DISKUZE K ČLÁNKU Atraktivnější F1? Pevné restarty po safety caru, zrychlení zastávek i úpravy aerodynamiky

Týmy Formule 1 se snaží vizuálně zatraktivnit závodění pomocí návratu jisker, zářících brzdových kotoučů a viditelných kondenzačních stop zvířeného proudění vzduchu při vyšší vlhkosti.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Atraktivnější F1? Pevné restarty po safety caru, zrychlení zastávek i úpravy aerodynamiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 26.04.2014 18:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Rostislav M. (Hlasovalo 14 lidí) 25.04.2014 13:27
Bývám nepochopen.....myslel jsem to jako ironii… »
» Rostislav M. (Hlasovalo 12 lidí) 25.04.2014 10:19
hehe Tak a pořád budeme hledat něco umělého....… »
» tom11 (Hlasovalo 12 lidí) 25.04.2014 13:48
z toho si nic nedělej03 anonymové většinou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • jiný Honza

      194.48.241.XXX
      A co tak start ve stylu starých Le Mans? Pěkně auta vpravo, jezdci vlevo, každý doběhne, nasedne, nastartuje a vyjíždí. 18 18 18

      + 6 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Navrhujú úplné nezmysly,... ...čo ma teda riadne pobavilo a ak zavedú aktívne zavesenie a nejaké úmelé iskrenie a iné debiliny, tak F1 prestanem sledovať. Vina nie je v tom, že F1 sa stala nudnou v r. 2014 až na jeden závod v Bahrajne, ale je to vďaka neschopnosti Renaultu a Ferrari postaviť pohonnú jednotku zrovnateľnú výkonovo a aj po stránke spoľahlivosti s tou od Mercedesu a zaostávanie tak aj Red Bullu, ktorý má dobré auto po stránke aerodynamiky, ale mu chýba deficit výkonu 40 koní, čo je v F1 nie zanedbateľné, ak sa tu hrá o každý koník, ktorý je pri predbiehaní veľmi dôležitý a povedzme si úprimne, koľký z radov pilotov konkurencie povedali, že piloti Mercedesu, aby ich na rovinke predbehli, nepotrebujú použiť ani DRS. 11 18

    + 4 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chim

      217.197.144.XXX
      ...ak zavedú aktívne zavesenie a nejaké úmelé iskrenie a iné debiliny, tak F1 prestanem sledovať...

      ---

      No pokud by to tak skutečně bylo, tak by ty změny měli opravdu zavést. A to co nejdříve.

      + 17 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Nie nezavedú,.. ...lebo sú to totálne hlúposti. 11

        + 2 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.41.245.XXX
          teraz to funguje tak teamy dopreduy nakupia najlepsich inzinierov potom iniciuju zmenu pravidiel a ty co sa spamataju neskoro im nema kto vyvijat 16

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Oni chcú vo FIA dostať,.. ..."Nobelovu cenu" za to, že z monopostu F1 urobia najkomplikovanejšie auto na svete, ktoré ale nebude najrýchlejšie a nikde inde nevyužije. Hlaná vec bude to, že bude iskriť, ako keď Nikola Tesla demonštoval na sebe účinky vysokého napätia a ešte mnoho iných vtákovín. 11

            + 2 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • pidro

    88.100.206.XXX
    Ještě by se každé páté kolo mohla losovat tombola.

    + 19 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • m4nitou

    83.208.107.XXX
    Nechápu, jak by mohl start za safety carem zatraktivnit závod 07

    + 10 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      62.245.107.XXX
      Souhlas. V motorsportu není nic nudnějšího než start za safety carem.

      + 9 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Text upraven, myšleno pevný start po safety caru.

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • m4nitou

        147.32.11.XXX
        Aha, díky, to už dává větší smysl. I když stejně mi to přijde jako další zbytečná umělost.

        + 10 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • mida

          88.101.0.XXX
          Pokud pevný start po safety car fázi, tak je jednodušší ten závod zastavit, všichni do boxů a po uklizení trati nový pevný start - tím se navíc ušetří mnoho litrů benzínu a f1 bude ještě zelenější...
          Nyní vážně - současná F1 narazila na mantinely fyziky - ta je prostě jen jedna. To je ten hlavní problém. Nejdříve byly doutníkové karoserie, pak přišly první klíny, křídla, wing-cars (zakázaná pravidly) až se to celé ustálilo na tvaru "cocacola" a už se hledají jen detaily (difuzory, brzdové kanálky, vyústění výfuků, počty otvorů v bočnicích zadních křídel, boční deflektory.....), ale ta auta jsou si v základu podobná tak, že kdybychom je všechna natřeli na fialovo, tak rozdíly zaznamenají pouze zasvěcení a znalci. V paměti mám poslední odlišnou "kreaci" v podání McL (příčný průřez ve tvaru "U") - to bylo cca 2-3 roky zpátky, ale byla to slepá ulička. Ano letos se dají vystopovat cca 3 - 4 "typy" nosů, což je tak jediné, co ty vozy od sebe nějak vizuálně odlišuje, ale pokud se nezmění pravidla, tak v příští sezóně už budou jen 2 typy a v další sezóně se tvar ustálí na jednom jediném řešení. Proč? Protože fyzika je pouze jedna a to řešení bude nejefektivnější. Dalším faktorem, který ten sport zabíjí je elektronika. Dříve se vývoj určoval systémem pokus - omyl, kdežto v posledních 20 letech se díky elektronice a počítačům se ve všech oblastech velice rychle nalezne optimální efektivita - ale ta je pro všechny +/- stejná. Proto jsou ty závody stále nudnější a nudnější a tak se hledá, jak z toho udělat umělou šou, která nějak přitáhne pozornost. Potom to ale není o sportu, hravost a soutěživost nahradily peníze. 02 05 09

          + 19 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • kronos

            93.185.2.XXX
            Bohužel s tebou musím souhlasit 05

            + 6 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • pidro

            88.100.206.XXX
            Hlavně má být F1 rychlá.Většina rekordů tratí je ale z doby okolo 2004,05

            + 4 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • sova

            82.142.87.XXX
            to není jen limit samotne fyziky, zde se jedna spis o limit sice fyziky ale V RAMCI PRAVIDEL. ty jsou prilis striktni a tak nedovoluji rozmanitost.
            zcela jednoduchy priklad: celkova zavodni vykonost je o vyvazeni alespon dvou faktoru:
            - u aero je to prilak - max rychlost vs max pritlak
            - u motoru max efektivnost vs max vykona (ale pak castejsi zastavky nebo vetsi nadrz = vic kilo)

            bylo by na kazdym, pro co se rozhodne an zacatku sezony (napr ta nadrz) a pro co na zac zavodu (aero body)

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama