DISKUZE K ČLÁNKU Honda kvůli změně pravidel týkajících se motorů zpochybňuje férovost F1

Honda, nový motorový partner McLarenu, zpochybňuje regulérnost soutěže poté, co Mezinárodní automobilová federace (FIA) dodatečně změnila výklad pravidel pro sezónu 2015.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda kvůli změně pravidel týkajících se motorů zpochybňuje férovost F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 96, poslední 12.01.2015 15:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000046 (Hlasovalo 13 lidí) 08.01.2015 13:48
Súťažný víkend sa začína 12.3.2015.… »
» uzivatel000046 (Hlasovalo 9 lidí) 08.01.2015 13:03
Nie, nie je jediná. Pred týmto dátumom musia… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 8 lidí) 08.01.2015 12:35
Problém? Honda svou jednotku homologuje k… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • uzivatel000046

                  uzivatel000046

                  194.228.216.XXX
                  Tu by som sa kolegu zastal.
                  Mne sa to stáva pravidelne. Nie, že sa zabudnem prihlásiť, vždy zaškrtávam zostať prihlásený.
                  Problém je, že akonáhle sa prihlásim z iného zariadenia, tak ma systém odhlási a ja s tým nepočítam. Potom si neuvedomím, že už nie som prihlásený na pôvodnom zariadení, pridám príspevok a "problém" je na svete.

                  + 5 / − 8

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Jens

                    109.81.245.XXX
                    Rozumím ti. Mě se to ještě nestalo, je to divné. Pak bych to nějak hlásil, že s tím tady mají problém. A jak řikám, vždy můžeš doplnit - to jsem byl já, selhalo mi přihlašování, ne?

                    + 6 / − 6

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    212.24.138.XXX
    to je zas jen neschopnost FIA napsat jednoznačná pravidla, a v případě pochybností k nim dát jednoznačný výklad. Přitom stačí říct, že v dané sezoně se smí závodit jen s motorem homologovaným pro danou sezonu, a bylo by po spekulacích, a chybějící datum v pravidlech by ničemu nevadilo.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • pista

      178.40.153.XXX
      chyba sa stat moze, len je smiesne ze ked sa na nu pride s dostatocnym casovym predstihom tak sa ju nikto nesnazi opravit

      tak isto je smiesne ze pre hondu si fia dovoli stanovit povinnost homologovat motor do 28.2.2015 aj ked v pravidlach ziadny taky datum nieje.
      ak si fia moze dovolit stanovit datum homologizacie pre hondu aj ked pravidla ziadny pevny datum neurcuju tak predsa tak isto moze fia stanovit ten isty datum aj pre ostanych vyrobcov

      argumentovat tym ze je to "fer" lebo v 2014 museli vyrobcovia homologovat tiez do 28.2.2014 je tiez smiesne lebo 28.2.2014 v pravidlach bol jasne dany ale pre tento rok nic take dana nieje
      ak chcu aplikovat minulorocne pravidla na hondu tak potom honde musia umoznit pouzit 5 motorov na sezonu a v buducom roku ma mat honda k dispozicii 32zetonov a rovnaku moznost vyvoja aku budu mat F,M,R tuto sezonu

      + 11 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000046

        uzivatel000046

        194.228.216.XXX
        No dobre.
        Povedzme, že si FIA "nedovolí" pre Hondu stanoviť povinnosť homologovať motor do 28.2.2015.
        S čím bude ale McLaren štartovať, keď nebude mať homologovaný motor?
        Alebo páni z Wokingu vynechajú začiatok sezóny?

        + 3 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.153.XXX
          to mi je jasne ze honda musi do prvych pretekov homologovat svoj motor ale podla pravidiel tak nemusi spravit 28.2. kedze ziadny taky datum v pravidlach nieje
          mozu tak spravit az tesne pred pretekmi v australii

          v tomto obdobi je kazdy ked navyse dost dolezity

          mne islo poukazat na to ze ked moze fia stanovit pevny termin pre hondu aj napriek tomu ze pravidla nic take neobsahuju tak preco to vlastne nemozu stanovit aj pre ostatnych vyrobcov

          pani z wokingu pouziju stare zasoby z minulej sezony 18

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000046

            uzivatel000046

            194.228.216.XXX
            Z určitého pohľadu je 28.2.2015 "tesne" pred pretekmi v Austrálii. Zodpovední majú ani nie dva týždne, aby posúdili, či je všetko v súlade s pravidlami, na prípadné konzultácie, archiváciu dokumentácie. Netreba zabúdať, že preberanie monopostov začína už vo štvrtok. Vtedy už komisári musia mať "vzor" podľa čoho majú porovnávať.

            Podľa mňa sa z toho robí velké haló a úplne zbytočne. Neskoršia homologizácia nemusí byť žiadna výhoda. Tím so starou špecifikáciou bude mať dosť značnú nevýhodu. Vlaňajšie motory boli stavané na menej kilometrov. Rozdiel je dosť značný 20% menej. S tým bude treba počítať pri nasadení.
            Motor nebude môcť byť nasadený po homologizácii nového. To znamená, že sa nebude dať kombinovať s použitím motora podľa záťaže v rôznych pretekoch ( vychádzam z predpokladu, že najneskôr v Europe už všetci nový motor homologujú ). Ani sa nebude dať použiť vo voľných tréningoch v neskoršej dobe.
            Nebodaj, ak sa motor pokazí a bude treba použiť ďalší. To už potom z novej sady zostanú len dva.

            Možno je to diera v pravidlách, ale nemá význam do nej liesť.

            + 2 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.40.153.XXX
              to ci to je alebo nieje tesne nieje podstatne, ziadny pevny datum nieje stanoveny tak ho fia nema stanovovat ani pre hondu
              ak si ho dovoli stanovit pre hondu tak aky je problem stanovit ho aj pre ostatnych?

              to predsa aj upratovacke vo fia musi byt jasne ze nemozu takto selektivne vyberat na koho platia pisane pravidla a na koho to co bolo zamyslane tymi pravidlami dosiahnut

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel000046

                uzivatel000046

                194.228.216.XXX
                Ešte raz.
                Ak Honda nehomologizuje svoj motor k 28.2.2015, s čím bude McLaren pretekať?

                Ferrari, Mercedes a Renault majú k 28.2.2015 motor homologizovaný . Žiadne selektívne určovanie. Ferrari a spol pravidlá splnili, Honda zatiaľ nie.

                + 1 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Alfred

                  78.41.168.XXX
                  Kokám že nejsem sám, kdo v pravidlech pro sezonu nevidí žádné konkrétní datum pro homologizaci a už vůbec ne 28. únor 2015. McLaren by mohl klidně závodit s motorem homologizovaným 13. března 2015 a splnil by pravidla taky....ono dva týdny jsou dva týdny a co by za ně loni Red Bull dal, že ano.

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • uzivatel000046

                    uzivatel000046

                    194.228.216.XXX
                    Nie, nemohol. McLaren by 12.3.2015 neprešiel cez komisárov pri preberaní monopostov.
                    Ale to je detail. Tu nejde o dva týždne, ale o dva mesiace a o nasadenie dvoch špecifikácii počas sezóny. Honda nemá žiadnu možnosť dve špecifikácie nasadiť, ostatní áno.
                    Cenou za to je, že začnú sezónu s nevýhodou.

                    + 2 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Alfred

                      78.41.168.XXX
                      Tak si datum posuňte kdykoliv mezi 28. únor a libovolné datum před přejímkou monopostů. Z hlediska pravidel by mělo být jedno o co jim jde z Vašeho pohledu, nebo dokonce i z pohledu týmů, měly by být pro všechny stejné a to tedy nejsou - protože pro Mclaren platí datum 28.únor a pro zbytek datum přejímky monopostů v březnu.

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • uzivatel000046

                        uzivatel000046

                        194.228.216.XXX
                        Nie. Tu nejde o tie dva týždne. To sa asi nerozumieme.
                        Tu ide o to, že Ferrari a asi aj Renault uvažujú o homologizácii motora až pred VC Španielska, alebo dokonca Monaka.
                        Ferrari a spol majú motor homologizovaný. Môžu s ním štartovať. Ďalšiu špecifikáciu môžu nasadiť ľubovolne v priebehu sezóny ( aspoň taký je terajší výklad ). Poskytlo by im to čas na ďalší vývoj. Podľa všetkého je práve čas to, čo im najviac chýba. Nie počet žetónov, nie rozsah zmien. Čas.
                        Farrari a Renault by proste obetovali začiatok sezóny a nastúpili s motorom, ktorý už strácal vlani.
                        Kde je v tom výhoda alebo nespravodlivosť?

                        + 1 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Alfred

                          78.41.168.XXX
                          No nespravedlnost je v tom, že pro někoho platí zcela jiné pravidla jako ty pro druhé. A ano, jde o čas....jenže i dva týdny jsou čas, a ne zrovna zanedbatelný, který může Hondě chybět a který se jí pravidla upírají.

                          + 3 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • uzivatel000046

                            uzivatel000046

                            194.228.216.XXX
                            Platia úplne rovnaké pravidlá pre všetkých.
                            Honde sa nič neupiera. Naopak, mala rok naviac, nie dva týždne menej.
                            Navyše, podľa nejakého odborníka z AS bude mať Honda na rok pri homologizácii viac žetonov ako ostatní a bude vo výhode.

                            + 1 / − 4

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • anonym

                              178.40.153.XXX
                              tym ze fia pozaduje po honde homologizaciu presne do 28.2.2015 tak pravidla neplatia pre vsetkych, lebo ziadny taky datum v pravidlach nieje

                              + 2 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
  • FoxPw

    213.192.37.XXX
    Podle obrázku usuzuji, že jim byl motor Mercedesu víc, než ideovou předlohou. Oddělené turbo od kompresoru, krátké výfukové potrubí atd.

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mobil1

      46.135.41.XXX
      Tak to jsi frajer, já bych se z toho obrázku neodvážil tvrdit, že mají kompresor oddělený od turbíny a to si myslím, že tomu trochu rozumím... 03

      Každopádně kompresor vpředu a turbo vzadu není žádným zazračným řešením, kterým se ostatní vyrovnají Mercedesu. Je to jen jedna z mnoha vychytávek a osobně jsem přesvědčený, že ani ne ta nejdůležitější. Podle mého názoru může být klidně důležitější řízení celého soustrojí, protože tohle už aní není motor, ale opravdu soustrojí jak to hezky pospal Petr v jiném článku na tomhle webu.

      Nechme se překvapit, do kuchyně Hondě nikdo nevidíme...

      Hezký den

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • 1

        178.255.168.XXX
        Jako že Honda chytala "inspiraci" je víc než jasné, ale jak správně píšeš, samotné řízení je velice důležité a díky loňské zkušenosti mcl rozhodně nezačíná Honda na zelené louce.
        Podle mě počítali s tím, že ostatní budou stále ztrácet a oni díky ročnímu odkladu budou moci svůj agregát vypiplat podle nejlepších nápadů konkurence. Čáru přes rozpočet jim ale udělala snaha o další novej motor a tahle odložená homologace znamená, že konkurence jim ty svoje vychytávky ukáže moc pozdě na to, aby je sami mohli využít...

        + 1 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.40.153.XXX
      som si na 100% isty ze ten obrazok nieje aktualna specifikacia hondackeho motora a ten s ktorym nastupia bude vyrazne iny

      si porovnaj ake obrazky uverejnovali mercedes a renault pred minulou sezonou a ake sa uverejnovali uz pocas sezony, tiez boli vyrazne odlisne

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama