DISKUZE K ČLÁNKU Jezdci varování: Räikkönenův případ není dobrým vzorem
Závodní jezdci F1 byli varování, že způsob, jakým se Kimi Räikkönen vrátil na závodní dráhu ve VC Velké Británie, není dobrým vzorem. Kimi Räikkönen prý může být rád, že za svoji nehodu v Silverstone "neslíznul" ještě nějakou penalizaci.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jezdci varování: Räikkönenův případ není dobrým vzorem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000635
14:38 24.07.2014 88.101.0.XXXCo tady všichni řešíte??? Závodníci závodí na trati, která je jasně vyznačená bílými čárami po obou stranách. Co je za touto čárou není trať. Z bezpečnostních důvodů jsou na určitých místech vystavěny bezpečnostní zóny, které mají primárně zajistit bezpečné zastavení vozu při opuštění tratě = prostoru vyznačeného těmi zmíněnými čárami. Svodidla mají funkci statické zábrany proti nárazu vozu do nějaké překážky (stromy, stanoviště komisařů, budovy a jiné objekty, které jsou součástí infrastruktury trati jako např. přemostění apod.) Protože se v minulosti stávalo, že v těchto bezpečnostních (únikových) zónách se nepoškozené vozidlo sice zastavilo, ale byť nebylo nijak poškozené, tak bylo znehybněné a mnohdy tak, že v tom místě muselo zůstat do konce závodu, tak se opět přešlo od štěrku a trávy k volným asfaltovým plochám. Z těchto ploch, pokud to terén a stavební úpravy umožňují, je možné se na určitých místech vrátit zpět na trať, tato místa jsou nově jasně barevně označena. Jezdec nesmí jakoukoli takovou zónu (štěrk, tráva, asfalt, beton... cokoli) využít k získání výhody - závodí se pouze na čárami vyznačené trati!!! Pokud se jezdec ocitne mimo tuto vyznačenou trať, tak se, pokud to okolnosti dovolí, může na trať opět vrátit, ale jsou s tím spojená určitá rizika, Aby se toto zvláště u asfaltových ploch eliminovalo na minimum, tak jsou u těchto ploch ještě zpevněné části, které toto umožňují a které jsou jasně vyznačené - úsek pokrytý většinou umělou trávou (kobercem) a barevně označený zářivě zelenou barvou. Při tom však vždy jezdec musí počítat s tím, že povrch mimo jasně vyznačenou závodní dráhu nemusí být zcela rovný, o míře adheze nemluvě. Kimi vyjel mimo trať do asfaltové únikové zóny, nezastavil, ale naopak se chtěl vrátit zpět na trať. Minul však asfalt i tu zpevněnou část s kobercem a vjel až na tu travnatou část. Pokud by zpomalil, přišel by sice o pozice, ale bezpečně by se na trať vrátil v místě, které mu to umožňovalo. Takto se ocitl na trávě a co následovalo viděli všichni. Jednoznačně jeho chyba. Pokud by tam místo kanálu trefil třeba zajíce nebo najel do krtiny, tak se mohlo stát to samé. Vy tady řešíte, jak je možné, že tam byl kanál!!! Jasně, že tam byl kanál, protože je to místo mimo trať i jakoukoli únikovou zónu. A tam nemá jezdec co dělat!!!-
Carlos Pace
18:58 24.07.2014 109.81.208.XXXTak k tomu jen dvě maličkosti. Za prvé závody F1 jsou velmi nebezpečným sportem a proto by FIA měla zvážit co je to bezbečný návrat na závodní trať - kde se může bezpečně jezdec zařadit. V první, nebo druhé zatáčce po startu, kde jsou téměř všechny vozy startovního pole -tak asi na konec, že? A za druhé - k tomu je zapotřebí ještě upravit povrch -buď asfalt, nebo kačírek. Terénní hrby, kanály, neupravené plochy rozhodně neprospívají bezpečnosti. Tím chci říci, že FIA má máslo na hlavě nedokonalými pravidly a neupravenými plochami kolem závodní trati. Plky co by kdyby jsou k ničemu. Kimi se snažil udělat ve zlomku sekundy rozhodnutí - nevyšlo. Škoda.-
mida
20:32 24.07.2014 178.209.152.XXXV každém motorsportu, ne jen ve F1, jde o ústa, ale vinit FIA z Kimiho nehody je stejná kravina, jako vinit truhláře za to, že ses praštil o stůl, když jsi procházel okolo nebo vinit pekaře z toho, že ti ztvrdnul rohlík. Otázka jasně zní:"Jel Kimi v okamžiku nehody po závodní dráze?" Odpověď je: "Ne, Kimi v okamžiku nehody najizdel z místa mimo závodní trat zpět na trať. Pohyboval se mimo definovanou dráhu určenou k jízdě." Jasné jak facka, co pořád řešíte.-
virtual
21:30 24.07.2014 91.197.117.XXXKde si přišel na "definovanou dráhu určenou k jízdě"? Nic takového neexistuje. BTW Takže třeba fotbalisti se za čárou můžou třeba zmrzačit (výkop, ostnatej drát, střepy), protože "v autu" se fotbal nehraje? Opravdu divná logika!
A když podle tebe FIA není odpovědná za nic mimo bílé čáry, proč se hodinu čekalo na výměnu jednoho pole ohnutých svodidel 20 metrů od trati?-
anonym
23:30 24.07.2014 178.209.152.XXXLetadlo při přistání vyjede mimo dráhu a může za to pole vas IATA? Hokejista si o mantinel rozbije nos a může za to IIHF? Pokud fotbalista vyběhne ze hřiště, tak si může rozbit ústa třeba o lahev s pitím a vina jde za FIFA? Hledáte viníka tam, kde není. Pokud se na to podivam vaší optikou, tak mi vysvetlete, proč nevinite Pirelli nebo Bernieho nebo Montezemola nebo britskou královnu? Podle vaší argumentace přece všichni tito musi nest na Kimiho nehodě v Silverstone stejný díl viny, jako FIA.-
uzivatel000635
07:23 25.07.2014 178.209.152.XXXPřesně tak, potrestán by měl být Montezemolo, protože Kimiho posadil do formule, která je postavená pro závodění na asfaltové trati a ne do buginy na autocross.
-
virtual
14:42 25.07.2014 91.197.117.XXXPánové, oba, pořadatel prostě je zodpovědný. On rozhoduje kde a za jakých podmínek se bude závodit (hrát fotbal, hokej). Pokud podmínky nejsou bezpečné pro sportovce nebo diváky (třeba vysypané sklo na mantinelu, podminovaný trávník, já nevím co), pořadatel se nemůže vyvinit. Ostatně bezpečnost závodníků, maršálů i diváků je jedním z nejčastěji skloňovaných slov v F1, min. posledních 20 let.
BTW Vůbec nejde o nějaké trestání, ale o poučení se pro příště.
-
-
Nasir
18:55 25.07.2014 213.216.61.XXXPíšeš nesmysly. Letadla snad při přistání závodí? Mantinel je součást hrací plochy a hokej je kontaktní sport. A srovnávat rozbitá ústa s neovladatelnou formulí, která může sejmout další jezdce, je hodně laciný žvást. Navíc problém není v tom, že pilot vyjel mimo trať. To se občas stane v každém závodě, z různých důvodů. Problém je:
- Kimi se vracel v místě, kudy to nebylo moc dobré - to mu vytýkal Whiting, ale poněkud vyhýbavě, protože věděl, že to nebezpečné místo není označené
- na trati nemají taková místa správně být. Kdykoliv se může stát, že jezdce vyjede ven těsně před takovým místem, třeba ho někdo vytlačí, a nebude mít šanci se mu vyhnout. Takže to, že Kimi třeba mohl jet jinudy, problém neřeší.
-
-
-
-
-
Chasnik
21:48 24.07.2014 217.117.213.XXXJasně mido, ať je tam klidně kanál, nebo třeba pařez, případně proč ne zrovna strom. Je to za bílou čarou, tak proč by to někdo řešil. Závodit za bílou čarou se nemá, v tom souhlasím. Ale to neznamená, že tam nebudeme taky řešit bezpečnost jezdců.
Taky se může stát, že do toho nebezpečného místa nevletí pilot, který opustil trať a vrací se na dráhu, ale z druhé strany také ten, kdo byl v plné rychlosti vytlačen ze závodní dráhy jinou formulí. Takže by do onoho "kanálu" vlítnul v plné rychlosti a mohlo by to způsobit ještě větší čoromoro.
A navíc - ve srovnání s jinými náklady, které promotéři s pořádáním závodu a zajištěním bezpečnosti mají, je vyřešení této záležitosti opravdová prkotina, o to víc mě udivuje, že tento problém existuje...
-
-
Kapor
09:47 24.07.2014 158.193.80.XXXAk nevedia usporiadatelia zabezpečiť,... ...bezpečný a rovný trávnik, nech tam nasypú štrk a bude každému jasné, že je tade ísť nebezpečné a určite tade nepôjde. Takto to bola na Kimiho pasca a ako vidieť zabrala a plne sú za to zodpovedný úsporiadatelia, lebo trať a okolie má byť pre jazdca jasne čitateľná, už len preto, že výhľad z auta je v tomto smere obmedzený a jazdec nemôže vidieť v trávniku jamy, ak on je zostrihnutý kosačkou do roviny. To by si mal Čárli konečne uvedomiť a nemlátiľ slamu.-
dannak
10:11 24.07.2014 193.245.34.XXXTak ja pozvolna ziskavam dojem, ze to "brzdou", nebo mozna "hyzditelem" v F1 je Charlie. Neustale honeni se za bezpecnosti... Ano, je dulezita, na druhou stranu, za piloti jsou placeni za podstupovani rizika a proto na to fanousci koukaji.
Nevim, co Carli cekal, ze tam Kimi zastavi jako na STOPce a da vsem prednost ?
Taky si myslim, ze melo byt videt, ze tam je nejaka dira, jinak je matouci, kdyz predtim je vyasfaltovana rovna plocha!-
anonym
10:49 24.07.2014 178.41.239.XXXkontrola trate bola nedostatocna. formula nevie preskakovat 15cm nerovnost zamaskovanu v trave. Withing mudruje len o com vie a o com nevie sa tvari ze to nie je on na vine. potom opravuju hodinu poskodeny plech aby vyzerali ze im ohromne zalezi na bezpecnosti.
-
-
-
erdedy
23:34 23.07.2014 178.41.14.XXXKimi za toto - "mohol" aj nemohol sice "mohol" ist pomalsie, ale to urcite v tej chvili neurobi nikto z "normalnych" jazdcov.
Taka terenna nerovnost sa neda len tak odhalit. Proste ho to rozhodilo a uz...
V extreme je trochu podobny pripad Petrova [odkaz na stránku] akurat ten uz bol ciste len statista.
Vtedy na tom mieste vyletelo XY vozov, len akurat Vitalij trafil "presne" to miesto. Pamätam, ze sme tu rozoberali, ze "Petrov musi mat ruky silne ako medved, jak utrhol ten stlpik/volant..." (aj ked je to len ironia)-
anonym
13:24 24.07.2014 178.40.218.XXXkimi za to mohol z dvoch dovodov
-nespomalil
-vysiel na trat v mieste kde bola trava namiesto toho aby vysiel o trochu skor kde bol asfalt [odkaz na stránku] 57s
jasna kimiho chyba a mal dostat trest, byt tam maldonado tak si komisari na nom zgustnu a media ho virtualne ukrizuju tak ako to spravili s grosjeanom za SPA a pritom to nebola nicim vynimocna postartova kolizia
ospravedlnovat ho stylom ze nikto z jazdcov by nespomalil je smiesne
v pravidlach je napisane ze sa ma vratit bezpecne tak aby neohrozil inych jazdcov, nikde sa nepise aky styl ma zvolit len nema nikoho ohrozit, takze ten co to zvladne aj v 300vke ale nikoho pri tom neohrozi/nezostreli tak je bez trestu ak to niekto nezvladne ani pri 50tke a niekoho zostreli tak musi dostat trest
a v pripade kimiho je to o to horsie ze on mal moznost sa vratit na trat v mieste kde bol asfalt ale on si to rovno strihol cez travu-
-
-
virtual
14:52 24.07.2014 91.197.117.XXXTa tvoje argumentace trochu pokulhává.
1. Proč by měl zpomalit, když dál píšeš, že se to dá zvládnout klidně ve 300?
2. Dělat hrdinu po zhlédnutí slo-mo leteckých záběrů taky není zrovna moudré. Sebetrénovanější člověk to v kokpitu a reálném čase není schopen rozpoznat. Buď tam tedy má být zpevněná plocha a podmínky pro návrat na dráhu v rychlosti (po rychlé zatáčce zřejmě bezpečnější řešení), nebo tam má být nezpevněná plocha a musí se počítat, že tam někdo může před rozjetou formuli vjet třeba padesátkou.
3. Pravidla jsou vždy pro takové situace psána obecně, bezpečný návrat se nedá změřit. Proto to někdy jde třístovkou, jindy ne, ovšem např. jakou rychlostí se může vracet nikde napsáno není.
Každopádně míra zavinění je víc než sporná.-
anonym
16:54 24.07.2014 178.40.218.XXXmas problem s citanim
ja nikde nepisem ze sa to da zvladnut v 300vke ale ze ked to niekto dokaze v 300vke bez toho aby niekoho ohrozil tak ze dodrzal pravidla a nemusi sa obavat trestu ale ked to niekto nedokaze ani v 50tke a niekoho zostreli tak ten musi dostat trest
no keby si kimi prebehol trat tak by vedel ze kde konci asfalt a kde uz zacina trava ale to by som od kimiho chcel asi vela aby zahodil par desiatok minut svojho zivota studiom trate
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek