DISKUZE K ČLÁNKU Proč se nová pravidla "zelenější F1" Neweymu nezamlouvají?
Adrian Newey zpochybnil přínos snah o zelenou Formuli 1. Podle něj by peníze za drahé motory mohly být lépe utraceny jinde.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč se nová pravidla "zelenější F1" Neweymu nezamlouvají?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Jake HorseRadisher
(Hlasovalo 17 lidí)
05.04.2014 18:24
Kdyby.. Kdyby vyhrávali, tak by byli ticho...
… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:24 07.04.2014 194.160.178.XXXAdrian Newey má v podstate pravdu,... ...lebo aj keď je spotreba nižšia o 50%, exhalátov je viac, lebo tie sa tvoria vo valcoch pri vysokých teplotách a keďže F1-ky nemajú katalyzátory, tak o žiadnu zelenú formulu sa nejedná, lebo je to len výplod chorých mozgov, ktoré tomu absolutne nerozumejú a rozširujú bludy do sveta. F1 by bola a bude ekologická, ak by sa tu zaviedli pseudoadiabatické motory ! -
CaesarF1
14:35 06.04.2014 109.202.94.XXXSnaha dostat tento koncept na silniční vozy,jak Adrian píše, je už dávno passé. Ano je to těžce drahé a neekologické a navíc snahy o hybridní motory jsou staré desítky let, akorát se na to automobilky vybodli a F1,která zaspala a ted to jako oživuje to na silnice nevrátí ani náhodou. Budoucnost je ve vodíku,který je všude a možná už je vyřešené jeho skladování,což byl kámen úrazu,ale s těmito věcmi,nikdo ven nevyleze, dokud nevyteče poslední kapka ropy. -
jiný Honza
21:07 05.04.2014 78.108.145.XXXOn má ale Adrian pravdu... Výroba hybridů je silně neekologická, likvidace je ještě horší, baterie navíc mají životnost ani ne polovinu životnosti auta. Navíc jsou s nimi těžší, což zvedá spotřebu a snižuje využitelnost (jasně, tohle se F1 ani supersportů netýká), takže pro mne je tahle skupina vozů ekologická asi jako solární elektrárna v hoském údolí nebo větrník schovaný mezi kopci. Hlavně, že jsme zelení...
Dobře to komentovali v Top Gearu (kdysi, teď už dostali od BBC po uších), když jel kdosi s miniautem až do kanclu, že platí ekodaň za vjezd a přitom má asi 10% spotřebu oproti šéfovi s hybridem, který neplatí. -
Jake HorseRadisher
18:24 05.04.2014 85.207.90.XXXKdyby.. Kdyby vyhrávali, tak by byli ticho...
Dneska to komentovali na SKYsportu tento jeho názor a shodli se na tom, že tyto motory jsou prostě technologie budoucnosti, vždyť nejnovější hypersporty ( McLaren P1, Ferrari LaFerrari, Porsche nějaké) používají tutéž technologii, a samo Porsche přiznalo, co zajelo nějaký super čas na Nordschliefe, že s konvenčním řešením by ten čas nikdy nedosáhli...
Jinak o čem sakra Newey mluví jako energii z uhlí? vždyť tyto vozy se dobíjejí právě z energie vyprodukované samotným autem...Ano v normálním hybridu na silnicích je využívána energie z tepelných elektráren, ale právě o to tady jde ne? aby se našlo řešení aby se auta co nejvíce dobíjela z energie vyprodukované automobilem a ne ze zásuvky... Co je podle mne horší, je technologie baterii, které se vyrábějí z docela těžko získatelných kovů tuším v Jižní Americe, či Africe, odkud se musi převézt do vyspělých států kde je vyčistí a pak ještě někam kde z toho udělají tu baterii a tohleto převážení a těžba ničí víc přírodu, než kdyby se dal například do Priusu nějaký normálnější motor...( ano jsem velký odpůrce Priusu a na jeho majitele ukazuju , protože je to naprosto dementní auto, které má tuším spotřebu kolem 7 litrů na sto, a za míň by jezdil jakýkoliv turbočtyřválec...)-
Prokop S.
18:30 05.04.2014 89.102.97.XXXnedá se než souhlasit.. taky se na Sky pozastavovali nad tím kdy naposled piloti jezdili každé kolo naplno.. pokrok člověk nezastaví a kde jinde než v F1 by se mělo tak tlačit na technologický pokrok.. v kvalifikaci byl Nico o nějakých 8 desetin pomalejší než loni.. a to je teprv třetí víkend s těmito motory.. na konci sezony už budou i rychlejší.. třeba na Monze určitě.. spolehlivost taky není tak katastrofální jak se strašilo a s ní to bude stejně už pouze lepší.. vždyť i na ty nosy si snad každý už zvykl..-
Jake HorseRadisher
19:00 05.04.2014 85.207.90.XXXJojo, s tím že se jezdilo každé kolo naplno říkali, že už tak 30 let není ( pokud si dobře pamatuju). Taky myslím, že si zvykneme a že příští rok budou auta dostahovat rychlejších kvalifikačních časů jako loni :) A ty čumáky... až na řešení Torro Rosso a McLarenu jsou ty čumáky docela pěkné, mnohem lepší, než co měli před 2 roky ty ptačí pysky...
Jinak mi se prostě tyhle pohonné jednotky líbí, i když nejsem zastáncem čistých hybridů jako je prius, tak v této závodní technologie je to prostě pecka :) a zvuk je taky pěkný, jen je tichý no, ale to kvičení turba při podřazování je nádhera :)-
Prokop S.
19:40 05.04.2014 89.102.97.XXXno McLaren měl po představení po Mercedesu nejhezčí rypák, ale tím novým se rázem propadl až na chvost.. a bohužel jim asi ani příliš nepomohl ..a to, že tento sytém rekuperace a baterií je i v autech jako McL P1, LaFerrari, Porsche 918 jen potvrzuje, že to smysl asi má.. jasně, úplná budoucnost to není, ale taky se nedá přejít ze sezony na sezonu třeba na vodík.. každopádně vyhraje ten, kdo postaví nejefektivnější auto což je dobře...
PS: nápad se zákazem rádia by ohl být opravdu zajímavý
-
-
-
uzivatel001465
18:47 05.04.2014 62.168.11.XXXMyslím, že to jen redakce trochu nešťastně přeložila. Četl jsem originál a z něj jsem to pochopil tak, že ta elektrická energie do akumulátorů pro elektromobily je vyrobena třeba v elektrárně na uhlí -> tedy to až tak ekologický není...-
Jake HorseRadisher
19:02 05.04.2014 85.207.90.XXXNevím já to nečetl, jen vím co říkali na SKYsportu, a prostě to Newey myslel asi tak, že většina světové elektřiny je vyrobena v tepelných elektrárnách a že tato energie prostě taky není vůbec čistá... což má ovšem pravdu :) -
-
-
-
-
uzivatel001447
18:25 05.04.2014 188.123.100.XXXtiez sa cudujem, ved toto mohli riesit za zavretymi dverami v kancelarii so svojim dodavatelom motorov . predovsetkym oni stali na cele hnutia za nove motory-
Chasnik
19:10 05.04.2014 217.117.213.XXXto je přece stará bolest hybridů a elektromobilů. Ty baterky jsou fakt ekologie sama :) Pokud se nevyřeší jiný způsob ukládání energie, tak je to slepá cesta.
Dobrá byla poznámka o hmotnosti. Pokud se bavíme o tom, že technologie F1 by v budoucnu měla převzít sérivová vozidla, tak je tady určitě možnost zlepšení. Současný stav je takový, že 70 - 95% energie, kterou vozidlo vyrobí, spotřebuje pouze na pohyb sebe sama, pouze ten drobný zbytek je užitek pro řidiče a posádku (bavíme se o běžných osobákách, ne autobusech apod.)...
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink ()
- Kvalifikace ()
-
Sobota
- Trénink ()
- Závod ()
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek