DISKUZE K ČLÁNKU Berger: Vettel už je lepší než Alonso, Hamilton na ně nemá

Podle bývalého jezdce Formule 1 Gerharda Bergera je už Sebastian Vettel lepším jezdcem než Fernando Alonso.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Berger: Vettel už je lepší než Alonso, Hamilton na ně nemá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 171, poslední 20.01.2014 23:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 56 lidí) 14.01.2014 09:59
Berger Bergera jsem nikdy nebral příliš vážně.… »
» enzo (Hlasovalo 22 lidí) 14.01.2014 09:37
Víte na co se těším? Až se to otočí. Vettel… »
» Pepan (Hlasovalo 19 lidí) 14.01.2014 09:01
Vettel měl problémy na počátku sezóny kdy vývoj… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • Nasir

                    188.175.189.XXX
                    Přesně tak. Ale mně na tom nevadí ani tak to srovnání pilotů, ale to, že to stojí na vodě. Uvedl jediný argument, který je naprosto nesmyslný. Nejenom že Alonsova kritika s tím nemá žádnou souvislost, ale navíc ignoruje, jak teď RB šlape. V takovém týmu může v podstatě pilot přijít, odjezdit a nic neřešit. U hůře fungujícího týmu může být ta kritika naopak prospěšná a je směšné za ni někoho kritizovat. To je podobné, jako by Berger prohlásil, že Raikonnen je až třetí mezi piloty, protože nedokázal sehnat týmu finance a ještě ho kritizoval, že mu neplatí. Ale Berger je schopen s něčím takovým ještě přijít. 03

                    BTW když nedávno VIP chválili Vettela za titul, psal jsem tady, jak je Bergerova pochvala směšně patolízalská ve srovnání s jinými zdvořilými pochvalami (třeba od Prosta). Prostě se nedala brát vážně. Vidím, že jsem se nemýlil.
                    A nemůžu si pomoct - mně ta kritika kritiky týmu přijde docela "helmutovská". 03

                    + 4 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Arnoux

                      217.66.164.XXX
                      Ona je Nasire už podstata v tom,kdo tyhle kritiky píše.Vystihnul si to přesně.Ten respekt se kterým si přečtu názor Alaina je nesrovnatelný s respektem který mám k názoru Bergera nebo Brundla.

                      Jako fanoušek mám na to právo i když bych se s formulí vykulil v první zatáčce a Berger jezdil moc let.Rád si i jejich názor přečtu, ale pokud hodnotí, že je Vettel lepší než Alonso-je mi to nějak k smíchu.Nemůžu si pomoci. Asi nebudu sám..........Navíc tohle ani Seb nepotřebuje a Gerhard má hnědou hlavu od strkání do cizí pr..... což taky nemá za potřebí.

                      + 2 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                • mi88ki

                  mi88ki

                  165.72.200.XXX
                  Jenže Vettel skoro vždy dokázal zajet v kvaldě rychleji než jeho týmový kolega. Což se zrovna o Alonsovi říct nedá. A neřekl bych, že je po pružině Filipe zrovna těžším soupeřem než Mark. Pokud poměrně často prohraje v kvaldě s týmovým kolegou, kolem kterého se tým zrovna netočí, tak prostě s auta neumí vždy vyždímat vše co tam je. Tím se připravuje o možnost startovat z lepšího postavení a lepší výsledky v závodech. A z tohoto hlediska je Vettel jasně lepším pilotem !!!

                  + 5 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Vettela ti nijak neberu. Klidně si mysli, že je nejlepší. Jen doufám, že až nebude mít TOP auto a bude muset předvést také něco ze svého jezdeckého umění, budeš uznávat tyto své argumenty. A nebudeš se trapně vymlouvat, jak to dělali Schumacherovci.

                    + 5 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • mi88ki

                      mi88ki

                      165.72.200.XXX
                      Vettel jezdil na Torro Roso a tam ukázal co umí a proto si ho Redbull vytáhnul do áčka. Mimochodem s tímto podprůměrným vozem vyhrál GP, což se zase tolika jiným talentům v historii nepovedlo. Přesto, že se jelo za proměnlivých podmínek, většinou za deště, tak nevyhrál díky nějakým hromadným kolizím, ale protože byl prostě ten den jasně nejlepším jezdcem na trati.

                      A s těmi Schumacherovci si to myslel jak ? Takhle zevšeobecňovat fanoušky je právě ta největší hloupost. V každém táboře se vždy najdou méně či více subjektivní jedinci. Ale co se týče těch za volantem, tak největší plačka za volantem v dějinách F1 je bezpochyby Alonso. Ač je to určitě jeden z nejlepších jezdců tak je zároveň asi jediným jezdcem v F1, který si kdy stěžoval, že se jeho soupeři nechtějí nechat předjet. A nepamatuji se, že by mu Vitalij dělal na trati nějaké prasárny. Samozřejmě něco jiného by bylo kdyby ho nějak neférově blokoval nebo nejel ve stejném kole ale tam to bylo jasně tím, že neudělal jedinou chybu a Alonso prostě neměl šanci, což nějak neunesl a choval se jak fracek, který nedostal po čem toužil.

                      + 6 / − 8

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.96.XXX
                        Monzu 2008 si pamatuji moc dobře a už tehdá jsem si říkal, že Vettel má na to být mistrem světa. Psal jsem ti výše, že ti ho neberu. Také ho uznávám, jen mi u něho chybí více "důkazů" jeho řidičského umu. Zatím získával své tituly díky bezkonkurenčnímu autu. Mě zatím přesvědčil, že umí jezdit na čele bez chyb, nebo jen s minimem chyb. Ale toho jsou schopni i jiní piloti.
                        V roce 2008 nebylo Torro Roso podprůměrné, ale průměrné auto. Bylo dokonce lepší, než RedBull. Ale to je jenom detail. Když jsem si přečetl první odstavec, hned mě napadli Hunt-Holandsko 1975 a Senna-Monako 1984, to byly podobné výkony tomu Vettelovému v Itálii. A vždy to bylo za deště.03
                        O plačkách a frackovství raději nemluv. V tom Vettel také vyniká. A s Alonsem si nemají co vyčítat. Alonso v Abu Dhabí ztratil titul, tak je pochopitelné, že v emocích nechal průchod své flustraci.

                        + 5 / − 4

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                  • Nasir

                    188.175.189.XXX
                    "Vettel skoro vždy dokázal zajet v kvaldě rychleji než jeho týmový kolega" - platí jen pro 2013, ale ne pro předchozí roky. Tam se jeho bilance v kvaldách příliš neliší od Alonsovy s Massou.

                    + 4 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • mi88ki

                      mi88ki

                      165.72.200.XXX
                      Ale jedna zajímá věc. I kdyby byl Vettel diskvalifikován ve všech ročnících kdy získal titul, tak i přesto by Mark neměl ani jeden titul. Takže pokud měl Vettel skutečně vždy tak dominatní vůz tak pak Mark musel být absolutně neschopnej jezdec. Jiná definice nemůže být, při vší úctě k Markovi.

                      A druhá zajímavá věc, že Mark by po loňské sezóně musel vyhrát ještě osm závodů, kterých by se Seb nezúčastnil, aby ho o bod předstihnul. Jinak v předloňské sezóně byl Mark celkově až šestý, tak to je docela trapas v tak "dominantním" autě, nemyslíte ?

                      Když to tak shrnu, přemýšlel už někdo z vás, že ta dominantnost je možná více v Sebovi než v samotném voze ?

                      Jen pro informaci, nejsem fanouškem Seba a také mi vadí ta jeho dominance, kvůli dramatičnosti výsledků. Ale jsem proti všem umělým zásahům, které mají uměle dramatizovat sezónu. Buď na to ostatní mají se s ním měřit a nebo ať klidně vyhraje dalších deset titulů. Ale to shazovaní jeho výkonnosti je zde hodně primitivní. To, že někdo neflámuje po večírcích, nemá manýry filmových hvězd, nevodí kočky do padocku či případně se zde neprochází s čoklem, neznamená, že nemůže být lepší než tito "charistmatiční" samci.

                      + 5 / − 6

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • rock

                        37.188.235.XXX
                        "I kdyby byl Vettel diskvalifikován ve všech ročnících kdy získal titul, tak i přesto by Mark neměl ani jeden titul"

                        Záleží na tom, jak to uchopíš. Pokud jenom vyškrtneš Vettela z první pozice, tak máš pravdu. Pokud bys Vettela vyškrtnul z výsledků závodů a ostatní piloty posunul na uvolněnou pozici, měl by v r.2010 Webber titul, s poměrně slušným náskokem před Alonsem. 2011 - s Buttonem a Alonsem byl dost natěsno. Věřím, že s podporou týmu by těch pár chybějících bodů získal. Co by se dělo dál, s Webberem coby dvojnásobným šampionem a plným sebevědomí, to se neodvážím odhadnout...

                        + 4 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • mi88ki

                          mi88ki

                          165.72.200.XXX
                          No jo, ale pokud by si Vettela vyškrtnul i z výsledků jednotlivých závodů, tak by se posunuli i zisky ostatních jezdců a ne jen Marka :D. Nemluvě o tom, že pokud by místo Vettela jel jakýkoliv jiný jezdec tak by mu ten titul stejně vyfouknul, když tady drtivá většina tvrdí, že v tom voze by vyhrával každý :D

                          + 4 / − 7

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • rock

                            46.33.96.XXX
                            Webberovi těch bodů vzal nejvíc, 3x byl za Vettelem na 2.místě, to je hned 21b
                            Fakt to vychází, vem si kalkulačku a zkontroluj si to :-)

                            Ale samozřejmě, že by do toho ještě nějakým způsobem promlouval hypotetický jiný pilot Red Bullu. Už jsme na půdě bohapustých spekulací, chtěl jsem jenom upřesnit...

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                          • Arnoux

                            217.66.164.XXX
                            Miki konečně mi někdo mluví duše a odpovídám na tvou otázku -Mark byl opravdu neschopný jezdec.Borec který za 6 let u RB vyhrál 9 závodů-prostě tragéd.Slušný průměr co měl životní kliku na tým.

                            Naprosto souhlasím s tebou, že jedině blb může tvrdit to,že kdyby jezdil v RB kdokoliv bude vyhrávat.To je ostatně vidět z výsledků Webera ve srovnání s Vettelem.Auto je stejné-to se budu hádat do roztrhání těla. 04

                            Podle mně je ale celá konfrontační diskuse k ničemu.Koukám na F1 už strašně dlouho a zjistil jsem jedno.Pole se dělí na TOP jezdce, pak slušný průměr a zoufalce.Ta první část se obvykle ukáže hlavně z kraje sezony,kdy jsou auta stejná a závody vyrovnané.Ani sezona 2013 nebyla jiná-kdo jezdil nahoře? TOP špička: Alonso,Vettel,Raikkonen,Hamilton.To jsou piloti,kteří vynikají nad ostatními a at se to líbí, nebo ne je to tak.Ani Rosberg, ani Button, nebo Weber k nim prostě nepatří.Jsou dobří, někdy výborní, ale pořád trošku chybí.V F1 obvykle vydrží strašně dlouho, ale jen s pár výraznými úspěchy.
                            Zoufalce nemá smysl vypisovat,do dvou let většinou zmizí.

                            TOP pilota poznáš podle toho,že i horší auto vytáhne na podium, nebo hodně blízko k němu a když koukáš na jeho výkon je prostě jiný než u ostaních.Je prostě TOP.Samozřejmě včetně výsledků v sezoně.Vždycky, nebo skoro vždycky skončí před svým kolegou.Fanoušci hledají důvody, ale nejsou důležité-TOP pilot je prostě tak dobrý.Můžeš kouknout do historie a je to skoro vždy stejný,pokud tedy momentálně nerozhodne technika jako třeba u Keke Rosberga spolehlivost vozu proti ostatním.

                            Jedno je ale jisté-nejde určit,který z TOP pilotů je lepší.Všichni jsou vynikající a jen momentální situace rozhodne o výstupu na trůn.Všechny coby-kdyby jsou na nic.Proto mně dost překvapuje když tohle vyplodí Gerhard Berger do tisku.Co ale chtít od průměrného jezdce F1..........

                            + 5 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • mi88ki

                              mi88ki

                              165.72.200.XXX
                              JJ, s tím se dá souhlasit. Akorát si nedokážu vysvětlit, proč TOP jezdec Alonso nedrtí Massu i v kvalifikacích takovým způsobem jako to dělá v závodech ? Já vím, že závod je úplně něco jiného než kvalda, ale i přesto tam vidím Alonsovu slabinu a Vettelův velký trumf. Minimálně tady Alonso ztrácí.
                              Třeba Trulli byl specialista na kvaldy, ale pak nedokázal jet podobně v závodech. Naopak třeba Schumacher nebyl zrovna specialista na kvaldy, ale jako jeden z mála byl schopen jet na doraz skoro celý závod. Ono je velký rozdíl jet na riziko a trefit jedno výborné kolo nebo jet na 99% celý závod. Je pravda, že v závodě se nedá jet na maximum celý závod, protože je potřeba taky šetřit gumy, pošetřit nějaké palivo a přitom neztrácet mnoho času. Navíc tu hrozí riziko, že by to nevydrželo auto a taky se mnohonásobně zvyšuje riziko nějaké fatální chyby. Jsem přesvědčen, že z toho důvodu se nedokázal prosadit Schumi ve své restartované kariéře, protože to šetření se dostalo do takového stavu, kdy neumožňovalo jet na hraně po většinu závodu. Naopak Vettel i Alonso jsou jezdci, kteří mají nějaký skrytý instinkt najít tu správnou hranici jak jet v určitém optimálním tempu. Ale pořád si myslím, že Vettel má ještě navíc i tu rizí rychlost, kterou může kdykoliv vybalit a obvykle tak činí v prvních kolech závodu. Pak už jen přeřadí na optimální tempo alá Alonso.

                              + 3 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • anonym

                                85.237.224.XXX
                                Poslední sezonu Vettel drtil Webbera a Alonso Massu nikoliv, ale předtím to bylo obráceně a troufám si odhadnout, že Alonso bude mít celkovou kvalifikačni bilanci s Massou ještě lepší než Vettel s Webberem.

                                + 4 / − 1

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.96.XXX
                              Arnouxi tvůj pohled je na mé gusto až příliš ovlivněn "výsledky", "tituly". Vůbec nebereš v úvahu, že spoustu závodů, potažmo i titulů ti piloti (dle tebe druhé garnitury) vyhrát jednoduše nesměli. Můžeme se tady do nekonečna dohadovat z jakého důvodu se stali piloty druhé garnitury, proč byli jejich kolegové preferovanější. Ale fakt, že jak Massa, tak Webber a třebas i Rosberg, nebo v minulosti Barichello museli přenechávat své pozice stájovým kolegům, nezpochybní asi nikdo. A podle mne je nefér automaticky tyto také výborné piloty automaticky odsunout do rolí "tragédů", jen proto, že byli týmem odsunuti k rolím dvojek.
                              Abych nevytvářel konfliktní prostředí s fandy Vettela a Alonsa, dám příklad s Massou a Hamiltonem. Jeden je předurčován do role tragéda, druhý je chápán jako TOP pilot. Ten TOP pilot získal svůj jediný titul v boji právě s tragédem o jediný bod. A to v té sezóně měl tragéd daleko více vítězství, avšak smůlu na odpadnutí. A když se nebudeme bavit o titulu, tak tragéd například v sezóně 2011 se velmi často potkával na trati s TOP pilotem. Přitom TOP pilot užíval výsad jedničky a tragéd "výsad" dvojky.
                              Chci tím jen říci, že stejně tak, jako nelze určit, který z TOP pilotů je lepší, nelze ani házet tzv. druhou garnituru do odpadkových košů, jen proto, že museli dávat přednost v získávání titulů svým kolegům a pracovat pro ně.

                              + 4 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Tohoto roku to bude zase o aute,... ...lebo vo výkone pilotov sú menšie rozdiely, ako sú rozdiely u aut, čoho dôkazom sú minulé štyri sezóny kedy Red Bull mal stále navrch a ani sebelepšie výkony Fernanda, Lewisa, Kimiho a ani Nica ho nedokázali ohroziť, lebo medzi ich autami bol rozdiel taký, že dokázali pretekať len medzi sebou a na Sebastiana jednoducho nemali. Mark hoci sedel v najlepšom aute, nepodával také výkony, aby sa aspoň čiastočne Sebastianovi vyrovnal, preto je dobre, že miesto uvolnil mladšiemu pretekárovi, ktorý bude mať možnosť sa predvieť v novej sezóne v plnej paráde. 01

    + 8 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • PC

      46.13.21.XXX
      To je podle mě úplný nesmysl, Mark nemohl mít stejně kvalitní vůz stejně dobře pro sebe šitý na míru, jako měl Seb. Porovnáváš neporovnatelné. RedBull se evidentně soustředí jen na Seba a Marka a jeho vůz prakticky ignoruje. Mohl jsi si už po několik sezón všimnout, že když se nepodaří Sebův vůz Sebovi nastavit na míru, že je Mark náhle velmi konkurenceschopný, často i lepší.

      + 9 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Bohužiaľ nemáš pravdu,... ...bodový rozdiel medzi Sebom a Markom bol priepastný a obaja sedeli v rovnakom aute a z toho, ako sa teraz rozširujú rozhovory o tom, aký voliť jazdecký štýl s novými autami, je jasné, že na tom, ako sa prispôsobí jazdec autu, je na ňom, čo potom Seb ľahšie zvládol ako Mark, preto je 4.násobný majster sveta a Mark sa ním ani nestal, hoci ho mal na dosah. 01

        + 8 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • PC

          46.13.21.XXX
          no vidíš, a podle mě je to spíš tím, že Sebovi vyhovuje technologie foukaných difuzorů a konstrukce současných drolivých pneu, kdežto Markovi ne a není v jeho silách to zvládnout - proto se Mark nestal Mistrem. Dokud nemá vůz šitý na svou míru, ale jezdí ve voze stavěném na Seba, tak nemá šanci získat titul a to platí pro všechny týmové dvojky. Žádná stáj si nemůže dovolit stavět dva vozy na míru dvěma pilotům. Mark nikdy neměl a nemohl mít stejně kvalitní vůz, protže pro něj nebyl šitý na míru. A to vynechávám ty spekulace, že se Sebův vůz lišil vyloženě technologicky proti všem ostatním.

          + 1 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Ešte mi povedz,... ...prečo Mark odišiel z F1, ak ho prehovárali aby ostal, keď bolo zrušené fúkanie a nový automobil s novými pohonnými jednotkami, by mu teoreticky viac vyhovoval, ako RB9 ?
            Ale je fakt, že Mark sa učil jazdiť v dobe, kedy fúkanie a ani dvojitý difuzor neboli k mání a preto mu bolo ťažké zmeniť svoj štýl jazdy na staré kolená rovnako, ako by mu to robilo problém, zase si nacvičiť niečo, čo mu je neznáme. Daj si povedať, že chyba nie je v aute, ale v Markovi, lebo starého koňa nenaučíš ťahať, ak sa to nenaučil v mladosti a to bol najväčší problém Marka, on sa nevedel k tomu jednoducho prinútiť, aby to zvládol, radšej z F1 odišiel.18

            + 6 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŹÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama