DISKUZE K ČLÁNKU Piloti po Bianchiho nehodě podporují nápad s virtuálním safety carem

Jednotliví jezdci Formule 1 podporují nápad na zavedení určitých změn ve Formuli 1 po velké nehodě Julese Bianchiho minulý týden v Japonsku, po které jezdec stále leží v nemocnici v Japonsku.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Piloti po Bianchiho nehodě podporují nápad s virtuálním safety carem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 14.10.2014 12:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jarda (Hlasovali 5 lidé) 13.10.2014 09:20
Omezení Nevím, proč se řeší něco, co už mají… »
» mi88ki (Hlasovali 3 lidé) 12.10.2014 15:41
Alonso má odle mě pravdu Stáčí snížit výkon… »
» mi88ki (Hlasovali 3 lidé) 14.10.2014 09:31
Hmm, to by mě asi nenapadlo ... Ale co je za… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jarda

    Jarda

    78.111.112.XXX
    Omezení Nevím, proč se řeší něco, co už mají vyřešené ? Všichni mají režim pro průjezd boxy. Stačí zavést pravidlo, aktivovat tento režim pod žlutou vlajkou. Všichni pojedou stejně, nikdo si nepolepší, ani nepohorší .....03

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Ale na tu rychlost musí zpomalit a každý, stejně jako v boxech, to bude dělat na poslední chvíli, tzn. že bude tvrdě brzdit, což taky není zrovna bezpečné, pokud si toho jednou někdo nevšimne nebo začne brzdit pozdě a napálí to do před ním brzdícho soupeře.

      + 2 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        78.111.112.XXX
        Neznám detailně pravidla, ale není v nich něco o nebezpečném chování jezdce na trati ? Pak už je to jen na komisařích, aby tyhle excesy jezdce odnaučili. Tři prohřešky .... závod mínus, další tři .... sezóna mínus.11

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Chasnik

    217.117.213.XXX
    To FIA objevila ameriku... Třeba takový Chasnik podobnou věc říká už celý týden 03 Ale je pravda, že ten můj návrh prostudovali ledabyle a tak zase nutí piloty zpomalovat na celé kolo, když to stačí v jednom sektoru. Pilotovi by na se displeji objevilo odpočítávání, kdy nejdříve může dosáhnout konec sektoru a pro lepší orientaci u údaje mohou být šipky nahoru (můžeš lehce zrychlit) nebo dolů (zpomal, takhle dojedeš na konec sektoru brzy a bude pentle).
    Nápad s omezením výkonu je obecně dobrý, ale F1 nejsou motokáry a praktická implementace takového řešení by byl zásah do motoru a elektroniky = možný zdroj nespolehlivosti.
    Samozřejmě řešení z druhé strany, tj. zvýšit bezpečnost odtahových vozidel, resp. odtahování samotného, lze taky přidat. Věřím, že vzhledem k výši nákladů na pořádání závodů F1 by nebyl velký problém přidat na technická vozidla s velkou světlou výškou bezpečnostní lyžiny podobné těm na náklaďácích, přívěsech a návěsech. Za zvážení stojí také používání jeřábů s dlouhým ramenem, kdy samotný jeřáb bude mimo trať i únikové zóny (tam kde to jde - možná, že to úplně všude na tratích F1 není technicky možné).
    Ale to řešení zpomalení je bod č. 1. Neřešíme totiž jenom možný náraz F1 do odtahového vozidla, ale třeba i zranění či usmrcení traťových maršálů, kteří mají odstraňování nepojízdných formulí na starosti...
    Podotýkám, že celou tuhle operaci bych ponechal pro dvojité žluté, režim "běžných" žlutých bych ponechal v tom stavu, v jakém je teď.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.102.120.XXX
      preco to robit jednoducho ked to ide aj zlozito :)
      obmedzovac rychlosti uz ma kazde auto implementovany tak preco ho nepouzit, ziadne dodatocne naklady, ziadne ohrozenie spolahlivosti
      do konca sezony by to prezili uz s pitlimiterom a od novej sezony mozu mat specialny pre dvojite zlte predsa len 80tka je zbytocne pomala

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Chasnik

        217.117.213.XXX
        Aby jsi na dráze mohl používat pit limiter, tak by všechny sektory musely být odděleny čárami (aby bylo jasné, stejně jako v pitlane, kde je potřeba zpomalit). což by až tak složité nebylo. Problém je v tom, že prudké brždění před onou čarou, tak jak je známe z boxů, by mohlo způsobit další nepěknou nehodu 02
        Sektorové časové omezení dává pilotovi trošku větší pružnost v rychlosti a pokud někdo na začátku inkriminovaného sektoru lehce později zabrzdí, tak prostě pár desítek metrů pojede pomaleji, aby se dostal do konečného času.
        A navíc zas tak složité to není, protože způsob měření zpomalování vychází z technologie, která se používá při vypouštění SC pro dobu, než formule ten samotný safety car dojedou.
        Takže navrhuješ to, co já - drobnou změnu již zavedeného a používaného řešení, avšak s nebezpečnějším výsledkem.

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Nic není třeba oddělovat čárami, dnes jsou okruhy i tak rozděleny na minimálně 20 sektorů z pohledu traťových komisařů.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    86.49.14.XXX
    Alonso má odle mě pravdu Stáčí snížit výkon motoru v dané části.
    Když si budou hlídat časy sektorů tak budou muset redukovat rychlost třeba na poslední chvíli, aby se do limitu vešli, což druhý jezdec nemusí pochopit a další neštěstí je na světě.
    Co se týče snížení výkonu motorů to by nemusel být problém, když známe okamžitou spotřebu. Jezdci by satčilo kliknout na SC na kalibrovaný úsporný režim s přednastaveným omezeným průtokem paliva, jehož množství se dá okamžitě kontrolovat a ke zpomalení jezdců musí dojít a je to i spravedlivé. Stačí jen stanovit maximální okamžitou spotřebu v sektoru, kde jsou vyvěšeny žluté vlajky.

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      109.81.147.XXX
      Jo a pak borec přejede brzdný bod na mokré trati a bude vymalováno... Tudy vážně cesta nevede...

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • zeto

      89.102.65.XXX
      Vždyť každý motor má jinou spotřebu...

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Hmm, to by mě asi nenapadlo ...
        Ale co je za problém stanovit třeba max. okamžitý průtok paliva X gramů/sekundu ? To je snad pro všechny stejný. Pokud to bude třeba polovina běžné spotřeby, tak pak budou muset jet o mnoho pomaleji, když výkon rapidně klesne.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Třeba to, že někdo bude mít naplno nabité baterky a tedy o 160 koní více po dobu 33 sekund - bez ohledu na průtok? Ostatní budou mít různě nabité, někdo třeba zrovna bez energie atd.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • anonym

    213.181.129.XXX
    prkotiny ! riešia sa čím ďalej, tým väčšie kraviny!
    monoposty F1 majú dané parametre pri nárazoch, tak preto sú pre tie parametre stavané nárazové zóny a podobne. ale keď tam vyjde traktor, ktorý je v zhľadom k monopostu postavený ako gilotina, nie je sa čo čudovať! jazdec môže spomaliť na hocijakú rýchlosť, ale vždy môže nastať technický problém, pre ktorý jazdec nemusí monopost zastaviť.
    takže, keď sa menia monoposty, mali by sa meniť aj zábrany okolo trate, a aj manipulačné stroje, ktoré výjdu na trať, alebo do výbehových zón. stačilo by naozaj len konštrukcia okolo traktora, ktorá by zabránila podobnému nárazu, ako v Japonsku ...

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    212.10.81.XXX
    Motory Vypnout 2 válce.
    Nevím jak je dělané vstřikování, ale nejspíše je elektronicky ovládané, tak by s tim snad nebyl problém.

    + 2 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    46.33.96.XXX
    Minimální čas Minimální čas na kolo se mi nelíbí. Proč by se na pěti kilometrech trati nemělo závodit, když problém je jenom na zbývajících pěti stovkách metrů?

    Byl bych pro předepsaný čas v příslušných žlutých stanovištích - ale mám tím na mysli zpomalení brutální, řekněme dvojnásobek běžného času. S dnešní technikou nemůže být problém předpokládaný časy spočítat a dát pilotům na volant v reálném čase (odpočet času + odpočet vzdálenosti).
    Ale řekněme, že by to mohlo být příliš složitý (každé vlajkové stanoviště jinak dlouhé, piloti by měli problémy s odhadnutím optimální rychlosti).
    Takže vzhledem k tomu, že tohle by nezvládli a vzhledem k tomu, že nejsou schopni sami odhadnout, jaká rychlost je bezpečná (neuvěřitelný, přitom každej řidič v otřískané Felicii někde na okrsce TOHLE zvládat musí), dal bych jim omezovač rychlosti nastavený na řekněme 100km/h (v Monaku možná ještě míň). S tímhle by ve žlutém úseku jeli opravdu krokem, dalo by se lehce vysledovat, jestli to zmáčkli včas atp.
    A ať se nesnaží tvrdit, že to nejde - když už to mají pro jízdu v boxech. Stačilo by upravit stávající systém, aby měl víc poloh. V mnohem sofistikovanějším provedení se tomu říká tempomat a dá se to najít v každým druhým autě.

    + 13 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.102.120.XXX
      presne tak
      ziadny minimalny cas na cely okruh, lebo sa stane ze to mnohy vyuziju na pitstop kde stratia cas a potom v zltom sektore nebudu musiet spomalit tak ako ten co na pitstop nepojde a stale splnia predpisany min.cas ale pritom v zltej si budu jazdit stale rychlo

      ked nejde tak rychlo spravit obmedzovac na povedzme 100-150km/h tak nech do konca sezony pouzivaju boxovy obmedzovac
      a do buducej sezony uz pripravia specialne tlacitko na zlte zony

      + 6 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      109.81.147.XXX
      Tohle 100% nejde... Uvědom si, že to nejsou rozvážeči pizzy na volantu už teď řeší x věcí...Více než je záhodno... Navíc se každý nachází jinde na trati... Celé mi to připadá jako dost hloupá histerie... Stalo se něco co se stát nemělo... To ale neznamená, že bude kdejaký "myslitel" plodit jedno řešení za druhým...

      Já bych se opravdu zamyslel nad těmi nakladači nebo jinými vozy / zařízeními, se kterými pracují na trati... Bianchimu nejvíce ublížilo to, že vjel pod něj... Ať vydají nějaký předpis pro pořadatele ohledně tohohle a můžeme jet dál... Už takhle se to s bezpečností přehání víc než dost...

      + 5 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        109.81.147.XXX
        Ostatně když už tu vymýšlýte takové kraviny... Vzpomínám si na hru F1 2012, kterou jsem koupil dokonce za plnou cenu a vůbec mě nebavila...

        1. Totálně nezajímavé okruhy, betonové plácky s vyznačenou trasou
        2. Nutnost neustále myslet na využívání KERSu a v kvalifikaci neustále aktivovat DRS
        3. Hlídání spotřeby

        Moc mě zajímá jak do budoucích dílů přenesou ty šaškárny s displayem... To bude hra ve hře resp. už to ani žádná hra nebude... Celé to spěje k tomu, aby tam jednou žádný pilot neseděl... Bude to řídit jen počítač, který bude max dostávat pokyny na dálku... Neustálé snahy o zlepšení bezpečnosti, zapojování technologií totálně ničí sport...

        + 4 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        90.176.164.XXX
        To je taky napad! Co by kolem tech bagru meli dat? Baliky slamy?
        Bezpecnostni bariery se vyviji nekolik let tak, aby maximalne pohltily energii a nic takoveho ted pripraveno neni. Nehlede na to, proc slozite upravovat stovky bagru ruznych znacek, rozsetych po celem svete, kdyz se da upravit 22 vice mene shodnych monopostu?

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama