DISKUZE K ČLÁNKU Marmorini o tom, proč jsou s letošním motorem Ferrari problémy
Vyhozený šéf motorů Ferrari kritizuje tým kvůli tomu, že jej požádali, aby postavil menší pohonnou jednotku, než mají Mercedesy a Renaulty. Očekávalo se prý, že ačkoliv bude chybět výkon, budou mít výhodu v lepší aerodynamice, což mělo deficit smazat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marmorini o tom, proč jsou s letošním motorem Ferrari problémy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasovalo 7 lidí)
16.08.2014 11:47
ehm, kde jsem psal, že hlavní brzdou ferrari je… »
» uzivatel000190
(Hlasovalo 6 lidí)
15.08.2014 23:19
já nic já muzikant Otázka je do jaké míry to… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
12:59 18.08.2014 80.87.214.XXXNo ja si myslím,.. ...že mohutnosť dimenzovania jednotlivých komponentov, je odvodená od maximálneho od výkonu a krútiaceho momentu, na ktorý je motor 1,6 V6 Turbo projektovaný pričom, ako to úkázala chyba od Renaultu, tam zabudli k týmto parametrom turbomotora pričitať aj parametre jennosmerného motora, čo bola teda školácka chyba, preto táto jednotka nemohla mať od začiatku plný výkon a keď ho mala a napr. Maldonádo to osolil, bola z toho havária pohonnej jednotky. To čo hovorí Plešiak je hlôposť, lebo motor je navrhnutý vždy tak, ako to vychádza čo najlepšie nienen z vypočítaných, ale aj overených parametrov, už existujúcich turbomotorov v koncerce FIAt a tých je nespočet. -
Raider
13:05 16.08.2014 85.70.74.XXXSamotné rozměry motoru jsou poměrně striktně předepsané pravidly, takže Ferrari nemohlo PU jako celek udělat výrazně kompaktnější než Mercedes nebo Renault. Mormorini to podává trošku zkresleně, bude se jednat nejspíše jen o prostorově úspornější chlazení.
Luca tvrdí, že navrhl kompaktnější řešení ale aerodynamické oddělení jeho výhod nevyužilo. Aerodynamické oddělení může zase tvrdit opak.
Dokud nemáme v ruce technická data, jakože je nikdy mít nebudeme, tak jsou podobná prohlášení té či oné strany tak trošku bezcenná, protože každý si může tvrdit co se mu hodí a svá tvrzení nemusí dokládat.
Nesnažím se tvrdit, že si Mormorini zaručeně vymýšlí pohádky a plácá páté přes deváté. Ale je celkem zřejmé, že se minimálně snaží pravdu maličko ohýbat ve svůj prospěch. Jsem přesvědčen, že problémy motoru Ferrari nevězí jen v samotné zhora nadiktované koncepci PU, jak se Luca snaží tvrdit.-
Fanda.LH
15:38 16.08.2014 109.81.147.XXXBezcenná nejsou... Řekl svůj názor a není důvod mu nevěřit, Ferrari evidentně po stránce aerodynamiky ztrácí ve srovnání s Mercedesem a RB... Jistě ten motor mohl být lepší, ale taky mohl být vyhozen jen jako obětní beránek... Pochybuji, že jsou rozměry striktně dané, rozhodně nevypadají všechny motory stejně, navíc nejde jen o jednotlivé části, ale hlavně o jejich rozestaven / umístěníí...
-
anonym
17:45 16.08.2014 85.70.74.XXXKdyž se řekne A mělo by se říct i B. Tohle prohlášení ve stylu "za to můžou oni, já dělal jenom, co chtěli" ve mě vzbuzuje pocit, že Mormorini se ze sebe toho obětního beránka snaží udělat. Netvrdím, že koncepce PU Ferrari je jistojistě úžasná, jenom Mormorini zeslonil její realizaci.
Technické regule, články 5.3 a 5.4.
Už jenom to, že jsou předepsané místa pro spojení se šasi a převodovkou tak trochu vylučuje výraznější rozkol v rozměrech. Co se ostatních součástí týče, je vymezený prostor, kam se všechny komponenty PU musí vejít. Čistě teoreticky můžeš vzít jakýkoliv motor a namontovat ho do jakéhokoliv šasi. -
uzivatel000792
11:11 17.08.2014 88.212.36.XXXAno, Marmorini povedal svoj nazor, ale praveze je velky dovod mu neverit. Pretoze presne taketo reci pocuvam aj ja od kolegov, ked urobia pruser. Ze za to moze niekto iny, lebo mu povedal, ze to ma urobit takto...
Marmorini hovori tak polovicu pravdy.
-
-
-
uzivatel000190
23:19 15.08.2014 109.81.210.XXXjá nic já muzikant Otázka je do jaké míry to bylo opravdu takhle a už jen to, že nejen je pohoná jednotka nejtěžší, ale hlavně také velice žravá oproti většímu mercedesu, to asi úplně nebude pouze tímto rozhodnutím. Bohužel spousta lidí má potřebu vše svalovat na jiné místo přihlášení se k odpovědnosti a to neříkám, že za to může jen on, ale jako šéf určitě má hlavní podíl na současném stavu. Tuším, že přišel od toyoty a tá také neměla pod kapotou nikdy žádné žihadlo. Určitě je to schopný člověk, ale vůbec se nedivým, že se u ferrari po tolika letech snaží udělat něco jinak.-
-
uzivatel000190
08:18 16.08.2014 109.81.210.XXXAsi to tu moc nesleduješ, ale to jsou všeobecně známá fakta. Nevim kdo to potvrdil jako první, ale tuším, že to byl někdo od sauberu.-
badys
09:01 16.08.2014 46.13.68.XXXŽádná fakta neznáme. Fakta by byly leda technická data , ale ty žádný výrobce motoru samozřejmě nezveřejní. Takže máme jen prohlášení více či méně zasvěcených lidí a to je dost málo aby se dalo usoudit jestli je právě motor hlavní "brzdou" Ferrari. Renault nemě posledních několi let nejlepší ani nejvýkonnější motor a přesto s ním Vettel vyhrál 4x titul.-
uzivatel000190
11:47 16.08.2014 109.81.210.XXXehm, kde jsem psal, že hlavní brzdou ferrari je motor? Jinak renault vynikal v jiných oblastech jako je spotřeba (nároky na chlazení) a dodávání "horkých plynů". Jinak prohlášení beru jako fakt (je to něco co tak prostě je) a rozhodně k tomu nepotřebuješ čísla. Ti lidé vědí s čím pracují...
-
-
-
-
-
-
-
JaroB
22:55 15.08.2014 88.212.40.XXXale potom je výhoda kompaktnosti k ničomu...lebo nizky výkon a vysoká hmotnosť je v F1 smrteľné ...ako je vidieť...
A je až komické ako Ferrari si myslelo, že aerodynamikou predbehnú ostatných ...oni čo vykopli Costu a teraz tohto... ich slávny aerotunel a ich kolerácia
Už fakt iba Alonso ich tam drží pokope -
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek