DISKUZE K ČLÁNKU Honda kvůli změně pravidel týkajících se motorů zpochybňuje férovost F1

Honda, nový motorový partner McLarenu, zpochybňuje regulérnost soutěže poté, co Mezinárodní automobilová federace (FIA) dodatečně změnila výklad pravidel pro sezónu 2015.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda kvůli změně pravidel týkajících se motorů zpochybňuje férovost F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 96, poslední 12.01.2015 15:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000046 (Hlasovalo 13 lidí) 08.01.2015 13:48
Súťažný víkend sa začína 12.3.2015.… »
» uzivatel000046 (Hlasovalo 9 lidí) 08.01.2015 13:03
Nie, nie je jediná. Pred týmto dátumom musia… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 8 lidí) 08.01.2015 12:35
Problém? Honda svou jednotku homologuje k… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno, Honda má v tomto pravdu,... ...lebo platí rovnosť príležitostí každého výrobcu pohonných jednotiek a po homologácii do 28. února, by mala mať možnosť aj Honda pracovať na pohonnej jednotke tak, ako ostatné tímy Renault, Ferrari aj Mercedes. 01 Myslím , že po stretnutí sa zástupcov výrobcov pohonných jednotiek so zástupcami FIA, sa dohodnú a obíde sa to bez odvolacieho súdu. 11

    + 19 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonymouse

      82.119.113.XXX
      celý "problém" vznikol vyšpekulovanosťou niektorých týmov, ktoré sa stále snažia nejako obísť pravidlá! monoposty (hlavne pohonné jednotky) mali byť vždy homologizované k začiatku sezóny, a staršie verzie mali byť povolené len s výnimkou FIA. čím vojdeš do sezóny, tým budeš aj počas celej sezóny jazdiť, pravdaže až na povolené úpravy.

      + 7 / − 20

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Tu to však FIA povolila... ...v dobrej viere, len pozabudla na Hondu, aby tými Renault a Ferrari dobehli tím Mrecedes, lebo Honda hoci použila pri stavbe plne koncepciu Mrcedesu, trápia ju ešte destské nemoci tejto jednotky. Mercedes tiež neostane stáť a bude pokračovať vo vývoji dovtedy aj s ostatnými, aby dospeli k takej hybridnej jednotke, ktorá nebude zbytočne zložitá a drahá a bude spĺňať všetky atribúty modernej pohonnej jednotky pre F1, ktorá bude nielen výkonná, jednoduchá a lacná, lebo tá čo mal teraz Renault a Ferrari v sezóne 2014, bol len ubohý pekáč, ktorý okrem vysokej ceny ničím neoplýval a bol krokom späť, aj keď to nikto otvorene nepriznal. Nová pohonná jednotka, ktorá vývojom dospeje k tomu, že bude mať nízku cenu, tým myslím na úrovni V8 +KERS a v konečnom dôsledku splní aj normu EURO VI. K tomu je treba, aby špičkoví motorári týchto dodavateľov pracovali na pohonných jednotkách neustále dovtedy, kým všetkci dospejú do štádia, že všetky atribúty sú naplnené a formula F1 sa stane dostupnou pre každý tím, ktorý bude chcieť v nej súťažiť včetne Hondy a budú pre neho platiť rovnaké pravidlá ako pre všetkých výrobcov pohonných jednotiek pre F1. 01 Potom nebude váhať vstúpiť na scénu aj VW, Toyota a BMV a možno aj automobily s Kórei. 01

        + 16 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Face

    90.181.220.XXX
    Mě překvapuje hlavně to, že by měla mít Honda letos k dispozici pouze 4 motory...
    To se mi nezdá, nikde jsem to neslyšel..., ale pokud ano, tak toto, je opravdu nefér, ostatní si nemyslím.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • frisco

    90.176.238.XXX
    body nějak tomu stále nerozumím, proč mají teda body(tokeny) na úpravu motorů - které nemohou použít?Homologace motoru být musí, to je jasný ale proč omezovat, kdy si mohou motor upravit za ty body....

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • CerVus

      93.99.205.XXX
      No já bych řekl, že Honda právě žádné tokeny nemá jelikož tu bude první rok. Jediná šance pro ně je , že by motor homologovala a následně dostala stejnou porci bodů jako ostatní.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • skejpa

        skejpa

        88.146.158.XXX
        Jenže oni zase budou v nevýhodě tím, že ostatní budou moci po jejich homologaci provádět další úpravy... Já bych jim povolil také úpravy v hodnotě pár tokenů aby to nebylo úplně nefér.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • eR

          62.245.107.XXX
          Jenže zatímco ostatní teď mohou měnit pouze cca 48% motoru, tak Honda může pracovat bez omezení. Takže pokud je něco nefér, tak je to nefér na obě strany. Teď má výhodu (a to obrovskou) Honda a březen až květen budou mít výhodu (i když o dost menší) ostatní výrobci.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • skejpa

            skejpa

            88.146.158.XXX
            Je otázkou jakou výhodu má teď honda. Víme, že Ferrari i Renault nestíhají využít tokeny, takže nyní vyvíjejí naplno stejně jako Honda. A po homologaci budou vyvíjet jen oni a Honda vůbec. To mi nepřijde úplně fér. Ve výsledku je mi to jedno protože Alonsa rád nemám a mekům prakticky nefandím ale z pohledu nezaujatého fanouška mi to vůči nim (Hondě) nepřijde úplně fér.

            Mohli jim třeba na začátku sezóny (po úvodní homologaci) dát 5 tokenů na vývoj v průběhu sezóny pro druhou homologaci a byl by klid.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • seven

          199.64.72.XXX
          V téhle situaci by asi bylo rozumné řešení nechat Hondu homologovat k datu a povolit jim pro sezonu 2015 stejný počet tokenů jako ostatním. Tím by se příležitosti srovnaly, nicméně Honda by musela akceptovat že pro 2016 budou na stejném levelu jako ostatní, kteří začínaly vloni, tzn. že na další upgrade by měli stejný (tj.snižený) počet tokenů.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Jarda

      109.81.245.XXX
      Ty body (tokeny) se týkají vývoje mezi sezónami. Během sezóny měl být zakázaný úplně a mimo ni má být čím dál omezenější (body se pro další roky snižují), až dojde ke kompletnímu zmrazení.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonymouse

        82.119.113.XXX
        vysvetlil si to jedinou vetou: "Ty body (tokeny) se týkají vývoje mezi sezónami". viac k tomu nie je čo dodať a malo by to tak ostať (všetci do 28.2.!) ...

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • eR

          62.245.107.XXX
          To by ovšem v F1 nesmělo startovat Ferrari, které má právo veta na cokoliv vyjma pravidel týkající se bezpečnosti. A podle Ferrari poskakuje z jedné strany Bernie a z druhé FIA, podle toho jak si Ferrari píská. Všechny tyto nesmysly jsou zapříčiněny nerovným postavením stájí, kdy Ferrari může vše a ostatní mohou pouze "držet hubu".

          + 2 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • MeVo

            MeVo

            94.112.98.XXX
            Ale tak to neni nic novýho ne? 12
            Právě proto je tak sladký porážet Ferrari 13

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • neregistrovany

              89.173.188.XXX
              ferrari ma pullrod ty sa porazili uz sami 18

              + 3 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • neregistrovany

                89.173.188.XXX
                mykat z volantom zlava do prava 200,000,000,000 x za velku cenu aby udrzal prednu cast v priamom smere jazdy, to nedokaze nik len velky alonso 18

                + 3 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama