DISKUZE K ČLÁNKU Berger: Vettel už je lepší než Alonso, Hamilton na ně nemá

Podle bývalého jezdce Formule 1 Gerharda Bergera je už Sebastian Vettel lepším jezdcem než Fernando Alonso.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Berger: Vettel už je lepší než Alonso, Hamilton na ně nemá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 171, poslední 20.01.2014 23:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 56 lidí) 14.01.2014 09:59
Berger Bergera jsem nikdy nebral příliš vážně.… »
» enzo (Hlasovalo 22 lidí) 14.01.2014 09:37
Víte na co se těším? Až se to otočí. Vettel… »
» Pepan (Hlasovalo 19 lidí) 14.01.2014 09:01
Vettel měl problémy na počátku sezóny kdy vývoj… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • M3DTM

      89.233.136.XXX
      Ty jsi opravdu chudák. 02 Na začátku sezóny mělo Ferrari lepší vůz, než Red Bull, dokonce Ferrari bylo nejrychlejší, ale stejně toho nedokázali využít. A co se týká toho, měl Red Bull auto o světelný rok jinde, je nesmysl, kdyby tomu tak bylo, měli by v každém závodě double. Takže se vzpamatuj.

      + 11 / − 18

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Bango

        46.13.2.XXX
        Proč je chudák?

        + 12 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • XR

          109.81.245.XXX
          Když někdo nemá validní argumenty, nezbývá než druhým nadávat.

          + 11 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • FF

        37.221.245.XXX
        Zapomínáš na skutečnost, že Red Bullu hodně pomohla změna pneumatik v průběhu sezony, kdežto vozu Ferrari nové pneumatiky nevyhovovali, tím pádem měl Red Bull v druhé části sezony mnohem lepší podmínky pro průběžný vývoj vozu. A na víc Ferrari mělo v Malajsii a Bahrajnu vyloženě smůlu, jinak by Red Bullum slušně zatápělo.
        K těm doublům, Red Bull jede v podstatě na jedno auto a navíc Webberovi se letos přihodila spousta nepříjemností. U Ferrari je to tedy dost podobné a i tady druhý vůz často dojíždí více v hloubi pole než jednička týmu.

        + 6 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.236.XXX
          Co mělo Ferrari v Malajsii za smůlu? Alonso si utrhl křídlo a tým ho nepovolal do boxů - jeden kiks pilota, jeden týmu, žádná smůla. Massa zpackal start a i pak byl jalovej. Zase žádná smůla...

          V Bahrajnu měl Alonso problém s DRS. Nefunkční auto není smůla, to je chyba návrhu, materiálu nebo montáže, ale každopádně chyba týmu.
          Jediný, co se -snad- dá přičítat štěstí nebo smůle je Massův defekt v Bahrajnu (a i tady je otázkou, jestli takovému defektu nemohl tým předejít šetrnějšímu nastvení geometrie). Ale i tehdy jezdil někde za di Restou, takže se dá předpokládat, že by byl v cíli někde ikolo 5.místa, půl minuty za Vettelem.

          + 11 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Chasnik

            217.117.213.XXX
            rock: ať se ti to líbí nebo ne, první zatáčka závodu je často o štěstí. Stačí pár milimetrů a neškodný kontakt se může změnit ve fatální problém. Výpočet optimální stopy je pro obrovský počet proměnných (= chování ostatních vozů a pilotů) nemožný a ani vedoucí pozice nezaručuje bezkonfliktní průjezd. Takže jediné bezpečné projetí první zatáčky je nechat všechny předjet a potom si ji projet jako poslední sám, skvělá taktika :D
            Chceš analogicky tvrdit, že při startovní kolizi, kterou měl Vettel v Brazílii 2012 a po které zázračně pokračoval v závodě (a vyneslo mu to nakonec titul) v situaci, kdy ani Newey netušil, jak je možné, že auto ještě jede - že to taky bylo zapříčiněno tím, že RB to auto postavil tak skvěle, že vlastně funguje i když teoreticky nemá? :D Bravo...

            Za defekt samozřejmě vždycky může tým, protože nastaví špatně geometrii. Pardon, občas i pilot, který se plně nekoncentruje a v rychlosti 300 km/h si dovolí nevyhnout se karbonovým úlomkům na trati. Tak si do té formule sedni a předveď nám to prosím ;)

            Pokud popíráš faktor náhody, popíráš život samotný, prober se prosím.

            Jenom pro pořádek: nefandím ani Ferku, ani Alonsovi...

            + 8 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              37.188.236.XXX
              1.odst
              Alonsův incident se nestal v první zatáčce, ale ve druhé. V době, kdy už si dávno mohl volit stopu i rychlost. Dostal se k Vettelovi příliš blízko a nevyšlo to.
              2.odst
              Ne, chci analogicky tvrdit, že se Vettel do té situace (nabouraný auto) vůbec neměl dostat. To ovlivnit mohl opatrnější jízdou, kterou si ve své situaci mohl dovolit. Btw, nebyla to startovní kolize, stalo se to někde v snad 6. zatáčce.
              3.odst
              Blábol, který je v přímém rozporu s mým postem
              4.odst
              Vůbec nepopírám faktor náhody, akorát se na ni nevymlouvám tam, kde to jde ovlivnit. Příklad: kolize v první zatáčce Spa 2012. Mohl to ovlivnit Grosjean, který ji zavinil. Mohl to (kdyby moc chtěl) ovlivnit Hamilton, který mohl zpomalit (nedělá se to, ale ta možnost tam byla). Nemohli to ovlivnit Alonso, Kobajaši a Pérez.

              + 4 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Chasnik

                217.117.213.XXX
                ad 1)
                [odkaz na stránku]

                Zbytečně mě chytáš za slovíčka, 1. nebo 2. zatáčka (zvláště v Malajsii, kde na sebe ihned navazují) znamená v kontextu postartovního mumraje to samé. Kam si mohl ALO volit stopu, když těsně před něj najel Vettel a šel na brzdu (což je samozřejmě jeho právo, nic proti pravidlům)? Nastala kolize proto, že VET brdil příliš brzy a intenzivně nebo proto, že ALO naopak pozdě a málo? Kdyby ALO na brzdy přitlačil víc, nedotlačil by ho stejně do formule před ním Massa? Prostě běžný závodní incident, ovlivněný náhodou. Taky mohl Alonso tím křídlem trhnout Vettelovi gumu a body v cíli mohly být rozděleny naopak (ALO 25, VET 0). Prostě náhoda, která je součástí života.

                ad 2) tvoje slova: "Nefunkční auto není smůla, to je chyba návrhu, materiálu nebo montáže, ale každopádně chyba týmu". Takže funkční auto tam, kde to sami konstruktéři po prozkoumání poškození nečekají, není analogicky štěstí, ale prostě skvělý návrh, skvělý materiál a precizní montáž. Aha... ;)

                ad 3) tvrzení, které je v souladu s tvým postem, dokonce přímo rozvíjí tvoji myšlenku. Tím, že ji označíš za blábol, jenom ukazuješ na svoji nekonzistentnost.

                ad 4) faktor náhody jsi popřel několikrát. Ale samozřejmě lze ovlivnit. Kdo nenastoupí do závodu, nemůže nabourat. Kdo nehraje, nevyhraje. A koneckonců - když se nenarodíme, nemůžeme zemřít, že jo :D

                + 6 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Duncan66

                  89.102.3.XXX
                  Nahoda je neco, co nemuzes ovlivnit. V te Malajsii jel Seb uplne normalne a v te stope se tak jede, nebrzdil nijak prekvapive, ta stopa se tak jednoduse jezdi. Stejne tak Alonso byl za nim a mohl reagovat a uz nebyl v zadnem mumraji, auta v te druhe zatacce byla alepson co se Alonsa tyce slusne serazena. Tohle opravdu nebyla nahoda.

                  + 3 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jako

                    jako

                    46.135.32.XXX
                    Ta stopa se tam tak pomalu nejezdi a v mumraji nebyl..byl tesne za vettelem a dal by ho treba pri vyjezdu..proste zavodnik musi byt co nejblize souperi pred sebou jestli ho chce predjet..Tady nejde o ten incident..spis o to jak to dopadlo...nahoda (smula , stesti) byla v tom ze to to kridlo nevydrzelo..protoze takovych kontaktu je spousta a hodnekrat jsme videli ze pilot i po vetsich stouchancich ani nejel do pitu pro nove..To je ta nahoda..ne ci to byla chyba..podle me ani jednoho..seb jel prvni a bylo mokro musel brzdit drive nez normalne..a Alo to do nej stouchnul asi ve tricetikilometrove rychlosti..nic delat jinak nemohl ani jeden..Alonsa by jinak nabral pilot za nim..Jinak pro rocka..Seba sestrelil Senna v prvni zatacce v Interlagosu....ne v seste.. (takze postartovni kolize) a to jak bez poskozeni jeho auto bylo je prave ta otakza nahody..stesti a smuly...

                    + 3 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Duncan66

                      89.102.3.XXX
                      v te druhe zatacce je skoro doslova na vnitrku schod a jede se tam jinak nez na vnejsku. Seb tama jel normalne.

                      Jinak kolize Senna v Vettel se odehrala ve 4. zatacce, nikoli v 1., takze zadna "postartovni" kolize. 13

                      + 1 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jako

                        jako

                        46.135.32.XXX
                        Musim se mrknout na zaznam teda..ale me slo spis o rychlost nez o zavodni stopu..teda co se tyce te malajsie..a v interlagosu nevim..ale ctvrta zatacka je snad az ta po te rovince co byla drs zona..ja mel za to ze ho seb nevidel a zavrel trochu sennu uz prvni zatacce..ted teda nevi,m to si me znejistil...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Duncan66

                          89.102.3.XXX
                          ano, ta zatacka co nasleduje za prvni DRS zonou.

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • anonym

                            89.233.183.XXX
                            mas pravdu je to zatacka cislo 4 za drs zonou..kdyz to vidim tak nechapu ze ta formule byla v poradku...
                            jako

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                    • rock

                      37.188.236.XXX
                      Koukl jsem na záznam, ve čtvrté.
                      A abych to upřesnil: to, že došlo k nehodě, za věc náhody rozhodně nepovažuji; tomu se dalo předejít. Tu zatáčku řízl opravdu hodně nekompromisně a Maldonado ho přes tu Force Indii nemohl do poslední chvíle vidět. Tohle Vettel neměl zapotřebí. To, že mu to auto vydrželo pohromadě, asi ano, to se ovlivnit nedá. Takže -byť to bude znít hrozně- kdyby odpadl, byla by to jeho chyba. To, že vydržel, bylo štěstí.

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • rock

                        37.188.236.XXX
                        ... nebo to tam v té kolizi je s ním Senna? Nevím, nějakej Williams, je to v zásadě jedno...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    188.120.195.XXX
                    "nebrzdil nijak prekvapive"

                    Zajímavé, já si vzpomínám, že tam Seb zpomalil natolik, že to Alonsa údajně překvapilo. Zlí jazykové dokonce v nějaké diskusi tvrdili, že to udělal schválně, realisti namítali, že by to schválně neudělal z obavy před prořízlou gumou. Třeba prostě neměl na vodě takovou důvěru v pneu jako Alonso. Tak či onak bych byl s tvým tvrzením, že nebrzdil nijak překvapivě, opatrný.

                    + 3 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      188.120.195.XXX
                      Tady to je - Alonso po závodě: "Dnes jsme, bohužel, měli velkou smůlu. Po dobrém startu jsem se v druhé zatáčce dostal do kontaktu s Vettelem: překvapilo mě, že tam byl, téměř zastavil a já jsem nevěděl, jakou rychlostí jel."

                      [odkaz na stránku]

                      + 3 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Duncan66

                        89.29.32.XXX
                        jj, kdyz to rekne Alonso, tak to musi byt pravda. Nijak to nemuze souviset s tim, ze nez by priznal vlastni vinu, tak se vymluvi na jine jako kazdy spravny matador od rudych. 13

                        + 1 / − 5

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • anonym

                          188.120.195.XXX
                          Že ho nesnášíš, ještě neznamená, že všechno, co řekne, je výmluva nebo lež. Zkus pohledat záběr z vrtulníku - i na něm bylo patrné, že tam Seb zpomalil víc. Zkrátka tvé prohlášení, že nebrzdil nijak překvapivě, je vzhledem k okolnostem dost odvážné. 04

                          + 1 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŹÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama