DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes i Renault se chtějí vyhnout "válce" motorářů v F1, Wolff vyzývá k zodpovědnosti

Mercedes tvrdí, že se společně s Renaultem shodují na tom, že si F1 nemůže dovolit vývojovou válku v oblasti pohonných jednotek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes i Renault se chtějí vyhnout "válce" motorářů v F1, Wolff vyzývá k zodpovědnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 16.11.2014 09:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 8 lidí) 14.11.2014 11:58
Uz je to fakt... ... "smiesne", ked… »
» uzivatel000046 (Hlasovali 5 lidé) 14.11.2014 12:07
Zas to nepreháňajte. Pán Vlk s dvomi f má… »
» Iscarian (Hlasovali 4 lidé) 16.11.2014 00:22
Takový malý detail, Mercedes měl i lepší motory… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • erdedy

            erdedy

            178.41.69.XXX
            S tym odmrazovanim mam nejaky nazor, ale primarne sa moj prispevok tyka argumentacie MB o "zvysovani nakladov" na vyvoj"...
            Keby sa Toto oprie vetou - "pravidla su pravidla" nepoviem ani slovo, ale ohanat sa nejakymi nakladmi je proste mimo.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel000046

              uzivatel000046

              194.228.216.XXX
              Prečo je oháňanie sa nákladmi "mimo"?
              Náklady sú dnes predsa téma dňa. O ničom inom sa nehovorí. Preteky nezaujímajú nikoho, Veľká cena je len ďalšia príležitosť na hádku o nákladoch, delenie príjmov a podobne.
              Tu ste dosť vedľa, aspoň myslím.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • erdedy

                erdedy

                195.91.14.XXX
                Preco naklady (a aj naklady pozdejsie "z toho plynuce) nebola tema predtym ked trebalo investovat? Vlastne... 04 to tema bola, ale vtedy Mercedes tak vehementne setrenie nepresadzoval... Tak mi skor pripada, ze by sa to "setrenie" vtedy nehodilo, nie?

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Jsem si jistý, že všichni výrobci mají spočítanou návratnost investice do vývoje motorů na 4-7 let, což je v F1 typicky délka jedné motorové éry. V té kalkulaci ale jistě počítali s předem domluveným zmrazením vývoje a tím i s každoročním poklesem investic na zlepšení motoru. Rozmrazení vývoje a jeho prodloužení o několik měsíců bude mít nevyhnutelně za následek neplánované zvýšení nákladů a tím i navýšení cen motorů pro týmy. V případě, že takové rozhodnutí projde, můžeme už dopředu počítat s tím, že nás příští podzim zase nějaké týmy opustí.

    Výsledkem bude jen to, že po roce budou zase jeden nebo dva motoráři, i přes tyto enormní investice, nespokojení se svým výkonem a tlak na otevření vývoje bude pokračovat. Nejsem si jistý, jestli navrhovaná změna z 32 bodů obnovy na 45, dovolí Renaultu a Ferrari změnit celou konstrukci motoru po vzoru Mercedesu, protože informace v průběhu sezóny naznačovali, že právě odlišná koncepce motoru Mecedesu, stojí za jeho výkonem.

    Vzhledem ke skutečnosti, že zabudování motoru Honda do současného McLarenu nebylo dle Boulliera velmi obtížné neboť rozměry motoru jsou velmi podobné, můžeme očekávat, že se Honda vydala ve vývoji konstrukce motoru cestou Mercedesu. Otázkou tedy je, jestli i přes uvolněný vývoj, nebude i v příštím roce konkurentem motorů Ferrari spíš Renault a jestli prodloužení doby vývoje do poloviny sezóny neprospěje nejvíc Hondě, která získá v závodech dostatek času na získání relevantních dat pro zlepšení, která by jinak nezískala. Že by Mercedes, i v případě uvolnění více bodů změny, ve vývoje markantně ztrácel se příliš očekávat nedá. Dokonce to může skončit i tak, že Mercedes svůj výkonnostní náskok ještě zvýší. A sekundovat mu může Honda (která pro svůj motorový návrat do F1, jak se zdá nemá finanční limit), pro kterou by bylo prodloužení vývoje do června darem z nebes a troufám si tvrdit, že Honda i když není slyšet by toto nejvíc uvítala.

    V každém případě se máme na co těšit. Ale jednou věcí si jsem jistý už teď. Koncem příštího roku se budou návrhy na otevření motorového vývoje opět opakovat, protože zase bude mít někdo motor nejslabší. Není pravděpodobné, že by se čtyřem výrobcům podařilo udělat své motory výkonnostně +- vyrovnané, ať už bude počet bodů obnovy jakýkoliv.

    + 6 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapora

    80.87.214.XXX
    Sú to hlúposti,.. ...existujú predsa riešenia, ktoré nie sú drahé, ale účelné a vyžadujú si striedme náklady na rozdiel od monstier, ktoré boli tento rok zavedené, lebo tu zrejme zabudli do ceny pohonnej jednotky pripočítať aj riadiaci SW, preto by sa nemali pre motory umelo zabetónovať mantineli, ale prim by mala hrať veda a technický pokrok. 01 Ak to niekto nazýva vojnou, tak nemá všetko v hlave v poriadku. 02 Ak chce byť F1 na čele pokroku v závodnom športe nemali by tu platiť žiadne obmedzenia. 11

    + 7 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Face

      37.188.227.XXX
      ***
      Neexistuje komerční sport, ve kterém by nebyla omezení...
      I tak jednoduchý sport na high- tech jako je plavání má velmi rozsáhlou specifikaci toho jak velké a z jakého materiálu budou plavky...
      Jinak řečeno čím technologicky složitější materiál, tím více omezení.
      Proč, to ti vysvětlovat nebudu, bylo by to zbytečné...
      Příspěvek byl redakčně upraven.

      + 10 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        V týchto športoch,... ...ktoré uvádzaš sú obmedzenia robené tak, aby vynikla práve priorita idividuality pretekára nad doplnkami, ako sú plavky, alebo naopak hokejky, korčule atď. a preto si protirečíš s tým, na čo upozorňujem ja, že ak niekto obmedzuje druhého, pretekára, aby mal k dispozícii zrovnateľnú pohonnú jednotku a nie o 40-60 k menej, zákonite nemôže rovnocenne konkurovať a je tým diskriminovaný. 02 Úplne si nepochopil daný problém v F1 a mýliš si pojmy ! 02

        + 6 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama