DISKUZE K ČLÁNKU Strategická skupina F1 bude jednat o motorech, jaký kompromis nabízí Mercedes?
Strategická skupina F1 se ve čtvrtek v Ženevě sejde k jednání o budoucí podobě motorů. Mercedes se nechce vzdát současných 1,6litrových V6 turbomotorů s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS), proto soupeřům nabízí kompromis.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Strategická skupina F1 bude jednat o motorech, jaký kompromis nabízí Mercedes?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Duncan66
17:42 16.12.2014 89.102.3.XXX??? To je jako vazne realny scenar, ze by se ve druhe polovine prosince nmohli rozhodnout, ze se uz pristi sezonu pojede s jinymi motory? To jako tymy bez problemu stihnou predelat auto, aby tam napasovali jiny motor, s nejakym jinym KERSEM atd.? To vazne nikdo neresi, ze za ten vyvoj novych motoru padla dorhomady urcite miliarda euro a holt se po jedne sezone pujdou jinou cestou?
To tedy cumim jak puk, jak silene maji pravidla a smlouvy s poradatelem. Proc Bernie nevyuzil svych 6 hlasu, kdyz se hlasovalo o letosnich motorech v minulosti? -
Kapor
15:57 16.12.2014 194.160.178.XXXPonuka Mercedesu je pre tímy výhodná,... ...a osobne si myslím, že dôjde k dohode, lebo tieto veci nie sú predražené, nakoľko aj celý komplet, pohonnej jednotky, je najlacnejší zo všetkých výrobcov. Návrat k V8 a V10 rozhodne nedôjde už len preto, lebo stanovené palivo by mali na pol závodu a ak by sa preteky F1 skrátili o polovicu, nebol by to ten správny zážitok pre fanúšikov, ako pre ženu polovičný orgazmus. -
Naaier
11:57 16.12.2014 147.229.217.XXXAko na jednej strane je pravda, že tá dominancia Mercedesu je fakt drastická. No na druhej strane, teraz kôli nim meniť pravidlá ? To ako ideme trestať za úspech ? Preto, že Mercedes vyrobil najlepšiu pohonnú jednotku tak ich odmeníme tým že tie milióny vrazené do vývoja proste hodíme do vetra a vymyslíme si niečo nové ? A čo ak aj pri novej koncepcii dôjde k takej dominancii ? Spravíme zmenu znova ? Strašne ekonomické a fair-play riešenie fakt. Kde sa podel zdravý rozum. Pri takejto logike už môžme fakt zostať pri jedinom dodávateľovi motorov. Lebo tieto meny čo F1 predvádza posledné ročníky, to je proste výsmech a tragédia. Sami nevedia, čo vlastne chcú...-
anonym
16:58 16.12.2014 82.144.130.XXXNejedná se o žádný trest, pravidla se měnila vždycky a v F1 je jasně dané, jakým způsobem je možné provést a schválit změny pravidel. To, že bývají schváleny změny zaměřené primárně proti dominantnímu týmu je pochopitelné, většinou bývá sám, kdo chce zachovat současný stav, zatímco zbytek chce změnu a tak to demokraticky projde.
Takže žádný trest, jen využití pravidel o změně pravidel.
-
FoxPw
11:19 16.12.2014 213.192.37.XXXTak ostatní výrobci mají problém se spalovacím motorem nebo s elektrickou částí? Zatím to vypadalo, že se spalovacím motorem (spalovací prostor, turbo, výfuky, chvění atd.), ale podle tohoto článku to zase vypadá na elektrické přífušky. Podle mě oboje spolu souvisí a dost těžko lze jednu část použít do motorů odlišných konstrukcí (stačí se podívat, jak kdo "kroutí" výfuková potrubí). -
-
-
anonym
11:34 16.12.2014 147.228.41.XXXMyslím, že u McLarenu potažmo Hondy bude záležet na tom v jaké budou formě. Honda by neměla asi problém (kdyby se nedařilo) přejít na jinou jednotku. Ostatně před jejich odchodem z F1 se říkalo, že měla výkonnější motor než mercedes, jen auto stálo za houby. Nenechal bych se zmást tím, že Honda bude v F1 a bude si chtít dělat ostudu na 12-14 místě jako než odešla. Podle mě to bude tak, že chtěj úspěch protože úspěch to je reklama a proto tam ty automobilky jsou. Myslím, že pokud bude i další ročník tak jednoznačný jako ten letošní, změna příjde.-
skejpa
11:56 16.12.2014 88.146.158.XXXJá chápu Mercedes ale chápu i ostatní. Mercedes si dobře uvědomuje, že ldyž bude dominovat nadále, tak tím zničí F1 a riskuje i odchod dalších týmů. Kompromisem se může udržet na špici a přitom stabilizovat F1. Stejně než ostatní týmy sladěj ERS s jejich motory, bude to chvíli trvat...-
anonym
12:32 16.12.2014 178.40.199.XXXa mozno by ich nezladili nikdy a mercedes prave s tym pocita
napasovat mercedesacky hybrid do renaultu a ferrari bude mozno rovnako tazke ako sa postupnymi krokmi snazit vylepsovat ich sucastne riesenia
mercedes ma mgu-h umiestnene medzi turbom a duchadlom, zatial co renault a ferrari maju turboduchadlo v kope, uz len toto bude velky rozdiel-
Limbi
12:44 16.12.2014 147.228.41.XXXJá si taky myslím, že mercedes to má dobře spočítané. Ono nejde o kousek hardwaru ale o celý balík a o to co ho řídí, což je soft a ten mercedes nepouští ani zákaznickým stájím. Dá jim nějaký default ale řízení jejich jednotky je o dost jiné než třeba Williamsu a o McLarenu, který letos už jel poslední sezonu ani nemluvím. Hlavně by to mělo být standartizované zařízení včetně systému řízení a dodávané jinou firmou než Mercedes F1. Jako McLaren technologii, který není přímo tým F1. Nastal nám problém z druhé strany. Zatímco posledních 5 let ničil závody F1 Red Bull svojí aerodynamikou (zde se nedalo dělat nic než zkoušet různě omezovat pravidla a přibrzdit je), tak teď to ničí mercedes svým náskokem ve vývoji motoru, což je mnohem větší problém, jak finanční, tak ve způsobu řešení.-
airwar
19:13 16.12.2014 176.74.128.XXXProblém nenastal žádný, dominance určitého týmu zde byla od nepaměti Formule 1, nedávno před Mercedesem pět let dominoval RedBull, ještě předtím 5 let Ferrari, ještě předtím buďto Williams či McLaren. Tak proč všechny děsí že teď má nejlepší motor Mercedes ( a tedy čtyři stáje). A proč je to děsí když mohou do příští sezony připravit od základu jiný motor.
To co sledujeme opravdu není o boji o to aby Mercedes nedominoval, je to boj o moc ve formuli 1, o vliv, o peníze atd. sport je jako obvykle až na posledním místě.-
skejpa
08:52 17.12.2014 88.146.158.XXXTo není pravda. Dříve když někdo dominoval, byla vždy možnost je dohnat. Bylo možné testovat, vyvíjet v průběhu sezóny atd. Jenže teď není ta možnost. Motory jsou částečně zmrazeny a času málu. Nedá se to srovnat ani s RBR. Ti když dominovali, tak ostatní mohli aero vyvíjet a dohnat je - a dohnali. Teď je ta situace zcela odlišná a bez šancí na změnu.
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek