DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes i Renault se chtějí vyhnout "válce" motorářů v F1, Wolff vyzývá k zodpovědnosti

Mercedes tvrdí, že se společně s Renaultem shodují na tom, že si F1 nemůže dovolit vývojovou válku v oblasti pohonných jednotek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes i Renault se chtějí vyhnout "válce" motorářů v F1, Wolff vyzývá k zodpovědnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 16.11.2014 09:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 8 lidí) 14.11.2014 11:58
Uz je to fakt... ... "smiesne", ked… »
» uzivatel000046 (Hlasovali 5 lidé) 14.11.2014 12:07
Zas to nepreháňajte. Pán Vlk s dvomi f má… »
» Iscarian (Hlasovali 4 lidé) 16.11.2014 00:22
Takový malý detail, Mercedes měl i lepší motory… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    91.148.15.XXX
    Ufff ... Wolff ma zrejma nieco zalubom, pretoze si nemyslim ze je tak blby aby vypustal vyroky, ktore si vpodstate protirecia. 1. Chce vyvoj, ktory mozu automobilky vyuzivat aj v seriovej vyrobe - hybridne pohony. 2. Chce blokovat ich vyvoj, resp. neuvolnovat zmeny, aj ked iba ciastocne. A ak sa ma vyvoj robit naozaj dobre, tak je potrebne, az nevyhnutne mat moznost menit vsetko. Inak ide len o akysi ciastkovy pseudovyvoj. Kazdy kto nieco niekedy vyvijal, dosiel raz do bodu, ked musel prekopat cely koncept od zaciatku. Ved opravovat "chyby" resp. nie dobre riesenia uz v rannej faze vyvoja je najlacnejsie, a nie po rokoch, ked sa do vyvoja nalialo prilis vela penazi.

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • starý somr

    89.102.180.XXX
    Mercedes přece letos sklidil úspěch po těch létech kdy nedokázal překonat motor V8
    od Renaultu a nyní si chce udržet svoji dominanci díky nějakým hloupým předpisům, které
    vlastně potlačují myšlenku toho o čem F1 a další motosporty jsou a to " ať vyhrává ten nejlepší".
    Přece si nepřeje Mercedes tento stav pojistit na věčné časy?
    Pokud ano tak je Mercedes zabijákem F1 a žádná škoda že odejde.

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Iscarian

      Iscarian

      89.177.211.XXX
      Takový malý detail, Mercedes měl i lepší motory V8 než Renault, pleteš si dominanci Red Bullu díky šasi a aeru, navíc ke konci éry atmosférických motorů V8 byly motory už hodně vyronáné...

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    . Najlacnejšie a najlepšie sú motory Mercedes. Mohli by ich dodávať všetkým, ktorí nevedia vyrábať motory a ušetrilo by sa.

    + 5 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.91.5.XXX
    Uz je to fakt... ... "smiesne", ked nieco o "setreni nakladov za vyvoj" vytrubuje vyrobca, ktory do vyvoja noveho pohonu nalial absolutne !!!bezkonkurencne!!! najväcsi balik za celu historiu nielen F1 ale celeho motorsportu!!! 03

    + 8 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000046

      uzivatel000046

      194.228.216.XXX
      Zas to nepreháňajte.
      Pán Vlk s dvomi f má pravdu. Na tieto motory tlačil hlavne Renault. Na motory všeobecne tlačilo Ferrari. "Nerobíme lietadlá ale autá", zvykol hovoriť ten pán, čo ho nedávno vykopli z Maranella.
      Ako to dopadlo vidíme všetci. Z toho, že to "tradiční" motorári potentovali nemožno predsa viniť Mercedes.
      A koľko kto do toho nalial?
      Podľa toho, že Mercedes svoje pohony predáva najlacnejšie súdim, že mi je to jedno 04 Hlavne, že sú lacné ( a dobré ) 12

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        195.91.7.XXX
        Tak jasne, ze Vam je jedno... ked Vasi konecne atakuju vitazstva!03 (to srandujem). Bez srandy ale toto je snad jedina vec ktora ma na tom tesi - Williams uz "utieral" nezdravo dlho.

        Ale co sa tyka tych nakladov, bez srandy! Medvedi argumentuju uplne... no proste akoby Newey/RedBull tvrdil, ze do aera sypu tolko co "kazdy"... co ja viem... napr. ako Sauber...04 12

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        195.91.7.XXX
        Jaj a este jedna vec - cena motora - cena za "kus" je velmi pohybliva polozka. Medvedi maju "iny model". Mozno na viac rokov atdatd. Nedivim sa, veria si a zrejme sa im to aj "oplati". Oni nutne nepotrebuju "zarobit" na motoroch, väcsi zisk moze byt z "aha ako sme to vsetkym natreli/mercedes je najlepsi" atdatd.04

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000046

          uzivatel000046

          194.228.216.XXX
          No veď dobre, Horner sype do aera, Wolff do motora a Mattiacci do vetra.
          Aj modelu rozumiem. Mercedes by vynaložil do vývoja rovnako veľa peňazí, či by vyvíjal motor len pre seba, alebo či ho bude predávať. Z tohoto pohľadu je každý motor predaný za viac ako je výrobná cena čistý zisk.
          Lenže rovnako je na tom aj Ferrari. Taktiež by museli vyvíjať motor pre seba. Prečo prenášajú všetky náklady na zákaznícke tímy.
          Že je Renault tam kde je, presne povedané v strede svojho hrdého loga ja len jeho chyba. Nemôžu jeden deň byť "hnacou silou" F1, na druhý deň z nej odchádzať, na tretí vydierať. Nech sa už páni z krajiny galského kohúta rozhodnú, čo vlastne chcú a nech večne neplačú ako vypelichaná sliepka.

          Riešenie je jednoduché. Nech sa vo Ferrari a Renaulte zaviažu, že náklady neprenesú na zákazníkov a tým vyrazia Wolffovi z ruky hlavný argument. Kde je problém?
          Ibaže by mala pravdu Monisha, že malé tímy tu vlastne nechcú. Lenže potom je Wolff vlastne dvojnásobný hrdina, zároveň bojujúci za pravidlá aj malé tímy. Povedané s klasikom " To sú paradoxy" 04

          PS O tom, kto koľko kde presne nasypal sa hádať nebudem. Na sieti lieta toľko šialených čísel, že svoju pravdu dokáže asi každý, viď nedávne odhady delenia príjmov. Jeden zdroj hovoril o miliarde, Saward táral bezmála o dvoch. Keď to ešte párkrát premenia z libier na doláre a naspäť na európske peniaze budú z toho aj tri. Veriť sa tomu veľmi nedá.
          Že do toho najviac nalial zrovna Mercedes je asi tak pravdepodobné, ako že Ferrari tam dalo motor z Iveca a Renault z Clia.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • erdedy

            erdedy

            178.41.69.XXX
            O cene nemusime dlho spekulovat - minule zaznela (tusim rovno z MB) nejaka cifra cca 200mil (?). To je mozne ale vzhladom na nejake zrejme pozadie (vyvojove), pravda bude tak dvojnasobok. Za 150-180-200mil by som zhruba ocakaval prave vysledok ako ma Renault ci Ferrari.

            Z principu som sa tu davno/nedavno hadal "do krve" (snad spomeniete) napr. s Kaporom o nezmyselnosti tejto investicie. Ale ked je to nenavratne tak ako je, ocakaval by som iny scenar. Dorovnanie (aj sumy, nielen vykonu) skor ci neskor pride. Ale argumenty "Vlka" o dalsich nakladoch su proste hlupe. Prinajmensom je iste, ze toto (liatie penazi do tejto technologie) pri zarkcen sucasnom vyhlasovani o krize/stropoch/vysokych nakladoch pre "malych" je mimo realitu.

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel000046

              uzivatel000046

              194.228.216.XXX
              Prečo nemohol Mercedes minúť peniaze rozumnejšie ako Renault? Prečo automaticky usudzujete, že ich minul viac?
              Podľa čoho posudzujete nezmyselnosť nových motorov?
              Skúsme trochu histórie. Všetci výrobcovia motorov sa vyhrážali, že ak nebudú nové motory, tak z F1 odídu. Všetci do jedného.
              V poriadku, Toyota a BMW odošli, ale Honda sa vrátila a podľa všetkého o návrate uvažuje aj VW.
              Iste, každý mal o novom motore nejakú predstavu. Dnešná podoba je kompromis, ktorý asi nevyhovuje nikomu. Tak to už pri kompromisoch býva.

              Väčšina zainteresovaných sa zhodne, že rozdiel nie je priamo v motoroch, tie sú viac menej rovnaké, ale v hybridnej technológii. Tam mal patrne Mercedes náskok, ktorý jednoducho preniesol do F1. Nemusí to automaticky znamenať, že do toho nalial najviac peňazí. ( mimochodom, Williams dokázal technológiu Mercedesu ešte vylepšiť !!! V Grove do toho určite nenalievajú najviac peňazí zo všetkých )

              Wolff obhajuje vlastnú výhodu, to je všetkým jasné, o tom medzi nami nie je spor.
              Spor je len o tom, že sa mýlite ako ju obhajuje. Poukazovanie na náklady je v dnešnej dobe ten najsprávnejší argument.

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • erdedy

                erdedy

                178.41.62.XXX
                Mercedes mozno minul rozumnejsie ale verte, ze cez to vsetko minuli najviac zo vsetkych (a nie o nejake drobne).

                Co sa tyka vyhody v hybridnej technologii - tu to tiez moze byt este vsetko inak. Naskok maju ale obrovsky celkovo vo vynikajuco vyladenom SW/moznych "scenaroch" ako sa ma spravat ERS v harmonii s ICE. Je velmi pravdepodobne, ze pouzivaju "odlisny scenar". Samozrejme na to museli mysliet uz pri vyvoji (aj viacerymi smermi, scenarmi atdatd), ale toto je vysledok ovela dlhsej pripravy aj väcsich zdrojov.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  178.40.199.XXX
                  nemal renault vyvijat 2 specifikacie ale len 1 ako v mercedese
                  tu sa potvrdilo ze sediet na dvoch stolickach sa neda

                  + 1 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • erdedy

                    erdedy

                    90.64.123.XXX
                    Tusim si dalsi, co uveril Helmutovym demagogiam a polopravdam. Otazka je, kto si co pod slovom "specifikacia" predstavuje. Moze to byt od dvoch uplne rozdielnych motorov rovnakej znacky, cez rozdielnu SW vybavu az po "prkotiny" v uchyteni ci zastavbe do toho ktoreho vozu.03

                    A hned Ti odpoviem - Mercedes vyvijal nie dve, ale "niekolko" specifikacii subezne, potom vybral "tu najlepsiu" a teraz ma svoju "specifikaciu" (hlavne co do SW) len pre svoje auto a potom dalsiu pre "ostatnich" s +/- nejakou nuanciou ale hlavne "trochu" inym SW... ... potom vlastne este jednu pre McLaren - "osobitne az tak uplne (ne)vyvinutu"... 03 18

                    + 3 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.199.XXX
          ale kto moze za to ze renault velka automobilka sa sprava ako nejaky maly nezavisly vyrobca motorov?
          chciet na dodavkach motorov do f1 generovat priamy zisk a zaroven vyvinut konkurencieschopny motor je nemozne pokial tam su automobilky ktore pocitaju s tym ze zisk im bude generovat reklama
          preto bol vyvoj v renaulte poddimenzovany lebo ak by chceli tvorit zisk a zaroven investovat tolko co mercedes tak tie motory musia predavat niekolko nasobne drahsie a to by si ich nikto nekupil

          teraz by ale renault uz chcel odmrazovat vyvoj lebo dostali od redbullu investicie a zaroven aj noz na krk ze bud bude aj renault viac investovat do vyvoja alebo sa RB poberie prec

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama