DISKUZE K ČLÁNKU Renault váhá: Má nasadit svůj V6 2015 už v Melbourne nebo až později?

FIA povolila týmům vývoj v průběhu sezony - šanci mají výrobci vyvíjet až do GP Španělska. Renault ale zatím neví, kdy nasadí svoji novou specifikaci motoru. Bude vyčkávat až do půlky května jako Mercedes nebo homologuje nový motor už pro první závod?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault váhá: Má nasadit svůj V6 2015 už v Melbourne nebo až později?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 19.01.2015 11:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Lord Mystic (Hlasovalo 6 lidí) 17.01.2015 19:00
mercedes to udělá chytře mercedes nasadí nový… »
» skejpa (Hlasovali 5 lidé) 16.01.2015 14:39
Leda v případě, že by chtěli bojovat o titul už… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovali 3 lidé) 16.01.2015 16:08
Tak stále je tu velká neznámá Honda, která… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • crazytunny

    88.146.158.XXX
    Hmmm Všichni co tu melou o tom že Mercedes odvedl nejlepší práci, Mercedes se na přechod připravoval od sezóny 2012 - takže mi teda všichni prozraďte jak mohli v roce 2012 vědět jaký budou specifikace motoru pro rok 2014, když se o specifikaci motoru rozhodlo v sezóně 2013????

    nejvíc řval Renault a paradoxně Renault a Mercedes spolu velmi úzce spolupracují v jiných projektech, nedivil bych se kdyby za tím vším stála nějaká super dohoda těchto dvou týmů. např mercedes řekl že bude prosazovat V6 turbo a aby Renault stál s ním, tím pádem měli jasnou převahu 2:1 na to aby si zavedli motory jaké samy chtějí.

    Nehledě na to že Mercedes nacpal do vývoje motorů přes 180 milionů EURO za rok 2013 (rozpočet marussie a caterhamu byl někde kolem 220 milionů). všichni tu nadávali na RB, že Matechitz šáhl do kapsy a koupil co chtěl a cpal peníze do vývoje, ale když to udělá Mercedes, reakce jsou, že odvedl nejlepší práci.. to je prostě opravdu úsměvné.... V tomto kontextu by vlastně mělo platit že Hamilton nepřesvědčil, je to slabý pilot pouze v super autě (stejně jako Vettel) a to že Mercedes letos dominoval takovým způsobem o kterém se RB za 4 roky titulů nemohlo ani zdát...


    Opravdu bych si přál aby Honda přišla s něčím skvělým, aby vytáhli motor co bude důstojným soupeřem Mercedesu a McLaren - snad i díky Prodmouroiv postavi šasi co nebude úplně na hovno a - když bude každý otálet s nasazením motoru aby si dali 4x double v úvodu sezóny a vypálili všem rybník, ale to je spíš utopie, osobně budu rád když Mclaren odlepí auto v předsezóních testech .)

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    90.178.8.XXX
    Nejlepší formule Dokážete někdo říci, která formule kdy by byla nejsilnější - tzn. za stejných předpokadů by zajížděla nejrychlejší kola? A jak je to v porovnání mezi loňskými a předloňskými modely??? Děkuji, VS

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      46.33.96.XXX
      K první části - těžko se to porovnává, měnily se konfigurace okruhů, počasí. Ale sumasumárum bych si opatrně tipl, že nejrychlejší to bylo v r. 2004.

      Druhá část otázky: v první polovině sezóny byly 2014 přibližně o 3-4% pomalejší než 2013. Ke konci se to začalo vyrovnávat; v kvalifikacích zhruba nastejno, v závodech byly 2014 ještě pořád pomalejší, ale viděl bych to tak na 1% ztráty.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • murphy666

    murphy666

    46.23.50.XXX
    Naperte ho tam hned od začátku!!! 11

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lord Mystic

    Lord Mystic

    92.62.227.XXX
    mercedes to udělá chytře mercedes nasadí nový motor do španělska jak se nechali slyšet, tzn. že pojedou se starým motorem. pokud by ferrari nebo renault nasadili nový motor dříve, měl by mercedes přímé srovnání svého starého motoru a nového od konkurence. osobně si myslím že i tak by měli stále náskok, možná jen minimální. přeji renaultu aby nasadili nový motor hned od začátku, myslím že první závody by byli vyrovnané. pak mercedes nasadí nový motor a bude zase o kus vpředu.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zlo

    176.254.56.XXX
    Skutečně se pravidlo o homologaci vztahuje na testy? Loni také mohly týmy upravovat motor během testů...

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zlo

    176.254.56.XXX
    testy Poměrně dost mě zajímá, s jakýma specifikacema budou jezdit v testech. Myslím, že minimálně R a F otestují loňský model i to, co budou mít aktuálně v ruce a pak se budou rozhodovat. Nějak se mi nechce věřit, že pokud by třeba zjistily, že jsou s aktuální specifikací pro rok 2015 o vteřinu, vteřinu a půl na kolo rychlejší, že by to obětovaly 5 závodů s vidinou, že pak najednou zrychlí o 2 vteřiny.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Lord Mystic

      Lord Mystic

      92.62.227.XXX
      samozřejmě že homologované motory být nemusí, mohou si vyzkoušet jakékoliv auto, pouze šasi musí projít nárazovými testy, vše ostatní mohou mít dle libosti.

      osobně si to také neumím moc dobře představit, třeba mercedes uvedl že s novým motorem pojede až od barcelony, do té doby bude mít starý motor. to znamená že starý motor zapracují do nového šasi a to otestují a současně by museli mít druhé auto které by mělo v novém šasi nový motor. a bude mít jeden jezdec jedno a druhý druhé nebo jak si to rozdělí aby to bylo spravedlivé?

      navíc se říká, že nové motory přidají max. 0,2-0,3s max tak uvidíme...

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • red_blaff

      62.169.180.XXX
      to ani nahodou!!! museji jezdit s homologovanym motorem!

      + 1 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        46.33.96.XXX
        V testech nemusíš mít mimo bezpečnostních struktur homologovaný vůbec nic. Jinak by koneckonců McLaren loni na podzim nemohl zkoušet vyjet s Hondou.

        + 6 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • zlo

    176.253.26.XXX
    diletanti Celá tato debata je podle mého absurdní.
    Uvědomme si jednu věc. Motory nelze vylepšovat libovolně. Výrobci jsou omezeni množstvím žetonů. Připadá mi naprosto nepochopitelné, že Renault a Ferrari loni po Austrálii nezmobilizovaly své síly nezačaly vyvíjet motor pro rok 2015 za použití oněch 32 tokenů. Měly na to rok času. Namísto toho teď řeší, že s vývojem začaly pozdě. O nic jiného nejde. Něco jiného byl vývoj motorů ve V10 éře, kdy jste mohli prakticky víkend co víkend nasazovat novou specifikaci motoru. Tohle teď nehrozí. Bavíme se o 4 PJ na sezónu.
    Tohle vlastně hraje do rukou Mercedesu. Mají jistotu, že pokud F a R motory homolgují až ve čtvrtině sezóny, budou alespoň do té doby opět vpředu. I za předpokladu, že by Honda nastoupila s lepším motorem (o čemž pochybuji), mohou pak ve Španělsku nasadit to své nové, ještě promakanější monstrum, o němž se říká, že už teď dává přes 900 koní, a Hondu začít stahovat.

    + 11 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • djb

      94.113.134.XXX
      Souhlas. Karty jsou paradoxně rozdány ve prospěch Mercedesu. Když nasadí starej motor z kraje sezony on i ostatní, bude mít jistotu lepšího motoru. Pokud Renault a Ferrari nasadí rovnou novou specifikaci, tak pokud neudělají zázrak, myslím, že se dostanou plus mínus na úroveň Mercedesu nebo jen lehce před. To by Mercedes taky zvládl a ve Španělsku by si vzali svůj post zpět i s úrokama. Ono pro Ferrari a Renault to bude tak jako tak těžký, i v dobách kdy se vyvíjelo celou sezonu, tak byl vždy někdo na vrcholu a většinou tam vydržel poměrně dost sezon. Určitou neznámou hraje Honda, ale i kdyby Honda postavila fakt dělo, tak si nejsem až tak jistej tím co za auto postaví McLaren. Buď jak buď momentálně drží trumfy Mercedes.

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • seven

        37.188.140.XXX
        Urcite je vyhodnejsi prvni evoluci homologovat hned pred sezonou, paklize si bude vyrobce jisty spolehlivosti a alespon trochu zlepsenou vykonnosti. Ciste teoreticky se takto da homologovat za rok 4x (coz ale zrejmne nikdo neudela), nicmene pro strategii ke srovnani vykonnosti jsou tu urcite lepsi podminky nez vloni.

        + 1 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • 1

        178.255.168.XXX
        Máš pravdu, že mercedes bude mít pořád výhodu, ale tím, že je umožněn alespoň takový vývoj, aby se využili všechny tokeny, tak má konkurence šanci se jim víc přiblížit. Je jasné, že ten nejlepší agregát má menší prostor pro zlepšení, než ty horší a mercedes měl v podstatě vždy výhodu cca 20 - 30 koní na konkurenci a ne vždy jim to pomohlo. Ale jejich loňská výhoda byla obrovská a pokud se dokáže ferrari s renaultem dostat zase na ztrátu max. 30 koní, bude šampionát otevřenější

        + 3 / − 12

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          46.33.96.XXX
          "...je umožněn alespoň takový vývoj, aby se využili všechny tokeny..."

          To byl vždycky, už si to lidi uvědomte. I s původním výkladem pravidel. Dva měsíce (se kterými se obecně uvažuje) navíc oproti původním 12 měsícům na tom v principu nemění vůbec nic.

          + 2 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • 1

            178.255.168.XXX
            Kdyby toho byly týmy schopny, tak by nebrečely, aby mohly vyvíjet dál během sezony...
            Ono není jednoduché vylepšit něco o čem si myslí že je dokonalé 03

            + 1 / − 15

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              46.33.96.XXX
              Jeden motorář ukázal, že to jde -> ti ostatní jsou neschopní. Kdyby nebyli neschopní, nemuseli by brečet.

              + 3 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • rock

              46.33.96.XXX
              ... navíc to, co nezvládli za 12 měsíců, už za těch 60 dní navíc nevytrhnou.

              + 2 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • 1

                178.255.168.XXX
                Jak už sem psal jinde, je problém v tom, že když postaví motor, o kterém si myslí že je dokonalý a najednou přijde konkurence s náskokem cca 80 koní, tak musí nejdřív pochopit, co konkurence udělala jinak a to je podle mě ta časová ztráta, kterou se teď snaží dohnat...

                + 2 / − 13

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama