DISKUZE K ČLÁNKU Scheckter: "Je mi líto Räikkönena, Alonso není vždy upřímným týmovým kolegou"
Bývalý mistr světa Formule 1 Jody Scheckter Ferrari dobře zná. Nechtěl by být však týmovým kolegou Fernanda Alonsa, který podle něj nebývá upřímným, což je pro vztah mezi piloty důležité. Proto mu je předem líto Kimiho Räikkönena, který po loňské sezóně přestoupil z Lotusu do Maranella.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Scheckter: "Je mi líto Räikkönena, Alonso není vždy upřímným týmovým kolegou"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001402
(Hlasovalo 16 lidí)
05.03.2014 14:38
Mohu si o Alonsovi myslet cokoliv, má nějaké … »
» uzivatel000968
(Hlasovalo 8 lidí)
05.03.2014 18:28
Jody, nie si sám... ... komu je Räikkönena tak… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
kakaa
00:42 06.03.2014 85.71.39.XXXno co vám budu řikat, do teď jsem fandil alonsovi ne nějak výhradně ale za tu snahu bojovat prohraný boje za poslední léta si to zasloužil, ale je to mamánek ... a teď k němu přijde kimi kterýmu jsem fandil před alonsem, kterej je pravej opak... no vždycky si řikám co zase přijde co mi tu formuli zase nějak zhnusí, zatím jsem brečel nad designem a změnama pravidel, ale jestli k tomu přibude "fernando is faster than you" a budou kimimu plánovat zastávky jako massovi, jakože uplně debilně, v tu ránu se mi už obrací z ferrari a alonsa žaludek... komplexní jezdec, technickej genius, dvojnásobnej mistr světa a rodák z ovieda by měl v tomhle bejt víc jak naše hiphopová hvězda, kterou všichni zatracujou, ale která má alespoň koule
Příspěvek byl redakčně upraven. -
-
uzivatel000968
18:28 05.03.2014 91.127.209.XXXJody, nie si sám... ... komu je Räikkönena tak trocha ľúto ... -
Harry
16:52 05.03.2014 88.103.178.XXXJody Scheckter byl prvním jezdcem v F-1, kterému jsem fandil a to od GP Francie 1973. Dovolím si říci, že o něm vím opravdu hodně a tím pádem nevěřím, že něco takového vůbec řekl. Myslím, že senzace chtivý reportér si rozhovor s ním trošku poupravil.
Jinak si moc dobře pamatuji jak se pro Schecktera odvíjela sezóna 1979, v které se konečně stal mistrem světa.
První dvě vítězství pro Ferrari tehdy vybojoval Villeneuve a Jody z toho nijak nadšený nebyl. Rozhodující vítězství v Monze Jodymu umožnil Enzo Ferrari striktním příkazem. Gilles by mu ho určitě jen tak nedaroval a navíc i on sám měl stále teoretickou šanci na titul.
Upřímnosti i tehdy už moc nebylo. -
-
Bango
15:04 05.03.2014 46.13.2.XXXKamarádi do deště V situaci, kdy je výkonnost jezdce hodnocena vždy nejdřív srovnáním se svým týmovým kolegou, nemůže mezi těmito přece nikdy fungovat stoprocentní spolupráce. Ono to závodění v F1 není jen o točení volantem a šlapání na pedály, ale taky o nějakým tom know-how. Nevěřím, že některý z jezdců všechno své vědění sděluje svému kolegovi beze zbytku. Mýtický přátelství Schecktera s Villeneuvem, pokud skutečně bylo takový jaký se řiká, považuju v dnešní F1 prakticky za nemožný. -
uzivatel001402
14:38 05.03.2014 88.103.87.XXXMohu si o Alonsovi myslet cokoliv, má nějaké škraloupy z minulosti, ale uznávám stejně jako Scheckter, že je to výjimečně dobrý pilot na vlastním písečku těžko k porážení. Říkám si však, kdo jiný než Kimi je schopný s ním držet krok, aniž by se nechal Alonsem zastínit a zatlačit. Malomluvný Fin je chladný a netykavý, je toho minimum, co si připouští. Není vznětlivý jako Španěl, je to flegmatický Seveřan, s Fernandem jsou na tom asi jako oheň a led. Nepodceňoval bych také týmové soupeření, co víc vás může vybudit k dobrým výkonům než kvalitní stájový kolega. Alonso takovým určitě je, umí nastavit metu hodně vysoko, začínající Hamilton měl v McLarenu vedle něho životní formu navzdory tomu napětí mezi nima, a Kimi dokáže zdvihnout hozenou rukavici. Pokud snad Alonso dělal nějaké chyby, tak si pište, že letos je dělat nebude. Pokud Kimi střídal výkonnost podle toho, jaký měl zrovna den, tak na to letos zapomeňte. Fernanda bude Kimi tlačit k nadživotním výkonům a sám přitom bude motivován snahou ho porazit, Kimi letos překoná sám sebe, jak bude dobrý.-
anonym
21:25 05.03.2014 85.237.224.XXXKimi je chladný jen když se daří, když loni mohl a hlavně měl pustit svého kolegu před sebe bez zbytečného zdržování, tak se zrovna jako Iceman nepředvedl.
Když někdo nedává své emoce najevo, tak to ještě neznamená, že emoce s ním nelomcují stejně jako někoho kdo své emoce neskrývá.-
uzivatel001402
22:16 05.03.2014 88.103.87.XXXPřesto si myslím, že v zásadě je pravda, to co říkám. Asi máš na mysli všeobecně známý incident z loňské VC Indie, kde Räikkönen nechtěl pustit před sebe týmového kolegu Grosjeana. Na Kimiho vulgárně tehdy volal do vyílačky provozní šéf týmu Lotus Alan Permane, aby tak učinil. Kimiho jednání nebylo za daných okolností asi fér, později se však ukázalo, že tento incident byl jen špičkou ledovce. Znamenal vyrcholení vleklé krize mezi finským pilotem a jeho zaměstnavatelem, který přes urgence neplnil smluvní závazky a nevyplácel Kimimu dohodnutou gáži, přitom po oznámení Kimiho transferu k Ferrari začala poskytovat podporu druhému pilotovi. Jasně v tom bylo víc faktorů než pouhé soupeření mezi dvěma jezdci stejné stáje.-
anonym
22:53 05.03.2014 85.237.224.XXXTo je snad jedno, důležité je že post týmové jedničky si užíval se stejným požitkem jako kterýkoliv jiný jezdec.
Jinak co se týče těch ostřejších slov na Finovu adresu, tak Grosjean se jich dočkal daleko častěji a žádné teátre kolem toho nebyli. Jinak si nemyslím, že Grosjean dostal po oznámení Kimiho zvláštní podporu, jen prostě už nemusel dělat podtržtašku a oba měli konečně rovné podmínky - je naivní si myslet, že Raikonen o nějakou jinou podporu ze strany týmu přišel, protože finanční kondice stáje závisela od bodů dosažených v závodech. Jinak body které Lotusu chyběli a o které možná díky Raikkonenově absenci ve dvou posledních závodech přišel, stály možná Lotus vyšší umístnění v PK - a rozdíl mezi 3. a 4. místem by bohatě pokryl celou mzdu, kterou mu dlužili.-
uzivatel001402
06:34 06.03.2014 88.103.87.XXXOstrá kritika ano, nikoliv však vulgární výrazy, tak to bylo s Grosjeanem, v tom je zásadní rozdíl. Musím říct, že Kimiho tehdejší situaci v Lotusu interpretuješ dost volně. Za prvé smlouva je smlouva, a smlouva se má dodržovat. Za druhé, nevím kde bereš ty počty, že případný rozdíl zisku bodů v PK pokrývá Kimiho mzdu. To je podle mě čistá demagogie. Sám hovoříš o dluhu, nejprve tu bylo tedy flagrantní porušení smlouvy, teprve potom někdy následovala absence ze zdravotních důvodů. Kimi byl frustrován a to se odrazilo v jeho chování. Nechci ho omlouvat, ale z čistě psychologického hlediska to chápu. To, co popisuješ, je nouzové řešení na které by musely přistoupit ve svém zájmu dobrovolně obě strany., předpokládá dobrou vůli zúčastněných, není možné přijímat je nějak automaticky.-
anonym
07:35 06.03.2014 85.237.224.XXXK odchodu Räikkönena do Ferrari podle něj nepřispěla vypjatá rádiová komunikace v průběhu Velké ceny Indie, kdy Fina ostrými slovy požádali o to, aby uvolnil Grosjeanovi cestu:
Lopez : "Kolikrát použijeme slovo začínající na F v rádiu... Máte vůbec představu, co si Romain vyslechl, když se nedařilo? Jděte, nejsme ve školce..." Zpráva se však díky zařazení do televizního přenosu dostala k milionům diváků všech věkových skupin.
[odkaz na stránku]
Ferrari dostalo za 3.místo 72 milionů USD
Lotus za 4.místo 65 milionů USD - rozdíl je tedy 7 milionů a i když by možná opravdu nepokryl celou Finovu apanáž, tak valnou část rozhodně.
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
Jak vyplácí Lotus penízky svým jezdcům Kimi dobře věděl, předchozí sezonu na tom neby nijak zvlášť jinak, Grosjen detto. Jediný rozdí byl v tom, že loni dostal nabídku od Ferrari, dost možná i s vědomím, že bude dělat Massovu práci - tedy vodonoše (Monte se vyjádřil, jak doufá že bude Alonsovy soupeře obírat o body)
Je hezké že píšeš romány jak Jirásek, horší je když u diskuzí o F1 romantizuješ stejně jako Jirásek naše dějiny.-
rock
08:16 06.03.2014 37.188.227.XXXZtráta Lotusu na Ferrari byla 39b. Takový bodový příděl ve dvou po sobě jdoucích závodech Kimi pro tým za celou sezónu nedokázal získat. Ani v okamžicích, kdy byl v top formě a to na konci sezóny nebyl. Je dost troufalé (nebo naivní) předpokládat, že by se mu to podařilo zrovna v těch konkrétních na konci sezóny.
Zkrátka Kimiho stávka nezměnila vůbec nic... Snad až na to, že asi definitivně ukončila Kovalainenovu kariéru.-
anonym
08:44 06.03.2014 85.237.224.XXXPo Abu Dhabi byla ta ztráta menší (26b) a to se Kimi v tom závodě moc nepředvedl. Také by se dalo zohlednit to, že případný zisk bodů v posledních závodech by nejspíš znamenal ztrátu bodů pro Ferrari - v té době to totiž byl právě Lotus, který na RB ztrácel nejméně. Kupříkladu dvě třetí místa v USA a Brazílii pro Raikkonena nebyla vůbec nereálna, spíš naopak - a to by na Ferrari bohatě stačilo.-
rock
11:08 06.03.2014 37.188.227.XXXDyť si vem do ruky kalkulačku, když to nedáváš z hlavy. I kdyby Raikkonen vyčaroval ta dvě třetí místa (jakože to považuji za dost nereálné), tak by měl Lotus na konci sezóny 345b a Ferrari (po příslušném odpočtu bodů od Alonsa i Massy) 347. Takže dokonce ani ta dvě třetí by Lotusu "bohatě" nestačila.-
anonym
11:28 06.03.2014 85.237.224.XXXMáš pravdu, ale při tak těsném bodovém rozdílu by možná museli ve Ferrari použít nějakou agresivnější strategii, která by jim nemusela vyjít, takže závěr sezony mohl mít hypoteticky jiný závěr. Nicméně že byly dvě třetí místa pro Raikkonena s tehdejším Lotusem mi těžko vymuvíš, bez poruch byl na ně jasný kandidát...v Americe jeli všichni krom RB a právě Lotusu pralesní ligu a v Brazílii to nevypadalo jinak, jen s tím rozdílem že Lotus zastavila porucha.-
rock
12:10 06.03.2014 37.188.227.XXXNetuším, na základě čeho hádáš, že by Lotusy byly v Brazílii schopny konkurovat Alonsovi (Grosjean stál na startu na tři pozice za ním) - což by musely, aby mu vzaly body. O Webberovi nemluvě - a i Webbera by Raikkonen musel porazit, aby celkově předběhly Ferrari. Utopie.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek