DISKUZE K ČLÁNKU Renault váhá: Má nasadit svůj V6 2015 už v Melbourne nebo až později?
FIA povolila týmům vývoj v průběhu sezony - šanci mají výrobci vyvíjet až do GP Španělska. Renault ale zatím neví, kdy nasadí svoji novou specifikaci motoru. Bude vyčkávat až do půlky května jako Mercedes nebo homologuje nový motor už pro první závod?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault váhá: Má nasadit svůj V6 2015 už v Melbourne nebo až později?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Jake HorseRadisher
(Hlasovali 3 lidé)
16.01.2015 16:08
Tak stále je tu velká neznámá Honda, která… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
crazytunny
10:10 19.01.2015 88.146.158.XXXHmmm Všichni co tu melou o tom že Mercedes odvedl nejlepší práci, Mercedes se na přechod připravoval od sezóny 2012 - takže mi teda všichni prozraďte jak mohli v roce 2012 vědět jaký budou specifikace motoru pro rok 2014, když se o specifikaci motoru rozhodlo v sezóně 2013????
nejvíc řval Renault a paradoxně Renault a Mercedes spolu velmi úzce spolupracují v jiných projektech, nedivil bych se kdyby za tím vším stála nějaká super dohoda těchto dvou týmů. např mercedes řekl že bude prosazovat V6 turbo a aby Renault stál s ním, tím pádem měli jasnou převahu 2:1 na to aby si zavedli motory jaké samy chtějí.
Nehledě na to že Mercedes nacpal do vývoje motorů přes 180 milionů EURO za rok 2013 (rozpočet marussie a caterhamu byl někde kolem 220 milionů). všichni tu nadávali na RB, že Matechitz šáhl do kapsy a koupil co chtěl a cpal peníze do vývoje, ale když to udělá Mercedes, reakce jsou, že odvedl nejlepší práci.. to je prostě opravdu úsměvné.... V tomto kontextu by vlastně mělo platit že Hamilton nepřesvědčil, je to slabý pilot pouze v super autě (stejně jako Vettel) a to že Mercedes letos dominoval takovým způsobem o kterém se RB za 4 roky titulů nemohlo ani zdát...
Opravdu bych si přál aby Honda přišla s něčím skvělým, aby vytáhli motor co bude důstojným soupeřem Mercedesu a McLaren - snad i díky Prodmouroiv postavi šasi co nebude úplně na hovno a - když bude každý otálet s nasazením motoru aby si dali 4x double v úvodu sezóny a vypálili všem rybník, ale to je spíš utopie, osobně budu rád když Mclaren odlepí auto v předsezóních testech .)
-
-
rock
09:33 18.01.2015 46.33.96.XXXK první části - těžko se to porovnává, měnily se konfigurace okruhů, počasí. Ale sumasumárum bych si opatrně tipl, že nejrychlejší to bylo v r. 2004.
Druhá část otázky: v první polovině sezóny byly 2014 přibližně o 3-4% pomalejší než 2013. Ke konci se to začalo vyrovnávat; v kvalifikacích zhruba nastejno, v závodech byly 2014 ještě pořád pomalejší, ale viděl bych to tak na 1% ztráty.
-
-
Lord Mystic
19:00 17.01.2015 92.62.227.XXXmercedes to udělá chytře mercedes nasadí nový motor do španělska jak se nechali slyšet, tzn. že pojedou se starým motorem. pokud by ferrari nebo renault nasadili nový motor dříve, měl by mercedes přímé srovnání svého starého motoru a nového od konkurence. osobně si myslím že i tak by měli stále náskok, možná jen minimální. přeji renaultu aby nasadili nový motor hned od začátku, myslím že první závody by byli vyrovnané. pak mercedes nasadí nový motor a bude zase o kus vpředu. -
-
zlo
02:13 17.01.2015 176.254.56.XXXtesty Poměrně dost mě zajímá, s jakýma specifikacema budou jezdit v testech. Myslím, že minimálně R a F otestují loňský model i to, co budou mít aktuálně v ruce a pak se budou rozhodovat. Nějak se mi nechce věřit, že pokud by třeba zjistily, že jsou s aktuální specifikací pro rok 2015 o vteřinu, vteřinu a půl na kolo rychlejší, že by to obětovaly 5 závodů s vidinou, že pak najednou zrychlí o 2 vteřiny.-
Lord Mystic
18:56 17.01.2015 92.62.227.XXXsamozřejmě že homologované motory být nemusí, mohou si vyzkoušet jakékoliv auto, pouze šasi musí projít nárazovými testy, vše ostatní mohou mít dle libosti.
osobně si to také neumím moc dobře představit, třeba mercedes uvedl že s novým motorem pojede až od barcelony, do té doby bude mít starý motor. to znamená že starý motor zapracují do nového šasi a to otestují a současně by museli mít druhé auto které by mělo v novém šasi nový motor. a bude mít jeden jezdec jedno a druhý druhé nebo jak si to rozdělí aby to bylo spravedlivé?
navíc se říká, že nové motory přidají max. 0,2-0,3s max tak uvidíme... -
-
-
zlo
16:50 16.01.2015 176.253.26.XXXdiletanti Celá tato debata je podle mého absurdní.
Uvědomme si jednu věc. Motory nelze vylepšovat libovolně. Výrobci jsou omezeni množstvím žetonů. Připadá mi naprosto nepochopitelné, že Renault a Ferrari loni po Austrálii nezmobilizovaly své síly nezačaly vyvíjet motor pro rok 2015 za použití oněch 32 tokenů. Měly na to rok času. Namísto toho teď řeší, že s vývojem začaly pozdě. O nic jiného nejde. Něco jiného byl vývoj motorů ve V10 éře, kdy jste mohli prakticky víkend co víkend nasazovat novou specifikaci motoru. Tohle teď nehrozí. Bavíme se o 4 PJ na sezónu.
Tohle vlastně hraje do rukou Mercedesu. Mají jistotu, že pokud F a R motory homolgují až ve čtvrtině sezóny, budou alespoň do té doby opět vpředu. I za předpokladu, že by Honda nastoupila s lepším motorem (o čemž pochybuji), mohou pak ve Španělsku nasadit to své nové, ještě promakanější monstrum, o němž se říká, že už teď dává přes 900 koní, a Hondu začít stahovat.-
djb
00:39 17.01.2015 94.113.134.XXXSouhlas. Karty jsou paradoxně rozdány ve prospěch Mercedesu. Když nasadí starej motor z kraje sezony on i ostatní, bude mít jistotu lepšího motoru. Pokud Renault a Ferrari nasadí rovnou novou specifikaci, tak pokud neudělají zázrak, myslím, že se dostanou plus mínus na úroveň Mercedesu nebo jen lehce před. To by Mercedes taky zvládl a ve Španělsku by si vzali svůj post zpět i s úrokama. Ono pro Ferrari a Renault to bude tak jako tak těžký, i v dobách kdy se vyvíjelo celou sezonu, tak byl vždy někdo na vrcholu a většinou tam vydržel poměrně dost sezon. Určitou neznámou hraje Honda, ale i kdyby Honda postavila fakt dělo, tak si nejsem až tak jistej tím co za auto postaví McLaren. Buď jak buď momentálně drží trumfy Mercedes.-
seven
09:11 17.01.2015 37.188.140.XXXUrcite je vyhodnejsi prvni evoluci homologovat hned pred sezonou, paklize si bude vyrobce jisty spolehlivosti a alespon trochu zlepsenou vykonnosti. Ciste teoreticky se takto da homologovat za rok 4x (coz ale zrejmne nikdo neudela), nicmene pro strategii ke srovnani vykonnosti jsou tu urcite lepsi podminky nez vloni. -
1
09:33 17.01.2015 178.255.168.XXXMáš pravdu, že mercedes bude mít pořád výhodu, ale tím, že je umožněn alespoň takový vývoj, aby se využili všechny tokeny, tak má konkurence šanci se jim víc přiblížit. Je jasné, že ten nejlepší agregát má menší prostor pro zlepšení, než ty horší a mercedes měl v podstatě vždy výhodu cca 20 - 30 koní na konkurenci a ne vždy jim to pomohlo. Ale jejich loňská výhoda byla obrovská a pokud se dokáže ferrari s renaultem dostat zase na ztrátu max. 30 koní, bude šampionát otevřenější-
rock
09:51 17.01.2015 46.33.96.XXX"...je umožněn alespoň takový vývoj, aby se využili všechny tokeny..."
To byl vždycky, už si to lidi uvědomte. I s původním výkladem pravidel. Dva měsíce (se kterými se obecně uvažuje) navíc oproti původním 12 měsícům na tom v principu nemění vůbec nic.-
-
-
1
13:37 17.01.2015 178.255.168.XXXJak už sem psal jinde, je problém v tom, že když postaví motor, o kterém si myslí že je dokonalý a najednou přijde konkurence s náskokem cca 80 koní, tak musí nejdřív pochopit, co konkurence udělala jinak a to je podle mě ta časová ztráta, kterou se teď snaží dohnat...
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek