DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone: Týmy vydávají až moc peněz
V průběhu více jak 20 let se startovní pole Formule 1 výrazně smrsklo - z 19 na 11 týmů. Co je dle Bernieho Ecclestona příčinou?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ecclestone: Týmy vydávají až moc peněz
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pepan
21:23 29.12.2013 89.24.157.XXXCelá historie F1 je soubojem velkých a malých týmů. Ty velké mají holt více peněz a obvykle i lepší výsledky. A i když budou stanoveny finanční stropy, navzdory prohlášením manažerů se tyto stropy budou obcházet, protože pokud tým sežene více peněz, nebude důvod je nenainvestovat do vývoje vozu.. -
anonym
00:15 29.12.2013 217.31.32.XXXomezení nedával bych finanční stropy. zavedl bych omezení typu:
- max. 5 subdodavatelu - nezavyslych vyrobcu. napr. kola bbs, keskin ap.
- zadne sesterske, materske ci jine firmy jako to ma napr. redbull
- max. pocet zametnancu 150
- max. cas v aerotunelu
- zadne simulatory pro jezdce
- max. vykon vyp. techniky - cfd
- 20 dnu testu kde chce a kdy chce
a mozna by se jeste neco naslo....-
Mike17
11:41 29.12.2013 93.99.87.XXXTroufám si říct, že ani jedno z tvých opatření by neušetřilo žádné peníze. Nebo bych potřeboval vysvětlit jak.
Ale jeden řádek mě pobavil. Zakázal bys sesterské firmy. To bys jako Ferrari, Mclarenu nebo Mercedesu zakázal vyrábět osobní auta? To jsou přece naprosto ukázkové mateřské společnosti.-
-
tom11
12:36 29.12.2013 93.99.166.XXXNo právě. Myslel pouze na to, jak regulovat či oslabit jeden současný tým. Ale situace v F1 si spíše žádá koncepční řešení s dlouhodobým účinkem. Prostě nějaké zcela jasné a dobře kontrolovatelné mantinely v nichž bude možný rozvoj nejen jednotlivých týmů, ale i celé F1. On nikdo nový nepřijde, pokud nebude přesně vědět, do čeho jde.-
Ferda
12:56 29.12.2013 46.47.176.XXXRegulace či oslabení jednoho týmu nic nevyřeší. Problém je mnohem rozsáhlejší a dokud se špičkový motosport nedokáže oprostit od kybernetiky, tak bude dál ztrácet na atraktivitě a žádné pomocné berličky typu KERS nebo DRS ničemu nepomůže jen F1 prodraží.-
Mike17
13:13 29.12.2013 93.99.87.XXXNo sice souhlasím s tím, že to chce nějaké koncepční řešení. Ale jaké? Peníze uhlídat nejdou, počty zěstnanců také ne. Omezit vývoj je blbost, simulátory a několik testů potřebují taky. Omezený počet součástek (motorů, převodovek, gum...) moc populární není a úspora paliva je mizivá. KERS či DRS to nijak neovlivní. Samotnýmu mi není jasné, jak to udělat, aby to bylo levnější.-
-
Mike17
14:02 29.12.2013 93.99.87.XXXNevím, nemám na toto vyhraněný názor. Elektronika nám také umožňuje sledovat údaje z vozu, což se mi na přenosech dost líbí. Také je už v každé blbině běžného vozu, tak by mi bylo asi divné, kdyby v F1 chběla. Jestli jí není zas moc, neumím dost dobře posoudit a asi by se blbě kontrolovalo, co který čip dělá a jestli je to v souladu s pravidly.
Ale co se týká peněz (což je toto téma), moc by se jich neuštřilo. Ony ty čidla a procesory dnes stojí pár kaček. V těch stovkách milionů to bude dělat zlomky procenta.-
Ferda
14:22 29.12.2013 46.47.176.XXXČidla stojí pakatel, ale informace jdou nejen technikům do boxů, ale taky do továren. Jak do své továrny, kde se podle dat vymýšlí za pomoci simulátoru strategie různé nastavení, tak do továrny která dodává motor a tam se děje něco podobného. Prostě šílená mašinérie lidí o kterých laik vůbec neví.-
tom11
15:17 29.12.2013 193.86.205.XXXNaprosto souhlasím se zvýšením důležitosti lidského faktoru, tedy jezdce. Ale jak to udělat, aby to bylo dobře kontrolovatelné, moc to nestálo a F1 byla atraktivním závoděním, to fakt nevím. Ale je to přesně to, co jsem měl na mysli ve svém předešlém příspěvku...-
Ferda
15:33 29.12.2013 46.47.176.XXXI pouhý zákaz předávaním telemetrických dat z vozu do boxů by hodně pomohl a to jak finančně, tak dramatičností závodu. Taky bych omezil množství čudlíků na volantu. Těch funkcí je tam příliš moc a piloti se zbytečně moc zabývají tetrisem, než samotnému závodu.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
tom11
23:14 28.12.2013 193.86.205.XXXsmutný čtení... Ten výčet týmů, které již nejsou mezi námi je fakt dost smutný čtení. Ale pokud si dobře vzpomínám, tak žádný z nich neskončil proto, že by měl zbytečně moc peněz.
Jestli ono to nebude tím, že F1 se vyhlásila za naprostý vrchol motorsportu a na ten vrchol by spousta lidí sice chtělo, ale hned tak každý na to nemá. Přál bych si početnější startovní pole, ale to je v současných podmínkách asi nereálné. Bohužel.-
anonym
18:02 29.12.2013 109.80.112.XXXPravdou taky je ze cca poloviba z nich jsou rychlokvasky co se F1 jen mihly... Ovsem par je skutecne z kdysi velkych jmen, Lotus i Brabham byly jiz pred Mc Larenem, Tyrrell Ligier pred Williamsem a Arrows zacinal s Williamsem cca uaraz, pokud berem za vznik tohoto tymu az rok 77 a ne predchozi pokusy...
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek