DISKUZE K ČLÁNKU Alonso chválí "chytrého a férového" Ricciarda: "Vettela poráží 7:3, to jsme nečekali"
Fernando Alonso oceňuje kvality Daniela Ricciarda, se kterým v závěru Velké ceny Německa svedl tuhou, ale velmi čistou bitvu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alonso chválí "chytrého a férového" Ricciarda: "Vettela poráží 7:3, to jsme nečekali"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000635
(Hlasovalo 30 lidí)
21.07.2014 15:35
Daniel Ricciardo ...to je jiná liga než mamánek… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
12:28 22.07.2014 93.99.87.XXXJo přesně se ukazuje kdo co vnímá. To video začíná tím, že je Alonso kus za Vettelem a předjíždí ho!!! Ty si z toho vytvoříš, že se Vettel snaží předjet Alonsa????? Bože, zkus se nad tím aspoň pár vteřin zamyslet, než vyplodíš takový blbosti.
Nebo to ukazuje spíš na to, jak moc objektivní k této dvojici jsi?
-
-
-
-
-
-
anonym
20:50 21.07.2014 85.135.225.XXXpresne moja reč považovať vettelove 4 tituly za falošné alebo neprávom vyhraté je úplná úbohosť..samozrejme že na zisk titulu musíš mať aj kvalitné auto lenže to auto potrebuje aj špičkového jazdca a tým seb bezkonkurenčne je..takže ak hovoríte že bol seb celé tie 4 roky dobrý len kvôly autu tak teraz my to môžme povedať o rosbergovi a hamiltonovi..povedal by niekto z vás minulý rok že tento rok budú obidvaja stále vyhrávať a súťažiť o titul nie..a predsaa je to tak.takže dúfam že všetci objektívny znalci si konečne zavrú ústa :)
-
-
-
-
-
-
bobeš
18:11 21.07.2014 80.95.126.XXXVůz RB je v čistých časech na kolo rychlejší díky lepší aerodynamice -> rychlejší průjezdy zatáček -> při předjíždění často hraje větší roli maximálka, průjezd zatáčkou je ti na nic, když před tebou brzdí Alonso, který ti zase hned ujede na rovince -> chápeme? Alonso předvádí lepší výkony, ale tvoje srovnání je mimo, pokud do něj nezapočítáš všechno, co ve F1 rozhoduje... což jsou věci, které by takový znalec jako ty mohl vědět.-
Alfred
18:25 21.07.2014 85.237.224.XXXMilý bobeši, v Silverstone měl Alonso horší trakci než RB už od startu (ostaně jako v kterémkoliv jiném závodě za posledních 5 let) a na starších pneu později jakbysmet....a Vettel se i díky daleko lepší trakci udržel v odstupu který mu pomohl Alonsa předjet právě v DRS zóně.
Ricciardo má snad diametrálně odlišný vůz že "souboje" s daleko pomalejšími vozy mu netrvají 13 kol? Znalec asi nejsem, ale kolik nje 2+2 zpočítat umím a zrak m i taky slouží...nevím jak tobě.
-
-
-
-
Mike17
19:32 21.07.2014 93.99.87.XXXAž to budeš sledovat trochu delší dobu, tak si možná všimneš, že vychladnou než opustí pitlane. Proto mívá tolik pilotů problémy v první zatáčce. A když budeš aspoň občas poslouchat piloty, jak o tom mluví, tak možná i zjistíš, ze trvá někdy i déle než jedno kolo, než je zahřejí na provozní teplotu. Ale je dost možné, že tomu ti piloti nerozumí. Ta poslední věta byla ironická, kdybys to nepochopil.-
-
-
-
Mike17
08:43 22.07.2014 93.99.87.XXXJá nepotřebuju někoho urážet, dám ti místo toho další argument. Jestli máš pravdu, měl by ses ucházet o místo v nějakém týmu. Protože oni doteď nepochopili, že ty gumy zahřívají moc a snaží se je do posledních vteřin uchovat co nejvíc horké. Jestli jim to pokaždé v první zatáčce klouže kvůli přehřátí, pak to zahřívají příliš ne? Pokud jim to doteď nedošlo, určitě zaplatí zlatem člověka, kterým pilotům zajistí nějakou tu vteřinku k dobru a ještě přitom ušetří za energie.
Zkus se nad tím zamyslet a pak zkus soudit o inteligenci jiných. -
Mike17
10:42 22.07.2014 93.99.87.XXX[odkaz na stránku]
Tady máš prokazatelné video z termo kamery. Všimni si barvy na konci videa hlavně na vnitřní straně gumy a to byl hodně krátký výjezd z boxové uličky. Je evidentně chladnější, než jakou má před zajetím k pitstopu a kde jel předtím několik sekund 80 km/h po rovině. A až těch 13s skoukneš, zamysli se nad tím, jak se projevuje arogantní hlupák.-
-
Mike17
17:12 24.08.2014 93.99.87.XXXA? Vždyť byl o 2s rychlejší než ostatní a ty fialové sektory měl i v dalším kole. Což znamená, že se mu ty gumy zahřály ještě o něco víc.
Máš tam video z termokamery. Co chceš víc za důkaz, že než vyjedou z boxů, jsou studenější než při závodě? Samozřejmě záleží na teplotě tratě a tvrdosti směsi, jak dlouho jim trvá, než se zahřejí na tu správnou teplotu.-
known
19:39 24.08.2014 212.79.110.XXXAle nám jde o to, že už po boxech byly zahřáté dostatečně, takže mohl zajet nejrychlejší sektor.
Na žádném videu nevidím, že jsou teplejší než po vyndání z deček. Boky pneumatiky jsou vždycky černé, tj. studenější. Běhoun se zahřeje při brždění před zastavením v boxech.
https://www.youtube.com/watch?v=VNYUkRKslEw Vettel kvalifikace v Suzuce, na každé rovince pneumatiky chladnou do tmavomodra. Zahřívají se jen při brzdění a v zatáčkách, ale jen běhoun. Boky jsou pořád černé.
https://www.youtube.com/watch?v=bmy4FcMHF7w Před startem do zaváděcího kola jsou pneumatiky celé jasně žluté (i boky a disky). Chladnou až při jízdě a chovají se stejně jako v prvním odkazu. To nejzajímavější se ale děje po zastavení vozu na startovním roštu. Jízdou ochlazené pneumatiky (do tmavomodra) se při stání na opět zahřívají až do oranžova. A kde se to teplo bere? Z vnitřku předehřáté pneumatiky....
Na závěr ještě jednou opakuji: Pneumatiky po boxech nemají horší přilnavost proto, že jsou málo ohřáté, ale proto, že jsou prohřáté celé (i náplň uvnitř) a tím pádem "přehuštěné". Když jízdou náplň zchladne (ale běhoun zůstane zahřátý), pneumatiky se dostanou do ideálních pracovních teplot. Howgh-
Mike17
11:22 25.08.2014 93.99.87.XXXNeříkám, že tvůj argument nedává smysl. Nicméně našel jsem na tom 2 vady:
1.Rosberg sice v prvním kole zajel fialový sektor. Ale jen proto, že ostatní jeli hodně pomalu a tudíž nebyl problém ho překonat. O tom, že gumy neměl ještě v ideálním stavu svědčí to, že další kolo všechny ty sektory ještě vylepšil a nejrychlejší kolo rázem zlepšil skoro o 3s.
2.Kdyby byl problém v tom co píšeš, měl bych jednoduchý lék. Nezahřívat ty gumy tolik. Nebo je zahřát na kratší dobu o něco vyšší teplotou tak, aby se tolik neprohřál vnitřek, ale dostatečně povrch natolik, aby nestačil vychladnout než vyjedou z boxové uličky.
Při vší úctě mám pocit, že se tím někdo v F1 už určitě zabýval a kdyby byl problém v tebou naznačeném problému, nejspíš by na jednoduché řešení už dávno přišel. To, že je takto zahřejí před startem (aby během zaváděcího kola nevychladly) ještě neznamená, že je zbytečně moc přehřejí i při pitstopech. Nicméně připouštím, že by se toto jednorázově stát mohlo.-
known
19:22 26.08.2014 212.79.110.XXX1) Nebo zrychlují v dalších kolech proto, že jim ubývá palivo.
2) Žádný problém není, protože od druhého sektoru zajíždí jezdci (nejen v tomto závodě) rychlé časy.
Pneumatika nemůže generovat víc tepla, než je schopná se uchladit, jinak by se přehřívala, takže dávat na auto chladné pneu a čekat až se jízdou zahřejí, by trvalo déle, než pneumatiku předehřát a prohřát a jízdou ochladit.
Nechci radit týmům jak to mají dělat, oni to dělají dobře. Mně vadí, že nás např. komentátoři a podobní o teplotách pneu zjevně matou, když říkají něco jiného, než je vidět na záběrech termokamer viz přiložená videa.
A ještě jedno video, Webberovo odstavené auto a teplota pneu se nezvyšuje, narozdíl od videa ze zaváděcího kola. https://www.youtube.com/watch?v=v-iAYgmTvzg-
Mike17
12:52 27.08.2014 93.99.87.XXX1.Paliva za 1 kolo neubyde tolik, aby vysvětlilo takové zlepšení. Další kola palivo ubývá také, ale časy se už nezlepšují.
2.Jistě zajíždí, protože mají nové gumy. Kdyby byly zahřáté optimálně, hned v prvním kole by zajížděli nejrychlejší časy a pak by se začaly (kvůli degradaci) propadat (max by zůstaly jedno kolo na stejné úrovni). Ale oni ty časy v druhém kole zpravidla ještě slušně vylepší.
Přidám bod 3: Proč na některých okruzích (zvlášť pokud je chladno a mají tvrdší směsi) odkrouží v kvalifikaci jedno kolo navíc, než začnou ostré? Kdyby je měli přehřáté, stačilo by přece jet pomaleji, nebo zůstat v boxech chvíli stát bez zahřívání. Promiň, ale mně dává smysl, že je nestihnou za to jedno kolo dostatečně zahřát.
a ještě bod 4: Proč mají problémy s gumami po vyjetí z boxů delší dobu v závodech s nižší teplotou asfaltu? Naopak při horkých závodech problémy téměř okamžitě mizí? Mít je přehřáté, bylo by to naopak. Ne?
Tvoje videa jen potvrzují, že při startu jsou vevnitř horké. Ale původní diskuse byla na téma rychlosti po výměně pneumatik během závodu. A na videu s Webberem je dost patrné, že gumy (povrch, který je v kontaktu s tratí a tudiž nejpodstatnější) zchládnou pod běžnou závodní teplotu dřív, než opustí pitlane. Tudíž jsou zahřáté méně než je třeba a proto spousta pilotů klouže v první zatáčce a chvíli jim trvá, než zajíždí rychlá kola. Aspoň mně to tak dává smysl.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek