DISKUZE K ČLÁNKU Prost: Závodění F1 vede u fanoušků ke zklamání. Zašla F1 příliš daleko?

Alain Prost přemýšlí o současné Formuli 1. Proč čelí s novými pohonnými jednotkami tak velké kritice? Nezašla ve změnách příliš daleko?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Prost: Závodění F1 vede u fanoušků ke zklamání. Zašla F1 příliš daleko?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 02.06.2014 15:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Tomur (Hlasovalo 8 lidí) 30.05.2014 08:51
Největší chybou by bylo těsně po startu nové… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 30.05.2014 13:46
Kdybys žil někde na Aljašce, živil se lovem a… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 30.05.2014 15:31
Třeba i Prost? 13 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Prokop S.

          Prokop S.

          89.102.95.XXX
          když nebudou diváci na okruzích, i ty šejky to přestane bavit dotovat a ani nemůže být 20 závodů jen v Asii, to by F1 už nebyla pro státy tak exkluzivní když by si jich tolik konkurovalo a nebyli by ochotni platit tak vysoké poplatky. Když nebudu diváci, sponzoři nebudou chtít platit tolik kolik platí nyní.

          Prostě bez diváků na kruhu F1 přežije maximálně pár let, ale věřím, že Berniemu jde, krom vlastní kapsy, o dlouhodobé přežití F1.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            37.188.139.XXX
            Vše se odvíjí od té druhé věty, totiž

            "Diváci u TV je to, na čem Bernie vydělává a udělá všechno pro to, aby se ten příjem nesnížil".

            Bernie si rybník nevypustí a nikdy nedopustí, aby se mu velké ceny nejely. Jestliže bude chodit výrazně míň lidí a pořadatelé nebudou schopni uspořádat GP, buď jim Bernie upraví smlouvy tak, aby mohli snížit vstupné (nebo vystačit s menším počtem prodaných lupenů), nebo protlačí takovou změnu pravidel, aby to lidi přitáhlo zpátky. To není nic, čím by bylo třeba se nějak zabývat - Velké ceny se pojedou, bude jich část v Evropě, hodně v Asii a pár v Americe a jak k tomu dospějí, jestli na tribunách budou lidi a kolik si za to zaplatí, to je podružné.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Prokop S.

              Prokop S.

              89.102.95.XXX
              našel jsem nějaký článek s tím, že BBC kupovala práva za nějakých 200mil liber na 5 let.. to dělá 1,2 mld CZK/rok.. z každého závodu má Bernie taky něco přes 1 mld.. chtělo by to konkrétní čísla co kolik nese.. ale když nebudou chodit diváci, pořadatelé budou cenu tlačit dolů a ta spodní hranice na kterou Bernie půjde není zrovna nízká. S tím, že nebudou-li diváci na kruhu, bude-li pro ně F1 nezajímavá, bude to mít ten samý následek i u televize. Bez diváků u TV by se F1 obešla, bez návštěvníků na závodě nikoli.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                37.188.139.XXX
                Celkový příjem F1 ročně je (hodně hrubě) okolo 1.5 mld. USD (půlka z toho se rozdává týmům).

                Každý pořadatel platil jinak; Monte Carlo je (pokud vím) zdarma, Kanada za 15mil USD, ale nové Tilkedromy platily hodně - třeba Jižní Korea byla snad za 35mil USD. Myslím, že těch 20-25mega USD by mohlo být průměr.

                Samozřejmě že jsem přestřelil, když píšu, že bez diváků na okruhu se dá obejít. Určitě nedá. Ale na druhou stranu je jich -když budu optimista- okolo 2 milionů ročně a na auta F1 koukají ze 100m dálky. Když tohle řekneš sponzorovi, tak se ti vysměje. Sledovanost v TV je >400 milionů diváků a koukají se na loga sponzorů v detailu.

                Takže to řeknu jinak: F1 bez televizních diváků přežije, ale i ty nejbohatší týmy budou živořit s -nevím, vařím z vody- 30 mil. USD. Týmy automobilek tam -snad s výjimkou Ferrari- nebudou vůbec, nebudou mít důvod.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • rock

                37.188.139.XXX
                Našel jsem tohle

                [odkaz na stránku]

                je to tam zajímavě rozepsaný. Je pravda, že příjem čistě z TV práv je zhruba stejný jako příjem od pořadatelů. Ovšem na TV sledovanost (té krásné půl miliardy lidí ročně) je navázaný jak příjem od sponzorů za reklamy na trati, tak ten příjem od vlád za propagaci země (o sponzorech přímo na autech už jsem se zmínil v předchozím postu).

                Bez diváků u TV by se F1 pohybovala ve zlomcích těch částek a to by znamenalo návrat k amatérismu 70. let, tak to prostě je...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Tomur

    Tomur

    95.173.85.XXX
    Největší chybou by bylo těsně po startu nové éry zase všechno překopávat. F1 je podle mě už teď hodně zajímavá a bude ještě zajímavější potom, co se startovní pole časem více vyrovná 04

    + 8 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama