DISKUZE K ČLÁNKU FIA zvažuje změnu penalizací za nebezpečné vypuštění, nevinné jezdce trestá dvakrát

Mezinárodní automobilová federace (FIA) chce prozkoumat penalizace, které udílí za nebezpečné vypuštění vozu po zastávce v boxech. V současnosti jsou pro jezdce velmi tvrdé.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA zvažuje změnu penalizací za nebezpečné vypuštění, nevinné jezdce trestá dvakrát

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 18.07.2014 15:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001000 (Hlasovali 3 lidé) 18.07.2014 11:00
Pokuty, pokud by zůstaly nastavené tak, jak… »
» Zix. (Hlasovali 3 lidé) 18.07.2014 15:07
Řek bych že žádnej tým na tom není tak blbě,… »
» Zix. (Hlasovali 2 lidé) 17.07.2014 10:25
Tresty Já bych taky jezdce netrestal vůbec,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    89.190.61.XXX
    to je přeci F1 poslední závod 2x příděl bodů. nebezpečné vyjetí 2x trest. Akorát by mě zajímalo kdyby toto pravidlo platilo i v posledním závodě sezony jestli by jezdce o 10 míst posunuli v příští sezoně :-)

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zip

    Zip

    109.81.209.XXX
    Tresty, tým, jezdec Ahoj lidi. Tak nechci zastírat, že současný stav dané věci se mi také trochu nezdá, ale. Pro jezdce jako takového to je v současnosti krapet hořká pilulka, ale to výměna motoru, převodovky atd také ne? A vlastně za to jezdec nemůže. Je to citlivá otázka na posouzení. Já bych to nechal na jezdcích a FIA ať se rozhodnou, co chtějí a co je pro ně přijatelné. Souhlasím s Vámi, že jezdec by pykat nemusel, ale jednou je součástí týmu, který ho živí, tak snad to skousne. "Nakonec tým mu dává možnost se ukázat v dalším závodě, jak je dobrý". Já jen doufám, že rozhodnutí,ať už bude jakékoliv, bude přistupovat ke všem stejně, což současný model této penalizace z pohledu jezdce dělá.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • known

      80.243.97.XXX
      Možná za předčasné vypuštění jezdec nemůže, ale pokud má auto v uličce přednost a když jedou půlku boxové uličky vedle sebe, kdo nedá tomu v uličce přednost?

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.141.XXX
    trest Těžko říct, jak potrestat tým tak, aby to každý ucítil, ale nebylo to likvidační pro ty slabé.
    Možná pilotovi ponechat umístění a případné body, týmu do tabulky dát na ten závod DQ (něco jako McLaren v Maďarsku 2007 - teda předtím, než je disknuli z celýho šampionátu). A pokud pilot bezprostředním následkem toho prohřešku odpadne (typicky uvolněný kolo), tak ten trest odsunout do dalšího závodu?

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.231.XXX
    Tresty Já bych taky jezdce netrestal vůbec, protože ten vyjede na pokyn týmu a spolíhá, že ho vypouští v době kdy nehrozí nebezpeční.

    Jen bych zvýšil pokuty pro tým, aby si na to dávali pořádnej pozor, protože někdy úplně zbytečně zkazej závod cizímu jezdci + 2 svýmu, viz. trest hned v tom samým závodě (pokud neodstoupí) a k tomu penalizace do dalšího závodu.
    Takovej Guti to odsral teď a je zajímavý, že sem to v tom článku kritizoval a o pár dní se tím zabývá FIA. 04

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Zix.

      Zix.

      78.102.231.XXX
      Ty body v PK bych jim nebral, protože to zbytečně ovlivní mistroství a pro některý malý týmy by to bylo hodně citelná ztráta, když sou rádi za každej bod.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • VTomi

        195.49.189.XXX
        práveže naopak, keďže pochybenia týmu by nemal znášať samotný pilot, ale samotný tým. Veď vyššej finančnej pokuty by to mohlo byť práve odobratie bodov z PK. A tu netreba robiť rozdiel medzy poprednými týmami a slabšími.

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Zix.

          Zix.

          78.102.231.XXX
          Já sem proti, aby to zasahovalo do MS. Proto sem jen pro pokuty.
          A jezdce bych netrestal vůbec, když za to nemůžou.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001000

            uzivatel001000

            46.39.185.XXX
            Pokuty, pokud by zůstaly nastavené tak, jak momentálně jsou, tak toho podle mně moc neřeší. Pokuta ve výši řádově desítek tisíc dolarů je pro tým s ročním příjmem v řádu desítek, někdy i stovek milionů dolarů, řekl bych docela zanedbatelná. To máš jak na silnici. Pro člověka s průměrnou mzdou je řekněme 2 tisíce pokuty docela dost. Když takový člověk bude jezdit jak prase, tak je zachviličku na mizině. Pokud chce dál jezdit, musí začít jezdit normálně. Pro člověka s příjmem třeba 100 tis za měsíc už to není tak bolestné a může si dovolit jezdit jak prase o dost více. Tato situace se řeší bodovým systémem a tento je už zaveden pro piloty i do F1. Tak možná by mohlo mít smysl tento systém zavést i pro týmy. Pár bodů jako varování, pokud si nedáš říct, příjde tvrdý trest.

            + 3 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Zix.

              Zix.

              78.102.231.XXX
              V úvodním příspěvku sem psal, že bych ty pokuty zvýšil, tedy by nezůstaly takový jaký sou teď.

              A máš pravdu, ale když by dostávali pokuty ve statisících eur/dolarů, tak by si dali větší pozor.
              Nebo by se mohli zavést trestný body pro týmy jako u jezdců a pak pokud by měli více bodů, tak bych odebíral ty body a nebo dával pokuty v řádech milionů.

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001000

                uzivatel001000

                46.39.185.XXX
                No jo, ale ikdyž zvýšíš pokutu na statisíce €/$, pořád to bude pro každý tým relativně jiný trest. Když bych to přirovnal se svému příspěvku výše, jsou tam týmy s průměrným příjmem a jsou tam týmy s vysokým příjmem. Podle mně by to ještě zvětšilo propast mezi chudšími týmy a bohatými. Ty chudší týmy by si po zvýšení pokut prostě nemohly dovolit takovéto chyby, tzn. musely by být v pitech opatrnější a tím pádem i pomalejší. Bohatší týmy by to tam stále mohly pouštět pokuta nepokuta, protože na to mají dostatečný rozpočet. Ty trestné body pro týmy by to podle mně mohly vyřešit a myslel jsem to přesně tak, jak jsi napsal.

                + 0 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • uzivatel001000

                  uzivatel001000

                  46.39.185.XXX
                  Resp. ten trest za nasbírané body by mohl být klidně obdobný, jako mají piloti. Zakázal by se start týmu na další VC, nebo třeba dvou. Protože vyměření velmi vysoké pokuty chudšímu týmu by pro něj mohlo být zcela likvidační, na druhou stranu odebrání bodů z PK týmu, který má 0 by jej nepostihlo vůbec. A to, že by v tomto případě pykal i druhý pilot už je daň za všechny ty chyby týmu, jehož jsou oba piloti součástí.

                  + 1 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Zix.

                    Zix.

                    78.102.231.XXX
                    Řek bych že žádnej tým na tom není tak blbě, aby ho nějaká pokuta ve statisících mohla zlikvidovat.
                    A je kravina, aby za tu samou chybu dostával každej jinej trest (i finanční), když se neví přesně kdo má kolik peněz a pouze se to odhaduje.

                    Ty trestný body pro týmy by špatný nebyli, ale sem proti aby jim hrozil zákaz startu a tedy by to odsrávali i jezdci, který by v tom byli nevinně.
                    Horší by pro ně byli ty vyšší pokuty (tedy vyšší náklady) a tým by to mělo donutit si pořídit někoho, kdo tu chybu neudělá,dál méně práce na voze o víkendu nebo třeba méně mechaniků při zastávce v boxech apod. - mírnější tresty, který by zbytečně neovlivňovali mistrovství.

                    Zas bych z toho ale nedělal takový drama, protože se to tak často neděje. Samozřejmě je blbý, když jezdec nedojede nebo má zkaženej závod kvůli chybě týmu ( nebo někteří i cizího týmu, když do nich jiný jezdec narazí), ale bohužel se to stávat bude, protože musejí být co nejrychlejší a zastávky sou hodně krátký.

                    + 3 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001000

    uzivatel001000

    46.39.185.XXX
    Já si myslím... Já si myslím, že jezdec by neměl být za tento přestupek trestán vůbec, jak bylo řečeno, je to zcela mimo jeho kontrolu. Vyřešil bych to pokutou, příp. odebráním bodů z PK, akorát by to muselo být vymyšlené férově, protože odebrat 2 body týmu, který jich má 200 je trochu rozdíl oproti týmu, který je má třeba jen 4. Obdobně je to s penězi.

    + 1 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mida

      88.101.0.XXX
      Ano, přesně tak, je to zcela logické. A také nechápu, proč dostáváš mínusy.

      + 2 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001000

        uzivatel001000

        46.39.185.XXX
        Tak třeba se mnou někdo v tomto nesouhlasí, not a big deal.

        Já to hodnocení už neřeším, obzvlášť, když se zde najdou zoufalci, kteří se dokáží snížit k tomu, aby pomocí různých technik překlikali hodnocení u poloviny diskuse, aby to vypadalo, že s nimi ostatní souhlasí.

        + 1 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Daviiid23

          109.81.245.XXX
          Nebo zoufalci, kteří se často snižují k nadávkám nebo něco plácnou a pak to neumí obhájit, když se jich druzí na to slušně zeptají, že? 02

          + 6 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001000

            uzivatel001000

            46.39.185.XXX
            Nó jasně. A nebo třeba zoufalci, co se vydávají za někoho jiného, že?
            Každopádně, jak praví přísloví "Moudřejší ustoupí.", tak já ustupuji.

            + 2 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Daviiid23

              109.81.245.XXX
              Za nikoho jiného se nevydávám, takhle přispívám i jinde. Zajímavé, že zrovna ty se stavíš do role "moudřejšího," když jsi tady nedávno všem sprostě nadával jak malé dítě a vkládal jsi tady vulgární obrázky. Ještěže tady s takovými lumpy redakce umí zatočit a diskuse jim nejsou lhostejné!

              + 6 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001000

                uzivatel001000

                46.39.185.XXX
                Dovol, abych drobně poupravil tvou lež. Nenadával jsem VŠEM. Příspěvky, ve kterých jsem někoho nějak tituloval byly určeny právě jednomu uživateli.

                A když už se pozastavuješ nad tím, co je zajímavé...
                Zajímavé je, jsi "takhle" na tomto fóru nenapsal do dneška ani písmenko. A až po tom, co jsem docela nenápadně píchl do zcela cizího vosího hnízda jsi začal mít potřebu se projevovat.
                Zajímavé je, že zrovna tobě, třetí osobě (přihlížejícímu), vadí, že jsem neodpověděl někomu na otázku.
                Zajímavé je, že všechny věci z minulosti, které jsi tady na mně vytáhl souvisí s diskusemi s právě jedním uživatelem.

                Tobě to nepříjde zajímavé?

                + 1 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama