DISKUZE K ČLÁNKU Motory 2017: Ferrari chce 2,2litrové V8 bi-turbo bez MGU-H a standardizované přeplňování
Na začátku února se bude znovu jednat o budoucím formátu motorů, které budou od roku 2017 pohánět vozy F1. Jaké jsou návrhy?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Motory 2017: Ferrari chce 2,2litrové V8 bi-turbo bez MGU-H a standardizované přeplňování
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
fireman66
21:33 23.01.2015 91.127.182.XXXPříspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze. -
ala6
18:35 23.01.2015 90.220.54.XXXstandartizace Jsem pro uplne rozmrazeni a stantartizovane na motoru (krome ECU) by byla pouze jedno - cena. Kazdy vyrobce by musel dodavat az 4 tymum za standatni cenu (treba tech 10 mil.) Kdo vyrobi nejvykonejsi motor za nejmensi cenu proste vyhraje. Vlastne cena bude fungovat jako jediny strop a vyrobci samy pouziji nektere standartni soucasky aby se na cenu dostaly. Pokud to nebude automobilka dotovat, coz dlouhodobe nejde a hlavne by se to nevyplatilo ani tovarnimu tymu, protoze by to "museli" dodat az trem dalsim tymum, kdyz by si rekli. To by dalo prostor pro inovace, zajimava reselni R3 az V12 :-D a prinos pro bezna auta (vykone a levne motory).-
anonym
18:54 23.01.2015 141.0.8.XXXnad tým som tiež uvažoval, podla mna to je najlepšia možnosť. načo obmedzovať vývoj stropom, ked sa môže obmedziť cena . to by pomohlo aj malým tímom, bolo by to zaujimavejšie a lacnejšie. ale pridal by som aj nejake obmedzenie prietoku no viac ako 100l na pretek. -
-
ala6
23:23 23.01.2015 90.220.54.XXXSice nevim proc by to nefungovalo, jelikoz penize jsou mocny regulator kdyz ne mas dat protivnikovi. Nerikam totiz "Musite to za tolik vyrobit", ale "Musite to za tolik prodat". Souhlasim vsak, ze to nikdy fungovat nebude. Urcite to neni sebespasny napad tak jednoduse, jak jsem napsal, ale rozhodne by to stalo za diskuzi a fungovalo by to lepe nez vsechna umela regulacni pravidla. Proc rikam "fungovat nebude" a zaroven "fungovalo by" ? Protoze najivni nejsem a o necem takovem ti co penize maji a otaceji je nikdy ani nezacnou uvazovat, natoz se s nekym o tom pobavit.-
Fanda.LH
00:25 24.01.2015 85.93.124.XXXJe to úplná kravina...
Jednak nemůžeš nikomu diktovat cenu... Výrobci chtějí vyrobit co nejlepší motor a týmy chtějí být konkurenceschopné... Takže ten kdo bude ztrácet, bude vždycky nucen investovat a jeho zákazníci, jakožto rukojmí se na tom raděj budou podílet, než by ztráceli...A když bude zakázáno platit víc, tak se to zaplatí v jiných položkách, to neměj starost...
Nemluvě o tom, že každý počítá... Přijmy a náklady... Renault i Ferrari si dokáží vyčíslit kolik fin. prostředků musí vynaložit, aby stáhli ztrátu na Mercedes = > Kolik musí vrazit do vývoje... To rozpočítají mezi svůj tým a zákazníky... Pokud jim vyjde, že se jim to nemůže nikdy splatit, tak z F1 odejdou...-
anonym
11:22 24.01.2015 178.40.228.XXXpreco by to nefungovalo?
ked sa uz uplne na zaciatku stanovia podmienky tak nieje dovod preco by to nefungovalo
a v akych inych polozkach by si to vyrbcovia uctovali ked by bolo jasne dane ze celu dodavku motoru aj s potrebnym personalom musia dodat za stanovenu cenu?
nieje to tak davno co automobilky svojim zakaznikom dodavali zasadne starsie specifikacie motorov a vacsinou sa jednalo vzdy o rok stare verzie(vypredaj skladov ) a tiez si niektory nevedeli predstavit ze by ich fia dokazala prinutit aby zakaznikom dodavali rovnaku verziu aku sami pouzivaju a vidis dnes je to uz samozrejmost-
-
anonym
13:17 24.01.2015 178.40.228.XXXved ked ich nebudu chciet dotovat tak ich nemusia nikto ich nebude nutit, vrazia do vyvoja tolko aby neprerabali a vec je vyriesena
ked to budu vediet dopredu tak to nieje diskriminujuce pre ziadnu stranu
to ze vyrobcovia chcu zarabat na predaji motorov je inak blud, oni chcu vyhravat tituly a predaj inym zakaznikom je len taky bonus.
honda je napriklad kludne ochotna dodavat motor len pre mclaren, nieje pre nu dolezite ci bude dodavat jednemu ale aj dalsim, oni prisli vyhrat titul a nie zarabat na predaji tych motorov-
-
anonym
15:36 24.01.2015 178.40.228.XXXasi mas problem s chapanim precitaneho textu
automobilky nevnimaju f1 ako priestor kde sa da zarobit predajom motorov, oni ju vnimaju ako reklamnu platformu
uz to konecne pochop ze na f1 sa predajom motorov zarobit neda, lebo to bude ten motor bud brutalne drahy a nikto ho nekupi alebo bude za rozumnu cenu ale bude brutalne slaby a znovu ho nikto nekupi
aj renault mal ciel byt na predaji novych motorov v zisku a vysledok je taky ze maju najdrahsi motor ale vykonovo to je slabe a hned od nich ich dlhorocny zakaznik odisiel k mercedesu ktory predava najvykonnejsi a zaroven najlacnejsi motor
ak by platila tvoja teoria tak mal renault napchat do vyvoja najviac prachov, lebo mal zazmluvnenych 4 zakaznikov, mercedes mal 4 len na 1 rok, ferrari malo len troch
ako je potom mozne ze renault do toho natlacil najmenej a je najdrahsi? ako to robi mercedes ze si moze dovolit mat najlacnejsi motor aj ked do toho natlacil najviac?
-
Fanda.LH
16:38 24.01.2015 85.93.124.XXXNo nevím na co reaguješ, ale na mě asi sotva (To k tomu chápání, zamysli se raděj nad sebou anonyme)... Jistěže jsou v F1 kvůli reklamě a ne proto aby prodávali motory, ale je to dosti drahá reklama a prodejem motorů si tyto náklady částečně kompenzují...
Cenu motoru si každý stanovuje sám na základě vlastního uvážení... Nevidím jediný důvod si myslet, že Mercedes do toho narval nejvíc...
Moje teorie platí... Jen neplatí vaše jednoduché závěry... Já říkám, že každý výrobce chce na své jednotce vydělat, každý si stanovuje cenu sám... Takže vysvětlil bych to jednoduše... Renault chtěl vydělat a nejspíš trochu víc než Ferrari, či Mercedes...
PS: Taky Renault je v trochu jiné pozici, nemá svůj tým v F1, takže pochopitelně co největší část svých nákladů přenáší na zákazníky... Zatímco Mercedes i Ferrari mají sami extrémní motivaci uspět, tak spíše nalijí více do vývoje s tím, že sami ponesou větší část nákladů...-
anonym
16:55 24.01.2015 178.40.228.XXX"Nevidím jediný důvod si myslet, že Mercedes do toho narval nejvíc..."
to co si myslis nieje take podstatne, drviva vacsina ludi co sa tomu rozumeju trochu viac ako ty alebo ja, je toho nazoru ze mercedes dal do vyvoja daleko najviac prachov
"Já říkám, že každý výrobce chce na své jednotce vydělat"
ide o to co myslis pod pojmom "vydelat", ak myslis aby im zakaznici zaplatili vyvoj tak to si na omyle, to by museli tie motory predavat za daleko daleko viac
zakaznici im zaplatia len velmi malu cast nakladov na vyvoj
jasne ze nechcu vyrobu(neplet si s vyvojom) motorov pre zakaznikov dotovat ale to by ju nedotovali ani keby teraz museli zacat predavat za 10melonov
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Duncan66
00:16 24.01.2015 193.179.208.XXXa jak bys tu cenu asi osetril? Jak bys osetril pripady, kdyby napr. Honda dodavala pouze pouze Mcl. ve skyutecnosti by stal motor na sezonu 100 milionu, ale oni by jim ho prodali za 10, takze cena je 10? Jak bys osetril naklady na vyvoj apod. To je proste zcela nemozne osetrit a zajistit fer hru.-
Fanda.LH
00:32 24.01.2015 85.93.124.XXXMyslím, že to napsal jasně, tak se raděj zamysli... On by neošetřoval nic... Investujte si kolik chcete, ale prodávejte jen za 10 mega a musíte dodávat 4 týmům... Pokud se rozhodnou prodělávat, je to jen jejich problém... Jistou logiku to má, ale v praxi to nikdy nemůže fungovat...-
anonym
11:30 24.01.2015 178.40.228.XXXuvedom si ze mercedes, honda, ferrari by do vyvoja vrazili rovnake peniaze ci by dodavali len pre svoj tim alebo pred 10timov
pre nich nieje dolezite byt ziskovy pri samotnom predaji motorov to je len taky bonus, oni chcu vyhravat. titul ma pre nich nasobne vacsiu hodnotu ako cely prijem z predaja motorov
nazorny priklad je honda, tento rok je exkluzivny partner mclarenu a podla ich vyjadreni sice nevylucuju dodavku v dalsich rokoch aj inym timom ale nieje to ich priorita. ich priorita je vyhravat tituly a nie zarabat na predaji motorov.
a ak chcu byt konkurencie schopny tak nemaju inu moznost ako do vyvoja vrazat rovnake prachy ako ich konkurenti-
Fanda.LH
12:53 24.01.2015 85.93.124.XXX1) Ano to je pravda... Takže ten kdo by měl nejvíc zákazníků by byl ve výhodě, protože by dostával nejvíc peněz... A ostatní výrobci by si to nemohli kompenzovat vyšší cenou, která by byla zase kompenzována lepším přístupem... Např. RB se dohodne s Renaultem, že budou dodávat motory jen jeho týmům tj. RB a STR... Pro Renault to znamená nižší příjmy, takže se stane co ?? Buď to bude RB a STR nějak Renaultu kompenzovat nebo nebude dohoda možná a nebo nedostanou tak dobrý motor jaký by si přáli... Co se asi stane ??
Názorný příklad je dost komický... Honda se rozhodla vstoupit do F1, nejdřív musí dokázat, že jejich motor je funkční a pak ho teprve budou moci někomu prodávat... Tak to funguje vždycky a všude... když se ve městě otevře nový obchodní dům, tak prvně láká na velké slevy, akce apod... Prvně musí prorazit na trhu...-
zeto
13:21 24.01.2015 89.102.65.XXXBohužel tvůj předpoklad v bodě 1 může být mylný. Protože pokud náklady na motory budou 15 mio a výrobce je bude muset prodávat za 10 mio, pak čím víc bude mít zákazníků, tím více prodělá. Takže sice opravdu v absolutní hodnotě dostane více peněz, nicméně na každém zákazníkovi prodělá dalších 5 mio.-
Fanda.LH
13:25 24.01.2015 85.93.124.XXXMůže nemůže... Tvoje úvaha je krátkozraká... To bychom museli vycházet z předpokladu, že vyrobit motory pro jeden tým stojí konstantně 15 mega... Ale tak to není, něco stojí výroba, něco vývoj a to je největší položka, která se rozpočítá mezi všechny týmy... Výroba zas tak drahá není...
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek