DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone hrozí: "Nashledanou Itálie, po roce 2016 bez Monzy"
Bernie Ecclestone uvedl, že po roce 2016 by z F1 měl zmizet tradiční a legendární okruh v Monze.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ecclestone hrozí: "Nashledanou Itálie, po roce 2016 bez Monzy"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001000
(Hlasovalo 12 lidí)
01.07.2014 17:50
:) Z komerčního úhlu pohledu by bylo katastrofou… »
» uzivatel000635
(Hlasovalo 10 lidí)
01.07.2014 19:34
GOOD BYE BERNIE Ano, F1 ztrácí sledovanost a to… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001480
08:11 02.07.2014 195.160.182.XXXpomahaju nam s rozhodnutim tak tento tyzden prvykrat od 93 roku nebudem vidiet ani zavod ani trening .ideme na opekacku.do budapesti tiez nejdem par chlapov ide este zo zotrvacnosti .verim ze tych plus minus 700 eur co tam z nas kazdy necha za vikend im chybat nebude .este sme uvazovali do buducna o monze a ako tak citam je to pomaly vyriesene .Nech rozmysla berni aj FIA ze preco mladi cez vikendy postavaju na pumpach a parkoviskach a kaslu im na predrazene zavody a zavody z dramaticky stanovenym scenarom.bude sa zavodit po veceroch na okreskach takze este rychlo kupit jedno obycajne auto bez tej sprostej elektriky -
-
-
uzivatel001000
08:44 02.07.2014 46.39.185.XXXProtože jsou VC díky BE uměle předražené. Slevni pořadatelský poplatek, slevni o trochu vstupné. Příjde více lidí. BE nedostane sice tolik peněz, ale ani nebude muset tolik vyplácet týmům. Týmy tím donutí méně utrácet a F1 se stane zajímavější i pro další potenciální zájemce.-
-
mi88ki
12:58 02.07.2014 165.72.200.XXXNo tak F1 skončí v destinacích, kde jsou sice peníze ale nejsou tam skuteční fans. A protože poloprázdné tribuny a sledovanost nebudou zase takové terno pro sponzory, tak se to časem do Evropy vrátí ale za jiných podmínek. Nevím proč by státy, tedy daňoví poplatníci, měli platit za soukromý cirkus ? Jak budou lidi zase chodit, tak se to zdraží a zase to půjde jinam a tak pořád dokola.-
Mike17
13:13 02.07.2014 93.99.87.XXX1. Pořadatelé si většinou dokáží spočítat, jestli se jim to vyplatí. Nebudou diváci=nevyplatí se. Tam většinou F1 končí (Turecko, Indie). Pořád je dost závodů, kde je diváků hodně a zájem mají další.
2. Většina Fans sedí u bedny a to sponzoři vědí. Počet fanoušků na trati není až tak důležitý, ikdyž není zanedbatelný.
3. Neříkám, že by daňoví poplatníci měli závody platit celé. To jistě ne! Ale přispět by měli. Proč? Protože ze závodů těží spousta domácích firem, které tím mají DANĚNÝ zisk a závod poskytuje opravdu hodně pracovních míst. Spousta lidí nebude čerpat sociální dávky, ale platit daně a odvody. Kromě toho je to reklama pro region a nepochybně tím těží samotný okruh. Každý zaplatí za projetí si tratě F1 víc, než za nějakou neznámou trať. Ať už se to týká soukromých vozů, nebo pořádání závodů nižších kategorií. A z těch zase profituje region zaměstnaností a ziskem místních firem.
-
-
-
-
-
-
Chasnik
21:07 01.07.2014 217.117.213.XXXTaktika a politika Pročpak asi Bernie teď mluví o tom, co bude v sezóně 2017 a dalších? On už teď ví, jaké budou příjmy z TV práv v sezónách 2015 a 2016 (možná je schopen odhadnou ty letošní...)?
Že by v tom bylo něco jiného? Např.:
a) Potřebujeme někoho někam přitlačit a tohle je dobrá páka;
b) Potřebujeme skrýt něco úplně jiného a nechceme, aby se o tom mluvilo, tak vyvoláme big flame, abychom nakrmili média.
Tím nechci na 100% říct, že Monza po r. 2016 zůstane, ale podle mě se o tom teď zdaleka ještě nerozhoduje. -
Qay
20:15 01.07.2014 5.102.48.XXXv anketě mi chybí otázka měla by monza zůstat NAVŽDY?
ANO!!!!!
taky jsem v kontextu komentáře BE nepochopil tu zmínku o max. rychlostech. podle mě je pro budoucnost (kterou si moc růžově nepředstavuju) F1 naprosto nutné, aby aspoň naprosté minimum těchto tradičních okruhů v kalendáři zůstalo, pro mě za mě ať vypadne Monako, tomu zosobnění komerce jsem nikdy na chuť nepřišel, neřikám, že se občas nějaký ročník nevyvede, ale ty vysokorychlostní okruhy mě prostě berou víc -
kronos
20:11 01.07.2014 93.185.2.XXXŽe jsem to vůbec četl Jedno musím Berniemu uznat dokáže mně vytočit doběla . Ještě mi zruší Spa a půjdu pod drn dřív než on. On snad opravdu chce F1 naprosto zničit než půjde prdět do hlíny a na ty jeho pozlátkové závody se budou dívat akorát ropní magnáti .-
-
Raider
00:37 02.07.2014 85.70.74.XXX1/2
Ono je to složitější. Peníze se přerozdělují podle umístění v PK, takže valnou část si rozeberou úspěšné týmy, které to tak úplně nepotřebují, protože a jelikož si na sebe vydělají sami. Teda možná nevydělají, ale nevím o tom, že by RB, Mercedes, Ferrari, Williams nebo McLaren byli ve finanční rejži.
Přerozdělené peníze mají větší význam možná tak pro ty, kteří jsou relativně úspěšní i se zlomkovým rozpočtem, tedy FI nebo když přimouříme oko tak i Lotus.
Ale týmy, které by finanční injekci opravdu potřebovali (jmenovitě Marussia, Caterham a Sauber) dostanou už jen vyloženě drobečky. Z konce pole se solventnější sponzoři shánějí jen velice těžko, proto jsou tyto týmy nejspíše odsouzené k vymetání posledních pozic do doby než to zabalí a přijde místo nich házet peníze do černé díry někdo jiný.
Velice pochybuji, že by prošel návrh na úpravu přerozdělování, tak aby týmy na zadních příčkách dostávali více než dosud, protože ti v vpředu by si museli utrhnout od huby a to nikdo dobrovolně neudělá.
Získávání peněz od pořadatelů VC je opět velice krátkozkraká věc.
Dneska si sice nějaký šejk postaví za strašný peníze okruh, nechá se odírat na poplatcích. Ale co budete potom, když v těchto končinách není o formuli valnější zájem, proto je návštěvnost obvykle celkem tristní, rentabilita taky, proto si dřív nebo později ten šejk řekne "Formulky jsem si užil do sytosti, peněz sice mám dost, ale ne tolik, abych je sponzoroval do soudného dne, tak ať si to strčí třeba za turban". A kam se F1 ubere potom? Nejspíše na ty tradiční okruhy, které za vidinou zisku opustili a které mezitím trochu pochátrali a budou se muset za těžké peníze rekonstruovat.
Finanční problém F1 není ani v tom, že rostou náklady, ale spíše v tom, že odpadly tabákové koncerny, která do formule po dlouhá léta cpaly peníze horem spodem. Sice se tu díru v příjmech snaží zaplnit různí výrobci limonád typu RB, Monster atd., ale tak trochu to nestačí. Ze zákazu tabákové reklamy se sice nedá vinit ani Bernie, ani FIA, protože jim prostě nic jiného nezbylo, když je tabák potírán prakticky na mezinárodní úrovni.
To stálé tlačení na snižování nákladů není zrovna moudrá cesta a to, i když odhlédnu od faktu, že některé úsporná opatření občas plní přesný opak. To jen oddaluje agónii finančního kolapsu, ale v podstatě to nic neřeší, protože to všemožné škrcení snižuje atraktivitu pro sponzory a fanoušky a tím pádem i příjem, takže se budou muset zase stlačit výdaje a už se motají v začarovaném kruhu do doby než nebude už tlačit kam, potom to padne.
Větší smysl dává dostat do kolotoče víc peněz, ale nikdo neví jak to udělat bez rizika. Ono se sice nabízí řešení, že by se zase trošku povolila...-
anonym
00:46 02.07.2014 85.70.74.XXX2/2
povolila uzda pravidel, aby byla formule zase formulovatější a prostě se spoléhalo na to, že zájem tedy i příjem vzroste.
I kdyby zájem opravdu vzrostl, tak prvotní fáze, kdy už tak vysoké náklady budou ještě více narůstat a vyšší příjem bude po jistou dobu v nedohlednu, by byla pro ty slabší týmy nejspíše smrticí, eventuálně by po finanční stránce mohla vaz srazit i celé Formuli.
Bezpečné řešení současných problémů nejspíš nikdo instantně nevytáhne z kapsy. Takže buďme rádi za to co máme, smiřme se s tím, že bude ještě hůř, čekejme na lepší časy a k F1 se neotáčejme zády v době, kdy to nejméně potřebuje, protože každý ztrácený fanoušek, divák nebo sponzor je pro ni dalším hřebíčkem do rakve, která už je z dobré poloviny hotová.
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek