DISKUZE K ČLÁNKU Jak to vypadá s odvoláním Red Bull proti diskvalifikaci Ricciarda?

Daniel Ricciardo, který dojel ve Velké ceně Austrálie na druhém místě, byl dodatečně diskvalifikován za překračování maximálního povoleného průtoku paliva. Red Bull dnes Mezinárodní automobilové federaci (FIA) doručil své odvolání.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak to vypadá s odvoláním Red Bull proti diskvalifikaci Ricciarda?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 97, poslední 24.03.2014 10:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001447 (Hlasovalo 32 lidí) 20.03.2014 15:19
a ty umíš číst řádky? tu konspiracnu teoriu o… »
» McMatej (Hlasovalo 27 lidí) 20.03.2014 15:17
Přesnější??? Mně by zajímalo, kde týmy berou… »
» uzivatel001447 (Hlasovalo 25 lidí) 20.03.2014 15:04
idu si tvrdo za svojim to je jasne vidiet, lenze… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • anonym

            178.23.219.XXX
            Podle toho co se píše, tak počítají spotřebu podle vstřikovací dávky.
            Určitě v tom mají praxi, ale jak je to přesné??

            + 2 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kojak_CZ

              78.157.160.XXX
              Mnohem přesnější než homologovaný bazmek FIA

              + 6 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              Áno, ihla vstrekovača,... ..je priamo spojená s kubickým elementom, ktorý je tvorený plátkami (lamelamy) Turmalínu, ktorý podľa režimu motora presne dávkuje palivo podľa mapy, veľkosťou impulzu elektrického prúdu, ktorý zväčší jeho objem o presne nameranú dávku paliva a vstrekne ho do valca, lebo 1,6 V6 turbo, je motor s priamym vstrekovaním. 01

              + 6 / − 16

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • McMatej

                McMatej

                212.79.110.XXX
                Objem vstříknutého paliva je závislý jen na době otevření vstřikovací trysky?

                + 11 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Kapor

                  194.160.178.XXX
                  A čo ja hovorím ? Mi nerozumieš ! Veď ak sa element roztiahne viac, väčším impulzom, tak do valca pretečie viac paliva, ako impulzom nemším, ak je vo vysokotlakom potrubí udržiavaný konštanný tlak paliva. 06 Bože môj, vysvetliť vám to, je horšie ako galeje. 08

                  + 6 / − 16

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • McMatej

                    McMatej

                    212.79.110.XXX
                    A je v potrubí udržovaný konstantní tlak paliva?

                    + 10 / − 6

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Kapor

                      194.160.178.XXX
                      Áno, nakoľko sa používa princíp ako u MGI,.. ..kde akumulátor vysokého tlaku paliva je spoločný pre všedky valce, teda strekovače, ktoré ho dávkujú do valca podľa programu. 11

                      + 6 / − 15

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • McMatej

                        McMatej

                        212.79.110.XXX
                        Vážně? I při tom chvění, vibracích, zrychleních a přetíženích. A v jaké toleranci je tlak udržovaný?

                        + 8 / − 5

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Kapor

                          194.160.178.XXX
                          Je nastavený tlakovým ventilom,... ...a s ním je tam aj spätný ventil a z rozbočky do odpadového potrubia. Igen ? Pochopil. 11

                          + 4 / − 6

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • McMatej

                            McMatej

                            212.79.110.XXX
                            Otázka zněla: "V jaké toleranci je tlak udržovaný?" a aby jsme to zrychlili, bude následovat otázka v jaké toleranci jsou vyrobené vstřikovací trysky....

                            + 7 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Kapor

                              194.160.178.XXX
                              A načo to chceš vedieť,.. ...presné hodnoty tlaku a tolerancie vstrekovacích trysiek Mateji ? Lebo pokiaľ viem tlak paliva nie je predpísaný FIA, ani tolerancia vtrekovacích trysiek, lebo spoločný akulátor tlaku pre všetky trysky je za prietokovým ventilom (nastavený prietok s vyššou presnosťou) a senzorom (policajt, ktorý ho kontroluje od FIA s nižšou presnosťou) homologvaným FIA a ak to chceš vedieť, musíš uviesť výrobcu. To, ale nie je podstatné, v akej toleranci sú vyrobené, ale ako sú nastavené, aby dodávali do valcov potrebné množstvo pri danom tlaku, ktoré odpovedá úrovni jednosmerného napatia za digitálno-ananologovým prevodníkom, ktorí deformuje kryštál, teda zväčsuje jeho objem a reguluje výšku zdvihy vstrekovacej ihly, ktorá sa riadi podľa SW riadiacej jednotky motora tak, ako je urobená mapa, pre danú trať. Ne ? 18 11 Tak ma tu neskúšaj ošáliť ! 14

                              + 4 / − 8

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • McMatej

                                McMatej

                                212.79.110.XXX
                                Ty jsi reagoval na příspěvek Včera, 18:55 o tom, že spotřebu počítají podle vstřikovací dávky slovy: Áno, ihla vstrekovača je priamo spojená s kubickým elementom, ktorý je tvorený plátkami ....

                                Tak jak to tedy je?

                                + 8 / − 4

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Kapor

                                  194.160.178.XXX
                                  Je to predovšetkým tak,.. ...že všetko čo prejde potrubímje za čerpadlom, je jednak zaznamenané prepúšťacím ventilom, ktorý je nakalibrovaný a nastavený tak, aby neprepustil do systému väčší prietok ako 100 kg/hod. a ak palivové čerpadlo dodáva viac paliva, tak zvyšok ide do prepadu a nazad do nádrže a senzor umiestnený za prepúšťacím ventilom informuje FIA. Za ním je akumulátor paliva pre všetky valce, z ktorého sú napájané tryisky všetkých 6 valcov, ktoré sú presne nastavené tak, že veľkosti úrovni jednosmerného prúdu odpovedá dávka mikrogram/milisekundu (lebo vstrekov môže byť 5 až 7 na zdvih podľa potreby) paliva a dá sa to sledovať aj týmto spôsobom z vyslaných dát z monopostu Red Bullu do ich centrálneho počítača. 11 14

                                  + 4 / − 5

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • McMatej

                                    McMatej

                                    212.79.110.XXX
                                    Takže abych to nějak shrnul.

                                    RedBull měří průtok ze vstřikované dávky a pro jistotu je tam přepouštěcí ventil.
                                    Na toto měřeni nemá žádný vliv tlak paliva, rozměr vstřikovacích trysek, elektrické napětí. vibrace, pulsace v potrubí, teplota, zrychlení a přetížení auta atd.

                                    Narozdíl od toho průtokoměr FIA je nepřesný, protože ho ovlivňují vibrace, pulsace v potrubí, teplota, zrychlení a přetížení auta atd.

                                    To jsou paradoxy, co?

                                    No nic, dál se asi nedostaneme, takže děkuji (i když není zač).

                                    + 4 / − 4

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Kapor

                                      194.160.178.XXX
                                      Nie sú tam žiadne paradoxy,... ...lebo ak poznáš, ako je navrhnutý hydraulický okruh, že je tam v odpadovom potrubí tlakový ventil, tak v zásade k žiadnemu výkyvu tlaku nedochádza, ani vplyvom pulzácíí, otrasov a ja ešte neviem, čo si si vymyslel v tej tvojej úbohej hlave, lebo všetko prebieha v dynamickom a nie statickom deji, lebo aj ty ak sedíš na kanape, hoci si myslíš, že si v pokoji tak sa pohybuješ a je len otázka, vzhľadom na akú sústavu a tak je to aj s hydraulickým systémom dodávky paliva pre motor 1,6 V6 Turbo. Je tam totiž ten akumulátor preto, pre všetky trsky, aby tie všetky noansy , čo ty uvádzaš pohltil a systémy trysiek prepracované tak precizne, že dávkuje ony dávkuju presne tak ako majú, lebo ak spätne prerátam spotrebu podľa dávok a s počítam spotrebu za celý závod z dát a porovnám ho z údajom prietokomera Red Bullu, pričom sú v tolerancii, tak je všetko v najlepšom poriadku aj keď ten od FIA ukazuje hauznumerá.
                                      ...
                                      Příspěvek byl redakčně upraven.

                                      + 4 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              Nie, majú tam navyše svoj prietokomer,.. ...ktorý je v potrubí pred senzorom FIA, ktorý prepúšťa palivo, aby nebolo prekročené jednak stanovené prietočné množstvo 100 kg/hod. a tiež eviduje spotrebované palivo a vysiela o tom dáta tímu, aby vedeli informovať pilota, ako s nim má hospodáriť, lebo tieto údaje ešte nie sú spracované a vyvedené na displej na volante, tak pilota o tom informujú z múru nárekov, na z boxovej uličky. 18 11

              + 6 / − 16

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Však vy chlapci nerozumiete podstate veci ! Každý tím používa svoje meranie, nastaveným prietočným vntilom, ktorý je od externého výrobcu, dodaný tímu F1 s certifikátom zhody a meracím protokolom o kalibrácii, že zaručuje najväčší prietok 100 kg/hod. a senzor je zas majetkom FIA a slúži na kontrolu, či tým neprekročil nielen prietok 100 kg/hod., ale aj spotrebu za závod 100 kg paliva a tento senzor je homologovaný-zhodný, pre všetky tými F1. Tým Red Bull nič neporušil, lebo ich prietočný ventil mal užšie tolerančné pole o čom zaslal FIA dokumenty nakoľko v predpise je len menovitá hodnota a chýba toleranci, (lenže aj netolerované hodnoty majú toleranciu a tá je omnoho širšia), preto bude Daniel znovu po vyhodnotení odvolania na 2. mieste po Austrálii. Ak totiž senzor z nejakého dôvodu, t.j. vysokej teploty v motorovom priestore blbne a vysiela zlý signál, nie je to problém tímu Red Bull, lebo bol za iných podmienok preskúšaný v labáku firmy, ktorá ich skúšky robila pre FIA a na základe, ktorých potom FIA senzor homologovala. Dufam, že ste to dokonale pochopili, lebo jednoduchšie sa to vysvetliť jednoducho nedá. 11 Ešte dodatok. Pri meraní musia byť splnené tri podmienky: 1. Overené meradlo. 2. Zodpovedajúca metóda merania, ktorá zodpovedá za hodnoverné spracovane výsledkov a 3. meracie podmienky, za ktorých sa meranie robí. Ak sú meracie podmienky iné, dosahuje sa aj iných výsledkov. 01

            + 8 / − 18

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              78.98.149.XXX
              hm, nech by prietokový merač od RB mal aj hviezdne parametre, tak si ho môže tak maximálne povesiť na stenu. totiž všetky komponenty monopostov by mali mať homologizáciu od FIA ... 03

              + 0 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Však používajú svoj prietokomer,.. ...lebo ten senzor od FIA slúži len na kontrolu a ostatné nebudem opakovať. 11

            + 8 / − 14

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • zeto

      89.102.65.XXX
      Fakt si myslíš, že to FIA homologované čidlo testovali jen v laboratorních podmínkách? Pokud tohle myslíš vážně, tak je to s tebou ještě horší, než jsem si myslel.05

      + 19 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama