DISKUZE K ČLÁNKU Zajímavé návrhy menších týmů na úsporu nákladů

Motorsport není a nikdy nebyl levnou záležitostí. Vzhledem k tomu, že se velké týmy vzpírají rozpočtovým stropům, tak malé týmy přišly s alternativními návrhy. FIA má teď do 30. června čas opatření zakomponovat do pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zajímavé návrhy menších týmů na úsporu nákladů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 14.05.2014 23:53 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 7 lidí) 13.05.2014 11:53
Trestání starších prohřešků? To jako že si v… »
» Prokop S. (Hlasovali 3 lidé) 14.05.2014 18:27
no já se třeba u minulé VC bavil 04 sice… »
» Prokop S. (Hlasovali 2 lidé) 13.05.2014 08:30
no.. Omezený vývoj - to je to co dělá F1 právě… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Trestání starších prohřešků? To jako že si v září vzpomenu že někdo v květnu porušil pravidla a následně budou dotyčnému týmu odebrány body? To mi už zavání bonzáctvím, kdy týmy si budou platit detektivy, kteří budou sedět u počítače a analyzovat všechny možné záběry ze závodů a tréninků, aby někoho nachytali a postarali se o odebrání bodů. Tohle už nemá se sportem nic společného. Je časový limit, do kterého se po závodě může konkurence ozvat a pak už je to pasé. Obávám se, že by se to časem zvrhlo v sérii žalob a protižalob a nikdo si nebude jistý, jak si závodníci vlastně stojí.

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja si myslím,... ...že tade cesta nevedie, ale mali by sa zvýšiť podiely z F1 na konci roku pre malé tímy, kde tirto by dostali relatívne ďaleko viac ako dnes, na úkor tímov, ktoré míňajú neobmedzene. Týmto spôsobom by mali malé tímy o niečo viac a je to jediný spôsob, ktorý neohrozí napredovanie tohto športu, lebo neustále obmedzovanie vývoja vždy viedlo a vedie do slepej uličky. Aj homologácia pohonných jednotiek je úplný nezmysel, lebo priestor by mala dostať tvorivosť a ostatný to môžu jednoducho obšľahnúť, ak na to prídu a sú o niekoľko závodov tam, ako ostatní. FIA nesmie úmelo blokovať pokrok, je to proti ľudskej existencii a nielen mysleniu, ale najmä napredovaniu v tejto najvyššej kategórii závodného športu, ktorým F1 rozhodne je. 18 11

    + 8 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Gregorius

      78.45.201.XXX
      Absolutní souhlas. Pokud chtějí vývoj omezovat, tak ať omezí počet specifikací jednotlivých dílů třeba na 3 v sezóně, aby top týmy netahaly na každý závod nový difuzor, přední i zadní křídla, bočnice, deflektory atd. Každý komponent max. 3 verze v sezóně a hotovo, vč. motoru, převodovek atd. Absolutní omezování vývoje motorů, převodovek nebo čehokoli jiného podle mě z dlouhodobého pohledu do tohoto sportu nepatří.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    90.178.5.XXX
    Zavodní víkend jen 2,5 dne ... No pokud to nebude vadit sponzorům, kteří budem kratší dobu vidět ... Ok. Já jakožto člověk, kterej jezdí po závodech, tak uvítám, když se budu moct v pátek podívat do pit lane, kterou jsem krom Barcelony a Abu Dhabi nikdy nestihl. Takže proč ne.
    Omezením vývoje zabíjou absolutně půlku sezony a tým kterej si vypracuje náskok potom v pohodě dojede do cíle a lidi na to nebudou koukat = opět méně pěněz od Sponzorů...

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      213.195.228.XXX
      Omezení vývoje není úlně tak mimo... Po polovině sezóny už nikdo s žádnou novinkou nepřijde, jde jen o ladění, nemluvě o týmech, které to zabalí a soustředí se rovnou na příští rok... Neříkám, že souhlasím, ale chtělo by to si sundat růžové brýle...

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Souhlas, Vzpomeňme si na loňskou sezónu, kdy i strejda Bernie prskal, že díky dominanci Vettela lidi méně sledovali F1.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        88.146.158.XXX
        za to letos je to pokoukání už od začátku :)

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Prokop S.

          Prokop S.

          89.102.97.XXX
          no já se třeba u minulé VC bavil 04 sice nebylo tolik předjíždění, ale napínavé to bylo až až.. sledovat jak se Nico Lewisovi přibližuje a přibližuje a pak čekání kdy bude útočit.. 04

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Prokop S.

    Prokop S.

    89.102.97.XXX
    no.. Omezený vývoj
    - to je to co dělá F1 právě tak zajímavou, kdo co vymyslí.. není to jen závod na trati (ty mnohdy nejsou příliš zajímavé), ale i závod inženýrů.. asi nejsem jediný kdo F1 sleduje i z toho důvodu technického zbrojení a následných rozborů kdo jak vyvíjel třeba přední křídlo..

    Tunel/CFD
    - na to je třeba ještě nějakou dobu počkat než bude software dokonalejší, už z toho tunelu jim korelace mnohdy nesedí. A víme jak dopadla Maruška když měli pouze CFD

    Nové díly během víkendu
    - to je docela rozumný a fér návrh. Nebo to udělat jak s večerkou a povolit pár porušení ročně.

    Zkrácení víkendu
    - dokud nebudou chtít zkracovat jednotlivé části nebo např posouvat kvalifikaci na neděli. Že se posune páteční program na odpoledne je celkem v pohodě. Ještě by rovnou mohli zrušit večerku a mechanici by tak nemuseli mít ubytování vůbec.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama