DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes i Renault se chtějí vyhnout "válce" motorářů v F1, Wolff vyzývá k zodpovědnosti
Mercedes tvrdí, že se společně s Renaultem shodují na tom, že si F1 nemůže dovolit vývojovou válku v oblasti pohonných jednotek.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes i Renault se chtějí vyhnout "válce" motorářů v F1, Wolff vyzývá k zodpovědnosti
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
uzivatel000046
13:19 14.11.2014 194.228.216.XXXPrečo je oháňanie sa nákladmi "mimo"?
Náklady sú dnes predsa téma dňa. O ničom inom sa nehovorí. Preteky nezaujímajú nikoho, Veľká cena je len ďalšia príležitosť na hádku o nákladoch, delenie príjmov a podobne.
Tu ste dosť vedľa, aspoň myslím.-
erdedy
15:53 14.11.2014 195.91.14.XXXPreco naklady (a aj naklady pozdejsie "z toho plynuce) nebola tema predtym ked trebalo investovat? Vlastne... to tema bola, ale vtedy Mercedes tak vehementne setrenie nepresadzoval... Tak mi skor pripada, ze by sa to "setrenie" vtedy nehodilo, nie?
-
-
-
-
-
-
-
eR
11:01 14.11.2014 62.245.107.XXXJsem si jistý, že všichni výrobci mají spočítanou návratnost investice do vývoje motorů na 4-7 let, což je v F1 typicky délka jedné motorové éry. V té kalkulaci ale jistě počítali s předem domluveným zmrazením vývoje a tím i s každoročním poklesem investic na zlepšení motoru. Rozmrazení vývoje a jeho prodloužení o několik měsíců bude mít nevyhnutelně za následek neplánované zvýšení nákladů a tím i navýšení cen motorů pro týmy. V případě, že takové rozhodnutí projde, můžeme už dopředu počítat s tím, že nás příští podzim zase nějaké týmy opustí.
Výsledkem bude jen to, že po roce budou zase jeden nebo dva motoráři, i přes tyto enormní investice, nespokojení se svým výkonem a tlak na otevření vývoje bude pokračovat. Nejsem si jistý, jestli navrhovaná změna z 32 bodů obnovy na 45, dovolí Renaultu a Ferrari změnit celou konstrukci motoru po vzoru Mercedesu, protože informace v průběhu sezóny naznačovali, že právě odlišná koncepce motoru Mecedesu, stojí za jeho výkonem.
Vzhledem ke skutečnosti, že zabudování motoru Honda do současného McLarenu nebylo dle Boulliera velmi obtížné neboť rozměry motoru jsou velmi podobné, můžeme očekávat, že se Honda vydala ve vývoji konstrukce motoru cestou Mercedesu. Otázkou tedy je, jestli i přes uvolněný vývoj, nebude i v příštím roce konkurentem motorů Ferrari spíš Renault a jestli prodloužení doby vývoje do poloviny sezóny neprospěje nejvíc Hondě, která získá v závodech dostatek času na získání relevantních dat pro zlepšení, která by jinak nezískala. Že by Mercedes, i v případě uvolnění více bodů změny, ve vývoje markantně ztrácel se příliš očekávat nedá. Dokonce to může skončit i tak, že Mercedes svůj výkonnostní náskok ještě zvýší. A sekundovat mu může Honda (která pro svůj motorový návrat do F1, jak se zdá nemá finanční limit), pro kterou by bylo prodloužení vývoje do června darem z nebes a troufám si tvrdit, že Honda i když není slyšet by toto nejvíc uvítala.
V každém případě se máme na co těšit. Ale jednou věcí si jsem jistý už teď. Koncem příštího roku se budou návrhy na otevření motorového vývoje opět opakovat, protože zase bude mít někdo motor nejslabší. Není pravděpodobné, že by se čtyřem výrobcům podařilo udělat své motory výkonnostně +- vyrovnané, ať už bude počet bodů obnovy jakýkoliv. -
Kapora
10:18 14.11.2014 80.87.214.XXXSú to hlúposti,.. ...existujú predsa riešenia, ktoré nie sú drahé, ale účelné a vyžadujú si striedme náklady na rozdiel od monstier, ktoré boli tento rok zavedené, lebo tu zrejme zabudli do ceny pohonnej jednotky pripočítať aj riadiaci SW, preto by sa nemali pre motory umelo zabetónovať mantineli, ale prim by mala hrať veda a technický pokrok. Ak to niekto nazýva vojnou, tak nemá všetko v hlave v poriadku. Ak chce byť F1 na čele pokroku v závodnom športe nemali by tu platiť žiadne obmedzenia.-
Face
11:15 14.11.2014 37.188.227.XXX***
Neexistuje komerční sport, ve kterém by nebyla omezení...
I tak jednoduchý sport na high- tech jako je plavání má velmi rozsáhlou specifikaci toho jak velké a z jakého materiálu budou plavky...
Jinak řečeno čím technologicky složitější materiál, tím více omezení.
Proč, to ti vysvětlovat nebudu, bylo by to zbytečné...
Příspěvek byl redakčně upraven.-
Kapor
14:52 14.11.2014 194.160.178.XXXV týchto športoch,... ...ktoré uvádzaš sú obmedzenia robené tak, aby vynikla práve priorita idividuality pretekára nad doplnkami, ako sú plavky, alebo naopak hokejky, korčule atď. a preto si protirečíš s tým, na čo upozorňujem ja, že ak niekto obmedzuje druhého, pretekára, aby mal k dispozícii zrovnateľnú pohonnú jednotku a nie o 40-60 k menej, zákonite nemôže rovnocenne konkurovať a je tým diskriminovaný. Úplne si nepochopil daný problém v F1 a mýliš si pojmy !
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek