DISKUZE K ČLÁNKU Rosberg není spokojený s tím, jak Mercedes vyřešil ignorování týmové režie Hamiltonem
Z vyjádření Nica Rosberga na čtvrteční tiskové konferenci v Belgii vyplývá, že není příliš spokojený s tím, jak Mercedes interně vyřešil situaci z Hungaroringu, kde jeho týmový kolega Lewis Hamilton odmítl uposlechnout pokyn z boxů a pustit je před sebe, protože jel jinou strategii.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Rosberg není spokojený s tím, jak Mercedes vyřešil ignorování týmové režie Hamiltonem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
13:28 23.08.2014 93.99.87.XXXNějak předpokládám, že by k poslední výměně zajel po Rosbergovi (když by měl o 7 kol čerstvější gumy). V případě, že by si před Nicem nenajel náskok, během té výměny by mohl o pozici přijít. Dává to smysl?
A jestliže by zajel později, měl by míň času dohnat Alonsa i v případě, že by zůstal před Nicem. Nicovi nestačilo na dojetí Alonsa 10 kol, Lewisovi by stačilo 9 nebo třeba 7 (podle toho jak pozdě by zajel)? Já myslím že ne? Co je na tom nesmyslné?-
anonym
14:06 23.08.2014 85.237.234.XXXmohl a nemusel....to je co vesteni z koule, jen predpokladas, dalsi pit by mel Hamilton v zavislosti od toho, kdy a jestli Alonsa predjede - coz se ovsem na tvrde sade proti mekci na okruhu kde se predjizdi obtizne dalo predpokladat stezi....Neni nikde dano, ze by Hamilton musel jet tebou predpokladany pocet kol...
Taky mohl Hamilton Alonsa předjet hned ve tretim stintu (ovsem ne na tvrdych, na kterych se to cekat asi nedalo), coz se u Rosberga dalo predpokladat tezko, kdyz se na nic nezmohl jak na Hamiltona, tak treba i na Vergneho. Nicmene vypocet tymu, ze Rosberg mohl vyhrat musel nutne pocitat s tim ze predjede krom Hamiltona taky Alonsa, za kterym by se octl hned pote co by jej Hamilton nakrasne pustil...a vzhledem k jeho dosavadní impotenci pri predjizdeni a konci zivotnosti mekke sady to je spis iluze. Za Hamiltonem mozna ztratil tak 2 vteriny, a treti pozici v cili nic víc...
Hamilton byl pri druhem pitu v jasne lepsi pozici vzhledem k tymovym ambicim, to je proste fakt, ktery neokecas byt se budes snazit sebevic....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
anonym
10:12 23.08.2014 85.237.234.XXXto vlákno ale zacalo vyse a ve 14:27 pises:
"Ano a tvrdím něco jiného? Kdyby dali stejnou Lewisovi, jezdil by dál za Nicem"...
a to je ten tragikomix. Nikdo prece nechtel aby Hamiltonovi posouvali pit, tady jde jen o to CO mu nazuli, ne KDY. A jak by mel jezdit dal za Nicem, kdyz jezdil pred ním i na tvrdych mi rozum nebere...
-
-
-
-
-
-
-
Alfred
13:50 22.08.2014 85.237.227.XXXKdo měl jak čistý vzduch byl ale odrazem výkonu obou jezdců...Rosberg měl Vergneho předjet a měl by taky čisto. Inu že stáhl Rosberg 5 vteřin ztráty na jednu vteřinu je sice hezké, ale dosáhl toho jen a pouze díky faktu že měl měkčí sadu.
Nejde přeci o to jakou strategii měli určenou PŘED závodem, ale jakou dostali při druhých zastávkách, tedy v době kdy bylo jasné kdo má lepší předpoklad dovézt pro Mercedes lepší výsledek - a to už tehdy Rosberg rozhodně nebyl !!!!!
Hamiltonovi nedali měkkou směs z důvodu který jsem popsal výše a u Rosberga počítali že jej Hamilton pustí před sebe....a já se ptám kam by se Rosberg dál dostal? Za Alonsa ( jezdící na měkké sadě pouhé 2 s před Hamiltonem na tvrdé) při kterém dle týmu Hamilton neměl mít s měkkou sadou žádnou šanci....Rosberg který byl do té doby na rozdíl od Hamiltona jen předjížděn a nebyl s to předjet průměrné STR Vergneho panoval předpoklad jaký, když měl podle týmu vyhrát?
Hamilton měl prostě dostat při druhém pitu měkkou sadu, nepotkal by se již s Rosbergem a šanci na vítězství by měl nesrovnatelně vyšší než Rosberg... takže opravdu nechápu jakým zázrakem by při stejné strategii u druhých pitů (tedy volba identických směsí) mohl Hamilton dojet za Rosbergem....vždyť by jel celou dobu před ním a Rosberga by předjíždět NEMUSEL. Krom toho to byl právě Rosberg na měkčí a tedy rychlejší sadě, kdo nedokázal předjet Hamiltona na tvrdší a notně pomalejší sadě...
-
Mike17
15:17 22.08.2014 93.99.87.XXXTak znovu a důkladněji probereme 2 varianty:
1. Lewis by jel stejnou strategii jako Nico (podle vás nejlepší). Zajel by hned ve 33. kole (kolo po Nicovi, protože ve stejném by asi jet nemohli). V tom případě by rozhodně nevyjel před Nicem, protože v tom kole PŘEDJÍŽDĚL Vergna a stálo ho to čas. Neměl by několik kol na čistém vzduchu, kterými se před Nica dostal!!! Takže by jel za ním. A stejná situace by se opakovala při další výměně, kdyby jel pravděpodobně Nico zase o kolo dřív. Měl by tudíž dřív nové gumy a tím velkou šanci se před Lewisem udržet! Lewisovi by nezbylo než čekat na to, jestli Nico udělá stejně velkou chybu jako Vergne. Takže tato možnost je hodně mimo realitu. Dokážu si představit jak byste vyváděli, kdyby Mercedes zavolal Lewise hned potom, co předjel Vergna. Nenechali byste na nich jedinou suchou nitku.
2.Lewis by zajel v tom samém 39-tém kole (jak si sám zvolill). Ano vyjel by kousek před Nicem jako se stalo. Asi by byl o něco rychlejší než na tvrdých, ale tím by taky nebrzdil celou dobu Nica. Před jeho další výměnou by měl Nico několik kol (1 až 7, ale 3-5 by dávalo nějaký smysl) výhodu nových gum, takže dost pochybuju, že by vyjel ještě před Nicem. Nezapomínej na to, že by těžil z nových měkkých gum jen 30 kol (zatímco Nico 37 kol). A na Nicovi bylo dost vidět, že by potřeboval na nich jet aspoň 38 nebo 39 kol k lepšímu výsledku. Mít jich Nico jen 30, dojel by hodně daleko za Lewisem. Takže nevidím ani v tomto případě nějakou šanci na Lewisův lepší výsledek.
Takže je z toho celkem patrné, že pro Lewise by to nebyla lepší strategie. Není důvod si myslet, že by Lewis byl nějak rychlejší než Nico. S vyjímkou začátku závodu byli buď na rozdílných gumách, nebo v provozu, srovnání v podstatě není. Že Lewis šikovně využil chyby Vergna, kterou předtím neudělal na tom nic nemění.-
Alfred
17:39 22.08.2014 85.237.227.XXX1. Porát nedokáži pobrat PROČ by měl jet Hamilton na druhý pit ve 32. a ne v 39. kole. Identická strategia přece netkví v tom zajet identický počet kol...
2. 5 vteřin je podle tebe kousek? Hamilton si takový náskok najel během pěti kol na starší sadě proti Rosbergovi na nové...
Jestli dokázal na tvrdší sadě stahovat Alonsa na měkčí a držet za sebou Rosberga taky na měkčí (bez toho aby jej jakkoliv bránil) tak nedokáži pobrat ani insitní počty ohledem kol. Hamilton mohl svou sadu intezivněji využít právě díky menšímu počtu kol, na konci druhého stintu bylo vidět že si Rosberg na měkčí sadě ani neškrtl i když měl Hamilton sadu tvrdší...
"Není důvod si myslet, že by Lewis byl nějak rychlejší než Nico."
Pokud měli oba stejné směsi pneumatik, tak byl Hamilton rychlejší během celého závodu. Že byl na tvrdší sadě pomalejší je jaksi v princip strategie kterou dostal při druhém pitu - měká sada, kterou dostal Rosberg, byla nominálně rychlejší o 1,5 s na kolo...
-
Mike17
18:31 22.08.2014 93.99.87.XXX1. Dobře, aspoň se shodneme na tom, že tento bod je totální blbost.
2. Ano 5 vteřin není drtivý náskok. Nenajel ho za 5, ale za 7 kol (39-32). A při tom provozu co měl Nico na tom není nic zvláštního, natož úžasného. Rosberga za sebou držet nijak nemusel, ten dostal hlášku o tom, že nemá útočit, že ho Lewis pustí. Ničit si gumy nějakými pokusy by byla hloupost. Lewis by byl rychlejší než na tvrdých, o tom žádná. Ale jel by Nico stejně pomalu, kdyby mu Lewis nezavazel? Asi ne, když ho předtím dojížděl!
Jestli je tak jasné, že byl Lewis rychlejší, tak mi řekni kdy? Ten tvůj celý závod mohl být jen v prvních 9-ti (slovy DEVÍTI) kolech. Jindy měli buď jiné gumy, nebo jeli oba za někým kdo je zdržoval. A i v těch prvních 9-ti kolech si najel Nico na Lewise komfortní náskok (jistě ovlivněný i předjížděním). Tak se ptám v kolika kolech byl Lewis jasně rychlejší??? V jednom? Ve dvou?
Dobře, měkčí mohla být o 1,5s rychlejší. Nico byl na ojetějších měkkých o dost rychlejší (necelou vteřinku?) než Lewis na nových tvrdých. Takže to odpovídá. Po poslední výměně byl zase Nico o 3-4s rychlejší na nových měkkých. Řekněme, že to taky odpovídá.
Pořád čekám, kdy mi uvedeš nějaký příklad údajné mnohem větší rychlosti Lewise a pořád mi nevychází jak měl získat lepší výsledek. -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kubyk002
10:39 22.08.2014 85.207.90.XXXKdyby, kdyby dali Hamovi místo tvrdých pneu 2 měkkou směs tak mohl vyhrát on, protože byl evidentně v závodním režimu rychlejší a byl po 2 zastávce o kus před Nicem(ať už to bylo způsobeno Rosbergovými problémy s brzdami, či čímkoliv)... Prostě Lewis dokázal jezdit lepší časy na ojetých měkkých než Rosberg na čerstvých měkkých a byl před ním...
upřímně si začínám myslet, že Mercedes začíná jednoho jezdce, ako sa hovorí upřednostňovat.... a to dost evidentně... nevím, dvě poruchy za 2 kvalifikace (proč ta porucha nepřišla v závodě, kde je mnohem větší zatížení celého monopostu, protože odstoupení ze závodu by znamenalo značný odstup bodů v PK a tak věděli, že se Lewis na slušné body vždy proškube, ale ztratí dostatečně bodů na Nica) a pak nahouby zvolená strategie pro Lewise v závodě.... nevím, tomuhle pomalu začínám nevěřit, že to je jen "náhoda"... pokud bude mít Lewis v příštích 3 závodech problémy s technikou a Nico ne, tak to už opravdu nebude jen "náhoda"....-
Mike17
12:20 22.08.2014 93.99.87.XXXTvoje logika z poruchami má jednu velkou trhlinu. Protože 2 poruchy v kvalifikaci ho stály asi tolik bodů v PK, jako by stála jedna stejná porucha v závodě. Ale chápu, že to tě netrápí, hlavně že si můžeš vymyslet něco proč je Lewis za Nicem, ikdyž je podle tebe lepší.
Na základě tvé logiky bych si dovolil tvrdit, že Mercedes jede na Lewise, protože strategie ho dostala před Nica. To nebude jen "náhoda". Že?
Navíc mi není jasné, jak by se Lewis dostal po druhé zastávce před Nica, když by jezdil stejnou strategii a jezdil tudíž pořád za ním. Když Rosberg měnil první, logicky by po výjezdu jezdil rychlejší kola než Lewis a tudíž nechápu, jak by se Lewis před Nicem objevil. Opět trochu moc logické, že?-
Alfred
12:38 22.08.2014 85.237.227.XXXNevím jaká je jeho logika, ale ta tvá je na zasmání - prý Mercedes dostal Lewisa před Rosberga strategií. Hamilton se dostal Před Rosberga díky tomu že se nezasekl za Vergnem a na stejné sadě, kterou Rosberg odvařil za Vergnem, dokázal odjet víc kol a navíc ještě rychlejších. -
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek