DISKUZE K ČLÁNKU Proč se nová pravidla "zelenější F1" Neweymu nezamlouvají?

Adrian Newey zpochybnil přínos snah o zelenou Formuli 1. Podle něj by peníze za drahé motory mohly být lépe utraceny jinde.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč se nová pravidla "zelenější F1" Neweymu nezamlouvají?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 07.04.2014 13:56 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 17 lidí) 05.04.2014 18:24
Kdyby.. Kdyby vyhrávali, tak by byli ticho... … »
» uzivatel001447 (Hlasovalo 10 lidí) 05.04.2014 18:25
tiez sa cudujem, ved toto mohli riesit za… »
» Prokop S. (Hlasovalo 9 lidí) 05.04.2014 18:30
nedá se než souhlasit.. taky se na Sky… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • ludaf1

    ludaf1

    193.179.111.XXX
    Tem co se nedari tak to je vse spatne.Ale at se stim poperou nemuzou vecne vyhravat a navic jim dochazi ze jim nepomuze ani hromada penez a to je uzira.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Adrian Newey má v podstate pravdu,... ...lebo aj keď je spotreba nižšia o 50%, exhalátov je viac, lebo tie sa tvoria vo valcoch pri vysokých teplotách a keďže F1-ky nemajú katalyzátory, tak o žiadnu zelenú formulu sa nejedná, lebo je to len výplod chorých mozgov, ktoré tomu absolutne nerozumejú a rozširujú bludy do sveta. F1 by bola a bude ekologická, ak by sa tu zaviedli pseudoadiabatické motory ! 01

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • CaesarF1

    CaesarF1

    109.202.94.XXX
    Snaha dostat tento koncept na silniční vozy,jak Adrian píše, je už dávno passé. Ano je to těžce drahé a neekologické a navíc snahy o hybridní motory jsou staré desítky let, akorát se na to automobilky vybodli a F1,která zaspala a ted to jako oživuje to na silnice nevrátí ani náhodou. Budoucnost je ve vodíku,který je všude a možná už je vyřešené jeho skladování,což byl kámen úrazu,ale s těmito věcmi,nikdo ven nevyleze, dokud nevyteče poslední kapka ropy.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jiný Honza

    78.108.145.XXX
    On má ale Adrian pravdu... Výroba hybridů je silně neekologická, likvidace je ještě horší, baterie navíc mají životnost ani ne polovinu životnosti auta. Navíc jsou s nimi těžší, což zvedá spotřebu a snižuje využitelnost (jasně, tohle se F1 ani supersportů netýká), takže pro mne je tahle skupina vozů ekologická asi jako solární elektrárna v hoském údolí nebo větrník schovaný mezi kopci. Hlavně, že jsme zelení...
    Dobře to komentovali v Top Gearu (kdysi, teď už dostali od BBC po uších), když jel kdosi s miniautem až do kanclu, že platí ekodaň za vjezd a přitom má asi 10% spotřebu oproti šéfovi s hybridem, který neplatí. 13

    + 7 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.143.124.XXX
    AN Preco by mala zas rozhodovat Aerodynamika hmm Adrian? Je to hlupost investovat 100 Mega do aera, z toho nikto nic nema. radsej nech investuju tie peniaze do motorov. 04

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jake HorseRadisher

    Jake HorseRadisher

    85.207.90.XXX
    Kdyby.. Kdyby vyhrávali, tak by byli ticho...
    Dneska to komentovali na SKYsportu tento jeho názor a shodli se na tom, že tyto motory jsou prostě technologie budoucnosti, vždyť nejnovější hypersporty ( McLaren P1, Ferrari LaFerrari, Porsche nějaké) používají tutéž technologii, a samo Porsche přiznalo, co zajelo nějaký super čas na Nordschliefe, že s konvenčním řešením by ten čas nikdy nedosáhli...
    Jinak o čem sakra Newey mluví jako energii z uhlí? vždyť tyto vozy se dobíjejí právě z energie vyprodukované samotným autem...Ano v normálním hybridu na silnicích je využívána energie z tepelných elektráren, ale právě o to tady jde ne? aby se našlo řešení aby se auta co nejvíce dobíjela z energie vyprodukované automobilem a ne ze zásuvky... Co je podle mne horší, je technologie baterii, které se vyrábějí z docela těžko získatelných kovů tuším v Jižní Americe, či Africe, odkud se musi převézt do vyspělých států kde je vyčistí a pak ještě někam kde z toho udělají tu baterii a tohleto převážení a těžba ničí víc přírodu, než kdyby se dal například do Priusu nějaký normálnější motor...( ano jsem velký odpůrce Priusu a na jeho majitele ukazuju 02, protože je to naprosto dementní auto, které má tuším spotřebu kolem 7 litrů na sto, a za míň by jezdil jakýkoliv turbočtyřválec...)

    + 17 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Prokop S.

      Prokop S.

      89.102.97.XXX
      nedá se než souhlasit.. taky se na Sky pozastavovali nad tím kdy naposled piloti jezdili každé kolo naplno.. pokrok člověk nezastaví a kde jinde než v F1 by se mělo tak tlačit na technologický pokrok.. v kvalifikaci byl Nico o nějakých 8 desetin pomalejší než loni.. a to je teprv třetí víkend s těmito motory.. na konci sezony už budou i rychlejší.. třeba na Monze určitě.. spolehlivost taky není tak katastrofální jak se strašilo a s ní to bude stejně už pouze lepší.. vždyť i na ty nosy si snad každý už zvykl..

      + 9 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jake HorseRadisher

        Jake HorseRadisher

        85.207.90.XXX
        Jojo, s tím že se jezdilo každé kolo naplno říkali, že už tak 30 let není ( pokud si dobře pamatuju). Taky myslím, že si zvykneme a že příští rok budou auta dostahovat rychlejších kvalifikačních časů jako loni :) A ty čumáky... až na řešení Torro Rosso a McLarenu jsou ty čumáky docela pěkné, mnohem lepší, než co měli před 2 roky ty ptačí pysky...
        Jinak mi se prostě tyhle pohonné jednotky líbí, i když nejsem zastáncem čistých hybridů jako je prius, tak v této závodní technologie je to prostě pecka :) a zvuk je taky pěkný, jen je tichý no, ale to kvičení turba při podřazování je nádhera :)

        + 6 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Prokop S.

          Prokop S.

          89.102.97.XXX
          no McLaren měl po představení po Mercedesu nejhezčí rypák, ale tím novým se rázem propadl až na chvost.. a bohužel jim asi ani příliš nepomohl 10 ..a to, že tento sytém rekuperace a baterií je i v autech jako McL P1, LaFerrari, Porsche 918 jen potvrzuje, že to smysl asi má.. jasně, úplná budoucnost to není, ale taky se nedá přejít ze sezony na sezonu třeba na vodík.. každopádně vyhraje ten, kdo postaví nejefektivnější auto což je dobře...

          PS: nápad se zákazem rádia by ohl být opravdu zajímavý 11

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001465

      uzivatel001465

      62.168.11.XXX
      Myslím, že to jen redakce trochu nešťastně přeložila. Četl jsem originál a z něj jsem to pochopil tak, že ta elektrická energie do akumulátorů pro elektromobily je vyrobena třeba v elektrárně na uhlí -> tedy to až tak ekologický není...

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jake HorseRadisher

        Jake HorseRadisher

        85.207.90.XXX
        Nevím já to nečetl, jen vím co říkali na SKYsportu, a prostě to Newey myslel asi tak, že většina světové elektřiny je vyrobena v tepelných elektrárnách a že tato energie prostě taky není vůbec čistá... což má ovšem pravdu :)

        + 7 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    80.82.145.XXX
    Proč takový názor neměl v době kdy se o těch pravidlech rozhodovalo03
    Proč až teď,že by to bylo tím,že Red Bull najednou nedominuje.

    + 10 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001447

      uzivatel001447

      188.123.100.XXX
      tiez sa cudujem, ved toto mohli riesit za zavretymi dverami v kancelarii so svojim dodavatelom motorov . predovsetkym oni stali na cele hnutia za nove motory

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Chasnik

        217.117.213.XXX
        to je přece stará bolest hybridů a elektromobilů. Ty baterky jsou fakt ekologie sama :) Pokud se nevyřeší jiný způsob ukládání energie, tak je to slepá cesta.
        Dobrá byla poznámka o hmotnosti. Pokud se bavíme o tom, že technologie F1 by v budoucnu měla převzít sérivová vozidla, tak je tady určitě možnost zlepšení. Současný stav je takový, že 70 - 95% energie, kterou vozidlo vyrobí, spotřebuje pouze na pohyb sebe sama, pouze ten drobný zbytek je užitek pro řidiče a posádku (bavíme se o běžných osobákách, ne autobusech apod.)...

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama