DISKUZE K ČLÁNKU Jak to vypadá s odvoláním Red Bull proti diskvalifikaci Ricciarda?

Daniel Ricciardo, který dojel ve Velké ceně Austrálie na druhém místě, byl dodatečně diskvalifikován za překračování maximálního povoleného průtoku paliva. Red Bull dnes Mezinárodní automobilové federaci (FIA) doručil své odvolání.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak to vypadá s odvoláním Red Bull proti diskvalifikaci Ricciarda?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 97, poslední 24.03.2014 10:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001447 (Hlasovalo 32 lidí) 20.03.2014 15:19
a ty umíš číst řádky? tu konspiracnu teoriu o… »
» McMatej (Hlasovalo 27 lidí) 20.03.2014 15:17
Přesnější??? Mně by zajímalo, kde týmy berou… »
» uzivatel001447 (Hlasovalo 25 lidí) 20.03.2014 15:04
idu si tvrdo za svojim to je jasne vidiet, lenze… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Chasnik

          217.117.213.XXX
          seven: díky za info. Já četl jenom F1 Technical Regulations a zkoušel jsem se dívat i do F1 Sporting Regulations (i když jsem nedoufal, že tam k této věci něco najdu), ale o Technical Directive 016-14 jsem nevěděl. Ty dodatky jsou někde sumárně k sehnání? Přímo na serveru Formule1 jsem je nenašel.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • seven

            85.160.52.XXX
            FIA směrnice nezveřejňuje. Asi má důvod 13 . Ostatní svět se tak o nich dozvídá většinou jen ve chvíli, kdy je nějaký průšvih ... 12 12

            btw: Vydání technické směrnice jako byla tato mně skoro navádí k myšlence, že tušili významné riziko nespolehlivosti průtokových senzorů jakožto i možné reakce týmů.

            + 6 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • seven

      85.160.52.XXX
      - Že RB nepřekročil povolený průtok tj. že nepodváděl se týmu pravděpodobně podaří prokázat (uvidíme )
      - Porušení procedury FIA je jasné
      - RB může obvinit FIA ze záměrného poškozování nebo poškození z nedbalosti a dožadovat se náhrady tj. vrácení bodů.
      -FIA to může chytře přehrát na pochybení třetí strany (tj. nezávislé firmy zodpovědné za kalibraci senzorů) a odkázat RB ať si celou záležitost řeší s nimi.

      Myslím, že ať to bude jakkoliv, právníci budou mít teď docela dost práce
      12

      + 7 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        82.119.113.XXX
        len jedno: ty si myslíš, že keď ti polícia nameria vyššiu povolenú rýchlosť svojim, certifikovaným a kalibrovaným prístrojom, tak budeš môcť aj naďalej tvrdiť, že tebe išiel tachometer v poriadku? určite pôjdeš k výrobcovi a budeš sa s nim súdiť ... 03 12 12 12

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • seven

          93.153.124.XXX
          Dobrá poznámka je - "certifikovaným a kalibrovaným přístrojem ..."

          To, že něco kalibruješ a certifikuješ neznamená, že to měří přesně navždy. Pokud je funkce senzoru v principu natolik nespolehlivá, že nelze provést opakované měření za stejných podmínek dle požadavku na přesnost, pak to zařízení resp. výstupní hodnoty jsou nesměrodatné. Má-li policejní radar nepřesnost (přestože má platný certifikát) a ty by jsi tuto chybu prokázal jiným věrohodným postupem (tj. tachometrem který podmínky přesné kalibrace splňuje), tak si troufám tvrdit, že je celá záležitost ohledně pokuty bezpředmětná. Metrologie má jasně dané postupy a celosvětově platné normy a pouhé tvrzení, že má něco přesnost díky certifikátu nestačí.

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Myron

    95.173.207.XXX
    Spoustě diskutujících nedochází jedna věc: šampionát organizuje FIA podle jimi schválených pravidel, a týmy se tím, že podaly přihlášku k účasti v něm zavazují tato pravidla dodržovat. Bez jakýchkoliv výjimek. Pokud je některý tým upozorněn, že se pohybuje mimo rámec pravidel, je povinen provést taková opatření, aby zajistil nápravu. Neučiní-li tak, následuje trest.
    Red Bull byl v průběhu závodního víkendu několikrát upozorněn, že průtok paliva v jejich voze překračuje povolené- rozuměj pravidly stanovené- hodnoty, a přesto nic neudělal. Je sice pravděpodobné, že jejich metodika měření je přesnější než postupy FIA, má ale jednu zásadní vadu: není homologovaná, tudíž pro závod nepoužitelná.
    Ergo kladívko je diskvalifikace přesně v souladu s pravidly.

    + 41 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Slimák

      188.75.128.XXX
      Navíc všechny týmy jsou na tom stejně. Nevim proč by měl mít zrovna RedBull něco extra. Nikdo jinej nefňukal a přizpůsobyl se.

      + 32 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Plecháček

        Plecháček

        85.207.10.XXX
        Ano, když u Mercedesu to šlo a upravili oč je bylo žádáno, není důvod, aby si Red Vůl dělal co chtěl a zkusil to zahrát do autu s vlastními výpočty.

        + 21 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • anonym

      176.74.136.XXX
      Je videt, ze absolutne nechapes o cem pises... Jde o to, ze schvalena pravidla dle RB neporusili, dle FIA ano, takze RB je v pravu, pokud protestuje. Vysledek bych nepredejimal, ale s ohledem na to, ze minimalne Ferrari a Mercedes maji stejne prpblemy s merenim, ma pravdepodobne pravdu RB.

      + 7 / − 29

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001447

        uzivatel001447

        188.123.100.XXX
        prepac, ale skor mam pocit ze s tym co napisal sa da dost dobre suhlasit a absolutne si skor ty nepochopil o com pise.05

        + 16 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Myron

        95.173.207.XXX
        Důležité je, že šampionát pořádá FIA dle vlastních pravidel. Až jej bude pořádat Red Bull, pak si může stanovit pravidla, jaká bude chtít. Do té doby se musí řídit tím, co bylo stanoveno, a nenahrazovat měřící techniku svou vlastní bez schválení FIA. Pokud se mu některá pravidla či technické prostředky, sloužící ke kontrole dodržování pravidel nelíbí, pak musí v rámci předpisů uplatnit opravné prostředky.

        + 19 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Myron

          95.173.207.XXX
          Jinak o oprávněnosti protestu není veden spor: podat protest může dle reglementu každý, kdo je přesvědčen o tom, že byl poškozen nebo neporušil žádné z pravidel.

          + 9 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.189.XXX
        Ne, to ty jsi nepochopil, o co jde. Pokud je čidlo špatné, určitě se o něm bude jednat a možná se ještě změní. Tady jde ale o něco jiného. Ostatní týmy se přizpůsobily požadavkům FIA a snížily průtok, aby neměly problémy. Jediný RB nasadil svévolně (bez schválení) lepší čidlo s tím, že nebude muset průtok omezit, takže získá nad ostatními nepovolenou výhodu. Čili trest je zasloužený.

        + 20 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • XR

          78.157.160.XXX
          Red Bull nenasadil bez schválení lepší čidlo. Nasadil se schválením stejné (z tréninků, které také měřilo špatně). Problém je v tom, že přešel na záložní systém po svém uvážení, nikoliv na pokyn FIA.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            82.119.113.XXX
            ale RB nasadil svoje vlastné meranie. ignoroval údaje z čidla schváleného FIA. všetky zvyšné teamy s tým nemali vážnejší problém, len RB!

            + 10 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • XR

              78.157.160.XXX
              Nikoliv. Nenasadil svoje vlastní měření, ale použil záložní metodiku předepsanou FIA. Akorát ne na její pokyn. Vážné problémy s čidly měly všechny týmy. #FlowGate

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000792

        uzivatel000792

        88.212.36.XXX
        Red Bull v prave nie je. Ano, aj Ferrari a Mercedes mali problem s cidlami, ktore schvalilo FIA. Ale oni tomu cidlu prisposobili prietok paliva, zatial co Red Bull nie.

        Ze cidlo nema absolutnu presnost neznamena, ze si moze Red Bull merat prietok podla seba.

        + 18 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Chasnik

    78.24.10.XXX
    I špatné pravidlo je prostě pravidlo.... a pokud je dle pravidel povinnost používat předepsané homologované zařízení - byť s možnými odchylkami v měření - tak se prostě používat bude a týmy si s tím musí poradit, např. snížením hranice průtoku, aby se vešli do limitu i při nepřesném měření.
    Mohou upozorňovat na chyby, požadovat změnu pravidla, úpravu zařízení nebo změnu dodavatele, či dokonce žalovat výrobce nebo FIA, pokud prokáží, že byli poškozeni. Ale svévolně porušovat pravidlo i přesto, že byli na toto porušení upozorněni, je špatná cesta.
    Představitelé RB moc dobře vědí, že občas logika věci a paragrafy jdou proti sobě. Může se nám to nelíbit, ale je to prostě těžko změnitelný fakt.

    + 19 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001447

      uzivatel001447

      188.123.100.XXX
      "Představitelé RB moc dobře vědí, že občas logika věci a paragrafy jdou proti sobě." toto si napisal velmi trefne, moc dobre to vedia, lebo z toho roky profituju

      + 22 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jens

        78.157.160.XXX
        A jak, když nikdy nejeli s nelegálním vozem? Nějak jsem nepostřehl, že by je někdy v posledních sezónách diskvalifikovali.

        + 12 / − 29

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama