DISKUZE K ČLÁNKU Symonds o designu závodních okruhů: Proč nové tratě nenabízejí podobný zážitek jako Spa?
Technický ředitel Williamsu Pat Symonds se ve svém posledním článku pro F1 Racing zaměřuje na nové okruhy. Proč všechny nenabízejí podobný zážitek jako některé klasické tratě, jako je například belgické Spa? Proč není možné volit více stop při průjezdu zatáčkami pro zatraktivnění podívané? Jaký se mění výzvy s novými pravidly a vývojem vozů?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Symonds o designu závodních okruhů: Proč nové tratě nenabízejí podobný zážitek jako Spa?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:32 07.01.2014 194.160.178.XXXJa si myslím,... ...že je len dobre, že sa navrhujú trate bezpečné a tiež autá ktoré na nich závodia tak, aby sa dali aj obtiažne úseky prejsť rýchlo a bezpečne, lebo je potom len na tíme a závodníkovi ako vedia využiť potenciál auta a pripraviť ho na závod. Dnes ako vidieť v F1 rozhoduje kvalita auta, lebo kvalitných závodníkov je v poli neúrekom. Tento rok to bude o niečo iné a som zvedavý, kde zoberú konštruktéri aut potrebný prítlak, ktorý im bude chýbať od kinetickej energie výfukových plynov, ako to bolo minulý rok. -
Duncan66
11:38 04.01.2014 89.29.32.XXXhm... stejne by me zajimalo, jak by byli spokojeni piloti i divaci, kdyby se k reflektorum na trati pridaly i sprchy a trat by se umele kropila podle nejakeho generatoru nahodnych cisel. Treba takovy Bahrajn nebo jiny okruh za velmi teplych podminek, kdy trat oschne za par minut a holt by se namodeloval nejaky scenar 1-2 prehanek, nebo klidne i nejaky delsi dest, tymy by dostavaly do svych pocitacu namodelovane umele mraky jako to maji v realu a uz by se jelo. Mnoha okruhum by to prospelo. Staci si vybavit jak atraktivni byl vzdy treba mokry Hungaroring a jak vypada, kdyz prazi slunce a na trati jezdi z 99% jeden dlouhy predlouhy vlacek-
anonym
12:55 04.01.2014 178.143.143.XXXSuhlasim, ale mohlo by tam byt podozrenie ze niekomu to viac vyhovuje. Skor sa dohodnut ze 2-3 Gp do roka budu mokre. (treningy. kvalda + preteky). Usetrilo by sa aj za pneumatiky, kedze by sa doniesli len mokre a prechodne. A co si budeme rozpravat, na mokrej trati je veselo aj vo Valencii ;-) TEda bolo by :)-
Duncan66
13:11 04.01.2014 89.29.32.XXXjo klidne by se mohlo losovat ktere okruhy se toho v dane sezone zhosti uz dopredu, to je burt. Vymyslet by to slo urcite docela slusne, aby tam nebyl zase moc velky faktor nahody a velke nahodne zasahovani do sampionatu. Rekneme si na rovinu, kdyz by si clovek mel vybavit nejlepsi zavody za poslednich par let tak v TOP10 by tech mokrych nebylo zrovna malo
-
-
-
Duncan66
14:15 04.01.2014 89.29.32.XXXNaprosto chapu jak to myslis, ale zkusme se zamyslet co se v F1 deje. Proc jsou pneumatiky jake jsou? Proc je DRS, KERS, tedka dvojnasobek bodu apod.? Je to vsechno proto, aby zavody byly atraktivni pro divaky, aby byly k videni chyby, predjizdeni, napeti az do posledniho kola zavodu atd.
Jaky je potom rozdil delat pneumatiky s pro mnohe nesmyslnou vydrzi a kropenim trate? V obou pripadech maji vsichni stejne podminky behem zavodniho vikendu. V obou pripadech je to umele.
Mi je jasne, ze k necemu takovemu asi nedojde, ale nemuzu si pomoct na svem disku mam ulozene skoro vsechny zavody za posledni sezony a kdyz si chci pustit nejaky napinavy zavod plny zvratu a predjizdeni a proklikat ty zajimave a napinave pasaze, tak je to z velke casti zavod, kde voda hrala svoji ulohu. -
Mike17
14:56 04.01.2014 93.99.87.XXXNaprosto souhlasím s Duncanem66. Pamatuju si doby "neumělých" závodů před 10-ti lety a rozhodně to nechci vidět znovu. A rozhodně děkuju za umělé prvky (DRS, KERS), které umožňují předjíždění a nemusím jít po startu spát s vědomím, že jediná změna v pořadí bude přes boxy.
A každý závod si přeju, aby začlo pršet a konečně se víc projevilo, kdo umí jezdit a kdo sbírá body hlavně díky vozu. Letos nepršelo během závodu bohužel ani jednou a rozhodně mi to chybělo.-
tom11
08:43 05.01.2014 193.86.205.XXXJo, s tím deštěm máme asi všichni stejnou zkušenost. Jen bych ještě upozornil na jednu věc, která je v článku zmíněná. Únikové zóny generované na základě počítačových simulací. Pokud jezdci vědí, že se jim nic nestane, pokud to někde přeženou, tak budou tyto zóny zneužívat. Aby bylo jasno. Nenavrhuji návrat nebezpečných tratí, kde téměř každý víkend někdo zahynul. To rozhodně ne. Ale třeba i v rámci pravidel udělit tomu, kdo únikové zóny využije třeba stop &go, aby z toho nevyváznul tak lacino. Jednak by se ukázalo, kdo "má koule" a taky by dramatičnost závodu mohla být větší, když by každá chyba byla výrazněji "potrestána".-
Mike17
10:32 05.01.2014 93.99.87.XXXUrčitě by závodům prospělo, kdyby piloti co vyjedou mimo trať měli nějaký postih. Jen si nemyslím, že zrovna trest přes boxy by byl ideální. Trest by byl totiž stejný pro jezdce co vyjel jen 1mm z tratě jako pro jezdce co vyjel 10m a hodně přísný (min. 10s). Mě napadá, že by se dal udělat nějaký zpomalovací prvek (štěrk, retardér) v místě, kde se jezdec na trať vrací. Je to totiž zpravidla na jiném místě, než kde jezdec trať opustí. Ale jestli je to reálné a jak moc by to bylo složité si netroufám odhadnout. Možná by stálo za to vrátit zase štěrkové zóny, aspoň v nějakém užším pruhu.-
Duncan66
12:34 05.01.2014 89.29.32.XXXdyby v tomhle byla skutecne vule, tak by v dobe dnesni elektroniky urcite nebyl problem treba na 5s aktivovat po takovem vyjeti omezovac, jako kdyz jedou v boxech. Automaticky by se pilotovi rozsvitilo klidne s predstihem jeho zadni vystrazne svetlo, aby to nebylo nebezpecne. Vsechno by slo udelat a naklady v porovnani s temi novymi turby a kersem by byly zcela zanedbatelne. Ale v tom je bohuzel FIA az prilis konzervativni, kdyz nejmensi trest zustava projeti boxy a je jedno na ktere trati to je a tudiz ten trest znamena pokazde jinou casovou ztratu.-
Mike17
14:16 05.01.2014 93.99.87.XXXOd příštího roku by měly být tresty i menší. Jen mi není jasné, jak se přesně budou aplikovat. Jestli se jen na konci odečte příslušný počet sekund, nebo budou muset zůstat v boxech při přezouvání dýl.
Každopádně to neřeší to, že každé vyjetí z tratě je jiné a proto by mělo pilota každé stát jinou penalizaci. Je přece rozdíl, jestli někoho jen rozhodí špína na trati a vyjede o centimetr za čáru, nebo brutálně nedobrzdí a vyjede až někam do únikové zóny ke svodidlům. Jak to pak řešit? Měřit to na metry, nebo sekundy? Když to bude posuzovat někdo na základě pocitů, bude v tom stejná nekonzistentnost, jako u ostatních rozhodnutí komisařů. Proto by se mi nějaká "přirozená" překážka při návratu na trať zdála nejspravedlivější.
-
-
-
-
-
Chasnik
17:00 04.01.2014 217.117.213.XXXÚplně od věci to není, může to přispět k atraktivitě. Ale všechny ty "dodělátka", jako jsou KERS, DRS, záměrně blbé gumy apod., jakkoli by závody bez nich byly dost nudné, mi připadají jako drbání pravou rukou za levým uchem.
Základem je snížit vliv aerodynamiky, omezit přítlak vozů, změnit brzdné body a způsoby projíždění zatáček. Bude to mít i ekonomický přínos, náklady na optimalizaci aerodynamiky jsou vysoké.
Možná to někomu bude připadat jako krok zpět, ale ten je někdy potřeba. Např. závody v hodu oštěpem zůstaly taky atraktivní, i když se změnilo těžiště oštěpů, aby se zkrátily délky letů a oštěpy dopadaly na bezpečná místa na stadionu, ne za trávu někam k atletickému oválu...-
Duncan66
17:28 04.01.2014 89.29.32.XXXjsem jenom laik, ale v tech tvych omezenich si nejsem jisty, jestli by tim mely tymy mensi naklady na vyvoj vozu. A potom by to vozy F1 vyrazne zpomalilo a jednoduse by tezko mohla byt F1 porad tak prestizni, kdyby 10x nakladnejsi vozy jezdily stejne neli pomalejsi casy nez vozy GP2. Neco jako kdyby v tom tvem ostepu upravily chlapum vyvazeni ostepu tak, ze by hazeli mene nez zeny. Vypadalo by to normalne? myslim ze ne.-
rogih
09:30 06.01.2014 109.107.208.XXXKdyž auta pojedou v zatáčce o pár kmúhod pomaleji, žádný divák to nepozná. Když se ale budou předjíždět, tak toho si určitě všimnou všichni.
Naprostý souhlas s Chasníkem. Problém F1 se jmenuje aerodynamika, která je citlivá na turbulence vpředu jedoucích vozů. Podle mého názoru to způsobují hlavně dvojité podlahy, jak svou citlivostí, tak i generováním velkých turbulencí. Auta by sice mohly jezdit po stropě, ale ke koukání to moc není...-
anonym
13:30 07.01.2014 178.72.192.XXXproblém f1 je podstata f1 a to vydržet s reklamami polepeným autem na trati po celou dobu závodu v záběru kamer.
mačkání tlačítek pro posun vpřed namísto pětisťupňové H a nožní spojky je největší hloupost, co kdy vymysleli, resp. to trumfli tratí za tratí,
bílá čára ohraničující asfalt má být KONEC trati, za ní má být šterk, písek, tráva, zrušil bych i obrubníky.
f1 je family frost kára s nanukem, jenom jezdí kapku rychleji, je to taky hlučné, polepené a prodává to šmejd
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 15.9.2024
GP Ázerbájdžánu51kol (306.049 km)
Baku City Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 22.09.2024
GP Singapuru 62 kol (306.143 km)
Singapurdní | hod | min | sek