DISKUZE K ČLÁNKU Změní se pravidla kvalifikace?
FIA zjevně stále nemá dost změn v pravidlech pro nadcházející sezónu. Jen několik týdnů před VC Austrálie, která bude otevírat letošní ročník MS, je totiž na stole změna pravidel kvalifikace, která by měla zatraktivnit sobotní program závodních víkendů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Změní se pravidla kvalifikace?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001437
(Hlasovalo 10 lidí)
08.02.2014 10:50
Dá se očekávat, že spolu se zavedením pravidla… »
» uzivatel000792
(Hlasovalo 7 lidí)
07.02.2014 23:22
.... Ja by som sa vratil k modelu kvalifikacie,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Zix.
15:24 09.02.2014 78.102.27.XXXKvalifikace Tahle sada navíc by určitě špatná nebyla špatná a konečně by snad týmy jezdili naplno, hlavně mezi top týmy by to mohli být krásný boje.
Já sem ale pro to,aby se někde kvalifikace zkrátila a třeba top5 jezdců by jelo jenom 1 kolo a to by rozhodlo, podobně jako to je v DTM. To aby se tak rozhodovalo celý pole,jak píše Smokie mi přijde zbytečný a už vůbec bych to nerozděloval na 2 dny.
Co se týče nevýhody,kdyby se měnilo počasí,tak bych nechal jet prvního toho kdo byl v Q2/ 1.,pak 2. a tak dále. Samozřejmě by i mohla být situace,že by přestalo pršet a tedy 1. by byla jet nevýhoda - to bych klidně prohodil a nejdřív by jel 5.,poté 4. a poslední 1. z předchozí části kvalifikace.
A možná by se tím trochu zatraktivnila i část kvalifikace než by bylo to speciální 1 kolo. Týmy by totiž dopředu tušili,že bude pršet a nutili by jezdce aby se snažili a tedy měli výhodu v tom jestli pojedou 1./poslední. -
uzivatel000792
23:22 07.02.2014 88.212.36.XXX.... Ja by som sa vratil k modelu kvalifikacie, kde mal kazdy jazdec jedno ostre kolo, v ktorom musel ukazat co vie. A ked v nom havaroval, tak mal proste smolu. Pripadne by mal jeden pokus v piatok a druhy v sobotu.-
Easy
00:41 08.02.2014 82.144.151.XXXNo ale stále je tady faktor počasí... Co když bude na začátku sucho a později zaprší?
V současném formátu se mi moc nelíbí ta nutnost startovat na směsi, na které byl jezdec v Q3 nejrychlejší. Proč "trestat" těch deset nejlepších tímto umělým způsobem? V kvalifikaci by se měly použít jiné sady gum než v závodě..-
uzivatel000792
17:24 08.02.2014 88.212.36.XXXPreto by sa mi pacilo ak by mali jeden pokus v piatok a druhy v sobotu. Az tak casto sa nestava, ze by sa menilo pocasie pocas dvoch dni. A vobec, ked tento format fungoval, tak tiez bolo minimum pripadov, kedy jazdec doplatil na zmenu pocasia. Myslim, ze len v Australii, inak vobec nie.
-
-
Jake HorseRadisher
08:51 08.02.2014 85.207.90.XXXJedině to jediné rychlé kolo dát místo Q3 a mohli by ten čas zajet během těch 10 minut jediné kolo a dostali by tu sadu navíc a pak by na startu mohli startovat s čím by chtěli (stejně 9o% startovního pole startuje na měkké sadě, stejně je těch prvních 10 jezdců rychlých i na těch jemně sjetých gumách)
Takže by to funguvalo jako nějaká superpole v superbicích :)
Takovouhle změnu bych i podporoval, ale jinak asi ne :D
-
-
Jake HorseRadisher
22:39 07.02.2014 85.207.90.XXXSada navíc S tou sadou nových pneu navíc je jeden problém, který nevím kde jsem četl, ale ta sada navíc by jim byla následně odebrána, takže kdyby na té směsi navíc zajeli nejrychlejší kolo, tak jak by to potom řešili? Jako mohli by jim sebrat nějakou sadu stejné směsi, ale sebrali by jim nepoužitou, což nemá smysl, nebo by sebrali tu nejvíce sjetou nebo fakt nevím :) Nechal bych to tak jak je to teď, stejně 50 minut stále někdo jezdí a těch posledních 10 minut uteče tak rychle, že i když jede jen 6 vozu tak je to úplně jedno-
most_wanted
23:33 07.02.2014 89.103.17.XXXNaprosto souhlasím, žádný další změny už jich bylo až moc a méně je někdy víc!!
Když se zamyslím nad tou speciální sadou, která má zabránit taktizování se šetřením pneumatik napadá mě další věc: Pokud do Q3 postoupí víceméně vyrovnané týmy tak bude všechno OK. Co když ale postoupí do Q3 např. tým Caterham, podle mě i kdyby měli deset speciálních sad tak nevyjedou protože čistě pragmaticky se dá předpokládat že skončí v Q3 poslední tj. 10 (pomineme-li nepředvídatelné události), nebo snad ne? Proč by týrali auto v konkurenci předních týmů?
Samozřejmě s Caterhamem jsem to přehnal aby bylo patrné co jsem měl na mysli. Může se to stát i tak že jeden z předních týmu, který je normálně v Q3 pravidelně nebude na určité trati výkonnostně stačit na ostatní přední týmy, výsledek je stejný.
Takže speciální sada stejně nezabrání nějakému tomu taktizování, nechme to jak je to teď :) -
-
Jake HorseRadisher
08:41 08.02.2014 85.207.90.XXXNo ale je taky pravidlo, že pilot musí startovat na té sadě na které zajel nejrychlejší kolo, a pokud by jí zajel na té sadě co dostali a pak by jím ji po kvaldě sebrali? Tak? By jako auto stálo na startu na špalcích nebo co?-
uzivatel001437
10:50 08.02.2014 89.103.251.XXXDá se očekávat, že spolu se zavedením pravidla o speciální sadě pro Q3, by se změnilo i toto pravidlo o nutnosti použit při startu VC stejnou sadu, na které se daný jezdec kvalifikoval.-
Jake HorseRadisher
12:18 08.02.2014 85.207.90.XXXNo ale o tom se právě nic nepíše, taky mě to napadlo no :)
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek