Do jaké míry se na tom podílí pilot a do jaké míry jde o záležitost techniky? "Je to o autu... sportovec má na tom velmi malý podíl. Samozřejmě máme sekvenci, kterou musíme projít, a musíme ji vykonat v ten správný čas, ujistit se, že připravíte během víkendu spojku a pneumatiky, když se dostanete na své místo," odpovídá britský pilot.
"Velmi úzce spolupracuji se svým inženýrem, který má na starosti mou spojku. Před závodem přišel ke mně na pokoj a zeptal se: 'Jak chceš k tomu přistoupit?' Já na to: 'Stejně jako vždycky. Nemusíme dělat více či méně,'" odhaluje novopečený šampion.
"Když přichází start, jedete zaváděcí kolo, získáte cit pro to, jak je v tom okamžiku spojka dobrá. Musíte je vést nebo jim dát zpětnou vazbu, jestli potřebujete více krouticího momentu nebo více prokluzu," pokračuje jezdec mistrovského Mercedesu.
Lewis Hamilton v rozhodujícím duelu předvedl svůj životní start (foto: Daimler AG)
V každém případě jsme to přesně trefili. Druhá část, když povolujete druhou část [spojky] a přidáváte plyn, to je ten okamžik, kdy do toho vstupuje jezdec. Ale určitě šlo, já jsem to cítil jako svůj vůbec nejlepší start. Absolutně fenomenální," raduje se Hamilton, který po zhasnutí světel posledního závodu vystřelil zpoza Rosberga na první místo a před první zatáčkou měl už náskok několika metrů.