DISKUZE K ČLÁNKU Atraktivnější F1? Pevné restarty po safety caru, zrychlení zastávek i úpravy aerodynamiky
Týmy Formule 1 se snaží vizuálně zatraktivnit závodění pomocí návratu jisker, zářících brzdových kotoučů a viditelných kondenzačních stop zvířeného proudění vzduchu při vyšší vlhkosti.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Atraktivnější F1? Pevné restarty po safety caru, zrychlení zastávek i úpravy aerodynamiky
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Rostislav M.
(Hlasovalo 14 lidí)
25.04.2014 13:27
Bývám nepochopen.....myslel jsem to jako ironii… »
» Rostislav M.
(Hlasovalo 12 lidí)
25.04.2014 10:19
hehe Tak a pořád budeme hledat něco umělého....… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Kapor
09:38 25.04.2014 194.160.178.XXXNavrhujú úplné nezmysly,... ...čo ma teda riadne pobavilo a ak zavedú aktívne zavesenie a nejaké úmelé iskrenie a iné debiliny, tak F1 prestanem sledovať. Vina nie je v tom, že F1 sa stala nudnou v r. 2014 až na jeden závod v Bahrajne, ale je to vďaka neschopnosti Renaultu a Ferrari postaviť pohonnú jednotku zrovnateľnú výkonovo a aj po stránke spoľahlivosti s tou od Mercedesu a zaostávanie tak aj Red Bullu, ktorý má dobré auto po stránke aerodynamiky, ale mu chýba deficit výkonu 40 koní, čo je v F1 nie zanedbateľné, ak sa tu hrá o každý koník, ktorý je pri predbiehaní veľmi dôležitý a povedzme si úprimne, koľký z radov pilotov konkurencie povedali, že piloti Mercedesu, aby ich na rovinke predbehli, nepotrebujú použiť ani DRS.-
-
-
-
Kapor
14:33 25.04.2014 194.160.178.XXXOni chcú vo FIA dostať,.. ..."Nobelovu cenu" za to, že z monopostu F1 urobia najkomplikovanejšie auto na svete, ktoré ale nebude najrýchlejšie a nikde inde nevyužije. Hlaná vec bude to, že bude iskriť, ako keď Nikola Tesla demonštoval na sebe účinky vysokého napätia a ešte mnoho iných vtákovín.
-
-
-
-
-
-
-
-
mida
12:11 25.04.2014 88.101.0.XXXPokud pevný start po safety car fázi, tak je jednodušší ten závod zastavit, všichni do boxů a po uklizení trati nový pevný start - tím se navíc ušetří mnoho litrů benzínu a f1 bude ještě zelenější...
Nyní vážně - současná F1 narazila na mantinely fyziky - ta je prostě jen jedna. To je ten hlavní problém. Nejdříve byly doutníkové karoserie, pak přišly první klíny, křídla, wing-cars (zakázaná pravidly) až se to celé ustálilo na tvaru "cocacola" a už se hledají jen detaily (difuzory, brzdové kanálky, vyústění výfuků, počty otvorů v bočnicích zadních křídel, boční deflektory.....), ale ta auta jsou si v základu podobná tak, že kdybychom je všechna natřeli na fialovo, tak rozdíly zaznamenají pouze zasvěcení a znalci. V paměti mám poslední odlišnou "kreaci" v podání McL (příčný průřez ve tvaru "U") - to bylo cca 2-3 roky zpátky, ale byla to slepá ulička. Ano letos se dají vystopovat cca 3 - 4 "typy" nosů, což je tak jediné, co ty vozy od sebe nějak vizuálně odlišuje, ale pokud se nezmění pravidla, tak v příští sezóně už budou jen 2 typy a v další sezóně se tvar ustálí na jednom jediném řešení. Proč? Protože fyzika je pouze jedna a to řešení bude nejefektivnější. Dalším faktorem, který ten sport zabíjí je elektronika. Dříve se vývoj určoval systémem pokus - omyl, kdežto v posledních 20 letech se díky elektronice a počítačům se ve všech oblastech velice rychle nalezne optimální efektivita - ale ta je pro všechny +/- stejná. Proto jsou ty závody stále nudnější a nudnější a tak se hledá, jak z toho udělat umělou šou, která nějak přitáhne pozornost. Potom to ale není o sportu, hravost a soutěživost nahradily peníze.-
-
sova
16:30 25.04.2014 82.142.87.XXXto není jen limit samotne fyziky, zde se jedna spis o limit sice fyziky ale V RAMCI PRAVIDEL. ty jsou prilis striktni a tak nedovoluji rozmanitost.
zcela jednoduchy priklad: celkova zavodni vykonost je o vyvazeni alespon dvou faktoru:
- u aero je to prilak - max rychlost vs max pritlak
- u motoru max efektivnost vs max vykona (ale pak castejsi zastavky nebo vetsi nadrz = vic kilo)
bylo by na kazdym, pro co se rozhodne an zacatku sezony (napr ta nadrz) a pro co na zac zavodu (aero body)
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek