DISKUZE K ČLÁNKU Prost: Závodění F1 vede u fanoušků ke zklamání. Zašla F1 příliš daleko?
Alain Prost přemýšlí o současné Formuli 1. Proč čelí s novými pohonnými jednotkami tak velké kritice? Nezašla ve změnách příliš daleko?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Prost: Závodění F1 vede u fanoušků ke zklamání. Zašla F1 příliš daleko?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rock
08:04 02.06.2014 37.188.139.XXXProst No, tak jsou věci, ve kterých má pravdu. Vy jste si nikdy nepoložili otázku, jak se na ty závody může dívat někdo, kdo je "kolemjdoucí", kdo nemá přehled od pilotech, týmech, strategiích, technice, souvislostech? Dyť z toho nemůže nic mít, na trati krouží víceméně nudně 20 aut, všechny stejně...
Pochybuji, že se lidé někdy na F1 dívali kvůli těsným soubojům; ty tam nebyly nikdy, alespoň ne v takové míře, jako v nižších třídách. To není silná stránka F1, nebyla a asi ani nebude. F1 podle mne přitahovala svojí dramatičností. I přes obrazovku bylo vidět, jak parta bláznů krotí nezvladatelené bestie, jsou pořád jen vlásek od havárie a jde jim o kejhák.
A většina z toho je pryč. Z party bláznů je skupina seriózních profesionálních atletů, havárií je míň díky nekonečným vyasfaltovaným bezpečnostním zónám a když se někdo dostane až k bariérám, vystoupí a jde na pivo (nebo na zmrzku, dle naturelu). Drama je pryč, závody jsou sterilní až hrůza. Jediné, co letošní F1 dodala, je nízká ovladatelnost aut. Ještě loni se piloti občas prokecli, že řídit F1 je jednodušší, než závodit s GP2. To už letos neplatí, auta kloužou a chovají se nepředvídatelně. Díky i za to málo, ale není to dost.
btw Sofistikovaná technika přivede k orgasmu pár fanatiků, ale běžného fanouška už těžko a člověka, kterej váhá, jestli se koukat na závody, nebo si raději pustit nějakej film, tomu už je to úplně jedno. -
Sabre
12:59 31.05.2014 88.101.169.XXXPokud lidé odcházejí tak se asi F1 nevydala tou atraktivnější cestou. PR na tom nezmůže vůbec nic, pokud tedy počítám lidi s vlastním úsudkem a ne ovečky, které se nechají manipulovat. Já F1 sleduji dál, protože jsem zvědavej co s tím jako chtějí vyvézt. Líbí se mi že monoposty nemají trakční kontrolu a je to zase o trochu víc na pilotovi než na elektronice. Nicméně pokud lidem na okruhu nekrvácejí uši, tak to není F1. Stejně tak ty Tilkedromy, kde se seskupí vláček a jede se je dost naprd. Další věc je na úkor těch zajímavých okruhů dávat VC uzbekistánu, kde bude další Tilkedrom je prostě postavené na hlavu. Tímhle si F1 podřezává větev pod vlastní zadelí a pokud to takhle půjde dál, tak nevim, nevim (resp. vim moc dobře). -
-
-
dlhy
18:37 30.05.2014 189.113.64.XXXprisiel si si rypnut? samozrejme ze aj Prost, a ked je jeho nazorom, ze ostatni by ten svoj najavo davat nemali neda sa na to povedat nic ine iba fuj :) su niektore veci, ako sloboda prejavu, ktore uz maju ludia v niektorych krajinach natolko zakorene, ze ich povazuju za uplnu samozrejmost.
-
-
-
PC
10:47 30.05.2014 212.47.2.XXXTo mě tedy milý Prost zklamal! Požadovat, aby všichni drželi hubu a krok, vždyť jsou na jedné lodi!? Tak proč nezavést mluvčího F1, který jediný bude poskytovat rozhovory, sdělovat myšlenky a názory, ne? To by šla sledovanost a zájem fanoušků rychle do kopru. Pořád nechápu, proč tolik šéfů požaduje takovou otročinu, takové pokrytectví. Na mě spíše působí jako dobře fungující tým ten, kde může každý beztrestně vyslovit svůj názor a dovolit si nesouhlasit. Všechno ostatní je násilné a nepřirozené a nepřinese to ani solidaritu, ani sounáležitost ani týmového ducha. Nemám samozřejmě na mysli nějaké urážky a sprosťárny, to nepatří na veřejnost nikde.
F1 by radši měla víc vysvětlovat a informovat (ale to se dnes nenosí nikde). Když nové motory, tak proč, kdo z toho bude co mít a co to přinese. Pak nebude tolik protestů a námitek a diváci budou vědět, co je čeká.-
Fanda.LH
19:26 30.05.2014 213.195.228.XXXMá pravdu... Vettel si sice otevře hubu, ale F1 ho živí... A její úspěch je závislý na tel. právech a jejich cena tím klesá... Měli by kopat za jeden tým a snažit se přesvědčit diváky o pozitivech, ostatně na tom je postavená většiná byznysů... -
Chasnik
21:52 30.05.2014 217.117.213.XXXPC, kde jsi viděl požadavek, aby se "držela huba a krok"? Chtít po lidech, které kolotoč F1 živí, aby ho prezentovali fanouškům více pozitivně, není to samé, jako jim nalajnovat přesně slova, která mají říkat. Popřípadě jim zakázat mluvit úplně.
Kritika není na škodu, ovšem na škodu už je, pokud se zbytečně často opakuje. To opravdu ničemu nepomáhá.
Pozitivně laděné vyjadřování směrem k týmům ji přece jde. Nebo si opravdu myslíš, že vždycky věří tomu, že nové díly budou fungovat, že pochopili minulé problémy a příště se jim vyhnou, že příští trať jejich káře sedne apod apod? Může to být občas pravda, ale taky je to často jenom PR žvást, který ke kolotoči F1 patří, ať se nám to líbí nebo ne. Samozřejmě, kritika taky občas padne, ale je to sporadická záležitost.
Mě je jasné, že např. Vettel a Eccelestone jsou rozladění z nových motorů, ale taky jsem si u některých jejich prohlášeních říkal, že už jsem to párkrát četl, tak proč to furt opakovat.
A ty zbytečné hysterie okolo nosů a (ne)hluku, o tom radši nemluvit...
-
-
-
Mike17
13:46 30.05.2014 93.99.87.XXXKdybys žil někde na Aljašce, živil se lovem a chytáním lososů a oblíkal se do kožešin ulovených zvířat, tak bych tvému názoru i zatleskal. Ale protože sedíš u koupeného počítače a používáš placené připojení k internetu, tak tvůj názor omlouvá jen nezletilý věk.
Pak doporučuji nedívat se na žádný sport (všechny jsou o penězích) a odstěhovat se někam do divočiny, kde ti peníze nebudou kazit život. Nic ve zlém.
-
-
Kapor
09:29 30.05.2014 194.160.178.XXXMne o hluk vôbec nejde,.. ...lebo hluk nie je ukazovateľom ani vysokého krútiaceho momentu a tobôž ani výkonu a keď príde na rad po hybridoch Formula E, tak tam nebude figurovať vôbec, lebo je dnes len zanedbateľnou kulisou, ktorá časompominie. Mne ide v podstate o dosahovanú rýchlosť na rovinkách pri predbiehaní v zóne DRS, čo sa podstatne zlepšilo a ak nájdu konštruktéri aj potrebný prítlak, tak sa zlepší aj trakcia a časy pri prejazde zákrut. Turbomotory mali prísť už hodne skôr, lebo sa ukázalo, že ani špičkové tímy ich dnes nevedia postaviť na vrcholnej technickej úrovni, čo dokázal len Mercedes a to je veľmi málo ak Renaul a Ferrari zaostávali a aj ešte stále zaostávajú o výkon priemerného auta strednej triedy za Mercedesom. a ak to nezlepšia, tak prídu iný výrobcovaia, ako Honda a BMW, ktorá im zoberie odberateľov a ostanú im len oči pre plač.-
kronos
11:56 30.05.2014 93.185.2.XXXDěláš si legraci nebo sleduješ F1 od letoška ? Turboéru jsme přeci už měli , než ji chytrolíni kteří se domnívají že mají patent na rozum poslali nesmyslně do kopru.No a že Renault či Ferrari neumí postavit turbomotor na vrcholnej úrovni to jsi úplně zabil. Co použít google a podívat se jaké turbomotory stavěli a jaké měli výsledky. To že vývoj podcenili a nejsou technicky tak dobří jako Mercedes je pravda , určitě jejich výkon bude lepší jenže to chce čas a ten nemají. -
-
-
kakaa
08:54 30.05.2014 85.71.39.XXXno já bych pootevřel ty jejich průtokoměry, ať trochu zrychlej, to přinese víc chyb a šancí, o tom hluku už by měli přestat kdákat, já osobně miluju ticho a nepotřebuju řev motorů, kór tady na kanapi, kde jsou mi vibrace z projíždějící formule u zadku a řekl bych že z vysílacích práv maj víc čočky než z návštěvníků, takže mě taky respektujte a nemyslete jen na přání pánů co jezděj na okruhy dohadovat miliardový kšefty a chtěj k tomu pořádnou muziku, co se ztráty přítlaku týče, tak je hrozný koukat, jak přilítne do zatáčky, zatáčí a auto jede ještě chvíli rovně místo aby to tam padlo a ze zatáčky vystřelil, jenže je jiná doba a na každejch pravidlech bylo něco na.ovno, všichni vzpomínaj na třílitry, desetiválce apod, ale když si vzpomenu že to každej závod byl jak přes kopírák, trulliho vláčky, prázdnej baryk v první řadě na startu a plnej šumák po první zastávce ve vedení, všechno po startu už lehce odhadnutelný jak to dopadne, ty dvačtyrky co přišly potom se mi líbili asi nejvíc, hned sezona 2006 a šumákův boj o poslední titul, pak 2007 úplná bomba sezona, podobně tak 2008(nejhezčí kára vůbec), no tyhle motory měli přijít už se slickama 2009 spolu s tím strašným zjevem formulí, bez difuzorových afér apod... sebastian by se mnou nejspíš nesouhlasil, ale co bylo bylo, musíme se posouvat a kdo má rád pokrok a techniku, musí jásat jak ty letošní mašinky fungujou, alespoň u mercedesu-
Prokop S.
09:35 30.05.2014 89.102.95.XXXz televizních práv má prachy Bernie a týmy. Ale diváky na okruhu potřebuje pořadatel aby zaplatil za účast (ten je okolo miliardy?). Dejme tomu návštěvnost 100.000*5.000 nejnižší cena lístku = 500.000.000.. takže návštěvníci na kruhu jsou pro F1 žitně důležití.. více než diváci u TV-
kakaa
21:02 30.05.2014 85.71.39.XXXmatika mi nikdy moc nešla a čím jsem starší tím jsem sebestřednější, no a když jezdim formule na pc, tak si diváky stejně vypínám hehe, ne, díky tohle jsem nevěděl a nechápu, že s tím nemůžou nic dělat něco jako hele jezdí se to tady u nás na našem asfaltu, tak se o to šábnem, taky nevim co všechno zahrnuje ta platba za pořádání závodů a kolik se na tom dá narejžovat v lokalitě celkově, protože to asi nejsou jen klobásy a redbull u stánku -
rock
08:21 02.06.2014 37.188.139.XXXNesmysl. Diváci u TV je to, na čem Bernie vydělává a udělá všechno pro to, aby se ten příjem nesnížil. K tomu potřebuje 20 GP rozprostřených po celým světě. Jestliže mu 10 důležitých pořadatelů oznámí, že mu neuspořádá velkou cenu, protože nechodí diváci, bude Bernie do té míry v loji, že se s nimi ještě rád dohodne - i kdyby je měl dotovat. Šejkové velké ceny v Jižní a Severní Americe nebo v Evropě platit nebudou a kolotoč F1 putující pořád dokola jenom mezi Abu Dhabi, Bahrajnem a Katarem není dlouhodobě udržitelný.
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek