DISKUZE K ČLÁNKU Panis o dalších vozidlech na okruhu: safety car nebo přerušit závod?
Bývalí jezdci F1 Olivier Panis, Patrick Tambay a Martin Brundle reagují na nehodu Julese Bianchiho
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Panis o dalších vozidlech na okruhu: safety car nebo přerušit závod?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
TarAg
17:54 06.10.2014 85.115.58.XXXZa co ty mínusy?
To chcete vidět zbytečný mrtvoly? Každý může udělat chybu a traverza zabrání podobným hrůzným haváriím. Náraz do traverzy je sice horší než do bariéry z pneu, ale mnohem lepší než hlavou/helmou do podlahy traktoru.
Proč myslíte, že podobný traverzy mají normální náklaďáky? Z úplně stejnýho důvodu. Je lepší, když osobák vezme traverzu, než když to zasune pod auto...
-
-
uzivatel000026
11:12 06.10.2014 84.242.112.XXXNajednou všichni chytří... Proč si prostě nepřiznat, že závodění je nebezpečné a dělá se pro bezpečnost už víc než dost. Tohle byla strašná náhoda a vyvozovat z toho závěry a další opatření je nesmysl. Při žlutých vlajkách musí jet jezdec tak, aby byl za všech okolností schopen udržet auto na trati. Bianchi jel příliš rychle, na to je každé opatření krátké. Ericsson před ním jel ještě o trochu rychleji, jen měl víc štěstí.
Z toho mi vyplývá, že jediná věc, kterou je potřeba udělat, je připomínat jezdcům, k čemu ty žluté vlajky jsou. Vzpomínám si, jak Heidfeld někdy kolem roku 2000 pod žlutými vlajkami urazil dveře medical-caru v Interlagosu. Za to ho měli vykopnout z F1. Bianchiho průšvih je možná ještě horší, protože ty vlajky tam byly už dlouho, musel o nich vědět. Když vyjel dak daleko a tak rychle, že vlítl do toho traktoru a pak ještě za něj, tak nejel tak, jak by pod žlutými vlajkami měl.
Přestal bych panikařit a vymejšlet ptákoviny. Jediné, co je teď potřeba dělat, je modlit se za Bianchiho a za toho komisaře, co je možná taky zraněn.-
driver-ine
13:01 06.10.2014 90.178.118.XXXNěkdy mě připadá, že čím víc chytrých hlav na jednom místě (FIA) tím méně toho vymyslí. Vždyť je přece dávno známo, že traktor pohybující se v blízkosti tratě může být pro piloty nebezpečný. Napadá mě třeba Nurburgring 2007, kde také málem došlo ke kolizi formule a jedoucího traktoru. Místo dalších omezení závodu , bych se spíše zaměřil na úpravu těchto vyprošťováku. Vždyť z fotky Bianchiho vozu je jasné , že trefit traktor nemusí být až tak katastrofální, pokuď se formule neslisuje pod něj.-
anonym
14:10 06.10.2014 95.102.120.XXXtreba sa zamerat len na spomalenie jazdcov pod zltymi vlajkami, to je jedine riesenie ktore neznamena velky zasah do priebehu pretekov
sutilove auto uz ten traktor/zeriav odtahoval a doslova za par sekund by uz bolo to auto odtiahnute, takze cele to trvalo 2-3min. ale ak ked vyjde SC to je vzdy na minimalne 6-7kol a este to aj dost zamiesa poradim
z casu na cas je to vytane spestrenie ale ak by sa to stavalo niekolko krat v kazdych pretokoch tak to by uz nebolo o najlepsich jazdcoch/autach ale o najstastnejsich
-
-
fero
14:14 06.10.2014 95.102.120.XXXboli tam dokonca dvojite zlte takze je to len bianchiho chyba, ale kedze sa vazne zranil tak nikto nechce verejne na neho ukazovat ze si to zavinil sam
ak by ale zostrelil nejakeho marsala a jemu sa nic nestalo tak by ho zniesli pod ciernu zem
tomu sa hovori cisty POPULIZMUS
-
-
Nikos
10:42 06.10.2014 213.195.215.XXXchapu Ja zas chapu proc nezpomalil ... protoze je to proste zavodeni no ... sance na SC tak rychle jeste objet kolo co kdyby nahodou vyjel aby byla co nejlepsi pozice. zajimavy napad byl ze kdzy jsou vyvesene dvojite zlute tak v miste vyveseni ( sektoru ) proste automaticky pri vjezdu by se omezil vykon a tim by to bylo ferove pro vsechny. A nebo proste at maji jeraby s delsim ramenem myslim ze i tohle neni problem. -
Kapor
10:39 06.10.2014 194.160.178.XXXTen závod sa vôbec za tých podmienok,... ...ako panovali v Suzuke vôbec nemal ísť a oni rozoberajú takú hlúposť o tom, či tam žeriav mal, ale nemal byť. No samozrejme, že nemal, ak by totiž bol závod v sobotu, tak by tam vôbec nemusel byť, lebo podmienky boli ideálne. Inak žeriavy sú aj v Monte Catle, ale sú výškové a situované tak, aby boli mimo dosah monopostov, ktoré závodia a v žiadnom prípade s autami na trati nemôžu kolidovať.-
uzivatel000026
11:35 06.10.2014 84.242.112.XXXSkoro celé to odjeli na přechodných pneumatikách, tak v čem byl problém? To bys chtěl jezdit jen na suchu a zcela zrušit mokré závody? -
anonym
11:41 06.10.2014 82.144.130.XXXČím byl ten závod v Suzuce tak speciální, že se tam nemělo jet? Po restartu závodu pršelo jen velmi málo, na závodní dráze bylo jen velmi málo vody, což dokládá fakt, že všichni si hned po restartu přezuli na přechodné a dokonce jim pak radili, aby vyjížděli z ideální stopy a ochladili tak pneumatiky.-
Kapor
12:48 06.10.2014 194.160.178.XXXZávod bol odložený,.. ...dvakrát prerušený, druhýkrát predčasne a jazdilo sa za šera, čo jasne dementoval Adrian Sutil učastník nehody a očitý svedok havárie J. Bianchiho, čo sa skončilo tragicky pre tohoto nádejného pretekára. Chcete ešte nejaký argument ?-
uzivatel000026
13:28 06.10.2014 84.242.112.XXXJenže on se nevysekal kvůli tomu, že by po tmě neviděl. Ani proto, že to na vodě klouzalo (to byla příčina Sutilovy nehody). Bianchi se vysekal proto, že nerespektoval žluté vlajky. Kdyby je respektoval, tak by nemohl letět ven ze silnice. -
-
-
-
-
FoxPw
09:50 06.10.2014 213.192.37.XXXspíš by měli jezdci při vyvěšení žluté vlajky více zpomalit a nejezdit na hraně. Za tuhle havárii si Bianchi může z 99% sám a nejspíš se ještě neodnaučil móresům z GP2 nebo nižších soutěží. Jinak na přítomnost cizího (pomalého) vozidla upozorňuje bílá vlajka - ovšem nevím, jestli byla včera použita.-
uzivatel000635
11:33 06.10.2014 88.101.0.XXXpřesně tak, právě jsem to chtěl napsat. Bílá vlajka upozorňuje na pomalu jedoucí vozidlo na trati. Používá se zejména v případě, kdy po trati jede sanitka nebo metací vůz odklízí trosky a závodní vozy jedou ve vláčku za SC - viz poslední závod v Korei. Odklízecí vůz (traktor) v únikové zóně se nijak zvlášť nesignalizuje - to je součástí signalizace dvojitými žlutými. Za tu nehodu může v podstatě senil BE. Nedbal na žádná doporučení k posunu startu na dřívější dobu. Nechal start na původní termín, a jak to dopadlo všichni víme.
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek