DISKUZE K ČLÁNKU Häkkinen: Pérez udělal velkou chybu

Mistr světa F1 z let 1998 a 1999, Mika Häkkinen, považuje chování Sergia Péreze na trati v Kanadě, které vedlo k nehodě s Felipem Massou, za velkou chybu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Häkkinen: Pérez udělal velkou chybu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 40, poslední 12.06.2014 15:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» TLA4ENKA (Hlasovalo 24 lidí) 11.06.2014 17:10
takže Koukejte, ta zatáčka je doprava. Péro I… »
» Lord Mystic (Hlasovalo 23 lidí) 11.06.2014 15:25
z leteckého záběru je ale jasně vidět, že massa… »
» TunniQ (Hlasovalo 20 lidí) 11.06.2014 20:15
Vina Péreze Vlastní komentář není potřeba, stačí… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    178.255.168.XXX
    Nestačím se divit, kolik mudrlantů, kteří v životě neseděli v závodním autě, ví líp, jak se má jezdit v F1, než dvojnásobný mistr světa. 20

    + 10 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Přesně tak. Nikdo z nás na té trati nezávodil, nikdo ji nezná ze závodního auta. Mikkově názoru bych věřil.

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Arnoux

    217.66.164.XXX
    souhlas s Mikou Já musím souhlasit hlavně s poslední větou.Nehoda mohla mít opravdu fatální následky.Když si představím,že by trefil Vettela a Redbull, resp. Renault by přišel v Montrealu o dvojité podium.Řeknu Vám,dobře mi z toho není ještě ted. 12 12 12

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • TunniQ

    TunniQ

    185.36.160.XXX
    Vina Péreze Vlastní komentář není potřeba, stačí se podívat na tento obrázek 03 (a omlouvám se za odkaz 04 )
    [odkaz na stránku]

    + 20 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Raider

    85.70.74.XXX
    Jediné, co se Perézovi může vyčítat je, že povolil volant, to by se dělat nemělo

    Massovi se může vyčítat, že se za prvé klepal na pódium a choval se zbrkle, musel dostat hlášku jak na tom Perézova FI je a vzít to v potaz. Kdyby si počkal na vhodnější místo ve druhé polovině okruhu, tak by stále měl velkou šanci, že se na Vettela v posledním kole dotáhne, aby ho mohl zkusit za vlásenkou předjet, měl by tam jednu a půl DRS zóny. Vybral si celkem nešťastné místo k předjetí, trochu zbytečné riskování, ale dejme tomu...

    Za druhé, i když měl polovinu trati volnou, tak si vedle Peréze najel natěsno. Za předpokladu, že dostal varování, že Perézovi pneumatiky a brzdy melou z posledního, tak by si přemýšlející člověk nechal více místa na vnitřku, protože počítá s tím, že tomu druhému to může třeba uklouznout. Pokud informaci nedostal, tak z toho nemůžeme vinit Massu, chyba se stala na boxové zídce Williamsu.

    Za třetí, ten Massův manévr těsně před kontaktem opravdu nepobírám. To nejlepší, co v té situaci mohl udělat bylo sundat nohu z plynu, vykroužit větší oblouk a počkat si jak se to vyvrbí, nikoliv prostě trhnout volantem do směru proti Perézovi, v tom případě už byl kontakt nevyhnutelný.

    Když to shrnu, Peréz udělal jednu větší chybu, Massa dvě menší a jednu věc, která nedává smysl. Massa by měl držet ústa a nikoliv si ještě stěžovat na nedostatečný trest pro Peréze, protože si nese svojí nezanedbatelnou část viny na celém incidentu.

    Komisaři měli IMHO buď potrestat oba nebo se spokojit s tím, že se za své chyby vytrestali vzájemně na trati, trest jenom pro Peréze je nesmysl. O poněkud zvláštním vyšetřování incidentu ani nemluvě.

    + 16 / − 20

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Rendy

      Rendy

      91.221.212.XXX
      Souhlasím téměř se vším, jen bych řekl, že ta Pérezova chyba nebyla vůbec větší, on jel jen rovně směrem do defenzivní stopy a nijak nezabočoval, nekličkoval, navíc byl před Massou tudíž si stopu mohl volit a neměl povinnost jet ideální stopu, jako třeba Vettel. Pokud je Massa takový mazák, tak to přece musel předpokládat a měl si nechat více místa a ne se na něj lepit jako teplý. Normální závodní incident, bez trestu.

      + 11 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Raider

        85.70.74.XXX
        Defenzivní stopu si měl Peréz zvolit dřív než bezprostředně před brzdným bodem. Kdyby tu zatáčku vzal víc zeširoka už od začátku, tak neřeknu ani popel.

        Doufám, že se Massa večer aspoň kouknul na YT jak manévroval Vettel, který měl oproti Massovi zlomek času na reakci, když zrovna Pilípek letěl okolo, aby příště věděl, co má v podobných situacích dělat.

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        86.49.79.XXX
        No ty tomu rozumíš asi víc jak Hakkinen 18

        Mika naopak ví o čem mluví, a to jest absolutní vina Pereze. Naprosto jasné.

        + 8 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    77.48.245.XXX
    [odkaz na stránku]

    Tady je jasně vidět, kolik tam měl Massa místa. Je to vykrokované a Perez z vozu nezatočil doleva. Sledujte volant.

    + 5 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      78.157.160.XXX
      Tak v pravotočivé zatáčce pochopitelně nebude zatáčet doleva. Stačí když mírně povolí, aby jel větší oblouk.

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      80.188.79.XXX
      https://www.facebook.com/photo.php?v=520596114718774
      viděl jsi tohle? v době kontaktu měl volant rovně,ale to už bylo po jeho uhnutí směrem k Massovi,v době kontaktu už jel rovně,sleduj ty šipky a řekni mi co tedy způsobilo to vybočení doleva,když ne Perez?

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      86.49.79.XXX
      Ty tam fakt ten pohyb Pereze nevidíš ? Tohle je naopak další důkaz ve prospěch Massy.

      + 12 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mr.B

    Mr.B

    90.176.164.XXX
    Pro připomenutí Pro připomenutí bych postnul příklad, jak se brání pozice [odkaz na stránku]

    + 8 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • TLA4ENKA

    TLA4ENKA

    85.71.177.XXX
    takže Koukejte, ta zatáčka je doprava. Péro I Massa zatáčí doprava, ale pak si to Péro rozmyslí a přestane zatáčet, což se jeví jako zatočení doleva. V té chvíli Massa zatáčí doprava, protože ta zatáčka je doprava. Už bysme to mohli přestat řešit, je to celkem evidentní. Peace.

    + 24 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      78.45.25.XXX
      Samozřejmě, zatáčka je doprava a oba zatáčí doprava, ale Pérez méně a Massa více, ale kdybysme vzali pomyslnou osu mezi nimi, kterou nesmí ani jeden překročit, jinak dojde ke kolizi, tak Massa ji překročil určitě dříve a více, prostě tu zatáčku utáhl daleko více, než ji Pérez povolil. Hlavně nechápu proč měl zapotřebí líznout Péreze tak natěsno, když tam bylo celkem dost místa, stejně si myslím, že ikdyby Pérez točil více doprava, tak se ho Massa dotkne. Je z toho akorát cirkus, když už, tak to byl závodní incident, Massa by neměl předpokládat, že každý zatočí na milimetr přesně tak, jak on si představuje a hlavně kvůli sobě si měl nechat víc prostoru napravo. A Mika by se měl poslední dobou držet rčení mlčeti zlato, mluvíti stříbro05

      + 9 / − 19

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama