DISKUZE K ČLÁNKU Menší týmy: Chceme rozpočtové stropy, jinak přijde EU
Bez dohody skončilo čtvrteční setkání týmů Formule 1 a FIA. Žádná změna ohledně úspory nákladů se nekoná. Menší týmy jsou ale ve svých výrocích ostřejší, hrozí Evropskou unií, ale také odchodem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Menší týmy: Chceme rozpočtové stropy, jinak přijde EU
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pepan
11:03 04.05.2014 89.24.157.XXXTeď ještě chybí, aby menší týmy začaly vyhrožovat, že pokud nebude po jejich, založí si odbory. Když se do F1 dostaly, byly si vědomy podmínek, za kterých se efjedničky provozují. Tak ta pravidla mají dodržovat. Jenom bych rád věděl, co si pod myšlenkou intervence EU představují. Asi si neuvědomují, že by se zdesateronásobila administrativa, takže by se klidně mohlo stát že díky odvodům do bezedné díry zvané Brusel, by se jim paradoxně účast v F1 prodražila. -
czisa
23:15 03.05.2014 178.72.220.XXXco jim brání??? a co brání menším týmům posbírat více sponzorů, aby měly více prachů a stropy ani nepotřebovaly??? holt, když se chci stát herečkou, taky musím počítat s tím, že musím začít v růžovce a posléze se prací prokopat ke spielbergovi.-
-
-
seven
12:24 05.05.2014 93.153.124.XXXSpolečnosti na to ale zjevně mají jiný názor :) . Každý kdo investuje do sponzoringu chce být pořádně vidět (tj. nebýt součástí sponzorského davu) a navíc být spojený s úspěšným týmem. Takže trochu začarovaný kruh. Existují pochopitelně firmy, které v minulosti významně financovaly tento sport, čímž mám na mysli tabákové koncerny, nicméně tento zdroj byl zakázán (v čemž má prsty rovněž matička EU :) ). Trochu začínám mít pocit, že F1 musí nejprve sebe sama zlikvidovat , aby mohla začít znovu a jinak ...
-
-
-
-
Kapor
08:37 03.05.2014 194.160.178.XXXOno je to vlasne tak,... ...že existuje úplne lacné riešenie prípravy auta aj pohonnej jednotky, ktoré sa pohodlne do stropu vojde, ale top tímom vyhovovalo, aby sa zaviedli do F1 tieto komplikované a nielen na výrobu náročné pohonné jednotky, ale hlavne ich riadiaci SW, ktorý si vyžaduje tie isté investície, ako HW, čo je jasne od začiatku sezóny vidieť. Ak menšie tímy na to tlačia, je to len správne, lebo oni chcú pretekať v F1, na rozdiel od tímov veľkých, ktoré naopak chcú míňať maximum a tak si zabezpečiť, že malé tímy im nemôžu nikdy konkurovať. To, že sa vyhrážajú malé tímy nie je pravda. Len sa odvolávajú na nerovnosť šancí pre každý tím, ktorý pôsobí v F1 a to, že sú diskriminovaní. Lebo za veľa peňazí nie je kumšt vytvoriť monopost F1 s pohonnou jednotkou ktorá stojí mailand, s aktívnym zavesením, ktoré odšoféruje akýkoľvek anorektik a nepotrebujú na to jazdcov predtým pripravovať v automobilových akadémiách, v GP2, alebo iných sériách. -
tom11
08:10 03.05.2014 193.86.205.XXXjen to ne! Při slovním spojení Evropská Unie se mi naježí veškeré tělesné ochlupení. Při představě, že by tenhle spolek měl něco diktovat F1 dostávám mdloby. FIA moc nemusím, ale proti EU je zlatá.
mimochodem. Kdy v dějinách se politici zasahující do sportu zasloužili o něco dobrého? Nějak si nemohu vzpomenout ...
zasahování politiky do sportu je nepřípustné.-
Fanda.LH
11:13 03.05.2014 213.195.228.XXXTaky jsem proti a nevím co si představují, že může EU dělat... Jediné co mě napadá je, že by si mohli posvítit na Bernieho věrnostní bonusy... Kdy dává 99 mil dolarů Ferrari jen za účast, RB 72, Mercedes 12, Mclaren 12, Williams 9 a zbytek nic...-
-
tom11
14:36 03.05.2014 193.86.205.XXXto je pravda, ale co s tím EU nadělá? Řekne ty ty ty Bernie, když budeš zlobit nedostaneš dotace ( které stejně nedostává ) nebo tak něco... Tohle je když tak spíše na soudní dvůr, který má nějaké pravomoce, než na vůči Berniemu bezzubou EU. Nechám se překvapit.-
anonym
15:35 03.05.2014 178.40.136.XXXco s tym ma EU? o vysetrovaniach europskej komisie si este nepocul?
tym ze do toho zapoja EU je asi myslene rozne institucie EU a tych je "milion" a maju dalsich "milion" pravomoci pre riesenie "milionov" roznych sporov :)
a hlavne je jedno ci do toho zapoja nejaku EU institucia alebo nejaku narodnu v krajinach kde sidli FIA alebo ine firmy ktore maju docinenia s riadenim F1, dolezite bude ze sa konecne prestanu bat toho maleho zida ktoremu sa zatial vzdy podarilo ich bud zastrasit alebo si ich kupit na nejaku almuznu
sudnymi rieseniami sa berniemu vyhrazalo uz vela ludi/timov a nie raz ale vzdy z toho napokon zislo, raz by to uz mohol niekto dotiahnut do podania zaloby a mozno by to niektore veci v f1 rozhybalo-
-
anonym
23:03 03.05.2014 178.40.136.XXXkde pisem ze si myslim ze sudny system v eu je cisty? nepodsuvaj mi nieco co som nikdy nepovedal/nenapisal
ale aj ked system nieje cisty, uradnici su podplatitelny tak to predsa neznamena ze ma kazdy sklopit usi a nic nerobit
to co ho sudia, nema nic spolocne so zalobami ktorymi sa mu vyhrazali z casu na cas sefovia timov
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel000190
21:35 02.05.2014 194.228.20.XXXEU Myslím, že s tou EU je velice silná páka a FIA se už třese. Proto předpokládám, že nějaký zlom opravdu přijde a asi to není špatné.
Za mě rozhodně strop nějaký třeba 80% největšího rozpočtu týmu a to samé s motorárnama - zabezpečí to špičkový vývoj a ochrání to velké týmy a hlavně majitele před otrávením z nadměrného utrácení. + to hlavní zjednodušení pravidel a hlavně homologace dílu a povolení třeba pouze 1-4 změn u různých prvků za sezonu což dá šanci i malým týmům, kteří si právě nemůžou dovolit vozit nová křidla na každý závod či dělání balíčku na míru okruhu.-
dannak
23:25 02.05.2014 89.103.144.XXXU stropu je ale mnohokrat zmineny problem s kontrolou. Co vsechno se bude zapocitavat? Kdo to bude kontrolovat a jak? Ne vsechny tymy si delaji vsechno v jedne tovarne. Co subdodavatele a subsubdodavatele? Tohle rozhodne neni jednoduche vymyslet a velice snadno se muze stat, ze miliony nyni vynakladane na vyvoj aut, budou utraceny za pravniky ve snaze zlegalizovat nejaky vydej pres caru. Btw, velke tymy urcite pravni oddeleni uz maji, ale co mensi? Byl by naklad pravniku zapocitavan do limitu? Opet tu bude nerovnost malych a velkych.
-
-
-
rock
14:47 03.05.2014 46.33.96.XXXTeď se přiznám, že vůbec netuším, kam tím míříš. Týmy, které peníze mají, je za něco vydají. Za cokoliv, co by jim mohlo přinést výhodu a vydají všechny peníze, které se jim k průběžnému vývoji podaří schrastit. Je dost naivní předpokládat. že tým dá dohromady rozpočet půl miliardy EU, ale spokojí se s tím, že utratí jenom dvěsta mega, protože těch zbývajících tři sta už nijak neuplatní. Ještě víc naivní je předpokládat, že by někdo vymyslel sadu předpisů, s nimiž by investice navíc už nepřinášela žádnou další výhodu.
Možná bychom spíš měli být rádi, že enormní výdaje navíc nad nějaký rozumný průměr přinesou jenom nějaké pidikřidélko, které ušetří pár setin. Byl by průser, kdyby ty prachy, které jsou bohaté týmy schopné proinvestovat navíc, přinesly výhodu třeba deseti sekund. -
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek