DISKUZE K ČLÁNKU Menší týmy: Chceme rozpočtové stropy, jinak přijde EU

Bez dohody skončilo čtvrteční setkání týmů Formule 1 a FIA. Žádná změna ohledně úspory nákladů se nekoná. Menší týmy jsou ale ve svých výrocích ostřejší, hrozí Evropskou unií, ale také odchodem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Menší týmy: Chceme rozpočtové stropy, jinak přijde EU

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 05.05.2014 12:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Prokop S. (Hlasovalo 9 lidí) 02.05.2014 19:54
EU EU bude ráda, že se může přisr*** k další… »
» Pavel A. (Hlasovalo 6 lidí) 02.05.2014 20:02
Nejjednodušeji se dá uspořit zjednodušením … »
» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 03.05.2014 08:10
jen to ne! Při slovním spojení Evropská Unie se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Prokop S.

    Prokop S.

    89.102.97.XXX
    EU EU bude ráda, že se může přisr*** k další záležitosti a vymýšlet pí******. Omlouvám se, ale u EU nelze být slušný 04

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.255.168.XXX
    Jako nevím. F1 vždy byla exkluzivní záležitost a nebyla nikdy levná. Teď si malé týmy myslí, že snad mají právo na lacino získané body? Pokud mají menší týmy zůstat na dohled špičky a zároveň je to nemá finančně zruinovat, tak existuje cesta povolení prodeje celých vozů. Fungovalo to dřív, nevím proč by nemohlo opět...

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      217.117.213.XXX
      "Nebyla nikdy levná" je vágní pojmenování, protože pojem "levný" a "drahý" je velmi široký.
      V první polovině devadesátých let se dal provozovat špičkový tým F1 s rozpočtem cca 40 - 80 mil. USD: např. McL 1993 odhad 80 mil (včetně platu Senny, uváděný jako 1 mil. USD za závod) , Ferrari 1990 64 mil, Benetton 1995 40 - 45 mil. USD (včetně platu Schumachera, odhad 10 mil. USD).

      Během cca 20 let je finanční situace ve Formuli 1 taková, že špičkové týmy utrácejí 300 - 400 mil. USD ročně, některé odhady u Ferrari dokonce ustřelují až za 450 mil. USD.

      V hrubém srovnání se tedy náklady top týmů zvedly 5 - 10-násobně. Skutečně si myslíte, že globální inflace během těch 20 let byla 500 - 1000%? Nikoli, období 1995 - 2005 bylo ve vyspělém světě ekonomicky stabilní s průměrnou inflací v řádu jenotek procent, někdy jehom desetin. A finanční krize po r. 2005 dokonce některé ceny srazila níže.

      Pokud někdo říká že dnes jsou nějaké body v F1 laciné, tak se krutě mýlí. Ono totiž jenom dostat na startovní rošt auto, které absolvuje celý závod, je setsakramentsky drahé. A díky podivným "odměnám za věrnost" se rozdíly mezi týmy ještě zvětšují, to považuju za největší problém.

      Malé srovnání se zámořskou formulovou sérií. Ne, že bych volal po tom, aby F1 byla stejná jako IndyCar, ale nějaké ideje by se určitě pro F1 hodily. Ty finanční rozdíly jsou totiž skutečně šokující. Omlouvám se redakci za odkaz na "konkurenční" web, ale snad je to pro dobro věci:
      [odkaz na stránku]

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.40.136.XXX
        v casoch pred krizou rozpocty top timov prekracovali 500mil.$

        ten kto tvrdi ze f1 musi byt taka draha preto lebo je to vrchol tak sa sakra pletie, lebo aj s rozpoctom na urovni max.100mil. by sa dali postavit spickove auta a fanusikovia by ten rozdiel oproti tym za 400mil. ani nespoznali

        ved sa staci pozriet na indianov, s rozpoctom pod 100mil. konkuruju timom s 3-4x takym rozpoctom

        skutocnost je take ze top timy sa boja ze by im trvalo roky kym by sa vysporiadali s takym velkym znizenim rozpoctov a ze po zavedeni stropu by zacali vyhravat dnesne male timy

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • rock

        46.33.96.XXX
        V principu souhlasím, ale pár drobností:
        -od začátku 90.let po současnost klesla hodnota dolaru zhruba na polovinu
        [odkaz na stránku]
        takže náklady se zvedly nikoliv 5-10x, ale řejněme 3-5x. Což je mnoho, ale už to nezní tak drakonicky.
        -ten odkazovaný článek je silně tendenční. Má třeba sklony srovnávat cenu za VÝVOJ motoru (130 mega v F1) s cenou za koupi motoru (1 mega v Indy). Až v následujícím textu opatrně upřesní, že položka za motory v F1 není 130 mega, ale vlastně desetina. Zase, je to hodně, ale jestliže ten článek takhle ulítl v tomhle bodě, co dělá v ostatních? Další nonsens v tom článku je brát v úvahu jakýsi TOP Indy tým. Jaký top, když dodávku kompletního auta mají z externích zdrojů a za +- jednotné ceny? Pak se "top" a "lowcost" týmy liší v podstatě jen množstvím mechaniků...

        "některé odhady u Ferrari dokonce ustřelují až za 450 mil. USD"
        Když už jsem zmínil ty motory, jsou v téhle cifře započítaný náklady na vývoj motoru? Protože pokud ano, na základě toho odkazovanýho článku by bylo vhodný z ní odečíst tak 100mega, o který je to pro ostatní týmy levnější, když si motory koupí. Koneckonců, ani ten článek do nákladů Indy nezapočítává náklady Hondy a Chevroletu na vývoj motoru, tak proč brát v úvahu náklady Ferrari a Mercedesu na totéž?

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kubyk002

    85.207.90.XXX
    EU no super, ještě tahejme EU do Formulí, nastačí, že se se**** do všeho možného a všude a ze všeho dělají jen bordel, tak začnou dělat ještě bordel ve Formulích...
    To by jako Sauber a další chtěli dostat nějaké Evrpské dotace nebo co?16 16 16 16

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000792

      uzivatel000792

      88.212.36.XXX
      O to vobec nejde. Problem je v tom, ze sa timy s FIA dohodli na stropoch a potom prisla velka sestka a o malych timoch rozhodla bez malych timov a stropy sa zrusili.

      Male timy maju pravo sa branit vsetkymi moznymi prostriedkami. Neexistuje dovod preco by o nich mali rozhodovat velke timy.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • CHasnik

        217.117.213.XXX
        Nechci se zastávat velkých týmů, ale při skutečně černém scénáři by skutečně mohly velké týmy vypadnout.
        Ona zmiňovaná TOP 6 by postavila každá na rošt 3 auta, celkem tedy 18 formulí, což je obdobné dnešnímu počtu. Ne, že bych s tím souhlasil, ale i to je pro pohlaváry CVC, FIA a dotčených týmů určitě zvažované řešení...

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • tim

        94.143.236.XXX
        Já nevidím jediný důvod proč by se to toho měla montovat EU, pokud vím formule1 je soukromý podnik a jako takový do jejich pravidel nemá EU co kecat (jiná věc je že se EU se.e do spousty věcí do kterých jim nic není) Pokud se týmy chtějí účastnit šampionátu musí souhlasit s podmínkami, pokud se nimi nesouhlasí, nikdo je nedrží a můžou odejít (sice se mi myšlenka odchodu některých týmů nelíbí, ale to je asi tak to jediný co se s tím dá dělat). Jinak mě to připomíná myšlení všech eurohujerů.: Někdo je lepší a úspěšnější než jiní, tak tomu úspěšnějšímu sebereme peníze (sankce, pokuty, daně atd.) a dáme je na dotacích těm méně úspěšným.
        Takže za mě týmy co zvou EU do těchto věcí 02

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.136.XXX
          kazdy ma pravo poziadat rozne verejne institucie ked sa mu zda ze su porusovane jeho prava
          ak sa v f1 robi vsetko podla platnych zakonov tak sa nemaju coho obavat

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tim

            94.143.236.XXX
            no na tom že malé týmy mají málo peněz se ale mimo jiné podílela i EU, kdo asi podle tebe zakázal reklamu na cigarety v Evropě ? Podle mě zasahování EU do těchto věcí je stejně absurdní jako pokuta pro Microsoft za to že do svého operačního systému jako součást dodával svůj internetový prohlížeč.
            Pokud se týmům zdá že jsou porušována jejich práva nechť je dají k soudu a ne že to bude řešit nějaká banda nevolených byrokratů v Bruseli.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.40.136.XXX
              pokial na zaklade teraz platnych zakonov to ma v kompetencii nejaka EU institucia tak preco by to nemohla riesit?

              riadenie f1 je komplikovania siet mnohych firiem ktore maju sidlo v roznych krajinach eu ale aj mimo takze riesit to na urovni nejakeho narodneho sudu nebude jednoduche a preto do toho asi chcu zapojit EU

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Myron

            95.173.207.XXX
            Pokud se dobrovolně přihlásím do nějaké instituce (v tomto případě do seriálu F1), pak se zavazuji respektovat a dodržovat pravidla v dané instituci platná. V případě, ža se mi nelíbí, mohu odejít, ale nelze jejich změnu vynucovat jakýmikoliv právními kroky (a už vůbec ne prostřednictvím civilních soudů).
            To platí nejen v běžném životě, ale i ve sportu.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Chasnik

              217.117.213.XXX
              Myrone, v rámci té instituce došlo k dohodě, která ale teď byla (s největší pravděpodobností díky zásahu některých "členů") stornována. Tzn. přelajnování hřiště během hry
              A odejít jen tak jednoduše nemohou, protože jsou smluvně vázáni k účasti v několika ročnících a porušení tohoto smluvního závazku je drahé.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.40.136.XXX
              ti co nechcu dodrziavat dohodnute pravidla su v prvom rade velke timy ktore v roku 2009 vyhrozovali odchodom a zalozenim konkurecnej serie pokial nepride k zrusenie rozpoctovych stropov

              ak si zabudol rozpoctovy strop bol schvaleny este za cias maxa rufusa
              a to nebol ziadny navrh ktory by cakal na schvalenie ale ten strop uz bol pravoplatne schvaleny vo fia a dokonca 3 nove timy ktore v tom roku podpisali vstup tak ten vstup podpisovali s tym ze ten strop bude platit
              ale potom prisiel natlak ferrari a fia strop zrusila

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000792

          uzivatel000792

          88.212.36.XXX
          Ale co kecas? Ake zoberieme peniaze uspesnejsim a dame ich tym mene uspesnym?
          Tam ide o to, ze velke timy za zatvorenymi dverami, bez ucasti malych timov, rozhoduju o zruseni dohod, ktore uzavreli s malymi timami, pretoze ich male timy potrebuju na prezitie. Toto ti pripada normalne? Mne teda nie.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.189.XXX
          Prosím tě, moc posloucháš ty pravičácké rétorické bláboly o úspěšnosti. Akorát tím skáčeš na špek zlodějům. Připadá ti třeba taková Force Indie neúspěšná? Je to malý tým a přesto je momentálně třetí v týmech a její pilot Hulk čtvrtý mezi jezdci. Je to právě naopak. Force India je na svůj rozpočet velmi úspěšná, ale musí se bránit nátlaku těch, co momentálně tak úspěšní nejsou, ale snaží se to v zákulisí válcovat díky svému majetku a politickému vlivu.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tim

            94.143.236.XXX
            smokie:čti pořádně. Říkám že mi to "připomíná jednání eurohujerů", a takhle bohužel celá EU funguje. Že eu je ten kdo nás všechny spasí 17
            to nasir: hm, když to říkáš 20 pro tebe možná blábol, pro mě životní zkušenosti.
            láboly ale můj názor.
            "Prosím tě, moc posloucháš ty pravičácké rétorické bláboly o úspěšnosti. Akorát tím skáčeš na špek zlodějům." - to je zase blábol pro mě
            P.S. Koho myslíš těma zlodějema?
            Koukám že oprávněná kritika EU je pro mnohý jak červenej hadr 13

            Pokud jde o mě, tak mě by nevadily rozpočtový stropy, pokud by se uvolnili pravidla pro konstrukci, ale tady je problém že nikdo nikdy nedokáže kontrolovat to jestli týmy neutrácejí víc. A pokud jde třeba o tu Force Indii tak obdivuju co dokážou a s jakými zdroji. Jsem pro aby FIA jednala se všemi týmy jako s rovnými, žádný zvláštní privilegia pro Ferrari, RedBull, nebo kohokoliv jinýho, ať malý týmy navrhnou jak to chtějí udělat aby někdo nepřekračoval strop a zkusí o tom přesvědčit ostaní, zatím jsem jenom četl ať Todt něco vymyslí. Jinak když se chci účastnit podniku, který pořádá FIA, musím akceptovat podmínky pokud je nehodlám akceptovat tak se holt nebudu účastnit. Samozřejmě by měli mít týmy právo mluvit do pravidel, a měla by rozhodovat většina, tak jak je to běžné, a né že čtyři týmy řeknou my nemáme tolik peněz, tak ať je nemůžou použít ani ty který peníze mají. To je stejný, jako bych se přihlásil na biatlon, a pak chtěl změnit pravidla, protože nemám peníze na lyže, takže místo toho chci aby všichni běhali.

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama