DISKUZE K ČLÁNKU Týmy F1 přemýšlejí v rámci úsporných opatření o návratu aktivního zavěšení

Týmy Formule 1 zvažují v rámci přechodu na úsporná opatření o odstranění zákazu aktivního zavěšení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Týmy F1 přemýšlejí v rámci úsporných opatření o návratu aktivního zavěšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 17.04.2014 12:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Prokop S. (Hlasovali 4 lidé) 15.04.2014 17:19
nové věci vždy vyžadují investici, ale ta… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Gregorius

    78.45.201.XXX
    aktivní zavěšení Chápu, že jistou cestou ke zlevnění to být může, ačkoliv nejsem přesvědčen o tom, že by to byla úspora markantní.
    V zásadě s tím mám dva problémy:
    1) Pokud budu mít podvozek řízený elektronikou, vystavuji reálnému nebezpečí pilota při jízdě na limitu, protože neočekávaná změna charakteru zavěšení nebo výpadek řídící elektroniky zaručeně pošle vůz do hodin
    2) Pokud budou moci stáje dále vyvíjet aktivní zavěšení, budou znovu utrácet enormní částky (stejně jako např. výfukové difuzory a el. řízení proudění plynů), dvojité či aktivní DRS atd)

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Stáje by dále nic nevyvíjely: rozumím tomu tak, že by FIA zajístila dodávku standardizovaného aktivního zavěšeni pro všechny. Týmy by mohly provádět změny v nastavení podvozku rychleji a levněji. Charakter zavěšení by se při jízdě neměnil neočekávaně. A ani si nevzpomínám, kdy by došlo naposledy k výpadku SECU - to by bylo po jízdě hned, auto by zastavilo, protože ta řídí dnes už všechno.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • jiný Honza

    194.48.241.XXX
    Asi mě pošlete do háje, ale F1... ... by měla podle mne být naprosto jiná. Taková... syrovější, vrátit se ke kořenům. Třeba atmosférické 3,0 l, ale BEZ ELEKTRONIKY! Žádné DRS, KERS, ERS, prostě mechanici vyladí motor, podvozek hezky v garáži, na volantu by bylo max tlačítko vysílačky, převodovka manuál, (ale klidně bezspojková), prostě elektronika jen na monitoring. U motoru nastavit jen omezovač otáček, hlídat objem paliva na závod. A omezit velikost křídel (nebo je úplně zakázat). A bylo by to o pilotech, ne o miliónech zákazů, a mohl předjíždět, nemohl, vrazil, zkřížil cestu - nic takového. Jsi první v zatáčce - volíš stopu, druhý buď ubrzdí nebo končí v kačírku, žádné kilometrové asfaltové zóny kolem.
    A teď mě sejměte. 18

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Gregorius

      78.45.201.XXX
      Vyjma asfaltových únikových zón NEsouhlas :) Technika prostě do F1 patří. Pro závodění bez špičkové techniky existují jiné série, na které se beztak kouká jen pár lidí (třeba Fiesta Cup nebo nižší formulové série). A pak ještě veteránské série.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.238.XXX
      Ale jo, já bych to bral. A zatrhl bych jim i ten monitoring, samozřejmě telemetrii a v každým případě vysílačky (nemají co vykecávat, mají závodit).
      K tomu přiměřeně výkonnej motor, aby to NEbylo závodění ála FiestaCup, jak zmiňuje Gregorius.
      Ale
      1. nejsem si tak jistý, jestli by to se sebevýkonnějším motorem šlo vybalancovat tak, aby propad rychlostí prosti dnešku nebyl likvidační (přeci jen bez elektroniky a s osekanou aerodynamikou, to by byl velký hendikep)
      2. byl by to absolutní anachronismus, relikvie. V okamžiku, kdy by Dacia Logan ve standardu měla modernější technologie než F1, by z toho všichni velcí hráči vycouvali.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jiný Honza

        78.108.145.XXX
        Ano, relikvie, ale poctivá brutální síla a ti, kdo ji dokáží zkrotit. Jen pro ty, kdo na to mají. Pro jezdce fyzcky, pro týmy finančně. Prostě jen hračka.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.242.XXX
          Jak říkám, OK, ale nenašel bys žádný hráče, kteří by se něčím takových hodlali prezentovat. Jako první ti vycouvají automobilky a určitě některé z tradičních týmů. Zabalí to půlka velkých sponzorů (ty, které se dneska prezentují spoluprací právě s těmi automobilkami) a opadne zájem TV. Při nižším pokrytí se rozloučí i druhá polovina velkých sponzorů... No a do dvou let se objeví titulek Game is Over.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.102.26.XXX
      Ja som sa tesil na tuto sezonu, s tým ze motory budu na hovno a bude trosku dymu, sem tam plamene a podobne. Ale to ze vsetci su vysraty a tim vie co sa deje s motorom v kazdom okamihu je pre mna proste na skodu. Ked radsej zastavia auto akoby sa mali snazit prist do ciela aj za cenu horiaceho stroja... Akýkolvek sportový duch a zapalenie jazdcov proste mizne. Aktualne je to uplne synteticka éra F1.

      Na druhej strane klobuk doľava pred tým čo predviedol mercedes naposledy.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.238.XXX
    - Sakryš, to byla tenkrát nádherná auta 21

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zvire

    79.166.201.XXX
    ala6: no rozdil je to veliky ;-) predstav si ze by pak slo napsat relativne jednoduchy software kterej ti upravi setup vozu podle mista na trati kde se nachazis ;-)
    mel bys pak zvlastni setup ( v kombinaci s aktivnim zaveseni by to jeste zesililo ) na kazdou zatacku ;-) a vuz bude posilat pozici a komp v boxech to bude nastavovat pres druhy smer telemetrie ;-)
    a takovyhle veci by se naslo vic ;-) napriklad ingenyri na zdi by mohli aktivovat DRS, i KERS a tim odlehcit pilotovi ;-) atp ;-)

    Jednosmerna telemtrie zarucuje ze nelze data odeslane vozem okamzite pouzit pro zmenu chovani vozu ;-) ja myslim ze toto by opravdu risit nemeli ;-)

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ala6

      90.209.42.XXX
      DRS a KERS musi byt v rukou pilota, o tom zadna. A napsat adaptabilni sofware, ktery nahraju primo do auta muzou teoreticky i ted. Vse je to o pravidlech, kolik jim povolim map atd. To vse lze vyladit. Plne souhlasim, ze neomezene pouziti by nicemu neprospelo. Jak jsem napsal - nechci aby pilota nahradil pocitac v boxech. Presto trvam (osobni nazor) na tom, ze prepinani ovladacu na volantu by neuskodilo delat z boxu. Aby si stim tolok nehrali muzes pravidly dat napr. 3 zmeny za kolo z prednastavenych hodnot v aute. Omezit ulozne pozice napr. 10 map motoru, 3 mapy brzd atd. To se da zaridit. Pokud by to vedlo k tomu, ze volant bude k tomu aby se s nim tocilo a zustali na nem tlacitka piti, vysilacka, pitlane, drs, kers, tak to beru vsemi 10ti. Ale netvrdim, ze muj nazor je bezchybny a praxe by ukazala, ze to byl omyl.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    . Dobrý krok. Je logické brániť neefektívnemu utrácaniu. Ešte by som zjednodušil volant o veci, ktoré môžu robiť počítače. Nie kvôli nákladom, ale aby mali jazdci viac času na jazdecké umenie.

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ala6

      90.214.139.XXX
      S tim volantem bych souhlasil. Zakaz oboustrane telemetrie stejne na ridicskem umeni neprida. Jaky je rozdil mezi vyslani signalu do auta z boxu a tim rict do vysilacky "vypinac B do polohy 6". Ja v tom rozdil nevydim. Nejsem sice, prestoze jsem ITak, priznivcem rizeni auta vice pocitacem nez jezdcem, ale kdyz nejake omezeni v praxi nefunguje, tak ho odstranit je lepsi reseni.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja teda neviem,... ...ak sa raz prišlo na to, že aktívne zavesenia nie, tak teda nie ! Každé auto ak bude riadené riadiaicm SW, bude časom úplne dokonalé, lebo úroveň výpočtovej techniky tomu nasvedčuje a nebude už záležať na fortieli nastavenia mechanikov, akým Jo Ramiréz, ale na SW a centrálnej riadiacej jednotke, ktorá bude ešte zložitejšia a drahšia a kolesá môže meniť jeden robokop a je to úplne vybavené, ale o nič lacnejšie to nebude, lebo nové veci vždy vyžadujú nové investície, ktoré náklady nabaľujú oproti tým zavedeným, lebo tie sa robia automaticky, sú ľudmi s tímu nacvičene lebo sú na to vycvičení. Všetko sú to len nové špekulácie chorých mozgov, ktoré čoraz hlbšie zahrabávajú F1 do jamy na hnojisku a nechápu, že fanúšikovia chcú vidieť závodiť pilotov na autách, kde sa nesúťaží, ktoré auto dokáže krúžiť po okruhu s prietokom 100 kg/hod. paliva, ale to osoliť a predbiehať kde sa dá, lebo ide o závodný šport na najvyššej úrovni a nie, počítačovú hru, kde auto riadi v podstate počítač a sedí v ňom anorektik s riťkou ako dve rasce hlavičkou s kuracím rozumom dieťaťa, ktorý otáča len volantom a vykonáva pokyny, ktoré mu kotkodáka do visielačky Elvis, alobo iná počmáraná osobnosť pozadia toho, ktorého tímu F1. 18 11

    + 19 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Prokop S.

      Prokop S.

      89.102.97.XXX
      nové věci vždy vyžadují investici, ale ta investice se může také vrátit..

      + 4 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      217.66.164.XXX
      Kapře za tenhle příspěvek máš ode mne 01 .Trefils všechno čeho se bojím,že počítačová generace dementů ještě vymyslí a nacpe do autáků.
      Jen mám strach ještě z toho, aby vůbec ten anorektik seděl v autě.Taky by mohli piloti sedět ve společné herně a řídit auta na dálku v zájmu maximální bezpečnosti.

      Tísíckrát díky za to,že jsem zažil konec sedmdesátých let a celá osmdesátá.Ty borce co v autě umírali pro ten pocit rychlosti a proto že F1 byla naprostý vrchol motorsportu.Nikdy nezapomenu!

      Že se svět zcvoknul mi potvrzuje nejen tenhle článek o šetření dalšíma řídícíma jednotkama,ale i třeba výrok někoho z F1, že nižší hluk je výborný pro rodiny s dětmi.
      Co dodat?...........................F1 v roce 2014 - a bude hůř.

      Ale na Čínu se stejně těším, Medvědi už potřebujou pořádně prohnat 03

      + 14 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.238.XXX
        No jo, jenže výpočetní technika se zkrátka rozvinula do takové podoby, v jaké je dneska a rozvíjet se bude dál. A mít závodní sérii, v níž tenhle pokrok budeš ignorovat a chtít ji nazývat královnou motorsportu, to je anachronismus.
        To je jak s těmi hodinkami, co tu kdosi zmínil. Breitlingy jsou ukázka nádherný techniky a šperk svého druhu, ale obyčejné quartzky za 1% jejich ceny dokážou ten primární účel - ukazovat přesný čas - lépe.

        Takový je vývoj, můžeme nad tím zamáčknout slzu, ale to, co si pamatujeme, je pryč a nevrátí se.

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Však sa má kde rozvíjať,... ...lebo poznatky dr. Nikolu Tesly, ostávajú stále nedoriešené, hoci on silovú časť problému bezdrôtového prenosu elektrickej energie vyriešil a ostala na rade, len riadiaca časť, lebo výpočtová technika v tej dobe bola v plienkach. Tu by sa mali adaptovať mozgy, aby zvládli túto etapu prác a nie v závodnom športe, ktorý jeho pretechnizovaním úplne pochovajú.
          Lebo je tu otázka, čo chceme ďalej, špičkových pilotov, ktorí tam jazdia od Vettela, Alonsa, Hamiltona, Raikonenna, alebo počítače, lebo špičkový jazdci sú nám potom v kokpitoch zbytočný, nakoľko neuplatnia svoje jazdecké umenie, ak auto ukočíruje na trati podľa vopred naaranžovaného scenára banda inžinierov z depa a nejaký anorektik, bude len otáčať volantom. Stačí tam posadiť aj Susie, aby nim otáčala a môže sa stať majsterkou sveta, ak bude scenár dobre napísaný a schválený FIA a FOM. 18 11

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • t

      212.5.221.XXX
      jezisi, ja som dal snad Kaprovi prve plus v zivote..

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    88.100.206.XXX
    Že bych se zbavil svých hodinek prim a koupil si automatické Breitlingy,abych ušetřil? Jinak nic proti aktivnímu podvozku,ale ať v té spojitosti nikdo nemluví o úsporách.

    + 9 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama