DISKUZE K ČLÁNKU Wolff: Finanční modely Marussie a Caterhamu byly neudržitelné, o další týmy už nepřijdeme

Podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa byly finanční modely Marussie a Caterhamu neudržitelné, proto zkrachovali. O další týmy ale Formule 1 už podle něj nepřijde.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Wolff: Finanční modely Marussie a Caterhamu byly neudržitelné, o další týmy už nepřijdeme

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 04.12.2014 10:36 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 8 lidí) 03.12.2014 09:53
V prvé řadě je neudržitelné, když FIA pod… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 03.12.2014 10:37
1. Nové motory se nezavedly kvůli úsporám. 2.… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 03.12.2014 12:12
Problém je v tom, že Wolf mluvil obecně. On… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • RB a Ferrarri

    89.102.3.XXX
    klasika ta politika v F1 je fakt opurz k bliti. Breci kvuli motorum apod. jak by to bylo proti sportovnimu duchu apod. kecy, ale kdyz by se jim mohlo sahnout na penize, ktere berou za "nic" tak najednou mluvi a jednaji presne naopak. 17

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Nieje to pravda,.. ...toto, len plácaš nezmysli, lebo Marusia a Caterham mal 1/6 rozpočtu Mercedesu a poďakujme im, že odovzdajú zavedené tímy iným, čo chcú do F1 vstúpiť ! 01 Ako vidieť Toto, ak niekomu praskajú bachory, tak hladnému neverí. 02 A to je práve tvoj pohľad na vec.

    + 17 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    V prvé řadě je neudržitelné, když FIA pod záminkou šetření nařídí týmům používání pohonných jednotek, jejichž cena u zmíněných dvou týmů tvořila asi 80% celkových nákladů. A co se týče dalších týmů, tak si klidně dokážu představit situaci, kdy po odchodu silnějších sponzorů bude ve stejné situaci třeba Lotus nebo Force India.

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      1. Nové motory se nezavedly kvůli úsporám.
      2. Kolik budou stát, věděli před sezonou. Mohli si spočítat, jestli na ni mají.
      3. Wolf bude mít asi lepší informace o Lotusu a FI. 03

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Problém je v tom, že Wolf mluvil obecně. On vlastně neřekl nic konkrétního. Nevíme, v čem byly špatné ty finanční modely těch dvou stájí a ani neřekl, podle čeho usuzuje, že ty další stáje přežijí. A na rovinu, on ani nic jiného říct nemohl. Pokud by totiž sdělil, že se položí ještě některá z těch dalších stájí, mohl by jim odradit nějaké sponzory, což je na žalobu a poškodil by vlastně i svoji stáj. Menší počet aut v poli může znamenat menší sledovanost, tím i menší zájem sponzorů a menší příliv peněz do rozpočtu. A mimochodem. Z pozice pracovníka finančně nejsilnější stáje ve startovním poli se to kritizuje dost lehce.

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.133.XXX
          "Z pozice pracovníka finančně nejsilnější stáje ve startovním poli se to kritizuje dost lehce."

          Jenže on mluví i z pozice exspolumajitele (nejen pracovníka) Williamsu. A zrovna tohle byla stáj, která po rozchodu s BMW neměla zrovna ustláno na růžích. Drželi se tak akorát na hladině, sponzoři jim odcházeli jeden za druhým, motory střídali častěji než ponožky - a přesto dokázali poměr výdajů a příjmů vybalancovat. Když už šli do úvěru, udrželi ho pod kontrolou.

          "Nevíme, v čem byly špatné ty finanční modely těch dvou stájí"

          Úplně stačí, že týmy s rozpočty okolo 60 mega USD jdou do sezóny, která spolkne minimálně dvojnásobek. A nedá se všechno hodit na pohonnou jednotku, protože jestli je tým schopný sehnat šedesát, tak už je v zásadě jedno, jestli sezóna stojí sto nebo sto dvacet mega. Dlouhodobě se nedá udržet ani jedno.

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Williams je stáj s delší tradicí, takže na ni při poskytování úvěru asi bude banka pohlížet trochu jinak než na tým, který je v F1 tři dni i s cestou. Je to o úvěru s nižším úrokem, případně s menšími zárukami. Je ale fakt, že starý pán se v F1 pohybuje dost dlouho, takže pokud na sebe vezme riziko úvěru, má mnohem lepší představu, o čem to je. A stejně tak je to i se sponzory. Tým, který už kdysi vybojoval titul, bude snadněji získávat sponzora než nováček v F1. Ale jinak asi máš pravdu.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              To máš jistě pravdu. Ale vyšší úroky se pořád musí započítat do hospodaření a stejně tak nejistota zisku sponzorů. Frank to měl taky horší, než stáje na špici. A přesto se nezadlužil. 03

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Asi nemám moc co dodat k tomu, co kolega Rock napsal. Snad jen to, že pokud budou jezdit 3 Ferrari, RB, Mclareny a Mercedesy, pak si nemyslím, že by se atratktivita F1 snížila. Minimálně nebudou bojovat o titul 2, ale 3 jezdci.

          + 2 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            89.102.3.XXX
            A na to jsi prisel kde, ze by to bylo pravidlem? Co treba 2013, 2012, 2011 atd.? Stajovi kolegove mistru sveta o zadny titul nebojovali.

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Promiň, ale nějak nechápu. Co jsem psal o jakém pravidlu? Jakou souvislost má to co jsem napsal s roky 2011-13?

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama