DISKUZE K ČLÁNKU Wolff: Finanční modely Marussie a Caterhamu byly neudržitelné, o další týmy už nepřijdeme
Podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa byly finanční modely Marussie a Caterhamu neudržitelné, proto zkrachovali. O další týmy ale Formule 1 už podle něj nepřijde.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Wolff: Finanční modely Marussie a Caterhamu byly neudržitelné, o další týmy už nepřijdeme
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:54 03.12.2014 194.160.178.XXXNieje to pravda,.. ...toto, len plácaš nezmysli, lebo Marusia a Caterham mal 1/6 rozpočtu Mercedesu a poďakujme im, že odovzdajú zavedené tímy iným, čo chcú do F1 vstúpiť ! Ako vidieť Toto, ak niekomu praskajú bachory, tak hladnému neverí. A to je práve tvoj pohľad na vec. -
Pepan
09:53 03.12.2014 89.24.157.XXXV prvé řadě je neudržitelné, když FIA pod záminkou šetření nařídí týmům používání pohonných jednotek, jejichž cena u zmíněných dvou týmů tvořila asi 80% celkových nákladů. A co se týče dalších týmů, tak si klidně dokážu představit situaci, kdy po odchodu silnějších sponzorů bude ve stejné situaci třeba Lotus nebo Force India.-
-
Pepan
12:12 03.12.2014 89.24.157.XXXProblém je v tom, že Wolf mluvil obecně. On vlastně neřekl nic konkrétního. Nevíme, v čem byly špatné ty finanční modely těch dvou stájí a ani neřekl, podle čeho usuzuje, že ty další stáje přežijí. A na rovinu, on ani nic jiného říct nemohl. Pokud by totiž sdělil, že se položí ještě některá z těch dalších stájí, mohl by jim odradit nějaké sponzory, což je na žalobu a poškodil by vlastně i svoji stáj. Menší počet aut v poli může znamenat menší sledovanost, tím i menší zájem sponzorů a menší příliv peněz do rozpočtu. A mimochodem. Z pozice pracovníka finančně nejsilnější stáje ve startovním poli se to kritizuje dost lehce.-
rock
13:16 03.12.2014 37.188.133.XXX"Z pozice pracovníka finančně nejsilnější stáje ve startovním poli se to kritizuje dost lehce."
Jenže on mluví i z pozice exspolumajitele (nejen pracovníka) Williamsu. A zrovna tohle byla stáj, která po rozchodu s BMW neměla zrovna ustláno na růžích. Drželi se tak akorát na hladině, sponzoři jim odcházeli jeden za druhým, motory střídali častěji než ponožky - a přesto dokázali poměr výdajů a příjmů vybalancovat. Když už šli do úvěru, udrželi ho pod kontrolou.
"Nevíme, v čem byly špatné ty finanční modely těch dvou stájí"
Úplně stačí, že týmy s rozpočty okolo 60 mega USD jdou do sezóny, která spolkne minimálně dvojnásobek. A nedá se všechno hodit na pohonnou jednotku, protože jestli je tým schopný sehnat šedesát, tak už je v zásadě jedno, jestli sezóna stojí sto nebo sto dvacet mega. Dlouhodobě se nedá udržet ani jedno.-
Pepan
10:27 04.12.2014 89.24.157.XXXWilliams je stáj s delší tradicí, takže na ni při poskytování úvěru asi bude banka pohlížet trochu jinak než na tým, který je v F1 tři dni i s cestou. Je to o úvěru s nižším úrokem, případně s menšími zárukami. Je ale fakt, že starý pán se v F1 pohybuje dost dlouho, takže pokud na sebe vezme riziko úvěru, má mnohem lepší představu, o čem to je. A stejně tak je to i se sponzory. Tým, který už kdysi vybojoval titul, bude snadněji získávat sponzora než nováček v F1. Ale jinak asi máš pravdu.
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek