DISKUZE K ČLÁNKU Häkkinen: Pérez udělal velkou chybu
Mistr světa F1 z let 1998 a 1999, Mika Häkkinen, považuje chování Sergia Péreze na trati v Kanadě, které vedlo k nehodě s Felipem Massou, za velkou chybu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Häkkinen: Pérez udělal velkou chybu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Lord Mystic
(Hlasovalo 23 lidí)
11.06.2014 15:25
z leteckého záběru je ale jasně vidět, že massa… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Arnoux
20:26 11.06.2014 217.66.164.XXXsouhlas s Mikou Já musím souhlasit hlavně s poslední větou.Nehoda mohla mít opravdu fatální následky.Když si představím,že by trefil Vettela a Redbull, resp. Renault by přišel v Montrealu o dvojité podium.Řeknu Vám,dobře mi z toho není ještě ted.
-
TunniQ
20:15 11.06.2014 185.36.160.XXXVina Péreze Vlastní komentář není potřeba, stačí se podívat na tento obrázek (a omlouvám se za odkaz )
[odkaz na stránku] -
Raider
19:56 11.06.2014 85.70.74.XXXJediné, co se Perézovi může vyčítat je, že povolil volant, to by se dělat nemělo
Massovi se může vyčítat, že se za prvé klepal na pódium a choval se zbrkle, musel dostat hlášku jak na tom Perézova FI je a vzít to v potaz. Kdyby si počkal na vhodnější místo ve druhé polovině okruhu, tak by stále měl velkou šanci, že se na Vettela v posledním kole dotáhne, aby ho mohl zkusit za vlásenkou předjet, měl by tam jednu a půl DRS zóny. Vybral si celkem nešťastné místo k předjetí, trochu zbytečné riskování, ale dejme tomu...
Za druhé, i když měl polovinu trati volnou, tak si vedle Peréze najel natěsno. Za předpokladu, že dostal varování, že Perézovi pneumatiky a brzdy melou z posledního, tak by si přemýšlející člověk nechal více místa na vnitřku, protože počítá s tím, že tomu druhému to může třeba uklouznout. Pokud informaci nedostal, tak z toho nemůžeme vinit Massu, chyba se stala na boxové zídce Williamsu.
Za třetí, ten Massův manévr těsně před kontaktem opravdu nepobírám. To nejlepší, co v té situaci mohl udělat bylo sundat nohu z plynu, vykroužit větší oblouk a počkat si jak se to vyvrbí, nikoliv prostě trhnout volantem do směru proti Perézovi, v tom případě už byl kontakt nevyhnutelný.
Když to shrnu, Peréz udělal jednu větší chybu, Massa dvě menší a jednu věc, která nedává smysl. Massa by měl držet ústa a nikoliv si ještě stěžovat na nedostatečný trest pro Peréze, protože si nese svojí nezanedbatelnou část viny na celém incidentu.
Komisaři měli IMHO buď potrestat oba nebo se spokojit s tím, že se za své chyby vytrestali vzájemně na trati, trest jenom pro Peréze je nesmysl. O poněkud zvláštním vyšetřování incidentu ani nemluvě.-
Rendy
22:16 11.06.2014 91.221.212.XXXSouhlasím téměř se vším, jen bych řekl, že ta Pérezova chyba nebyla vůbec větší, on jel jen rovně směrem do defenzivní stopy a nijak nezabočoval, nekličkoval, navíc byl před Massou tudíž si stopu mohl volit a neměl povinnost jet ideální stopu, jako třeba Vettel. Pokud je Massa takový mazák, tak to přece musel předpokládat a měl si nechat více místa a ne se na něj lepit jako teplý. Normální závodní incident, bez trestu.-
Raider
00:06 12.06.2014 85.70.74.XXXDefenzivní stopu si měl Peréz zvolit dřív než bezprostředně před brzdným bodem. Kdyby tu zatáčku vzal víc zeširoka už od začátku, tak neřeknu ani popel.
Doufám, že se Massa večer aspoň kouknul na YT jak manévroval Vettel, který měl oproti Massovi zlomek času na reakci, když zrovna Pilípek letěl okolo, aby příště věděl, co má v podobných situacích dělat.
-
-
-
anonym
18:43 11.06.2014 77.48.245.XXX[odkaz na stránku]
Tady je jasně vidět, kolik tam měl Massa místa. Je to vykrokované a Perez z vozu nezatočil doleva. Sledujte volant.-
anonym
21:03 11.06.2014 80.188.79.XXXhttps://www.facebook.com/photo.php?v=520596114718774
viděl jsi tohle? v době kontaktu měl volant rovně,ale to už bylo po jeho uhnutí směrem k Massovi,v době kontaktu už jel rovně,sleduj ty šipky a řekni mi co tedy způsobilo to vybočení doleva,když ne Perez? -
-
Mr.B
17:59 11.06.2014 90.176.164.XXXPro připomenutí Pro připomenutí bych postnul příklad, jak se brání pozice [odkaz na stránku] -
TLA4ENKA
17:10 11.06.2014 85.71.177.XXXtakže Koukejte, ta zatáčka je doprava. Péro I Massa zatáčí doprava, ale pak si to Péro rozmyslí a přestane zatáčet, což se jeví jako zatočení doleva. V té chvíli Massa zatáčí doprava, protože ta zatáčka je doprava. Už bysme to mohli přestat řešit, je to celkem evidentní. Peace.-
anonym
18:25 11.06.2014 78.45.25.XXXSamozřejmě, zatáčka je doprava a oba zatáčí doprava, ale Pérez méně a Massa více, ale kdybysme vzali pomyslnou osu mezi nimi, kterou nesmí ani jeden překročit, jinak dojde ke kolizi, tak Massa ji překročil určitě dříve a více, prostě tu zatáčku utáhl daleko více, než ji Pérez povolil. Hlavně nechápu proč měl zapotřebí líznout Péreze tak natěsno, když tam bylo celkem dost místa, stejně si myslím, že ikdyby Pérez točil více doprava, tak se ho Massa dotkne. Je z toho akorát cirkus, když už, tak to byl závodní incident, Massa by neměl předpokládat, že každý zatočí na milimetr přesně tak, jak on si představuje a hlavně kvůli sobě si měl nechat víc prostoru napravo. A Mika by se měl poslední dobou držet rčení mlčeti zlato, mluvíti stříbro -
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek