DISKUZE K ČLÁNKU Jak to vypadá s odvoláním Red Bull proti diskvalifikaci Ricciarda?
Daniel Ricciardo, který dojel ve Velké ceně Austrálie na druhém místě, byl dodatečně diskvalifikován za překračování maximálního povoleného průtoku paliva. Red Bull dnes Mezinárodní automobilové federaci (FIA) doručil své odvolání.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jak to vypadá s odvoláním Red Bull proti diskvalifikaci Ricciarda?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001447
(Hlasovalo 32 lidí)
20.03.2014 15:19
a ty umíš číst řádky? tu konspiracnu teoriu o… »
» uzivatel001447
(Hlasovalo 25 lidí)
20.03.2014 15:04
idu si tvrdo za svojim to je jasne vidiet, lenze… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Chasnik
23:05 20.03.2014 217.117.213.XXXseven: díky za info. Já četl jenom F1 Technical Regulations a zkoušel jsem se dívat i do F1 Sporting Regulations (i když jsem nedoufal, že tam k této věci něco najdu), ale o Technical Directive 016-14 jsem nevěděl. Ty dodatky jsou někde sumárně k sehnání? Přímo na serveru Formule1 jsem je nenašel.-
seven
00:14 21.03.2014 85.160.52.XXXFIA směrnice nezveřejňuje. Asi má důvod . Ostatní svět se tak o nich dozvídá většinou jen ve chvíli, kdy je nějaký průšvih ...
btw: Vydání technické směrnice jako byla tato mně skoro navádí k myšlence, že tušili významné riziko nespolehlivosti průtokových senzorů jakožto i možné reakce týmů.
-
-
-
-
seven
22:29 20.03.2014 85.160.52.XXX- Že RB nepřekročil povolený průtok tj. že nepodváděl se týmu pravděpodobně podaří prokázat (uvidíme )
- Porušení procedury FIA je jasné
- RB může obvinit FIA ze záměrného poškozování nebo poškození z nedbalosti a dožadovat se náhrady tj. vrácení bodů.
-FIA to může chytře přehrát na pochybení třetí strany (tj. nezávislé firmy zodpovědné za kalibraci senzorů) a odkázat RB ať si celou záležitost řeší s nimi.
Myslím, že ať to bude jakkoliv, právníci budou mít teď docela dost práce
-
anonym
10:58 21.03.2014 82.119.113.XXXlen jedno: ty si myslíš, že keď ti polícia nameria vyššiu povolenú rýchlosť svojim, certifikovaným a kalibrovaným prístrojom, tak budeš môcť aj naďalej tvrdiť, že tebe išiel tachometer v poriadku? určite pôjdeš k výrobcovi a budeš sa s nim súdiť ...-
seven
13:20 21.03.2014 93.153.124.XXXDobrá poznámka je - "certifikovaným a kalibrovaným přístrojem ..."
To, že něco kalibruješ a certifikuješ neznamená, že to měří přesně navždy. Pokud je funkce senzoru v principu natolik nespolehlivá, že nelze provést opakované měření za stejných podmínek dle požadavku na přesnost, pak to zařízení resp. výstupní hodnoty jsou nesměrodatné. Má-li policejní radar nepřesnost (přestože má platný certifikát) a ty by jsi tuto chybu prokázal jiným věrohodným postupem (tj. tachometrem který podmínky přesné kalibrace splňuje), tak si troufám tvrdit, že je celá záležitost ohledně pokuty bezpředmětná. Metrologie má jasně dané postupy a celosvětově platné normy a pouhé tvrzení, že má něco přesnost díky certifikátu nestačí.
-
-
-
-
Myron
16:37 20.03.2014 95.173.207.XXXSpoustě diskutujících nedochází jedna věc: šampionát organizuje FIA podle jimi schválených pravidel, a týmy se tím, že podaly přihlášku k účasti v něm zavazují tato pravidla dodržovat. Bez jakýchkoliv výjimek. Pokud je některý tým upozorněn, že se pohybuje mimo rámec pravidel, je povinen provést taková opatření, aby zajistil nápravu. Neučiní-li tak, následuje trest.
Red Bull byl v průběhu závodního víkendu několikrát upozorněn, že průtok paliva v jejich voze překračuje povolené- rozuměj pravidly stanovené- hodnoty, a přesto nic neudělal. Je sice pravděpodobné, že jejich metodika měření je přesnější než postupy FIA, má ale jednu zásadní vadu: není homologovaná, tudíž pro závod nepoužitelná.
Ergo kladívko je diskvalifikace přesně v souladu s pravidly.-
-
anonym
17:47 20.03.2014 176.74.136.XXXJe videt, ze absolutne nechapes o cem pises... Jde o to, ze schvalena pravidla dle RB neporusili, dle FIA ano, takze RB je v pravu, pokud protestuje. Vysledek bych nepredejimal, ale s ohledem na to, ze minimalne Ferrari a Mercedes maji stejne prpblemy s merenim, ma pravdepodobne pravdu RB.-
uzivatel001447
17:55 20.03.2014 188.123.100.XXXprepac, ale skor mam pocit ze s tym co napisal sa da dost dobre suhlasit a absolutne si skor ty nepochopil o com pise. -
Myron
18:09 20.03.2014 95.173.207.XXXDůležité je, že šampionát pořádá FIA dle vlastních pravidel. Až jej bude pořádat Red Bull, pak si může stanovit pravidla, jaká bude chtít. Do té doby se musí řídit tím, co bylo stanoveno, a nenahrazovat měřící techniku svou vlastní bez schválení FIA. Pokud se mu některá pravidla či technické prostředky, sloužící ke kontrole dodržování pravidel nelíbí, pak musí v rámci předpisů uplatnit opravné prostředky. -
Nasir
19:06 20.03.2014 188.175.189.XXXNe, to ty jsi nepochopil, o co jde. Pokud je čidlo špatné, určitě se o něm bude jednat a možná se ještě změní. Tady jde ale o něco jiného. Ostatní týmy se přizpůsobily požadavkům FIA a snížily průtok, aby neměly problémy. Jediný RB nasadil svévolně (bez schválení) lepší čidlo s tím, že nebude muset průtok omezit, takže získá nad ostatními nepovolenou výhodu. Čili trest je zasloužený. -
-
uzivatel000792
19:40 20.03.2014 88.212.36.XXXRed Bull v prave nie je. Ano, aj Ferrari a Mercedes mali problem s cidlami, ktore schvalilo FIA. Ale oni tomu cidlu prisposobili prietok paliva, zatial co Red Bull nie.
Ze cidlo nema absolutnu presnost neznamena, ze si moze Red Bull merat prietok podla seba.
-
-
-
Chasnik
16:33 20.03.2014 78.24.10.XXXI špatné pravidlo je prostě pravidlo.... a pokud je dle pravidel povinnost používat předepsané homologované zařízení - byť s možnými odchylkami v měření - tak se prostě používat bude a týmy si s tím musí poradit, např. snížením hranice průtoku, aby se vešli do limitu i při nepřesném měření.
Mohou upozorňovat na chyby, požadovat změnu pravidla, úpravu zařízení nebo změnu dodavatele, či dokonce žalovat výrobce nebo FIA, pokud prokáží, že byli poškozeni. Ale svévolně porušovat pravidlo i přesto, že byli na toto porušení upozorněni, je špatná cesta.
Představitelé RB moc dobře vědí, že občas logika věci a paragrafy jdou proti sobě. Může se nám to nelíbit, ale je to prostě těžko změnitelný fakt.-
uzivatel001447
16:36 20.03.2014 188.123.100.XXX"Představitelé RB moc dobře vědí, že občas logika věci a paragrafy jdou proti sobě." toto si napisal velmi trefne, moc dobre to vedia, lebo z toho roky profituju
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek