DISKUZE K ČLÁNKU Marmorini o tom, proč jsou s letošním motorem Ferrari problémy

Vyhozený šéf motorů Ferrari kritizuje tým kvůli tomu, že jej požádali, aby postavil menší pohonnou jednotku, než mají Mercedesy a Renaulty. Očekávalo se prý, že ačkoliv bude chybět výkon, budou mít výhodu v lepší aerodynamice, což mělo deficit smazat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marmorini o tom, proč jsou s letošním motorem Ferrari problémy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 18.08.2014 12:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mr.B (Hlasovalo 11 lidí) 16.08.2014 12:38
Že s tím něco dokáže, ukazuje docela… »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 7 lidí) 16.08.2014 11:47
ehm, kde jsem psal, že hlavní brzdou ferrari je… »
» uzivatel000190 (Hlasovalo 6 lidí) 15.08.2014 23:19
já nic já muzikant Otázka je do jaké míry to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    80.87.214.XXX
    No ja si myslím,.. ...že mohutnosť dimenzovania jednotlivých komponentov, je odvodená od maximálneho od výkonu a krútiaceho momentu, na ktorý je motor 1,6 V6 Turbo projektovaný pričom, ako to úkázala chyba od Renaultu, tam zabudli k týmto parametrom turbomotora pričitať aj parametre jennosmerného motora, čo bola teda školácka chyba, preto táto jednotka nemohla mať od začiatku plný výkon a keď ho mala a napr. Maldonádo to osolil, bola z toho havária pohonnej jednotky. To čo hovorí Plešiak je hlôposť, lebo motor je navrhnutý vždy tak, ako to vychádza čo najlepšie nienen z vypočítaných, ale aj overených parametrov, už existujúcich turbomotorov v koncerce FIAt a tých je nespočet. 02

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Raider

    85.70.74.XXX
    Samotné rozměry motoru jsou poměrně striktně předepsané pravidly, takže Ferrari nemohlo PU jako celek udělat výrazně kompaktnější než Mercedes nebo Renault. Mormorini to podává trošku zkresleně, bude se jednat nejspíše jen o prostorově úspornější chlazení.

    Luca tvrdí, že navrhl kompaktnější řešení ale aerodynamické oddělení jeho výhod nevyužilo. Aerodynamické oddělení může zase tvrdit opak.
    Dokud nemáme v ruce technická data, jakože je nikdy mít nebudeme, tak jsou podobná prohlášení té či oné strany tak trošku bezcenná, protože každý si může tvrdit co se mu hodí a svá tvrzení nemusí dokládat.

    Nesnažím se tvrdit, že si Mormorini zaručeně vymýšlí pohádky a plácá páté přes deváté. Ale je celkem zřejmé, že se minimálně snaží pravdu maličko ohýbat ve svůj prospěch. Jsem přesvědčen, že problémy motoru Ferrari nevězí jen v samotné zhora nadiktované koncepci PU, jak se Luca snaží tvrdit.

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      109.81.147.XXX
      Bezcenná nejsou... Řekl svůj názor a není důvod mu nevěřit, Ferrari evidentně po stránce aerodynamiky ztrácí ve srovnání s Mercedesem a RB... Jistě ten motor mohl být lepší, ale taky mohl být vyhozen jen jako obětní beránek... Pochybuji, že jsou rozměry striktně dané, rozhodně nevypadají všechny motory stejně, navíc nejde jen o jednotlivé části, ale hlavně o jejich rozestaven / umístěníí...

      + 3 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        85.70.74.XXX
        Když se řekne A mělo by se říct i B. Tohle prohlášení ve stylu "za to můžou oni, já dělal jenom, co chtěli" ve mě vzbuzuje pocit, že Mormorini se ze sebe toho obětního beránka snaží udělat. Netvrdím, že koncepce PU Ferrari je jistojistě úžasná, jenom Mormorini zeslonil její realizaci.

        Technické regule, články 5.3 a 5.4.
        Už jenom to, že jsou předepsané místa pro spojení se šasi a převodovkou tak trochu vylučuje výraznější rozkol v rozměrech. Co se ostatních součástí týče, je vymezený prostor, kam se všechny komponenty PU musí vejít. Čistě teoreticky můžeš vzít jakýkoliv motor a namontovat ho do jakéhokoliv šasi.

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000792

        uzivatel000792

        88.212.36.XXX
        Ano, Marmorini povedal svoj nazor, ale praveze je velky dovod mu neverit. Pretoze presne taketo reci pocuvam aj ja od kolegov, ked urobia pruser. Ze za to moze niekto iny, lebo mu povedal, ze to ma urobit takto...

        Marmorini hovori tak polovicu pravdy.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          109.81.147.XXX
          Tvoje kolegy zaměstnává Ferrari na tak důležitých pozicích... Jako je to jeho pohled, takže je to jistě částečně zkreslené... Ale s tímhle přístupem asi nemá smysl tady cokoli číst...

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • apina

          95.168.217.XXX
          Tuším máme tých istých kolegov11

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Zbynek Havrda

    89.173.188.XXX
    pekne pekne Dostal za ulohu vyrobit najmensi motor. Nakoniec vyrobili najvacsi najtazsi, aerodynamikou ho spomalili miesto zrychlili 18

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    109.81.210.XXX
    já nic já muzikant Otázka je do jaké míry to bylo opravdu takhle a už jen to, že nejen je pohoná jednotka nejtěžší, ale hlavně také velice žravá oproti většímu mercedesu, to asi úplně nebude pouze tímto rozhodnutím. Bohužel spousta lidí má potřebu vše svalovat na jiné místo přihlášení se k odpovědnosti a to neříkám, že za to může jen on, ale jako šéf určitě má hlavní podíl na současném stavu. Tuším, že přišel od toyoty a tá také neměla pod kapotou nikdy žádné žihadlo. Určitě je to schopný člověk, ale vůbec se nedivým, že se u ferrari po tolika letech snaží udělat něco jinak.

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      109.81.147.XXX
      Kde bereš tyhle data o spotřebě a hmotnosti ??

      + 3 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000190

        uzivatel000190

        109.81.210.XXX
        Asi to tu moc nesleduješ, ale to jsou všeobecně známá fakta. Nevim kdo to potvrdil jako první, ale tuším, že to byl někdo od sauberu.

        + 6 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • badys

          46.13.68.XXX
          Žádná fakta neznáme. Fakta by byly leda technická data , ale ty žádný výrobce motoru samozřejmě nezveřejní. Takže máme jen prohlášení více či méně zasvěcených lidí a to je dost málo aby se dalo usoudit jestli je právě motor hlavní "brzdou" Ferrari. Renault nemě posledních několi let nejlepší ani nejvýkonnější motor a přesto s ním Vettel vyhrál 4x titul.

          + 2 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000190

            uzivatel000190

            109.81.210.XXX
            ehm, kde jsem psal, že hlavní brzdou ferrari je motor? Jinak renault vynikal v jiných oblastech jako je spotřeba (nároky na chlazení) a dodávání "horkých plynů". Jinak prohlášení beru jako fakt (je to něco co tak prostě je) a rozhodně k tomu nepotřebuješ čísla. Ti lidé vědí s čím pracují...

            + 7 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              109.81.147.XXX
              Jedním z důvodů, proč Kimi jezdil za Lotus, byl motor Renault... Po každé bedně z něj vypadla zmrzlina... Pojďme žvanit dál... A hlavně bez faktů...03 02 02

              + 1 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • JaroB

    88.212.40.XXX
    Tak italské Tak pekne s ním teda vypiekli...ale ako je potom možné, že je ten motor najťažší ? Aj bez krytu nad turbo čo chceli doplniť? Či to MGU je u nich také ťažké?

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • m3

      46.13.241.XXX
      Tipnul bych, ze jsou pouzity jine materialy, ktere jsou objemove mensi a pevnejsi ale tim padem tezsi.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • JaroB

        88.212.40.XXX
        ale potom je výhoda kompaktnosti k ničomu...lebo nizky výkon a vysoká hmotnosť je v F1 smrteľné ...ako je vidieť...
        A je až komické ako Ferrari si myslelo, že aerodynamikou predbehnú ostatných ...oni čo vykopli Costu a teraz tohto... ich slávny aerotunel a ich kolerácia 12

        Už fakt iba Alonso ich tam drží pokope14

        + 9 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Zbynek Havrda

          89.173.188.XXX
          Alonso ich tam drzi akurat v omyle ze on s tym autom nieco dokaze 18

          + 4 / − 10

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mr.B

            Mr.B

            90.176.164.XXX
            Že s tím něco dokáže, ukazuje docela přesvědčivě v porovnání s Kimim. A to Kimi není nějaký ořezávátko.

            + 11 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama