DISKUZE K ČLÁNKU Pneumatiky budoucnosti na skutečném voze: Jak se vám líbí Lotus E22 na 18"? + foto

Pirelli dnes představilo v reálu první verzi svých 18palcových pneumatik. Během testu v Silverstone se objevily na Lotusu E22.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pneumatiky budoucnosti na skutečném voze: Jak se vám líbí Lotus E22 na 18"? + foto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 110, poslední 11.07.2014 14:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Plecháček (Hlasovalo 30 lidí) 09.07.2014 14:04
Milí zamrzlí v době dávno minulé Tradice,… »
» Plecháček (Hlasovalo 14 lidí) 09.07.2014 10:37
Nádhera 16 Uau ... strašná krása, Už aby to… »
» tom11 (Hlasovalo 12 lidí) 09.07.2014 12:38
o.k. tohle se mi líbí. je to sice něco nového,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • Raider

        85.70.74.XXX
        Co do zdvihového objemu největší motor, který F1 pamatuje je 4,5l na začátku 50. let. Potom dalších patnáct let pamatuje motory s objemem pod 2,5 litru, v první polovině 60. let dokonce jenom 1,5l atmosféry.
        V roce 66 se zavedli atmo třílitry a přeplňované patnáctistovky, tak to vydrželo do konce sezony 88, potom byla éra 3,5l, od roku 1995 3l V10, od 2006 2,4l V8 a konečně 2014 a 1,6l V6 turbo.

        Takže o objemech současných supersportů si mohla F1 nechat zdát po celou svou historii. F1 prostě není o mamutích objemech, nauč se s tím žít.

        A jen tak pro zajímavost - nejsilnější motor všech dob je řadový čtyřválec o směšném objemu 1,5l BMW M12 vycházející ze sériového motoru BMW M10 představeného v roce 61. V kvalifikačním trimu měl výkon přes 1000 kW a na Monze naměřili Bergerovi s Benettonem B186 topspeed 352 km/h a to měl jenom šestikvalt, takovou maximálku potom nikdo dalších 15 let neviděl.

        + 10 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          ja tomu rozumim, ale to Plechacek a dalsi se nas snazi presvedcit, ze F1 musi byt takova, aby i cestovni vozy sly podobnou cestou. Ale ono to tak neni.
          Ja osobne na tradice prdim z vysoka, ale radsi bych videl 10x levnejsi motory apod. a treba 26 aut a nemusel cist pomalu kazdy den jak 70% startovniho pole zapasi o preziti a nemaji na vyplaty, na software pro svoje motory atd. atd.

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Raider

            85.70.74.XXX
            Ona ta relevance mezi motorsportem a sériovou výrobou jistý smysl má, třeba právě mezi motory. Do jisté míry ji je motoráři upekli sami, Ferrari bylo jediným odpůrcem nových motorů a Renault vyhrožoval odchodem, když nebudou.

            Kdyby nebylo nových drahých motorů, tak by na startu sedělo třeba 26 aut, ale 20 by jich pohánělo Ferrari a zbytek třeba Cosworth, to by byla celkem nuda...

            Ale proč by F1 měla být relevantní i v průměru ráfku, to opravdu nechápu. Automobilový průmysl už má větší průměr a nížšší profil dobře odzkoušený a laborovat s ním nepotřebuje. F1 má letité zkušenosti s třináctkami a vysokým profilem. Proč by měli svůj osvědčený přístup ke konstrukci za těžké peníze přehodnocovat, když jediným výsledkem bude možná drobná úspora draze vykoupená vysokými investicemi a jen čistě kosmeticky efekt, který se ještě každému líbit nemusí?

            + 4 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              Duncan66

              89.29.32.XXX
              heh, proc by mela byt nuda, pokud by na startovnim poli byly zastupeny treba pouze 2 motory? Staci se podivat na soucasne startovni pole a ikdyz ma Mercedes a Rena. po 4 tymech, tak zadna nuda mezi temito tymy neni a zcela bezne spolu na trati bojuji.

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Raider

                85.70.74.XXX
                I inženýrský souboj mezi motoráři může být zajímavý...
                Kdyby se sešel jenom jeden dominantní dodavatel a jeden prcek, tak si tak trochu konkurovat nemůžou a F1 by přišla o jednu dílčí věc z celku, který z ní dělá královnu motorsportu.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • anonym

        46.33.96.XXX
        Na druhou stranu máme tady BMW i8 s tříválcovou 1.5l a zrychlením 0-100 za 4.4s.

        Obávám se, že vývoj půjde opravdu tímhle směrem.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001000

      uzivatel001000

      46.39.185.XXX
      Co se týče tech motorů, tak jasně, každý kdo si vzpomene na projev těch V12 si řekne "Ty V12, ty byly tehdy super". Je potřeba říct, že ty moderní jednotky tak, jak jsou nastaveny/omezeny, těchto zažitých parametrů doposud nedosahují. Kdyby se s nimi šlo o trochu dále, asi by těch negativních komentářů nebylo tolik a ty jednotky by byly přijaty lépe.
      K převodovkám - asi by se nenašel nikdo, kdo by tvrdil, že ty moderní převodovky nemají opodstatnění. Samozřejmě, že mají. Nicméně již delší dobu diváci prahnou po "kvalitnějším závodění", tak proč na nich trvat? V rally se taky vrátili o krok zpět a nikomu to nevadilo. Myslím, že každého diváka by potěšila změna, která by kladla větší nároky na pilota a ne na stroj. Takle si někteří budou donekonečna myslet, že Vettel má 4 tituly jen kuli autu, a že ten letošní titul bude zase jen kuli autu.
      Ohledně těch kol, jasné, trendy jsou někde jinde, než v 13 palcích. Podle mně je těch 18 naopak moc, dokázal bych si asi představit něco mezi. Ty argumentuješ dalšími možnostmi pro vývoj. Mně se zase třeba líbí, jak si dokázali poradit s řešením brzd v takle omezeném prostoru. Do 18" ráfku by brzdu narvali i inženýři u Oltcitu.
      Takže abych to nějak uzavřel, ono to není všechno jen o té moderní době a o tom, co zrovna frčí.

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.177.125.XXX
      Až budeš, Plecháčku, sledovat F1 nějakých 40 let jako já, pak to pochopíš. Do té doby je to marné vysvětlovat. Ale pro svůj názor mám narozdíl od většiny takových jako jsi ty jistý důvod - jezdil jsem závody jak na slupkách - tak na balónech. Slupka víc drží v zatáčce, má lepší akceleraci - balón víc plave, ale líp pohlcuje nerovnosti a poskytuje víc možností si hrát s tlakama v pneu. Dát slupky je prostě další krok k menším možnostem pro rozdíl mezi jezdci. A projeví se to i v jízdě - zase budeme mít formule co jedou jak po kolejích, bez chyb, bez korekcí, bez driftů ... mě to prostě bude chybět.

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Raider

        85.70.74.XXX
        Lepší akceleraci mají právě balóny - při zatížení se splácnou -> větší styčná plocha -> menší prokluz. Přesně z tohoto důvodu dragstery mají vysoké podhuštěné pneumatiky, aby byla deformace co největší, když potřebují maximální možnou trakci. U slupek ta deformace není tak výrazná -> menší styčná plocha -> větší prokluz, ale také nižší valivý odpor.

        + 0 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          176.67.230.XXX
          Nebyl bych si tím tak jistý. My, co jsme dávali pozor ve škole víme, že třecí síla je nezávislá na velikosti stykové plochy . 03

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • mida

            88.101.0.XXX
            Ano, správně, větší styčná plocha = nižší měrný tlak na podklad (zde platí úměra nepřímá),
            nižší měrný tlak na podklad = nižší adheze (zde platí úměra přímá)

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Raider

              85.70.74.XXX
              Takže neplést valivé a smykové tření - bavíme se o kruhovém tělese, nikoliv o dvou deskách. Kolo má při akceleraci či brzdění adhezi z valivého tření...

              Až přijde řeč na zatáčení, kde ke smyku dochází ve větší míře, tam plocha funguje tak jak popisuješ, ale při prostém odvalování je větší styčná plocha výhodou, kdyby to takhle nebylo, tak dragstery jezdí na šlupkách.


              + 0 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                194.228.20.XXX
                Valivé třeni je mezi autem a vozovkou. Mezi pneumatikou a vozovkou je smykové tření. Kdyby se brzdilo a akcelerovalo valivým třením, tak se auto nerozjede ani nezastaví.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Raider

                  85.70.74.XXX
                  Tak teď jsem z toho úplný jelen...

                  Jak vypadá to valivé tření mezi autem a vozovkou? Já to ještě nikdy neviděl, celou dobu jsem žil v přesvědčení, že auto jako celek v přímočarém směru vykonává vůči vozovce pohyb posuvný. Opravdu se mi nezdá, že by nějak rotovalo - ve směru jízdy má stále předek vpředu, levobok vlevo, pravobok vpravo, zadek vzadu, vršek nahoře a spodek dole.

                  A jak vypadá v přímočarém směru ten posuvný pohyb pneumatiky po vozovce, aby mohlo docházet ke smykovému tření? Celou dobu jsem si myslel, že pneumatika vykonává vůči vozovce pohyb otáčivý a vzhledem k tomu, že kola jsou od nepaměti kruhového tvaru, asi nejsem jediný. Nepleteš si ještě ke všemu taky auto s tankem?

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    88.131.62.XXX
                    Na stykové ploše mezi pneumatikou a vozovkou se nic nevalí. Jde tam o tření smykové (za klidu).

                    Zkus si spočítat valivý třeni pro pneumatiku a smykové tření pro gumu po asfaltu. Vážně myslíš, že by síla valivého tření dokázala zrychlit a zastavit formuli z 0 na 200 km/h a zpět na 0 za pouhých 15 sekund?.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Chasnik

    78.24.10.XXX
    náklady a neměnnost Vypadá to sice nezvykle, ale asi to není nic, na co bych si nezvykl. Mnohem důležitější je pro mě jiná věc: pořád se mluví o snižování nákladů, tak by mě zajímalo, kolik bude týmy stát předělat auta na tyhle kola a jestli je FIA případně jiná pravomocná autorita schopna garantovat, že bude takové řešení neměnné minimálně "x" let.
    Už vidím, jak se něco honem za mega miliony předělává, aby to někdo, komu změna nevyšla, systematicky pomlouval a v půlce sezóny si vydupal změnu na staré řešení. A pokud odpovědné osoby nedokáží systémově a takovému čarování zabránit, tak je zbytečné, aby se kola měnila. Za těchto podmínek je to pouze další nástroj politicko-ekonomického boje uvnitř F1...

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      podle mě by tyhle kola spíš znamenaly úsporu - menší deformace - menší čarování v aerotunelu - lepší šance pro menší tým...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.255.168.XXX
        Na druhou stranu větší nároky na zavěšení, nová aerodynamika (celého vozu), atd. Pokud by přinesla nová kola úsporu, tak vzhledem k počáteční investici až po hooodně dlouhé době. V krátkodobém horizontu je to naopak zbytečná investice.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • buggybob

    89.177.125.XXX
    je to hnus 1) nelíbí se mi to - už kvůli tradici (aspoň někde by se mohlo něco tradičního uchovat)
    2) bude velký problém s přejížděním současných obrubníků (tohle Kimiho záda nevydrží - a asi nejen ty Kimiho)
    3) měkší odpružení jen zklidní kolo měkčím způsoběm - nemá na sílu nárazu žádný vliv - ne nadarmo když použijete nižší profil pneumatiky tak se říká, že je to "tvrdý"
    4) to vše nebude mít na prosazení tohohle krámu vliv - jde o zájem výrobce a i Bernie si řekne, že aspoň budou piloti jen na trati - takže to tu do tří let opravdu bude. Nikoho ani nezajímá co si o tom myslí fanoušci - zvyknou si. Mimochodem - zvuk motorů už se skoro nikde neobjevuje v komentářích - a ani já ten starý řev už nepostrádám. Za rok na něj zapomeneme ... (neříkám, že je to dobře - ale je to tak)

    + 4 / − 15

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      no nevim no, prave ze zadny rev neni a je slyset jenom nejaky odporny pazvuk, ktery vubec nezni, jako ze je to z auta, natoz z formule. Na tohle si vazne nikdy nezvyknu. 17

      + 3 / − 14

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama