013 to platilo dvojnásob, protože loni nebyly gumy až tak měkké. Nevysvětelné je to pro tebe jedině proto, že je to pro tebe zásadní argument pro TR pro Vettela. Opět si toho jako nezvyklého nikdo jiný nevšiml, protože na tom nic nezvyklého není.
Myslíš parodii na souboje jako v Turecku 2010? No to bylo fakt nahrané skvěle. Budeš to porovnávat třeba s naprosto dechberoucími souboji v Monze, Soči nebo Austinu? Být to u RB nenechal bys na Hornerovi nitku suchou.
2. Pořád píšeš, že to bylo na základě kampaně RB, což by v podstatě podvod byl. Ale nechme slovíčka. Mohl bych stejně říct, že na začátku roku 2013 byly směsi nepřiměřeně měkké na základě kampaně Ferrari a Lotusu. Byla by to stejná hloupost. přitvrdili kvůli explozím gum. F1 by měla vyhrávat rychlost, ne náhodné exploze špatných gum. Tvůj pocit, že nadnárodní gumařský koncern jde na ruku ze všech obrovských koncernů, zrovna rakouskému výrobci limonád je hodně úsměvný.
3. Nezpochybňoval jsem, že byl poražen. Zpochybnil jsem velikost rozdílu mezi ním a NR. Já v tom vidím rozdíl a to dost zásadní. Stejně tak jsem NIKDY netvrdil, že je NR nejrychlejší pilot. To sis opět vycucal. Jen jsem předložil množství poruch, které jednoho či druhého připravily o body. Podle mne pokud se bavíme o kvalitách pilotů, to člověk musí zohlednit. Nebo ne? Nezapomněl jsem na to, že Nico byl v týmu taky nováčkem, ale neměl 3-letou pauzu, během které se vozy radikálně změnily. Na to jistě "neúmyslně" zapomínáš ty.-
odin
09:16 14.02.2015 77.240.96.XXX1b) To není zaujatost. Zaujatost v tom hledáš pouze ty. Je jasné, že když MW startoval před SV a ten jej nikdy na trati nepředjel, ale dostával se před něho pouze díky MW dřívějším zastávkám v boxech a v závěru závodu měl MW o jednu zastávku navíc, byl SV před ním. MW měl lepší materiál a tudíž byl i rychlejší. Co mu zbývalo, když se nechtěl dostat do potíží s piloty jedoucími za ním? Prostě SV předjel a vrátil se na pozici, která mu náležela. Pro mne to jenom není relevantní příklad kdy spolu oba piloti RBR mohli rovnocenně bojovat.
Pitstop navíc někdy znamená připravení o 25 sec. někdy , ale neznamená. Lotusy právě v té době byly schopné jezdit o pitstop méně a udržet se před soupeři. Což bylo RedBullákům trnem v oku a vedlo k zmiňované změně pneumatik. Bohužel ty na vše hledíš jednostranně a vybíráš pouze argumenty, které se ti hodí. Koukej na tu sezónu v celém kontextu.
Ano i v sezóně 2014 byly závody o ničem, ale drtivá většina sezóny byla mnohem napínavější a zajimavější, než 2013, kde bylo už os VC GB jasné, kam to celé divadlo spěje a kdo má být vítěz. Alespoň mně ano.
Osobně by mne zajímalo, jak hodnotí obě sezóny více lidí tady z diskuzí. Protože si připadám jako nějaký extrémista z Al Kaidy, když tu publikuji své názory a snažím se hájit spravedlnost, a Fair-play. Je mi jasné, že každý tým přistupuje ke svým pilotům jinak. A každému jde o titul. Já mám problém se tím, když něco jiného říkají a něco jiného dělají. Ty jim to žereš a hájíš jejich lži a podrazy. Já ne. Proto se tu donekonečna hádáme. Bohužel. Nebo snad tobě připadala sezóna 2013 napínavější a zajímavější než ta loňská? Tys tam viděl více zajímavých závodů? Tys po malajsii věřil, že Webber dostane šanci Vettela připravit o titul? Já ne. A to moc dobře víš. Dopadlo to přesně tak, jak jsem předpokládal už na začátku sezóny. Tak o čem se chceš dohadovat?
2) Nadnárodní gumařský koncern nejde na ruku nikomu. Alespoň v začátcích sezón. Čili tvůj vymyšlený jakoby argument je lichý. (vím, že jsi to nemyslel vážně). Ale během sezóny a na základě tlaku, který vytvářel RBR spolu s Mercedesem, postupně Pirelli ustupovalo a podvolilo se. Kampaň to byla, protože se RedBulláci neštítili pomlouvat Pirelli i mimo sportovní platformu, což nejspíše mělo dopad i na jejich obchodní výsledky.
3) Aha. Tak že když NR získal dvakrát téměř dvojnásobek bodů MS a jednou zvítězil o 13 bodů, je to pořád vyrovnanější skóre než Alonso:Hamilton 109:109 ???
Neokecávej, nezohledňuj. Body hovoří jasně!!! Pokud chceš okecávat a zohledňovat, pak musíš to samé udělat i u Alonsa a Hamíka.
Na pauzu Schumiho nezapomínám. Ale tito lidé jsou profíci a jezdit umí, prakticky se vším. A o Schumim jsem nikdy nepochyboval, že by...-
odin
09:24 14.02.2015 77.240.96.XXX...mezi profíky nepatřil. U Schumiho jsem pochyboval pouze o jeho morálních vlastnostech a o tom, zda je opravdu ten nejlepší z nejlepších.
Takový Lauda po pauze vstoupil do mnohem mnohem odlišnější formule (atmosféra-turbo) a získal druhým rokem titul. Jeho stájový kolega byl Prost, v té době TOP pilot a mohli si to spolu o titul rozdat. Tady mi srovnání podmínek a výsledků Laudy a Schumachera silně převažuje na Laudovu stranu. Můj problém je, že jsem ledascos už za ta léta zažil. A proto mám poměrně velkou "databázi" událostí a tudíž jsem opatrnější ke kategorickým hodnocením vycházejícím z jednostranného pohledu.-
-
odin
11:43 14.02.2015 77.240.96.XXXTo je sice pravda, ale Lauda pro zisk titulu musel nutně porazit svého kolegu, též v nejlepším autě sezóny. Ten kolega byl už mistrem světa a patřil k nejlepším pilotům v poli. A když srovnám se Schumim, pak nevidím příklad, kdy porazil svého kolegu? A je jedno jaké měl auto. I kdyby bylo TOP, pak mi z výsledků vychází mistr světa Rosberg. Tobě snad vychází někdo jiný? Pokud ano, pak se můžeme dohadovat o příčinách, které by k tomu byly třeba. Navíc Rosberg při vší úctě nepatřil k TOP pilotům té doby a o mistrovském titulu si tehdá mohl nechat zdát. Přesto Schumiho zajel. A to třikrát za sebou. Což dle mne není náhoda. Ať se ti to líbí nebo ne, já srovnávám srovnatelné. Jo a abych nebyl osočen ze zaujatosti, tak dodávám, že jsem si vědom délky pauzy Laudy i Schumiho. Ta hraje mírně v Schumiho neprospěch. Na druhou stranu oba se vraceli pro titul, oba se vraceli když byli přesvědčeni, že jsou ve formě a oba to také deklarovali. Nemyslím si, že by jedn, či druhý byl do návratu nějak donucen, či vmanipulován. Věřím, že se oba vrátili ze své vlastní vůle a přesvědčení a nikdo z nich nešel hazardovat se svým jménem.-
Mike17
12:28 14.02.2015 93.99.87.XXXPromiň, ale Prost v té době nebyl mistr světa, první titul získal až rok poté v sezoně, kdy Laudu porazil. A jak Víš, že NR nebyl TOP pilot? Protože jezdil ve Williamsu? Své kvality TOP pilota loni prokázal. Toť můj pohled. Nicméně nebudu tu tvrdit, že Schumiho návrat byl lepší nebo stejný jak Laudův. Nechce se mi hledat, kolik poruch měl ten rok Prost, jestli se počítaly všechny závody apod. Takže hodnocení se zatím vyhnu, abych nedělal zaujaté závěry (to není narážka na tebe!).
-
odin
17:10 14.02.2015 77.240.96.XXXJo máš pravdu. Zaměnil jsem události roku 1983, kdy Prostovi utekl titul na poslední chvíli s událostmi roku 1985, kdy titul získal. Prost si v roce 1984 titul prohrál v Monaku. Tam kdyby se započítávaly celé body, mohl klidně i se Sennou prohrát a stačilo by mu to. Lauda tam nedojel Prost vyhrál, ale jen za 4,5b.
Rosberg a TOP pilot? Potažmo TOP pilot v roce 2010? Ani náhodou. Já Rosberga nepovažuji za TOP pilota ani letos. Nic proti němu nemám, ale Rosberg je u mne na stejné úrovni jako Webber. To se rovnou můžeme bavit o TOP pilotech středu pole. O Vergnem, který možná je také top pilot, když v minulosti porazil svého kolegu Ricciarda jež to loni natřel čtyřnásobnému mistru světa.
Já tu obhajuji spoustu pilotů (pro mnohé "druhé kategorie") Webberem počínaje, přes Barika, Coultharda, Irvaina a třeba Massou konče. Tvrdím, že dobrých pilotů bylo vždy spousty, jenom měli smůlu na techniku. Ale zároveň si uvědomuji, že ti opravdu TOP se od těchto přeci jen trochu liší. Webber, Massa, Rosberg a další jsou, nebo by byli schopni při troše štěstí, podpoře týmu či jiných shodách okolností získat titul. Ale top pilot titul dokáže obhájit, nebo získat i jinde. A tady přesně vidím rozdíly.
Jak jsem psal výše. Rosberga jsi uměle pasoval na TOP pilota, jen aby jsi měl obhájené Schumiho porážky.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek