DISKUZE K ČLÁNKU Od sezony 2015 budou pevné opakované starty
Světová rada Motorsportu potvrdila na svém zasedání v Mnichově nová pravidla pro F1 od roku 2015. Některé předpovědi se splnily, mezi nimi schválení pravidla o pevném opakovaném startu po výjezdu bezpečnostního vozu v průběhu závodu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Od sezony 2015 budou pevné opakované starty
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001480
(Hlasovali 5 lidé)
27.06.2014 09:05
hluposti Ja tomu prestavam rozumiet .robia tie… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Raider
19:29 27.06.2014 85.70.74.XXXStačí něco jako radiální spojka (třeba el.mag.), ale je to celkem technicky komplikované. Spoj mezi nábojem kola a brzdovým kotoučem je festovně namáhaný. Pochybuji, že to někdo v současnosti používá, takže je to spíš opatření do budoucna - Restrikce pravidel konstruktéry tlačí k hledání výhod ve věcech, které můžou na první pohled vypadat jako úplná hovadina..
Rotační hmoty a setrvačnost jsou celkem potvory, takže by někdo mohl koketovat s tím, že by třeba nechal kotouče průběžně odpojovat spojkou od nábojů, když není potřeba brzdit, sice u neotáčejícího kotouče by doházelo k nerovnoměrnému ochlazování a tedy i vnitřnímu pnutí, takže by se museli nehorázně vymakat brzdové kanálky, aby se zadní polovina chladila zhruba stejně rychle jako přední, která by byla pod přímým náporem studeného vzduchu.
Stejně dobře by to mohlo fungovat jako jisté ABS, kdy při překročení brzdného momentu nad určitou úroveň dojde opět přes nějakou spojku k mírnému prokluzu mezi kotoučem a nábojem a zabrání se probrždění.
Byla by to drahá sranda, přínos v řádu tisícinek, maximálně setinek na kolo. O bezpečnosti a spolehlivosti podobných systémů ani nemluvě, i když totální selhání brzd není prakticky možné, hydraulické okruhy pro přední a zadní nápravu na sobě musí být nezávislé, takže porucha na obou okruzích současně je vysoce nepravděpodobná. A i kdyby k tomu přece jen došlo - Jenom aeroodpor a brzdění motorem přes MGU-K zajišťují deakceleraci přes 1G a už máme zpátky skoro čtvrtinu brzdného výkonu a tím už se dá ubrzdit ledacos.
-
-
uzivatel000635
12:04 27.06.2014 178.209.152.XXXLimit motorů Jak je v praxi ošetřeno pořadí jezdců na startu, pokud jich více než 1 bude potrestáno za použití motoru navíc? V případě, že jezdec musí použít pohonnou jednotku (správně některou její limitovanou část) nad na sezonu povolený počet, tak je potrestán posunem na konec startovního pole. Jak je to v případě, když jsou takto potrestáni 2 nebo více jezdců? Jak se na konco startovního pole seřadí? Který z nich bude např. 19., který 20. atd.? Podle jakého pravidla se toto "pořadí" určuje?-
-
uzivatel001000
16:07 27.06.2014 46.39.185.XXXPodle mně to bude záviset na posloupnosti těch poruch. Když jezdec A musí vyměnit motor, tak je zařazen na konec roštu. Když po něm jezdec B musí vyměnit motor, tak je zařazen na konec roštu a tím pádem A bude předposlední.
-
-
-
-
Chasnik
09:51 27.06.2014 217.117.213.XXXjeden tunel za rok? To pravidlo má nějaké opodstatnění? Pokud si tým, který doteď testuje třeba v pronajatém tunelu, postaví vlastní a chce si otestovat jeho vlastnosti na reálném modelu, tak během sezóny má smůlu?
A nestejnoměrnost otáčení kotouče a kola už někdo aplikuje nebo je to v pravidlech proto, že to tom někdo přemýšlel, že by to zavedl? Pokud to někdo má, tak by mě zajímalo technické řešení náboje, kotouče, kola apod... -
Kapor
09:12 27.06.2014 194.160.178.XXXNebude to dobré,... ...už len kvôli tomu, že ako vidieť aj 5 pohonných jednotiek na rok je málo a konci tohto roku a nebude tímu, ktorého jazdci nebudú štartovať z boxovej uličky a na rok z konca štartovného poľa, čo je úplne choré. Jazdci a tímy nebudú závodiť, ale krúžiť a F1 stratí aj tých fanúšikov, ktorý jej ešte ostali. Ak to vstúpi do platnosti, niet sa na čo pozerať, lebo nik nepôjde naplno, čo sa nedeje ani dnes, lebo by ostali bez paliva na trati. Bude to zas len krúženie o ničom a taktika, ako čo najdlhšie vydržať na trati s pneumatikami a šetriť pohonnú jednotku. Kto to najlepšie zvládne, bude King !-
-
rock
11:01 27.06.2014 37.188.133.XXXPoslední závod bude v normě zbytku sezóny. Lehký chaos předpokládám o závod dřív, kdy si budou úmyslně vybírat penalizace všichni, kteří to budou mít na konci sezóny nahnutý - tak aby na poslední závod přijeli s čerstvou technikou a bez penalizace.-
Chasnik
17:41 27.06.2014 217.117.213.XXXTo je logická taktika. Otázka je, jestli na Interlagosu bude vůbec někdo na roštu, spíš to vypadá na přetlak v boxové uličce
To by bylo fakt moc pěkný, kdyby ten start byl vymetenej. Aspoň by se všichni ti mamlasové, co prosadili tu nesmyslnou preferenci posledního závodu, pěkně chytli za frňáky!
-
-
-
-
uzivatel001480
09:05 27.06.2014 195.160.182.XXXhluposti Ja tomu prestavam rozumiet .robia tie zmeny predpisov len aby nieco robili alebo co? ved je to absolutne nefer voci jazdcom ktori si vybuduju nejaky naskok aby sa potom nervovali ci ich nezostreli nabudeny sato a spol .a ktym obmedzeniam to je fakt uz chudoba .neviem nepaci sa mi to asi ako sef tymu by som hladal nelegalne riesenie -sa cudujem ze neschvalili zmrazenie hned po uvodnych testoch a aspon na pet rokov za tu dobu by sme uz na F1 dokazali zabudnut-lebo speje to k tomu ze si pozrieme len vysledky ulomkom oka v goloch bodoch sekundach,-
VTomi
10:23 27.06.2014 195.49.189.XXXcelé je to na .ovno, ide im o obmedzenie z ekonomických dôvodov, ale tým to celé zabijú. Ale nechápem, načo stále to obmedzenie výdavkov. Pretože z finančného hľadiska pre ekonomiku prospieva práve to, ak sa točí čím viac finančných prostriedkov. Ale zrejme to robia kvôli malým tímom, ktorí na to nemajú, aby sa z finančného hľadiska vyrovnali veľkým. No ale aj tak im to nič nepomôže, pretože sú tam, kde aj predtým.
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek