DISKUZE K ČLÁNKU Týmy potřebují testovat 18" pneumatiky v ročním předstihu
Technický ředitel stáje Ferrari – James Allison si myslí, že je velice důležité, aby týmy Formule 1 byly informovány v dostatečném časovém předstihu před zavedením nových 18“ pneumatik.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Týmy potřebují testovat 18" pneumatiky v ročním předstihu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
anonym
10:47 20.08.2014 178.255.168.XXXMotor není zavěšení a odpružení. Zatímco v podstatě stejný motor můžeš dát do vozu F1, speciálu LeMans nebo s trochu jiným nastavením i do malosériového supersportu, zavěšení je ve formulových vozech dost specifické a prostor pro odpružení a tlumení je s kapotovanými vozy neporovnatelný.
Tušíš vůbec, že pneumatika s vysokým profilem má u formulového vozu mimo negativ i pozitiva? Že třeba funguje velice dobře coby primární odpružení, což se samozřejmě konstruktérům hodí, protože právě díky tomu mohou celý komplex odpružení a tlumení vměstnat do tak malého prostoru, což je pro ně z hlediska aerodynamiky přínosem? Každá mince má dvě strany...-
anonym
11:23 20.08.2014 109.81.245.XXXVlákno není o F1 vs. Le Mans, ale o F1 vs. silniční vozy. A do nich "v podstatě stejný motor" nedáš ani náhodou.
A nebavíme se o zavěšení, ale o větších ráfcích a úzkoprofilových pneu. Zavěšení je dávno jiné, takže hlupáka dělej ze sebe těmi otázkami - ty toho netušíš evidentně hodně. Nedávno tady byl článek o pozitivech i negativech. Zavěšení větším pneumatikám přizpůsobí, to inženýři zvládnou - a úzkoprofilové pneu mají rozhodně větší relevanci, ať si tady budeš honit ego sebevíce. To, že má každá mince dvě strany, tady "tuší" všichni. Drtivá většina nejen laické veřejnosti by tento krok vítala. A Pirelli nebude tlačit na zavedení 18palcových, které nedávno ukázali na Lotusu, ale rovnou na 19palcové pneu.
Už dlouho jsem se tak nezasmál, jako u hlášky, že "srovnání se silničními vozy je ten největší nesmysl ze všeho." To je to, co automobilky u F1 zajímá - proč odcházejí (Toyota, Honda) či se vracejí (Mercedes).-
anonym
12:29 20.08.2014 178.255.168.XXXDo silničního auta nedáš stejný motor, ale velice, velice blízký, konstruovaný pro nižší otáčky a delší životnost. Přenos hybridních technologií mezi sliničními vozy a F1 Mercedes jasně demonstroval a zájem automobilek o ně je zřejmý.
Ale ano, když se bavíme o změně pneu z balónů na pneu s nižším profilem, bavíme se automaticky o zavěšení a odpružení a pokud jde o F1, tak automaticky i o aerodynamice. To spolu všechno úzce souvisí a jedno od druhého se nedá oddělit. Až uvidíš na silničním autě zavěšení a odpružení aspoň vzdáleně podobné tomu z F1, můžeme se bavit dál.
"Tato velikost je absolutní nesmysl... "
"Tak absolutní nesmysl, jako u silničních vozů?"
"Zavěšení, odpružení a potřeba primárního odpružení pneumatikou je u formulí se silničními vozy jen těžko srovnatelná."
Chápeme, k čemu se vztahovalo to srovnání se silničními vozy? Ale je fajn, že někoho pobaví jeho vlastní neschopnost sledovat reakce ve vlákně.-
anonym
12:53 20.08.2014 109.81.245.XXXV F1 všechno souvisí se vším. To si rovnou můžeš irelevantně stěžovat, že to rozhodí aerodynamiku a budou muset dělat jiná přední křídla a že se to prodraží.
A opět, nehovoříme tady o zavěšení a odpružení, ale o velikosti RÁFKŮ a nízkoprofilových pneu. Off-topic si nechej pro manželku. Psát můžeš o stovkách dalších věcí, které to ovlivní/prodraží, ale to je zajímavé asi jen pro tebe.
Je úsměvné vidět, jak máš s logikou vlákna problémy právě ty. "Jako u silničních vozů?" A ty tady začneš plést, že motory z F1 můžeš dát do vozů Le Mans ale zavěšení na silniční auta ne. Zkus někdy přemýšlet.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek