DISKUZE K ČLÁNKU Průběh odvolácího soud s Red Bullem, argumenty obou stran. Mercedes žádá přísnější trest

Odvolací soud FIA dnes projednává kauzu Red Bullu, jehož jezdec Daniel Ricciardo byl diskvalifikován ze druhého místa úvodní Velké ceny Austrálie. Jak slyšení probíhá?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Průběh odvolácího soud s Red Bullem, argumenty obou stran. Mercedes žádá přísnější trest

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 78, poslední 16.04.2014 12:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mr.B (Hlasovalo 25 lidí) 14.04.2014 14:11
Tohle snad musejí Redbulláci projet. Nemají … »
» erdedy (Hlasovalo 23 lidí) 14.04.2014 17:04
Co je toto za fraska? ;-) Som myslel, ze je to… »
» Lord Mystic (Hlasovalo 19 lidí) 14.04.2014 16:26
výše trestu asi nikdo nemůže čekat že by jim… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • anonym

                  85.237.224.XXX
                  Zákaz sa ale nevzťahoval len na aktuálne vozy, ale aj na ktorékoľvek iné ktoré do značnej miery zodpovedá technickým pravidlám na danú sezónu - a s takým testovalo Ferrari viackrát a nad rámec 1000km, ktoré malo zazmluvnené Pirelli. Takisto bola predložená korešpondencia mezdi Pirelli a Ferrari, kde sa žiadali od pneumatikárov ďalšie dáta (ohľadne gúm) a pneumatikári ich ubezpečujú, že ich aj dostanú.

                  + 11 / − 11

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Nasir

                    188.175.189.XXX
                    A Mercedesu se to týká jak, prosím tě? Nebo si snad pleteš názvy týmů? 03

                    + 9 / − 12

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      85.237.224.XXX
                      Mercedesu sa to týka tak, ako sa to netýkalo Ferrari.
                      Mercedes dostal trest, nech už bol akokoľvek mierny, a Ferrari nedostalo žiaden trest.
                      V pravidlách o zákaze testovania sa nerobil žiaden rozdiel medzi súčasným vozom a vozom ktorý do značnej miery zodpovedal technickým pravidám aktuálnej, predošlej, alebo budúcej sezóny.

                      + 11 / − 9

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Nasir

                        188.175.189.XXX
                        Mercedesu se to netýká tak, jako se testy s asi tři roky starým Ferrari netýkaly testů s aktuálním vozem Mercedesu a (mimo jiné) aktuálními pneu. Pochopil jsi to? Pokud si myslíš, že tak starý vůz "do značné míry" odpovídá pravidlům o 3 roky později, tak jsem zvědav, jaké máš znalosti o konstrukci a dílech obou vozů a čím tu velkou podobnost dokážeš. Nebo to bereš podle barvy? To bych chápal že jsou si Ferrari už mnoho let hodně podobné. 03
                        Merc mohl udělat stejný typ testu, ale neudělal. To je vše, co k tomu řeknu. Dnešní kauza RB se toho netýká.

                        + 10 / − 8

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • anonym

                          77.234.44.XXX
                          Nasire, aktuálné zmesi testovalo Ferrari, nie Mercedes. Ten testoval pneu, ktoré sa vo vtedy aktuálnej sezóne nemali a ani nenasadili.


                          V pravidlách pre sezónu 2013 sú v jednej vete vymenované autá s ktorými je zakázané testovať - a to sú vozy súčasné (2013), alebo do značnej miery vyhovujúce tech. pravidlám pre predošlú (2012), alebo nasledujúcu sezónu (2014).
                          O teste Ferrari takisto nikto nič nevedel, nikto ich neohlásil, a takisto nikto neskúmal či voz z r.2011, na ktorom sa preukázateľne testovali aktuálne pneu a novinky pre aktuálnu sezónu (2013) "čistou náhodou" do značnej miery nevyhovuje tech. pravidlám pre predošlú sezónu (teda 2012). Pri zbežnom prezretí snímok oboch vozov Ferrari z. r.2011 a 2012, pri zmrazenom vývoji takmer s identickým motorom ma veľa vecí, vďaka ktorým by do značnej miery ten z 2011 nevyhovoval tech. pravidlám sezóny 2012 nenapadá.14

                          + 9 / − 11

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Jens

                            109.81.245.XXX
                            Přečti si oficiální zápis z tehdejšího jednání a nepiš tu bludy. Mercedes testoval i aktuální směsi, které byly použity ve druhé části sezóny. Plodíš tady jeden nesmysl za druhým, nechápeš smysl vět, pleteš si týmy, máš bujnou fantazii.. Škoda s tebou ztrácet čas, když jsi F1 začal sledovat před měsícem. 02

                            + 7 / − 6

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                • erdedy

                  erdedy

                  195.91.13.XXX
                  Nie Nasire, oni tam vlastne ani neboli, ved nemali ani "zavodne" prilby...18

                  + 7 / − 11

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    85.237.224.XXX
                    Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

                    + 5 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • erdedy

                      erdedy

                      178.41.42.XXX
                      Presne to som Ti pisal vyssie - vidis sam, aka banda s podozrivo "nadstandardnymi vztahmi" je Mercedes s Whitingom a ludmi z FIA. Mali to bohovsky vymyslene.03

                      Ale neopakuj ako pokazeny gramofon, pome dalej - daj uz aj tu cast o podmienke uskutocnenia testu.03

                      + 7 / − 11

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • anonym

                        77.234.42.XXX
                        4.Following a direction made by the President of the Tribunal, FIA produced an exchange of emails between Charlie Whiting and Sébastien Bernard, FIA Legal Director, in which the former recorded his view that “it would (or could be argued) that “the test” was being done by Pirelli” and Mr Bernard confirmed his view as being: “we could take this position that it is Pirelli’s initiative to carry out such testing sessions, and not an undertaking from the competitors.
                        However I think this is always subject to Pirelli complying strictly with its
                        obligation to treat equally all competitors as per clause 4.2 of the supply
                        agreement. This means that Pirelli shall invite all competitors to participate in such tests, and be able at any time to demonstrate that it has done so.”

                        Hm, stále tam vidím, že požiadavka bola kladená na Pirelli, nie na Mercedes. Okrem toho Pirelli tvrdilo že ponuku dala aj iným týmom. Možno mi chceš nanútiť ako považujem Mercedes za nevinný, ale to si na riadnom omyle....len tvrdím, že Mercedes na rozdiel od RBR porušil pravidlá v dobrej viere (čo priznal aj súd). Ak má niekto nadštandartné vzťahy s FIA, tak to bude skôr RBR, ktorý musel svoje vozy vlani upravovať hneď niekoľkokrát aby vyhovel pravidlám a trest nedostal žiaden.

                        + 12 / − 13

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Jens

                          109.81.245.XXX
                          Myslíš si, že jsi na anglickém fóru, nebo na česko-slovenském? Můžeš psát příště klidně i čínsky, když se ti uleví. 04

                          + 1 / − 3

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • erdedy

                          erdedy

                          178.41.42.XXX
                          Nechces skor Ty mne "nanutit" ako povazujem Redbul za nevinny... atd...03

                          V "dobrej viere" mali zrejme aj tie cierne prilby,ze?03

                          Vysvetlim Ti v akej viere - napochodoval blahorodie Zetsche aj s odkazom akcionarov a dal im noz na krk ---> bud za tie prachy konecne nieco vyhrajete, alebo si zacnite balit/koncime!!!
                          A oni to v tej dobrej viere spravili, este predtym sa povahrazali, ze Medvedi v Stuttgarte chcu balit, opytali sa na recept "ako na to?" aby koza aj vlk... Atd...
                          Da sa povedat, ze si "znova spravili svoje domace ulohy na vybornu..." 03

                          + 6 / − 10

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • PC

                            212.47.2.XXX
                            Vždyť se tady do mne nedávno někdo obouval, že Mercedes nechtěl skončit v F1, že to byly jen 4% akcionářů co chtěli z F1 pryč?!17

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                          • anonym

                            77.234.44.XXX
                            Aha, takže FIA s ktorou má byť Zetsche zadobre to hnala až pred medzinárodný súd12
                            Nikde netvrdím, že považuješ RB za nevinný, len mi nedokážeš vyvrátiť fakt, že pravidlá porušil ešte očividnejšie ako Mercedes, ktorý hoc neformálne a neoficiálne dostal priestor vo výklade pravidiel od šéfa exekutívy Whitinga a sprostredkovane aj od šéfa právneho oddelenia FIA. Môže sa ti to nepáčiť (možno aj právom), ale RBR nemalo a nemá ani to. A že vlani ich voz nespĺňal požiadavky kladené tech. pravidlami je tiež fakt, rovnako ako to, že ich nespĺňali beztrestne.
                            Odchodom sa nepriamo vyhráža teraz aj RBR, takže ak by im mali hoc len potvrdiť pôvodný trest bez jeho navýšenia, tak môžeš svoje absurdné, z palca vycucané domnienky o previazanosti s FIA aplikovať aj na tento tým.14

                            + 6 / − 8

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • erdedy

                              erdedy

                              5.178.56.XXX
                              1. To je trochu inak - oni sa neprevinili cez "sutazny vikend", tak "kde" to mali potom preberat? Nasledujuci sobotu stewardi...? Ci niekto dalsi?

                              2. Uz tej komunikacie (co tu postujes) je jasne, ze slo o zamer, aj s vysvetlenim "co sa stane, ked spravime to a hento..."

                              Rozdiel (zasadny) vidim v tom, ze Medvedi to urobili tajne!!!, RedBull nie - FIA vsetko sledovala/upozornovala apod. a hned aj vyvodila dosledky. O vine/nevine sa nejdem rozpusovat (uz sme tu popisali dost v tom case).

                              + 5 / − 8

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • anonym

                                77.234.44.XXX
                                Medvedi to urobili tajne ...a preto sa na to pýtali Whitinga18
                                Podľa ich pohľadu (ktorý im nepriamo odobril Whiting) to bol test Pirelli o ktorom medializovaní, alebo utajovaní malo rozhodnúť Pirelli. Nebol to ich test...
                                Ja viem, táto argumentácia sa ti asi nepáči, ale o čo viac je prijateľnejšie prijať rozhodnutie že predné krídla RB sa nechovajú ako zakázaný pohyblivý aerodynamický prvok, alebo že dvojitý difúzor Brawnu, Toyoty a Williamsu nebol difúzor, ale deformačná zóna?

                                + 7 / − 7

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • erdedy

                                  erdedy

                                  5.178.56.XXX
                                  Argumentacia sa mi nemusi pacit, ale toto neni vobec ta ista situacia (stale hovorim o RB vs MB. Kridla, difuzory apod. su uplne ina tema).

                                  Mercedes to urobil tajne! Ze sa pytal na moznost/i je jedna vec, druha je, ze prisli neohlasene (v dobrej viere) so svojim aktualnym autom/aktualnymi pilotmi/(pre istotu v ciernych prilbach)/uplne bez vedomia FIA ci kohokolvek!

                                  Ak nevidis rozdiel medzi uplne (z pozicie FIA) "nekontrolovanym testovanim" a "kontrolovanym" (vsetko sa udialo pod kontrolou senzorom), nemusime sa uz o tom bavit. Vsetko podstatne tu uz odznelo.

                                  Toez RedBull moze argumentovat, ze v "dobrej viere" verili svojim systemom, ktore su tiez kalibrovane (a aj dokonca schvalene).

                                  + 5 / − 8

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • anonym

                                    194.228.20.XXX
                                    Anonym si tě tady vodí jak slepého koně, co? 12

                                    + 8 / − 16

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • erdedy

                                      erdedy

                                      5.178.56.XXX
                                      Ty ci on?06 kurna chlapi podpisujte sa, lebo sa vo vas fakt ani cert nevyzna...03 Ale u Teba vidim aspon jazykovy rozdiel...03

                                      Ok vazne - mam (zas po dlhsom case) chvilku cas, tak ohromne "pokecáme"...12 nevadi, ze "o nicom", hlavne aby rec nestala.

                                      + 3 / − 4

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                  • anonym

                                    77.234.44.XXX
                                    Mercedes nerobil nič tajne, ak to niekto robil tak Pirelli - bol to ich test. K prilbám asi toľkoto - Vettel ju má takmer v každom preteku inú, snáď nepreteká tajne....

                                    Akú kontrolu malo Ferrari na svojich testoch s aktuálnymi pneu? Žiadnu.
                                    A kto o nich vlastne vedel? Nikto,
                                    Aký trest dostal? Žiaden.

                                    Red Bull môže veriť aj tomu, že sa niekde piesok leje a sype vodopád, ale v pravidách je jasne uvedené ako a čím sa má prietok merať, a bolo mu to oznámené ešte aj v tech. smernici. Z tohto h....a bič neupletieš a dobrú vôlu už vôbec nie.

                                    + 7 / − 7

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama