DISKUZE K ČLÁNKU Od sezony 2015 budou pevné opakované starty

Světová rada Motorsportu potvrdila na svém zasedání v Mnichově nová pravidla pro F1 od roku 2015. Některé předpovědi se splnily, mezi nimi schválení pravidla o pevném opakovaném startu po výjezdu bezpečnostního vozu v průběhu závodu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Od sezony 2015 budou pevné opakované starty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 28.06.2014 09:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001480 (Hlasovali 5 lidé) 27.06.2014 09:05
hluposti Ja tomu prestavam rozumiet .robia tie… »
» TarAg (Hlasoval 1 člověk) 27.06.2014 18:29
Tohle by mě nenapadlo, že je možný... Nové normy… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • TarAg

    TarAg

    85.115.58.XXX
    Tohle by mě nenapadlo, že je možný... Nové normy, které zabezpečí, aby se brzdové kotouče otáčely stejnou rychlostí jako kola.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Raider

      85.70.74.XXX
      Stačí něco jako radiální spojka (třeba el.mag.), ale je to celkem technicky komplikované. Spoj mezi nábojem kola a brzdovým kotoučem je festovně namáhaný. Pochybuji, že to někdo v současnosti používá, takže je to spíš opatření do budoucna - Restrikce pravidel konstruktéry tlačí k hledání výhod ve věcech, které můžou na první pohled vypadat jako úplná hovadina..

      Rotační hmoty a setrvačnost jsou celkem potvory, takže by někdo mohl koketovat s tím, že by třeba nechal kotouče průběžně odpojovat spojkou od nábojů, když není potřeba brzdit, sice u neotáčejícího kotouče by doházelo k nerovnoměrnému ochlazování a tedy i vnitřnímu pnutí, takže by se museli nehorázně vymakat brzdové kanálky, aby se zadní polovina chladila zhruba stejně rychle jako přední, která by byla pod přímým náporem studeného vzduchu.

      Stejně dobře by to mohlo fungovat jako jisté ABS, kdy při překročení brzdného momentu nad určitou úroveň dojde opět přes nějakou spojku k mírnému prokluzu mezi kotoučem a nábojem a zabrání se probrždění.

      Byla by to drahá sranda, přínos v řádu tisícinek, maximálně setinek na kolo. O bezpečnosti a spolehlivosti podobných systémů ani nemluvě, i když totální selhání brzd není prakticky možné, hydraulické okruhy pro přední a zadní nápravu na sobě musí být nezávislé, takže porucha na obou okruzích současně je vysoce nepravděpodobná. A i kdyby k tomu přece jen došlo - Jenom aeroodpor a brzdění motorem přes MGU-K zajišťují deakceleraci přes 1G a už máme zpátky skoro čtvrtinu brzdného výkonu a tím už se dá ubrzdit ledacos.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • pidro

    88.100.206.XXX
    Promne f1 letoškem skončila.05

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    178.209.152.XXX
    Limit motorů Jak je v praxi ošetřeno pořadí jezdců na startu, pokud jich více než 1 bude potrestáno za použití motoru navíc? V případě, že jezdec musí použít pohonnou jednotku (správně některou její limitovanou část) nad na sezonu povolený počet, tak je potrestán posunem na konec startovního pole. Jak je to v případě, když jsou takto potrestáni 2 nebo více jezdců? Jak se na konco startovního pole seřadí? Který z nich bude např. 19., který 20. atd.? Podle jakého pravidla se toto "pořadí" určuje?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • pidro

      88.100.206.XXX
      Podle kvalifikačního času?

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001000

        uzivatel001000

        46.39.185.XXX
        Podle mně to bude záviset na posloupnosti těch poruch. Když jezdec A musí vyměnit motor, tak je zařazen na konec roštu. Když po něm jezdec B musí vyměnit motor, tak je zařazen na konec roštu a tím pádem A bude předposlední.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    85.193.24.XXX
    Já nechápu tohle:
    - Týdně mohou týmy strávit v aerodynamickém tunelu 65 hodin.
    - Aerodynamický tunel bude moct být zapnut 25 hodin týdně.

    25, nebo 65?

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      90.178.201.XXX
      Podle mě je to tak, že na autě můžou pracovat 65h tj. měnit nastavení, křidélka apod. ale samotnej ventilátor smí být spuštěný jenom 25h

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Chasnik

    217.117.213.XXX
    jeden tunel za rok? To pravidlo má nějaké opodstatnění? Pokud si tým, který doteď testuje třeba v pronajatém tunelu, postaví vlastní a chce si otestovat jeho vlastnosti na reálném modelu, tak během sezóny má smůlu?

    A nestejnoměrnost otáčení kotouče a kola už někdo aplikuje nebo je to v pravidlech proto, že to tom někdo přemýšlel, že by to zavedl? Pokud to někdo má, tak by mě zajímalo technické řešení náboje, kotouče, kola apod...

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Nebude to dobré,... ...už len kvôli tomu, že ako vidieť aj 5 pohonných jednotiek na rok je málo a konci tohto roku a nebude tímu, ktorého jazdci nebudú štartovať z boxovej uličky a na rok z konca štartovného poľa, čo je úplne choré. Jazdci a tímy nebudú závodiť, ale krúžiť a F1 stratí aj tých fanúšikov, ktorý jej ešte ostali. Ak to vstúpi do platnosti, niet sa na čo pozerať, lebo nik nepôjde naplno, čo sa nedeje ani dnes, lebo by ostali bez paliva na trati. Bude to zas len krúženie o ničom a taktika, ako čo najdlhšie vydržať na trati s pneumatikami a šetriť pohonnú jednotku. Kto to najlepšie zvládne, bude King ! 02

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      62.245.107.XXX
      Ten poslední "bonusový" závod bude spíš něco jako hod mincí, protože zřejmě všichni už budou startovat s nějakou penalizací a startovní pole bude tak promíchané, že to může skončit jakkoliv.

      + 11 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.133.XXX
        Poslední závod bude v normě zbytku sezóny. Lehký chaos předpokládám o závod dřív, kdy si budou úmyslně vybírat penalizace všichni, kteří to budou mít na konci sezóny nahnutý - tak aby na poslední závod přijeli s čerstvou technikou a bez penalizace.

        + 7 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Chasnik

          217.117.213.XXX
          To je logická taktika. Otázka je, jestli na Interlagosu bude vůbec někdo na roštu, spíš to vypadá na přetlak v boxové uličce 03
          To by bylo fakt moc pěkný, kdyby ten start byl vymetenej. Aspoň by se všichni ti mamlasové, co prosadili tu nesmyslnou preferenci posledního závodu, pěkně chytli za frňáky!

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Asi dostanú úlohu,... ...rozšíriť v Interlagose "boxovú uličku" a Charlie im na to vyčlenení aj dotácia od FIA. 11 18 Bude to radosti ! Spasiteľ na hore zatlieska. 11

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001480

    uzivatel001480

    195.160.182.XXX
    hluposti Ja tomu prestavam rozumiet .robia tie zmeny predpisov len aby nieco robili alebo co? ved je to absolutne nefer voci jazdcom ktori si vybuduju nejaky naskok aby sa potom nervovali ci ich nezostreli nabudeny sato a spol .a ktym obmedzeniam to je fakt uz chudoba .neviem nepaci sa mi to asi ako sef tymu by som hladal nelegalne riesenie -sa cudujem ze neschvalili zmrazenie hned po uvodnych testoch a aspon na pet rokov za tu dobu by sme uz na F1 dokazali zabudnut-lebo speje to k tomu ze si pozrieme len vysledky ulomkom oka v goloch bodoch sekundach,

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • VTomi

      195.49.189.XXX
      celé je to na .ovno, ide im o obmedzenie z ekonomických dôvodov, ale tým to celé zabijú. Ale nechápem, načo stále to obmedzenie výdavkov. Pretože z finančného hľadiska pre ekonomiku prospieva práve to, ak sa točí čím viac finančných prostriedkov. Ale zrejme to robia kvôli malým tímom, ktorí na to nemajú, aby sa z finančného hľadiska vyrovnali veľkým. No ale aj tak im to nič nepomôže, pretože sú tam, kde aj predtým.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama