DISKUZE K ČLÁNKU Menší týmy: Chceme rozpočtové stropy, jinak přijde EU

Bez dohody skončilo čtvrteční setkání týmů Formule 1 a FIA. Žádná změna ohledně úspory nákladů se nekoná. Menší týmy jsou ale ve svých výrocích ostřejší, hrozí Evropskou unií, ale také odchodem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Menší týmy: Chceme rozpočtové stropy, jinak přijde EU

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 05.05.2014 12:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Prokop S. (Hlasovalo 9 lidí) 02.05.2014 19:54
EU EU bude ráda, že se může přisr*** k další… »
» Pavel A. (Hlasovalo 6 lidí) 02.05.2014 20:02
Nejjednodušeji se dá uspořit zjednodušením … »
» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 03.05.2014 08:10
jen to ne! Při slovním spojení Evropská Unie se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Teď ještě chybí, aby menší týmy začaly vyhrožovat, že pokud nebude po jejich, založí si odbory. Když se do F1 dostaly, byly si vědomy podmínek, za kterých se efjedničky provozují. Tak ta pravidla mají dodržovat. Jenom bych rád věděl, co si pod myšlenkou intervence EU představují. Asi si neuvědomují, že by se zdesateronásobila administrativa, takže by se klidně mohlo stát že díky odvodům do bezedné díry zvané Brusel, by se jim paradoxně účast v F1 prodražila.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • czisa

    178.72.220.XXX
    co jim brání??? a co brání menším týmům posbírat více sponzorů, aby měly více prachů a stropy ani nepotřebovaly??? holt, když se chci stát herečkou, taky musím počítat s tím, že musím začít v růžovce a posléze se prací prokopat ke spielbergovi.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      213.195.228.XXX
      ...
      Brání jim to, že ty sponzory neseženou... A neseženou je proto, že F1 je drahá a tedy oni sami požadují moc peněz. Za těch moc peněz jim nemůžou nic moc slíbit, protože F1 je nevyzpytatelná...
      Příspěvek byl redakčně upraven.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • czisa

        178.72.220.XXX
        nic jim nebrání si říct o méně peněz. ;) já teda vidím velký rozdíl mezi tím, dostat mega od jedné společnosti a dostat po 100k od 10 společností... ;)

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • seven

          93.153.124.XXX
          Společnosti na to ale zjevně mají jiný názor :) . Každý kdo investuje do sponzoringu chce být pořádně vidět (tj. nebýt součástí sponzorského davu) a navíc být spojený s úspěšným týmem. Takže trochu začarovaný kruh. Existují pochopitelně firmy, které v minulosti významně financovaly tento sport, čímž mám na mysli tabákové koncerny, nicméně tento zdroj byl zakázán (v čemž má prsty rovněž matička EU :) ). Trochu začínám mít pocit, že F1 musí nejprve sebe sama zlikvidovat , aby mohla začít znovu a jinak ...

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ono je to vlasne tak,... ...že existuje úplne lacné riešenie prípravy auta aj pohonnej jednotky, ktoré sa pohodlne do stropu vojde, ale top tímom vyhovovalo, aby sa zaviedli do F1 tieto komplikované a nielen na výrobu náročné pohonné jednotky, ale hlavne ich riadiaci SW, ktorý si vyžaduje tie isté investície, ako HW, čo je jasne od začiatku sezóny vidieť. Ak menšie tímy na to tlačia, je to len správne, lebo oni chcú pretekať v F1, na rozdiel od tímov veľkých, ktoré naopak chcú míňať maximum a tak si zabezpečiť, že malé tímy im nemôžu nikdy konkurovať. To, že sa vyhrážajú malé tímy nie je pravda. Len sa odvolávajú na nerovnosť šancí pre každý tím, ktorý pôsobí v F1 a to, že sú diskriminovaní. Lebo za veľa peňazí nie je kumšt vytvoriť monopost F1 s pohonnou jednotkou ktorá stojí mailand, s aktívnym zavesením, ktoré odšoféruje akýkoľvek anorektik a nepotrebujú na to jazdcov predtým pripravovať v automobilových akadémiách, v GP2, alebo iných sériách. 02

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    jen to ne! Při slovním spojení Evropská Unie se mi naježí veškeré tělesné ochlupení. Při představě, že by tenhle spolek měl něco diktovat F1 dostávám mdloby. FIA moc nemusím, ale proti EU je zlatá.
    mimochodem. Kdy v dějinách se politici zasahující do sportu zasloužili o něco dobrého? Nějak si nemohu vzpomenout ...
    zasahování politiky do sportu je nepřípustné.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      213.195.228.XXX
      Taky jsem proti a nevím co si představují, že může EU dělat... Jediné co mě napadá je, že by si mohli posvítit na Bernieho věrnostní bonusy... Kdy dává 99 mil dolarů Ferrari jen za účast, RB 72, Mercedes 12, Mclaren 12, Williams 9 a zbytek nic...

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.40.136.XXX
        je X veci v F1 na ktore keby si kompetentni posvietili tak by nasli porusenia platnych zakonov

        uz samotny prevod komercnych prav od fia smerom k berniemu nebolo uplne s kostolnym poriadkom

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          193.86.205.XXX
          to je pravda, ale co s tím EU nadělá? Řekne ty ty ty Bernie, když budeš zlobit nedostaneš dotace ( které stejně nedostává ) nebo tak něco... Tohle je když tak spíše na soudní dvůr, který má nějaké pravomoce, než na vůči Berniemu bezzubou EU. Nechám se překvapit.

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.40.136.XXX
            co s tym ma EU? o vysetrovaniach europskej komisie si este nepocul?

            tym ze do toho zapoja EU je asi myslene rozne institucie EU a tych je "milion" a maju dalsich "milion" pravomoci pre riesenie "milionov" roznych sporov :)

            a hlavne je jedno ci do toho zapoja nejaku EU institucia alebo nejaku narodnu v krajinach kde sidli FIA alebo ine firmy ktore maju docinenia s riadenim F1, dolezite bude ze sa konecne prestanu bat toho maleho zida ktoremu sa zatial vzdy podarilo ich bud zastrasit alebo si ich kupit na nejaku almuznu

            sudnymi rieseniami sa berniemu vyhrazalo uz vela ludi/timov a nie raz ale vzdy z toho napokon zislo, raz by to uz mohol niekto dotiahnut do podania zaloby a mozno by to niektore veci v f1 rozhybalo

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              188.195.191.XXX
              no uz ho zaluju a sudia v nemecku za uplatky... si naozaj taky naivny, ze si myslis ze v eu je sudny system cisty??? alebo ze vysetrovatelia EU su nepodplatitelny??? a to zijem v nemecku..

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.40.136.XXX
                kde pisem ze si myslim ze sudny system v eu je cisty? nepodsuvaj mi nieco co som nikdy nepovedal/nenapisal

                ale aj ked system nieje cisty, uradnici su podplatitelny tak to predsa neznamena ze ma kazdy sklopit usi a nic nerobit

                to co ho sudia, nema nic spolocne so zalobami ktorymi sa mu vyhrazali z casu na cas sefovia timov

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Dlhy

    188.123.100.XXX
    EU je ta posledna vec co chyba F1. strach pomysliet, ze by o niecom takom mali rozhodovat europoslanci, ktori zdaleka nemaju ani na tu robotu ktoru by si mali robit lavou zadnou. banda darmozracov.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    194.228.20.XXX
    EU Myslím, že s tou EU je velice silná páka a FIA se už třese. Proto předpokládám, že nějaký zlom opravdu přijde a asi to není špatné.
    Za mě rozhodně strop nějaký třeba 80% největšího rozpočtu týmu a to samé s motorárnama - zabezpečí to špičkový vývoj a ochrání to velké týmy a hlavně majitele před otrávením z nadměrného utrácení. + to hlavní zjednodušení pravidel a hlavně homologace dílu a povolení třeba pouze 1-4 změn u různých prvků za sezonu což dá šanci i malým týmům, kteří si právě nemůžou dovolit vozit nová křidla na každý závod či dělání balíčku na míru okruhu.

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      89.103.144.XXX
      U stropu je ale mnohokrat zmineny problem s kontrolou. Co vsechno se bude zapocitavat? Kdo to bude kontrolovat a jak? Ne vsechny tymy si delaji vsechno v jedne tovarne. Co subdodavatele a subsubdodavatele? Tohle rozhodne neni jednoduche vymyslet a velice snadno se muze stat, ze miliony nyni vynakladane na vyvoj aut, budou utraceny za pravniky ve snaze zlegalizovat nejaky vydej pres caru. Btw, velke tymy urcite pravni oddeleni uz maji, ale co mensi? Byl by naklad pravniku zapocitavan do limitu? Opet tu bude nerovnost malych a velkych.

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pavel A.

    Pavel A.

    85.70.8.XXX
    Nejjednodušeji se dá uspořit zjednodušením technických pravidel. Pokud tým musí vydat milion na to, aby přidal pár plošek k přednímu křídlu, tak je někde chyba...

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      46.33.96.XXX
      Teď se přiznám, že vůbec netuším, kam tím míříš. Týmy, které peníze mají, je za něco vydají. Za cokoliv, co by jim mohlo přinést výhodu a vydají všechny peníze, které se jim k průběžnému vývoji podaří schrastit. Je dost naivní předpokládat. že tým dá dohromady rozpočet půl miliardy EU, ale spokojí se s tím, že utratí jenom dvěsta mega, protože těch zbývajících tři sta už nijak neuplatní. Ještě víc naivní je předpokládat, že by někdo vymyslel sadu předpisů, s nimiž by investice navíc už nepřinášela žádnou další výhodu.

      Možná bychom spíš měli být rádi, že enormní výdaje navíc nad nějaký rozumný průměr přinesou jenom nějaké pidikřidélko, které ušetří pár setin. Byl by průser, kdyby ty prachy, které jsou bohaté týmy schopné proinvestovat navíc, přinesly výhodu třeba deseti sekund.

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.23.219.XXX
        třeba dvoudílné přední křídlo místo deseti prvkového, aero brzdné kanálky atd..
        A změny plánované do budoucna určitě úspory nepřinesou...

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          46.33.96.XXX
          To jsem pochopil, ale k čemu by to bylo dobrý? Pokud tým bude ty peníze mít, najde si jiný kousek auta, při jehož vývoje je utopí.

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama