DISKUZE K ČLÁNKU Motory 2017: Ferrari chce 2,2litrové V8 bi-turbo bez MGU-H a standardizované přeplňování

Na začátku února se bude znovu jednat o budoucím formátu motorů, které budou od roku 2017 pohánět vozy F1. Jaké jsou návrhy?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Motory 2017: Ferrari chce 2,2litrové V8 bi-turbo bez MGU-H a standardizované přeplňování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 25.01.2015 09:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» MeVo (Hlasovalo 9 lidí) 23.01.2015 16:19
kapre ty sis jednou přečetl článek s rozhovorem… »
» Harry (Hlasoval 1 člověk) 23.01.2015 19:31
To, že Ferrari by se nejraději vrátilo ke… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • rock

              46.33.96.XXX
              Tak nějak jsem doufal, že fráze nejbohatší -> ten, kdo si může dovolit nejvíc investovat -> nejvíce investující si v daném kontextu lze přeložit. Ale to je jedno, hlavně že už mluvíme o tomtéž...

              Ad svázanost pravidly; ty píšeš jenom o povoleném vývoji před r.2006. Já o tom, že i před tím rokem 2006 byly motory svázané pravidly docela striktně; to nebylo jenom o tom, že to byly V10. Předepsaného toho bylo mnohem víc včetně takových věcí jako úhel svíraný válci nebo poměr zdvih x vrtání, seznam zakázaných materiálů atd atd. Navíc v r. 2006 už byly motory pod stejnými pravidly několik let, takže všechna zásadní dilemata na té koncepci už byly vyřešeny a jenom se cizelovaly drobnosti. Takže i když šlo (neomezeně) vyvíjet, v principu byly všechny ty motory stejné a sebevětší finanční injekce od kteréhokoliv z výrobců znamenala jenom malý pokrok ve výkonu.

              Kolega ala6 navrhoval v podstatě zrušit technická pravidla; to je to, na co celou dobu narážím. Jestliže i v tom r. 2006 znamenala jakákoliv dodatečná finanční injekce do vývoje motoru zisk v řádech desetin sekundy, což se dalo vykompenzovat zbytkem auta, s volnými technickými pravidly by stejná finanční injekce poskytla náskok v řádu sekund.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • rock

              46.33.96.XXX
              btw zmražení vývoje považuji za nesmysl, to nikam nevede. Kdo chce utratit a má co utratit, najde si způsob.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                46.33.96.XXX
                ...je třeba tedy stanovit pravidla, ve kterých by to utrácení přinášelo co nejmenší efekt.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.103.157.XXX
      Možno mi potom vysvetlíš, prečo sa lepšie a kvalitnejšie vozidlá predávajú cez 30tis.€ a nie pod 10tis.€ ... 03

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • ABC

    109.81.210.XXX
    ha Z nekterych navrhu mi jde zase hlava kolem, nejdriv zakazuji ruzne sponzory a pak resi ze je treba snizovat naklady, protoze tymy nemaji penize, a porad vymysleji dalsi a dalsi ptakoviny. Jenom cekam, kdy prijdou s napadem, ze formule budou jezdit na naftu a v ramci uspornych opatreni to bude TDIcko z ochcavky a povoleny bude jenom chiptuning a ultra velka koncovka vyfuku...

    + 10 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hixaon

    62.141.0.XXX
    9-ti bodový program Ten devítibodový program je padlý na palici. Omezovat vnitřní vývoj ještě víc, když už se tak málo testuje?

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Návrhy Ferrari sú úplne uletené,... ...lebo 2,2 V8 bi Turbo nie je riešenie, lebo treba zvýšiť nielen prietok paliva, ale aj množstvo na závod tohoto motora a pritom chcú z toho dostať len 1000 koní, čo je málo, lebo klasické bi turbo je už prežité, ak uvážime, že Mercedes, je o riadny krok vpredu so svojou koncepciou trigeneračnej jednotky. Je potrebné povedať aj to, že je možné pri stávajúcom prietoku aj množstve na závod, dosiahnuť krátkodobo až 1600 koní s terajšej pohonnej jednotky aj bez MGU-H a pritom ten motor je prakticky bez emisií a je omnoho lacnejší, lebo to MGU-H je tam aj teraz len na obtiaž aj s komplikovaným SW, čo som ja už tvrdil vyše roka. U bi Turba je cena takisto vyššia, už len preto, lebo miesto jedného oni navrhli dva turbá, kaže je to dvakrát cena za turbo + príslušenstvo, čo by prevýšilo cenu dnešnej techniky, ktorá aj bez MGU-H bude úplne in a lacná a bude stále vo vývoji až po vytýčený maximálny výkon 1600 koní. Treba naopak zvýšiť výkon MGU-K na 200 kW, aby nielen zrýchlenie, ale aj brzdenie bolo účinnejšie a auto získalo na dynamike aj na širších pneumatikách, ktoré sú nutnosťou, aby sa dal na cestu preniesť ten ukrutný výkon aj krútiaci moment, ktorým bude po týchto úpravách 1,6 V6 + KERS oplývať a vôbec sa Mercedesu nečudujem, že nechce cúvať s vývojom pohonnej jednotky dozadu, ak si to praje Ferrari, prípadne Honda, ktorí sú zrejme aj s Renaultom bezradní ako Mercedes dobehnúť. Je to asi tak, ako keď sedia pri sebe v lavici, žiak s IQ 80 a 170. 11 18 O čom hovoril aj pán prezident Zeman a nik ho nepochopil. 01

    + 20 / − 18

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Chceš říct, že to archaické V8 bez MGU-H se standardizovaným bi-turbem by bylo dražší než současné pohonné jednotky? To turbo navíc to zas tak neprodraží, to si nemyslím. A zvýšením MGU-K na 200 kW nezvýšíš účinnost brzdění, tam jsou limitujícím faktorem pneumatiky. Nehledě na to, že by to neměli jak dobít, protože i teď během kola mají problémy rekuperovat 1,5 MJ.

      + 13 / − 19

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Vlastne nabdáš niekoho,... ...že cesta pospátku ako rak je pre ľudí lepšia, ako šťapať dopredu chlapče. A dvakrát turbo je dvakrát cena turba + dlhé potrubia, čo je nielen pracnejšie ak odmyslím materiál, ako to dnes riešený Mercedes a o dva valce naviac, ktoré sú trením naviac. Potme je aj rozdiel ak brzdim momentom 120kW, alebo 200 kW, to mi ver a ak mám k dispozícii širšie pneumatiky, ktoré mi to zvládnu a tak isto pri zrýchlení je sakra rozdiel 120 a 200 kW, lebo tu ide o to, čo najrýchlešie dostať auto na rovinke na maximálku a tie rozdiely a časy sú značné. A ak máš silnejšie MGU-K, tak na kolo tam úplne ľahko dostaneš 4MJ, lebo práve preto to zvýšenie, ak MGU-H tam v budúcnosti nemá byť, lebo nemá opodstatnenie ani komerčných autách a nikdy mať nebude. MGU-H bol len výmysel chorých mozgov, ktorý si chceli urobiť z hybridov svoj válov a ponúkať málo výkonu za veľa peňazí ! 18 11

        + 18 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          217.66.164.XXX
          Kapře s MGUH bych tě trošku opravil.Nejde o "výmysel chorých mozgov".Vývoj jednoznačně směřuje k elektrickému pohonu turbodmychadel a opuštění problémů s pohonem horkými plyny.Vsadím se,že v budoucnosti tam bude právě jen elektrické turbo.

          Každá sezona s tímhle systémem dává výrobcům mnoho dat a např. Honeywell pokud vím,tak tuhle součástku dodává do nějakého Audi, nebo BMW.
          To je tedy jednoduché vysvětlení proč tuhle součástku dnešní F1 má.

          Jinak ale souhlasím s tvými výpočty a s tím,že návrh Ferrari je blbost a nechápu jak můžou tohle vůbec prezentovat.

          Hlavně jde o akademickou diskusi.Mercedes,Renault i Honda mají zájem na stávajícím typu agregátu,protože ho používají,nebo budou používat v seriové výrobě. Ferrari nemá šanci něco změnit.

          + 6 / − 19

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • 1

            178.255.168.XXX
            Pokud vím, tak pro návrh ferrari je i renault a to z jednoho prostého důvodu - zmizí výhoda mercedesu kterou má v současné jednotce, v bodech kde má mercedes navrh by byla standartizace a navíc pro ferrari je přeci jen V8 reprezentativnější než malej V6
            Jak řešíte problém s rekuperací, tak jste trošku mimo. On totiž vůbec není problém v pneumatikách nebo dynamu, ale v bateriích. On je totiž problém s účinností, se kterou jsou baterie schopné tu energii přijmout. Musíte si uvědomit, že proces dobíjení při brždění trvá řádově desetiny vteřin, a do baterie je tlačen výkon v řádu GJ, tzn obrovské tepelné namáhání a ty nejlepší bateri jsou schopny pojmout v takto krátkém čase cca 30% toho co do nich generátor cpe. Proto se williams ze začátku upnul na setrvačníkový KERS, protože byl účinnější, ale ERS je v podstatě dáno pravidly, takže nemůžou svůj projekt dotáhnout k nasazení

            + 6 / − 18

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              Už netrvá nabíjanie desatiny sekundy,... ...ale je onoho rýchlejšie, lebo sú k dispozícii lítium-air sekcie, ktoré nie sú len ľahšie 26:10 kg, ale aj trvanlivejšie, lebo nabíjanie a vybíjanie je prirodzený jav a časy sa dajú regulovať podľa potreby a najdôležitejšie je to, že nemôžu ani explodovať, takže sa tým vyriešila aj bezpečnosť jazdcov a personálu v boxoch. 01 A zotrvačníky KERS sú minulosťou, ak ten elektrický prináša väčší konfort ako energiu získavať, ukladať a potom spätne použiť, pri vyššej efektivite. 01

              + 16 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • 1

                178.255.168.XXX
                Je zajímavé, že máš zase lepší informace, než lidi, kteří se návrhem rekuperačních systémů přímo zabývají! Bravo!

                + 7 / − 17

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Pri trigenerácii horké plyny,... ...nevznikajú a dokonca ani potrubie nie je sfarbené do červena a ak niekto cpe do aut to, na čom zarobí, je mnoho ľudí, ktorí to podporovať nebudú, lebo F1 má pripraviť a vyrobiť pre automobilový šport špičkový agregát a nie veteš, odskúšať ho tak, aby spĺňal predpoklady naň kladené, vysoký výkon, bol hlučný, čo bude, ak sa odtiaľ odstáni MGU-H, o čo hovoril ... Ilien, zvýšia sa otáčky, čo je logické ak sa zvýši účinnosť II. stupńa chladenia vzduchu, čo bude mať za následok zvýšenie kompresného pomeru, úsporu paliva a až potom sa môže ísť hore s otáčkami až na hranicu 14 500, lebo na 15 000, ho dokopne na rovinke MGU-K, ktorý treba ako som už povedal, zvýšiť výkonom na 200 kW a tým sa vyrovná deficit MGU-H, zvýši výkon a danamika monopostu, ktorý bude mať potom najvyšší atribút. To čo navrhujú Ferrari a spol,, je úbohosť a tade cesta nevedie. 02
            Příspěvek byl redakčně upraven.

            + 17 / − 10

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • MeVo

      MeVo

      94.112.98.XXX
      kapre ty sis jednou přečetl článek s rozhovorem Andy Cowellem ovyvoji motoru mercedes kde ti prozradili že při 100% využití tepelné energie by tyto motory při těchto parametrech dosahovaly 1200kW. Já ted amotorum prd rozumím ale ty jsi tu hrajes na velkýho odbornika a tak by jsi mohl vědět že efektivita spalovacích motorů se pohybuje kolem 30,40% ty nejefektivnější možná 50% a víc ale jak říkam nejsem si uplně jist temi čísly, odborník nejsem.Co je ale zcela zcestné je, si myslet že dosahnou 100% efektivity.Nedosáhnou podle mého zdaleka ani 70 ti% tak zase spadni spátky na zem. To už je asi 5 tvuj koment s 1600 koněma.Tak promin ale už jsem ti musel napsat pravdu 11

      + 9 / − 16

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.143.72.XXX
        Cital som ze ak tuto sezonu dosiahne Mercedes 900 + HP, tak po odpocitani ERS vykonu samostatna spalovacia jednotka dosiahne ucinnost cez 47%.

        + 3 / − 16

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • zlo

    109.107.198.XXX
    vyhozené peníze Opět snaha vypořádat se s problémem vlastní konstrukční impotence jiným způsobem. Pokud by jim šlo pouze o navýšení výkonu, stačí přenastavit limit průtoku paliva a mají rázem přes tisíc koní. Netřeba utrácet horentní sumy za vývoj a zahazovat současnou fantastickou technologii.

    Navíc, vsadil bych se, že těch 1000 koní minimálně Mercedes v roce 2017 mít bude i při vývoji současných pohonných jednotek. Už teď se hovoří o tom, že jejich nový motor dává přes 900 koní.

    + 11 / − 15

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      212.20.119.XXX
      Tohle jsou takové kecy... Ten výkon je strašně relativní, musí totiž šetřit palivo (nehledě na průtok), tak i samotné motory... Takže těžko říct, jaký mají výkon... Jaký absolutní, pro kvalifikace, pro závod, aby motor vydržel 4-5 VC... Borci z Mercedesu jezdili s dost sníženým výkonem...

      + 6 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Harry

      Harry

      88.103.178.XXX
      To, že Ferrari by se nejraději vrátilo ke starým motorům ještě neznamená, že se k nim opravdu vrátit chce a už vůbec v tom není vidět snaha " vypořádat se s problémem vlastní konstrukční impotence jiným způsobem".
      Je zajímavé sledovat, jak se ihned řeší Ferrari a úplně mimo zůstal návrh Hondy.

      + 1 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama