DISKUZE K ČLÁNKU Berger: Vettel už je lepší než Alonso, Hamilton na ně nemá
Podle bývalého jezdce Formule 1 Gerharda Bergera je už Sebastian Vettel lepším jezdcem než Fernando Alonso.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Berger: Vettel už je lepší než Alonso, Hamilton na ně nemá
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nasir
15:08 15.01.2014 188.175.189.XXXPřesně tak. Ale mně na tom nevadí ani tak to srovnání pilotů, ale to, že to stojí na vodě. Uvedl jediný argument, který je naprosto nesmyslný. Nejenom že Alonsova kritika s tím nemá žádnou souvislost, ale navíc ignoruje, jak teď RB šlape. V takovém týmu může v podstatě pilot přijít, odjezdit a nic neřešit. U hůře fungujícího týmu může být ta kritika naopak prospěšná a je směšné za ni někoho kritizovat. To je podobné, jako by Berger prohlásil, že Raikonnen je až třetí mezi piloty, protože nedokázal sehnat týmu finance a ještě ho kritizoval, že mu neplatí. Ale Berger je schopen s něčím takovým ještě přijít.
BTW když nedávno VIP chválili Vettela za titul, psal jsem tady, jak je Bergerova pochvala směšně patolízalská ve srovnání s jinými zdvořilými pochvalami (třeba od Prosta). Prostě se nedala brát vážně. Vidím, že jsem se nemýlil.
A nemůžu si pomoct - mně ta kritika kritiky týmu přijde docela "helmutovská".-
Arnoux
18:41 15.01.2014 217.66.164.XXXOna je Nasire už podstata v tom,kdo tyhle kritiky píše.Vystihnul si to přesně.Ten respekt se kterým si přečtu názor Alaina je nesrovnatelný s respektem který mám k názoru Bergera nebo Brundla.
Jako fanoušek mám na to právo i když bych se s formulí vykulil v první zatáčce a Berger jezdil moc let.Rád si i jejich názor přečtu, ale pokud hodnotí, že je Vettel lepší než Alonso-je mi to nějak k smíchu.Nemůžu si pomoci. Asi nebudu sám..........Navíc tohle ani Seb nepotřebuje a Gerhard má hnědou hlavu od strkání do cizí pr..... což taky nemá za potřebí.
-
-
-
mi88ki
10:43 15.01.2014 165.72.200.XXXJenže Vettel skoro vždy dokázal zajet v kvaldě rychleji než jeho týmový kolega. Což se zrovna o Alonsovi říct nedá. A neřekl bych, že je po pružině Filipe zrovna těžším soupeřem než Mark. Pokud poměrně často prohraje v kvaldě s týmovým kolegou, kolem kterého se tým zrovna netočí, tak prostě s auta neumí vždy vyždímat vše co tam je. Tím se připravuje o možnost startovat z lepšího postavení a lepší výsledky v závodech. A z tohoto hlediska je Vettel jasně lepším pilotem !!!-
odin
11:17 15.01.2014 77.240.96.XXXVettela ti nijak neberu. Klidně si mysli, že je nejlepší. Jen doufám, že až nebude mít TOP auto a bude muset předvést také něco ze svého jezdeckého umění, budeš uznávat tyto své argumenty. A nebudeš se trapně vymlouvat, jak to dělali Schumacherovci.-
mi88ki
12:22 15.01.2014 165.72.200.XXXVettel jezdil na Torro Roso a tam ukázal co umí a proto si ho Redbull vytáhnul do áčka. Mimochodem s tímto podprůměrným vozem vyhrál GP, což se zase tolika jiným talentům v historii nepovedlo. Přesto, že se jelo za proměnlivých podmínek, většinou za deště, tak nevyhrál díky nějakým hromadným kolizím, ale protože byl prostě ten den jasně nejlepším jezdcem na trati.
A s těmi Schumacherovci si to myslel jak ? Takhle zevšeobecňovat fanoušky je právě ta největší hloupost. V každém táboře se vždy najdou méně či více subjektivní jedinci. Ale co se týče těch za volantem, tak největší plačka za volantem v dějinách F1 je bezpochyby Alonso. Ač je to určitě jeden z nejlepších jezdců tak je zároveň asi jediným jezdcem v F1, který si kdy stěžoval, že se jeho soupeři nechtějí nechat předjet. A nepamatuji se, že by mu Vitalij dělal na trati nějaké prasárny. Samozřejmě něco jiného by bylo kdyby ho nějak neférově blokoval nebo nejel ve stejném kole ale tam to bylo jasně tím, že neudělal jedinou chybu a Alonso prostě neměl šanci, což nějak neunesl a choval se jak fracek, který nedostal po čem toužil.-
odin
13:43 15.01.2014 77.240.96.XXXMonzu 2008 si pamatuji moc dobře a už tehdá jsem si říkal, že Vettel má na to být mistrem světa. Psal jsem ti výše, že ti ho neberu. Také ho uznávám, jen mi u něho chybí více "důkazů" jeho řidičského umu. Zatím získával své tituly díky bezkonkurenčnímu autu. Mě zatím přesvědčil, že umí jezdit na čele bez chyb, nebo jen s minimem chyb. Ale toho jsou schopni i jiní piloti.
V roce 2008 nebylo Torro Roso podprůměrné, ale průměrné auto. Bylo dokonce lepší, než RedBull. Ale to je jenom detail. Když jsem si přečetl první odstavec, hned mě napadli Hunt-Holandsko 1975 a Senna-Monako 1984, to byly podobné výkony tomu Vettelovému v Itálii. A vždy to bylo za deště.
O plačkách a frackovství raději nemluv. V tom Vettel také vyniká. A s Alonsem si nemají co vyčítat. Alonso v Abu Dhabí ztratil titul, tak je pochopitelné, že v emocích nechal průchod své flustraci.
-
-
-
-
mi88ki
15:56 15.01.2014 165.72.200.XXXAle jedna zajímá věc. I kdyby byl Vettel diskvalifikován ve všech ročnících kdy získal titul, tak i přesto by Mark neměl ani jeden titul. Takže pokud měl Vettel skutečně vždy tak dominatní vůz tak pak Mark musel být absolutně neschopnej jezdec. Jiná definice nemůže být, při vší úctě k Markovi.
A druhá zajímavá věc, že Mark by po loňské sezóně musel vyhrát ještě osm závodů, kterých by se Seb nezúčastnil, aby ho o bod předstihnul. Jinak v předloňské sezóně byl Mark celkově až šestý, tak to je docela trapas v tak "dominantním" autě, nemyslíte ?
Když to tak shrnu, přemýšlel už někdo z vás, že ta dominantnost je možná více v Sebovi než v samotném voze ?
Jen pro informaci, nejsem fanouškem Seba a také mi vadí ta jeho dominance, kvůli dramatičnosti výsledků. Ale jsem proti všem umělým zásahům, které mají uměle dramatizovat sezónu. Buď na to ostatní mají se s ním měřit a nebo ať klidně vyhraje dalších deset titulů. Ale to shazovaní jeho výkonnosti je zde hodně primitivní. To, že někdo neflámuje po večírcích, nemá manýry filmových hvězd, nevodí kočky do padocku či případně se zde neprochází s čoklem, neznamená, že nemůže být lepší než tito "charistmatiční" samci.-
rock
17:11 15.01.2014 37.188.235.XXX"I kdyby byl Vettel diskvalifikován ve všech ročnících kdy získal titul, tak i přesto by Mark neměl ani jeden titul"
Záleží na tom, jak to uchopíš. Pokud jenom vyškrtneš Vettela z první pozice, tak máš pravdu. Pokud bys Vettela vyškrtnul z výsledků závodů a ostatní piloty posunul na uvolněnou pozici, měl by v r.2010 Webber titul, s poměrně slušným náskokem před Alonsem. 2011 - s Buttonem a Alonsem byl dost natěsno. Věřím, že s podporou týmu by těch pár chybějících bodů získal. Co by se dělo dál, s Webberem coby dvojnásobným šampionem a plným sebevědomí, to se neodvážím odhadnout...-
mi88ki
17:23 15.01.2014 165.72.200.XXXNo jo, ale pokud by si Vettela vyškrtnul i z výsledků jednotlivých závodů, tak by se posunuli i zisky ostatních jezdců a ne jen Marka :D. Nemluvě o tom, že pokud by místo Vettela jel jakýkoliv jiný jezdec tak by mu ten titul stejně vyfouknul, když tady drtivá většina tvrdí, že v tom voze by vyhrával každý :D-
rock
19:18 15.01.2014 46.33.96.XXXWebberovi těch bodů vzal nejvíc, 3x byl za Vettelem na 2.místě, to je hned 21b
Fakt to vychází, vem si kalkulačku a zkontroluj si to :-)
Ale samozřejmě, že by do toho ještě nějakým způsobem promlouval hypotetický jiný pilot Red Bullu. Už jsme na půdě bohapustých spekulací, chtěl jsem jenom upřesnit... -
Arnoux
18:31 15.01.2014 217.66.164.XXXMiki konečně mi někdo mluví duše a odpovídám na tvou otázku -Mark byl opravdu neschopný jezdec.Borec který za 6 let u RB vyhrál 9 závodů-prostě tragéd.Slušný průměr co měl životní kliku na tým.
Naprosto souhlasím s tebou, že jedině blb může tvrdit to,že kdyby jezdil v RB kdokoliv bude vyhrávat.To je ostatně vidět z výsledků Webera ve srovnání s Vettelem.Auto je stejné-to se budu hádat do roztrhání těla.
Podle mně je ale celá konfrontační diskuse k ničemu.Koukám na F1 už strašně dlouho a zjistil jsem jedno.Pole se dělí na TOP jezdce, pak slušný průměr a zoufalce.Ta první část se obvykle ukáže hlavně z kraje sezony,kdy jsou auta stejná a závody vyrovnané.Ani sezona 2013 nebyla jiná-kdo jezdil nahoře? TOP špička: Alonso,Vettel,Raikkonen,Hamilton.To jsou piloti,kteří vynikají nad ostatními a at se to líbí, nebo ne je to tak.Ani Rosberg, ani Button, nebo Weber k nim prostě nepatří.Jsou dobří, někdy výborní, ale pořád trošku chybí.V F1 obvykle vydrží strašně dlouho, ale jen s pár výraznými úspěchy.
Zoufalce nemá smysl vypisovat,do dvou let většinou zmizí.
TOP pilota poznáš podle toho,že i horší auto vytáhne na podium, nebo hodně blízko k němu a když koukáš na jeho výkon je prostě jiný než u ostaních.Je prostě TOP.Samozřejmě včetně výsledků v sezoně.Vždycky, nebo skoro vždycky skončí před svým kolegou.Fanoušci hledají důvody, ale nejsou důležité-TOP pilot je prostě tak dobrý.Můžeš kouknout do historie a je to skoro vždy stejný,pokud tedy momentálně nerozhodne technika jako třeba u Keke Rosberga spolehlivost vozu proti ostatním.
Jedno je ale jisté-nejde určit,který z TOP pilotů je lepší.Všichni jsou vynikající a jen momentální situace rozhodne o výstupu na trůn.Všechny coby-kdyby jsou na nic.Proto mně dost překvapuje když tohle vyplodí Gerhard Berger do tisku.Co ale chtít od průměrného jezdce F1..........
-
mi88ki
10:16 16.01.2014 165.72.200.XXXJJ, s tím se dá souhlasit. Akorát si nedokážu vysvětlit, proč TOP jezdec Alonso nedrtí Massu i v kvalifikacích takovým způsobem jako to dělá v závodech ? Já vím, že závod je úplně něco jiného než kvalda, ale i přesto tam vidím Alonsovu slabinu a Vettelův velký trumf. Minimálně tady Alonso ztrácí.
Třeba Trulli byl specialista na kvaldy, ale pak nedokázal jet podobně v závodech. Naopak třeba Schumacher nebyl zrovna specialista na kvaldy, ale jako jeden z mála byl schopen jet na doraz skoro celý závod. Ono je velký rozdíl jet na riziko a trefit jedno výborné kolo nebo jet na 99% celý závod. Je pravda, že v závodě se nedá jet na maximum celý závod, protože je potřeba taky šetřit gumy, pošetřit nějaké palivo a přitom neztrácet mnoho času. Navíc tu hrozí riziko, že by to nevydrželo auto a taky se mnohonásobně zvyšuje riziko nějaké fatální chyby. Jsem přesvědčen, že z toho důvodu se nedokázal prosadit Schumi ve své restartované kariéře, protože to šetření se dostalo do takového stavu, kdy neumožňovalo jet na hraně po většinu závodu. Naopak Vettel i Alonso jsou jezdci, kteří mají nějaký skrytý instinkt najít tu správnou hranici jak jet v určitém optimálním tempu. Ale pořád si myslím, že Vettel má ještě navíc i tu rizí rychlost, kterou může kdykoliv vybalit a obvykle tak činí v prvních kolech závodu. Pak už jen přeřadí na optimální tempo alá Alonso. -
odin
11:04 16.01.2014 77.240.96.XXXArnouxi tvůj pohled je na mé gusto až příliš ovlivněn "výsledky", "tituly". Vůbec nebereš v úvahu, že spoustu závodů, potažmo i titulů ti piloti (dle tebe druhé garnitury) vyhrát jednoduše nesměli. Můžeme se tady do nekonečna dohadovat z jakého důvodu se stali piloty druhé garnitury, proč byli jejich kolegové preferovanější. Ale fakt, že jak Massa, tak Webber a třebas i Rosberg, nebo v minulosti Barichello museli přenechávat své pozice stájovým kolegům, nezpochybní asi nikdo. A podle mne je nefér automaticky tyto také výborné piloty automaticky odsunout do rolí "tragédů", jen proto, že byli týmem odsunuti k rolím dvojek.
Abych nevytvářel konfliktní prostředí s fandy Vettela a Alonsa, dám příklad s Massou a Hamiltonem. Jeden je předurčován do role tragéda, druhý je chápán jako TOP pilot. Ten TOP pilot získal svůj jediný titul v boji právě s tragédem o jediný bod. A to v té sezóně měl tragéd daleko více vítězství, avšak smůlu na odpadnutí. A když se nebudeme bavit o titulu, tak tragéd například v sezóně 2011 se velmi často potkával na trati s TOP pilotem. Přitom TOP pilot užíval výsad jedničky a tragéd "výsad" dvojky.
Chci tím jen říci, že stejně tak, jako nelze určit, který z TOP pilotů je lepší, nelze ani házet tzv. druhou garnituru do odpadkových košů, jen proto, že museli dávat přednost v získávání titulů svým kolegům a pracovat pro ně.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kapor
09:34 14.01.2014 194.160.178.XXXTohoto roku to bude zase o aute,... ...lebo vo výkone pilotov sú menšie rozdiely, ako sú rozdiely u aut, čoho dôkazom sú minulé štyri sezóny kedy Red Bull mal stále navrch a ani sebelepšie výkony Fernanda, Lewisa, Kimiho a ani Nica ho nedokázali ohroziť, lebo medzi ich autami bol rozdiel taký, že dokázali pretekať len medzi sebou a na Sebastiana jednoducho nemali. Mark hoci sedel v najlepšom aute, nepodával také výkony, aby sa aspoň čiastočne Sebastianovi vyrovnal, preto je dobre, že miesto uvolnil mladšiemu pretekárovi, ktorý bude mať možnosť sa predvieť v novej sezóne v plnej paráde.-
PC
10:44 14.01.2014 46.13.21.XXXTo je podle mě úplný nesmysl, Mark nemohl mít stejně kvalitní vůz stejně dobře pro sebe šitý na míru, jako měl Seb. Porovnáváš neporovnatelné. RedBull se evidentně soustředí jen na Seba a Marka a jeho vůz prakticky ignoruje. Mohl jsi si už po několik sezón všimnout, že když se nepodaří Sebův vůz Sebovi nastavit na míru, že je Mark náhle velmi konkurenceschopný, často i lepší.-
Kapor
12:36 14.01.2014 194.160.178.XXXBohužiaľ nemáš pravdu,... ...bodový rozdiel medzi Sebom a Markom bol priepastný a obaja sedeli v rovnakom aute a z toho, ako sa teraz rozširujú rozhovory o tom, aký voliť jazdecký štýl s novými autami, je jasné, že na tom, ako sa prispôsobí jazdec autu, je na ňom, čo potom Seb ľahšie zvládol ako Mark, preto je 4.násobný majster sveta a Mark sa ním ani nestal, hoci ho mal na dosah.-
PC
17:30 14.01.2014 46.13.21.XXXno vidíš, a podle mě je to spíš tím, že Sebovi vyhovuje technologie foukaných difuzorů a konstrukce současných drolivých pneu, kdežto Markovi ne a není v jeho silách to zvládnout - proto se Mark nestal Mistrem. Dokud nemá vůz šitý na svou míru, ale jezdí ve voze stavěném na Seba, tak nemá šanci získat titul a to platí pro všechny týmové dvojky. Žádná stáj si nemůže dovolit stavět dva vozy na míru dvěma pilotům. Mark nikdy neměl a nemohl mít stejně kvalitní vůz, protže pro něj nebyl šitý na míru. A to vynechávám ty spekulace, že se Sebův vůz lišil vyloženě technologicky proti všem ostatním.-
Kapor
18:05 14.01.2014 194.160.178.XXXEšte mi povedz,... ...prečo Mark odišiel z F1, ak ho prehovárali aby ostal, keď bolo zrušené fúkanie a nový automobil s novými pohonnými jednotkami, by mu teoreticky viac vyhovoval, ako RB9 ?
Ale je fakt, že Mark sa učil jazdiť v dobe, kedy fúkanie a ani dvojitý difuzor neboli k mání a preto mu bolo ťažké zmeniť svoj štýl jazdy na staré kolená rovnako, ako by mu to robilo problém, zase si nacvičiť niečo, čo mu je neznáme. Daj si povedať, že chyba nie je v aute, ale v Markovi, lebo starého koňa nenaučíš ťahať, ak sa to nenaučil v mladosti a to bol najväčší problém Marka, on sa nevedel k tomu jednoducho prinútiť, aby to zvládol, radšej z F1 odišiel.
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek