DISKUZE K ČLÁNKU Honda kvůli změně pravidel týkajících se motorů zpochybňuje férovost F1
Honda, nový motorový partner McLarenu, zpochybňuje regulérnost soutěže poté, co Mezinárodní automobilová federace (FIA) dodatečně změnila výklad pravidel pro sezónu 2015.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Honda kvůli změně pravidel týkajících se motorů zpochybňuje férovost F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000046
(Hlasovalo 9 lidí)
08.01.2015 13:03
Nie, nie je jediná. Pred týmto dátumom musia… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel000046
14:07 08.01.2015 194.228.216.XXXTu by som sa kolegu zastal.
Mne sa to stáva pravidelne. Nie, že sa zabudnem prihlásiť, vždy zaškrtávam zostať prihlásený.
Problém je, že akonáhle sa prihlásim z iného zariadenia, tak ma systém odhlási a ja s tým nepočítam. Potom si neuvedomím, že už nie som prihlásený na pôvodnom zariadení, pridám príspevok a "problém" je na svete.
-
-
-
-
-
-
-
-
achmed-cz
10:40 08.01.2015 212.24.138.XXXto je zas jen neschopnost FIA napsat jednoznačná pravidla, a v případě pochybností k nim dát jednoznačný výklad. Přitom stačí říct, že v dané sezoně se smí závodit jen s motorem homologovaným pro danou sezonu, a bylo by po spekulacích, a chybějící datum v pravidlech by ničemu nevadilo.-
pista
11:17 08.01.2015 178.40.153.XXXchyba sa stat moze, len je smiesne ze ked sa na nu pride s dostatocnym casovym predstihom tak sa ju nikto nesnazi opravit
tak isto je smiesne ze pre hondu si fia dovoli stanovit povinnost homologovat motor do 28.2.2015 aj ked v pravidlach ziadny taky datum nieje.
ak si fia moze dovolit stanovit datum homologizacie pre hondu aj ked pravidla ziadny pevny datum neurcuju tak predsa tak isto moze fia stanovit ten isty datum aj pre ostanych vyrobcov
argumentovat tym ze je to "fer" lebo v 2014 museli vyrobcovia homologovat tiez do 28.2.2014 je tiez smiesne lebo 28.2.2014 v pravidlach bol jasne dany ale pre tento rok nic take dana nieje
ak chcu aplikovat minulorocne pravidla na hondu tak potom honde musia umoznit pouzit 5 motorov na sezonu a v buducom roku ma mat honda k dispozicii 32zetonov a rovnaku moznost vyvoja aku budu mat F,M,R tuto sezonu-
uzivatel000046
11:42 08.01.2015 194.228.216.XXXNo dobre.
Povedzme, že si FIA "nedovolí" pre Hondu stanoviť povinnosť homologovať motor do 28.2.2015.
S čím bude ale McLaren štartovať, keď nebude mať homologovaný motor?
Alebo páni z Wokingu vynechajú začiatok sezóny?-
anonym
11:55 08.01.2015 178.40.153.XXXto mi je jasne ze honda musi do prvych pretekov homologovat svoj motor ale podla pravidiel tak nemusi spravit 28.2. kedze ziadny taky datum v pravidlach nieje
mozu tak spravit az tesne pred pretekmi v australii
v tomto obdobi je kazdy ked navyse dost dolezity
mne islo poukazat na to ze ked moze fia stanovit pevny termin pre hondu aj napriek tomu ze pravidla nic take neobsahuju tak preco to vlastne nemozu stanovit aj pre ostatnych vyrobcov
pani z wokingu pouziju stare zasoby z minulej sezony-
uzivatel000046
12:10 08.01.2015 194.228.216.XXXZ určitého pohľadu je 28.2.2015 "tesne" pred pretekmi v Austrálii. Zodpovední majú ani nie dva týždne, aby posúdili, či je všetko v súlade s pravidlami, na prípadné konzultácie, archiváciu dokumentácie. Netreba zabúdať, že preberanie monopostov začína už vo štvrtok. Vtedy už komisári musia mať "vzor" podľa čoho majú porovnávať.
Podľa mňa sa z toho robí velké haló a úplne zbytočne. Neskoršia homologizácia nemusí byť žiadna výhoda. Tím so starou špecifikáciou bude mať dosť značnú nevýhodu. Vlaňajšie motory boli stavané na menej kilometrov. Rozdiel je dosť značný 20% menej. S tým bude treba počítať pri nasadení.
Motor nebude môcť byť nasadený po homologizácii nového. To znamená, že sa nebude dať kombinovať s použitím motora podľa záťaže v rôznych pretekoch ( vychádzam z predpokladu, že najneskôr v Europe už všetci nový motor homologujú ). Ani sa nebude dať použiť vo voľných tréningoch v neskoršej dobe.
Nebodaj, ak sa motor pokazí a bude treba použiť ďalší. To už potom z novej sady zostanú len dva.
Možno je to diera v pravidlách, ale nemá význam do nej liesť.-
anonym
13:13 08.01.2015 178.40.153.XXXto ci to je alebo nieje tesne nieje podstatne, ziadny pevny datum nieje stanoveny tak ho fia nema stanovovat ani pre hondu
ak si ho dovoli stanovit pre hondu tak aky je problem stanovit ho aj pre ostatnych?
to predsa aj upratovacke vo fia musi byt jasne ze nemozu takto selektivne vyberat na koho platia pisane pravidla a na koho to co bolo zamyslane tymi pravidlami dosiahnut-
uzivatel000046
13:17 08.01.2015 194.228.216.XXXEšte raz.
Ak Honda nehomologizuje svoj motor k 28.2.2015, s čím bude McLaren pretekať?
Ferrari, Mercedes a Renault majú k 28.2.2015 motor homologizovaný . Žiadne selektívne určovanie. Ferrari a spol pravidlá splnili, Honda zatiaľ nie.-
Alfred
13:32 08.01.2015 78.41.168.XXXKokám že nejsem sám, kdo v pravidlech pro sezonu nevidí žádné konkrétní datum pro homologizaci a už vůbec ne 28. únor 2015. McLaren by mohl klidně závodit s motorem homologizovaným 13. března 2015 a splnil by pravidla taky....ono dva týdny jsou dva týdny a co by za ně loni Red Bull dal, že ano.-
uzivatel000046
13:38 08.01.2015 194.228.216.XXXNie, nemohol. McLaren by 12.3.2015 neprešiel cez komisárov pri preberaní monopostov.
Ale to je detail. Tu nejde o dva týždne, ale o dva mesiace a o nasadenie dvoch špecifikácii počas sezóny. Honda nemá žiadnu možnosť dve špecifikácie nasadiť, ostatní áno.
Cenou za to je, že začnú sezónu s nevýhodou.-
Alfred
13:47 08.01.2015 78.41.168.XXXTak si datum posuňte kdykoliv mezi 28. únor a libovolné datum před přejímkou monopostů. Z hlediska pravidel by mělo být jedno o co jim jde z Vašeho pohledu, nebo dokonce i z pohledu týmů, měly by být pro všechny stejné a to tedy nejsou - protože pro Mclaren platí datum 28.únor a pro zbytek datum přejímky monopostů v březnu.-
uzivatel000046
13:58 08.01.2015 194.228.216.XXXNie. Tu nejde o tie dva týždne. To sa asi nerozumieme.
Tu ide o to, že Ferrari a asi aj Renault uvažujú o homologizácii motora až pred VC Španielska, alebo dokonca Monaka.
Ferrari a spol majú motor homologizovaný. Môžu s ním štartovať. Ďalšiu špecifikáciu môžu nasadiť ľubovolne v priebehu sezóny ( aspoň taký je terajší výklad ). Poskytlo by im to čas na ďalší vývoj. Podľa všetkého je práve čas to, čo im najviac chýba. Nie počet žetónov, nie rozsah zmien. Čas.
Farrari a Renault by proste obetovali začiatok sezóny a nastúpili s motorom, ktorý už strácal vlani.
Kde je v tom výhoda alebo nespravodlivosť?-
-
uzivatel000046
14:46 08.01.2015 194.228.216.XXXPlatia úplne rovnaké pravidlá pre všetkých.
Honde sa nič neupiera. Naopak, mala rok naviac, nie dva týždne menej.
Navyše, podľa nejakého odborníka z AS bude mať Honda na rok pri homologizácii viac žetonov ako ostatní a bude vo výhode.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mobil1
10:37 08.01.2015 46.135.41.XXXTak to jsi frajer, já bych se z toho obrázku neodvážil tvrdit, že mají kompresor oddělený od turbíny a to si myslím, že tomu trochu rozumím...
Každopádně kompresor vpředu a turbo vzadu není žádným zazračným řešením, kterým se ostatní vyrovnají Mercedesu. Je to jen jedna z mnoha vychytávek a osobně jsem přesvědčený, že ani ne ta nejdůležitější. Podle mého názoru může být klidně důležitější řízení celého soustrojí, protože tohle už aní není motor, ale opravdu soustrojí jak to hezky pospal Petr v jiném článku na tomhle webu.
Nechme se překvapit, do kuchyně Hondě nikdo nevidíme...
Hezký den-
1
16:04 08.01.2015 178.255.168.XXXJako že Honda chytala "inspiraci" je víc než jasné, ale jak správně píšeš, samotné řízení je velice důležité a díky loňské zkušenosti mcl rozhodně nezačíná Honda na zelené louce.
Podle mě počítali s tím, že ostatní budou stále ztrácet a oni díky ročnímu odkladu budou moci svůj agregát vypiplat podle nejlepších nápadů konkurence. Čáru přes rozpočet jim ale udělala snaha o další novej motor a tahle odložená homologace znamená, že konkurence jim ty svoje vychytávky ukáže moc pozdě na to, aby je sami mohli využít...
-
-
anonym
11:22 08.01.2015 178.40.153.XXXsom si na 100% isty ze ten obrazok nieje aktualna specifikacia hondackeho motora a ten s ktorym nastupia bude vyrazne iny
si porovnaj ake obrazky uverejnovali mercedes a renault pred minulou sezonou a ake sa uverejnovali uz pocas sezony, tiez boli vyrazne odlisne
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek