DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone: Týmy vydávají až moc peněz

V průběhu více jak 20 let se startovní pole Formule 1 výrazně smrsklo - z 19 na 11 týmů. Co je dle Bernieho Ecclestona příčinou?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ecclestone: Týmy vydávají až moc peněz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 30.12.2013 12:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 9 lidí) 29.12.2013 15:33
I pouhý zákaz předávaním telemetrických dat z… »
» tom11 (Hlasovalo 8 lidí) 28.12.2013 23:14
smutný čtení... Ten výčet týmů, které již nejsou… »
» Ferda (Hlasovalo 6 lidí) 28.12.2013 22:09
A co? Omezit počty zaměstnanců? Určitě by to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jaja

    217.170.102.XXX
    Ano do tohoto sportu jde opravdu až moc peněz, jenže hlavně Bernie má největší zisk. Pochybuju, že se něco změní.02 Musela by přijít opravdová revoluce a začít úplně od začátku. A to je utopie.09

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Je to hlavne vina Bernieho E., ... ...lebo niektoré tímy sú preferované a iné diskriminované a zisk sa nerozdeľuje spravodlivo. 02 Načo by nový tím liezol do F1, keď zisk sa delí len medzi 10 tímov, Bernie ? 14

    + 6 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Celá historie F1 je soubojem velkých a malých týmů. Ty velké mají holt více peněz a obvykle i lepší výsledky. A i když budou stanoveny finanční stropy, navzdory prohlášením manažerů se tyto stropy budou obcházet, protože pokud tým sežene více peněz, nebude důvod je nenainvestovat do vývoje vozu..

    + 0 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      K tomu lze dodat slovy klasika:" Můžeme se proti tomu bránit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno co můžeme".12

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    217.31.32.XXX
    omezení nedával bych finanční stropy. zavedl bych omezení typu:
    - max. 5 subdodavatelu - nezavyslych vyrobcu. napr. kola bbs, keskin ap.
    - zadne sesterske, materske ci jine firmy jako to ma napr. redbull
    - max. pocet zametnancu 150
    - max. cas v aerotunelu
    - zadne simulatory pro jezdce
    - max. vykon vyp. techniky - cfd
    - 20 dnu testu kde chce a kdy chce
    a mozna by se jeste neco naslo....

    + 3 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      194.228.13.XXX
      To je jen snůška nesmyslů...

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Troufám si říct, že ani jedno z tvých opatření by neušetřilo žádné peníze. Nebo bych potřeboval vysvětlit jak.
      Ale jeden řádek mě pobavil. Zakázal bys sesterské firmy. To bys jako Ferrari, Mclarenu nebo Mercedesu zakázal vyrábět osobní auta? To jsou přece naprosto ukázkové mateřské společnosti. 03

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Určitě měl na mysli Toro Rosso.

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          93.99.166.XXX
          No právě. Myslel pouze na to, jak regulovat či oslabit jeden současný tým. Ale situace v F1 si spíše žádá koncepční řešení s dlouhodobým účinkem. Prostě nějaké zcela jasné a dobře kontrolovatelné mantinely v nichž bude možný rozvoj nejen jednotlivých týmů, ale i celé F1. On nikdo nový nepřijde, pokud nebude přesně vědět, do čeho jde.05

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Regulace či oslabení jednoho týmu nic nevyřeší. Problém je mnohem rozsáhlejší a dokud se špičkový motosport nedokáže oprostit od kybernetiky, tak bude dál ztrácet na atraktivitě a žádné pomocné berličky typu KERS nebo DRS ničemu nepomůže jen F1 prodraží.

            + 5 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              No sice souhlasím s tím, že to chce nějaké koncepční řešení. Ale jaké? Peníze uhlídat nejdou, počty zěstnanců také ne. Omezit vývoj je blbost, simulátory a několik testů potřebují taky. Omezený počet součástek (motorů, převodovek, gum...) moc populární není a úspora paliva je mizivá. KERS či DRS to nijak neovlivní. Samotnýmu mi není jasné, jak to udělat, aby to bylo levnější. 17

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Já bych hodně omezil elektroniku kterou jsou formule doslova prošpikované. Prý 2 000 různých čidel. Kdysi vše bylo na citu pilota, ale dnes tuhle práci hlídají desítky, ne li stovky zaměstnanců během každého závodu.

                + 1 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Nevím, nemám na toto vyhraněný názor. Elektronika nám také umožňuje sledovat údaje z vozu, což se mi na přenosech dost líbí. Také je už v každé blbině běžného vozu, tak by mi bylo asi divné, kdyby v F1 chběla. Jestli jí není zas moc, neumím dost dobře posoudit a asi by se blbě kontrolovalo, co který čip dělá a jestli je to v souladu s pravidly.
                  Ale co se týká peněz (což je toto téma), moc by se jich neuštřilo. Ony ty čidla a procesory dnes stojí pár kaček. V těch stovkách milionů to bude dělat zlomky procenta.

                  + 3 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    Čidla stojí pakatel, ale informace jdou nejen technikům do boxů, ale taky do továren. Jak do své továrny, kde se podle dat vymýšlí za pomoci simulátoru strategie různé nastavení, tak do továrny která dodává motor a tam se děje něco podobného. Prostě šílená mašinérie lidí o kterých laik vůbec neví.

                    + 0 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • tom11

                      tom11

                      193.86.205.XXX
                      Naprosto souhlasím se zvýšením důležitosti lidského faktoru, tedy jezdce. Ale jak to udělat, aby to bylo dobře kontrolovatelné, moc to nestálo a F1 byla atraktivním závoděním, to fakt nevím. Ale je to přesně to, co jsem měl na mysli ve svém předešlém příspěvku...

                      + 2 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        46.47.176.XXX
                        I pouhý zákaz předávaním telemetrických dat z vozu do boxů by hodně pomohl a to jak finančně, tak dramatičností závodu. Taky bych omezil množství čudlíků na volantu. Těch funkcí je tam příliš moc a piloti se zbytečně moc zabývají tetrisem, než samotnému závodu.

                        + 9 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
    • Jens

      78.157.160.XXX
      Těmi 20 dny testů kde a kdy chce jsi to zabil.

      + 2 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    smutný čtení... Ten výčet týmů, které již nejsou mezi námi je fakt dost smutný čtení. Ale pokud si dobře vzpomínám, tak žádný z nich neskončil proto, že by měl zbytečně moc peněz.
    Jestli ono to nebude tím, že F1 se vyhlásila za naprostý vrchol motorsportu a na ten vrchol by spousta lidí sice chtělo, ale hned tak každý na to nemá. Přál bych si početnější startovní pole, ale to je v současných podmínkách asi nereálné. Bohužel.

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      109.80.112.XXX
      Pravdou taky je ze cca poloviba z nich jsou rychlokvasky co se F1 jen mihly... Ovsem par je skutecne z kdysi velkych jmen, Lotus i Brabham byly jiz pred Mc Larenem, Tyrrell Ligier pred Williamsem a Arrows zacinal s Williamsem cca uaraz, pokud berem za vznik tohoto tymu az rok 77 a ne predchozi pokusy...

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    A co? Omezit počty zaměstnanců? Určitě by to bylo řešení.

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama