DISKUZE K ČLÁNKU Může Red Bull převzít továrnu Renaultu ve Viry?
Dilema Red Bullu ohledně motorů nabírá na obrátkách. Mohlo by pro Red Bull dávat smysl převzetí motorářského oddělení Renaultu ve francouzském Viry-Chatillon. Kdo by se postaral o vývoj?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Může Red Bull převzít továrnu Renaultu ve Viry?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Arnoux
07:49 26.06.2014 217.66.164.XXXNo jako sranda fakt dobrý.Při bližším pohledu se ale projevuje tlak Nissanu,který by se chtěl zmocnit většinového rozhodovacího podílu ve společnosti Renault SA.
Oddělení ve Viry, nebo Alpine v Dieppe by asi velmi rád obsadil svou značkou a používal pro výrobu a úpravy svých výrobků.
Zvlášt když celou alianci momentálně těžce táhne právě on.
Tohle už je vysoká politika,byznys a s nedělním RB Ringem to nemá moc společnýho mimo to,že se to Infiniti velmi hodí do krámu.
Francouzská vláda mimo to drží největší balík ve společnosti a pochybuju,že by dopustila aby jejich rodinné stříbro padlo do rukou Japonců,nebo Rakušáků.
No ale to se říkalo se Saabem,nebo Volvem taky..........
V dohledný době to ale podle mně nepadá v úvahu.
-
eR
10:38 26.06.2014 62.245.107.XXXMotory pro F1 vyrábí jen velmi malá organizační jednotka (z pohledu celého koncernu) a jejímu prodeji by francouzská vláda určitě nebránila. Konec konců to Renault podobně udělal na konci devadesátých let, kdy se výroby motorů do F1 zbavil tak, že ji převedl na společnost Mecachrome. Kvalitou i výkonem ovšem tyto motory začaly na konkurenci ztrácet. Červený Williams s motorem Supertec (značka motorů Mecachromu) je dodnes noční můrou každého fanouška Williamsu.
Pokud dá RedBull slušný balík peněz "na dřevo", tak jsem přesvědčen že tu motorárnu Renault prodá. Letošní rok jim totiž nejenže kazí reputaci z uplynulých čtyř let, ale RB jim neustálým obviňováním, které se vždy po závodech prožene médii po celém světě, dělá neskutečnou negativní kampaň.
To je prostě pro jakoukoliv firmu nepřípustné, aby jim účast ve sportu do kterého hodně investovali, přinášela místo reklamy neustálé obviňování, skandály a prohlášení o neschopnosti od jejich partnera a odrazovala potenciální zákazníky značky po celém světě. Takový vztah prostě dlouhodobě fungovat nemůže. Stejně jako loni RB poškodil značku Pirelli, tak letos dělá to samé s Renaultem.
Osobně už tým Red Bullu vnímám jako největší plačky ve startovním poli od doby, kdy jsem F1 začal sledovat, což je začátek éry Nigela Mansela. Když vyhrávají tak jsou to jejich výhry a když prohrávají, tak jsou to prohry jejich dodavatelů, kteří jediní za prohry můžou. Tak neskutečně ponižující přístup k dodavatelům, které silně poškozuje, jsem ještě neviděl.
Mimochodem. Pokud se podíváme na tabulku maximálních rychlostí z Rakouska ( [odkaz na stránku] a analyzujeme ji bez jakýchkoliv emocí, tak
vidíme, že monoposty s motory Ferrari jsou na konci tabulky s nejnižšími maximálkami, vozy s motory Renault jsou rozesety kolem středu a na špici jsou formule s Mercedesem. Těžko můžeme dospět k jinému závěru než takovému, že nejslabší motor ve startovním poli je motor Ferrari. -
Adi
16:07 26.06.2014 176.74.130.XXXSpiknutí Nissanu proti jejich aliančnímu partnerovi je celkem zajímavá, avšak úsměvná a ničím nepodložená myšlenka. Samotný Renault Group (Renault, Dacia, Samsung) je ziskový a oddlužený a momentálně nejrychleji rostoucí automobilka v Evropě. Kromě Číny a sev. Ameriky je po celém světě a společně s Nissanem tvoří velice silnou alianci (3. největší na světě). Infiniti jako hl. sponzor RB je rozhodnutí aliance R-N. Na motorovém programu F1 dávno pracují nejlepší inženýří obou automobilek. Ale z historického hlediska a určité tradici je značka Renault pro F1 podstatně přirozenější než Infiniti nebo Nissan. Francouzská vláda rozhodně nemá v Renaultu kontrolní balík (měla ho do roku 1996). Obecně je prodej motorárny do kukou Red Bullu dost odvážná, až bulvární spekulace. Tady nejde o nějakou druhořadou značku, tady mluvíme o jednom z nejúspěšnějších výrobců motorů v F1 za celou její historii. Máme za sebou 2/5 šampionátu, kdy po 4 leté dominanci je Red Bull až na "ostudném" druhém místě s jednim vítězstvím a německej a rakouskej (čti germanskej) bulvár kvičí štěstím, že po letech se zase můžou opřít do těch "blbých žabožroutů". Toto vysmívání je hold pro němce přirozený. Když sem na Hungaroringu v r. 2012 sledoval kvalifikaci, kdy tyto slavné stříbrné šípy neprošly ani do druhé části a v závodě byli pro smích, tak sem se němcům nesmál... každej chvilku tahá pilku a Mercedes musí ještě hodně zabrat, aby se statistikama Renaultu aspoň trochu přiblížil...-
Arnoux
18:28 26.06.2014 217.66.164.XXXAdi pleteš se.Francouzská vláda vlastní 15,01 % v Renault SA což je většina a veto pro rozhodování téměř o všem.
Co se týká Mecachrome nikdy se nestali vlastníky.Šlo jen o zapujčení technologického oddělení a výrobků pod jejich značku.
Utok Nissanu na většinu ve společnosti není žádná bulvární informace,ale výsledek hospodaření aliance za poslední 2 roky,kdy Nissan vše táhne a u Renaultu je výdělečná jen divize Renaultsport Technology.Jinak špatný.-
Adi
13:10 27.06.2014 176.74.130.XXXJá bych to zas tak černě neviděl. V rámci aliance je Nissan celkově větší a ziskovější, ale nebýt peněz Renaultu, tak dneska žádný Nissan není. Na to by se nemělo zapomínat. Samotný Renault momentálně táhne do zisku Dacia a Renault Sport Technologies. Po představení nového Twinga, Espace, Laguny a Megane by měla automobilka růst (minimálně nové Clio a Captur jsou v prodejích ve svých třídách na špici). Tzn. v r. 2016 být druhou největší evropskou automobilkou. Formule 1 je hlavně o Evropě (nejvíce okruhů), bylo by velmi nelogické přejmenovat Renault na Nissan. Naopak logické by bylo zkusit prorazit pod značkou Nissan do Le Mans (továrně), popřípadě do severoamerického okruhového závodění typu IndyCar. F1 je celkem tradiční záležitost a to si taky žádá tradiční značky (Ferrari, Mclaren, Williams, Renault, Mercedes, Honda, atd.) Prodeje a finance Renault groupe v r. 2013: [odkaz na stránku] -
anonym
10:23 28.06.2014 79.141.245.XXXUž jsem ti to psal. Máš to popletené. Nissan samozřejmě nechce převzít Renault. Nissan patří Renaultu a pokud tedy chce Nissan jinak nastavit alianci, tak to tak chce Renault samotný a to jen kvůli akcionářům. Koneckonců má Renault i Nissan stejného šéfa a ten se sám se sebou asi nedohaduje. Pokud jde o dnešní úspěchy Nissanu, tak jde samozřejmě o výsledek dobré práce Renaultu. Je snad celkem jedno, jestli momentálně vydělává Dacia, Nissan nebo Renault. -
Jouda
10:30 28.06.2014 79.141.245.XXXJak může Nissan ůtočit na většinu, když sám patří Renaultu? To jako Ghosn bude útočit na Ghosna. Pokud jde o samotný Renault, tak je ziskový i bez peněz z Nissanu. Stačí se podívat na výsledky z posledních let. Jen v loňském roce to bylo na hraně. Bylo to však hlavně obrovskému odpisu investice v Iránu z politických důvodů. Tam ale embargo skončilo a Renault se do Iránu vrací.
-
-
-
anonym
10:09 28.06.2014 79.141.245.XXXNechci ti do toho kecat, ale Nissan je značka kterou Renault zachránil před krachem. Renault je také největším akcionářem Nissanu. Máš to prostě trochu popletené. Stejně jako s tím francouzským státem. Ten nemá na dění v Renaultu v podstatě žádný vliv.
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek