DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Proč by Red Bull vyhrával i po zavedení nízkých rozpočtových stropů

Šéf Red Bullu Christian Horner pro F1 Racing uvádí, že by jeho tým vyhrával šampionáty i za podstatně nižších rozpočtů. A jak chce zabránit odlivu klíčových inženýrů?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner: Proč by Red Bull vyhrával i po zavedení nízkých rozpočtových stropů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 60, poslední 29.12.2013 07:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 21 lidí) 25.12.2013 12:04
Renault nevyhrával díky gumám, ale především… »
» Ferda (Hlasovalo 17 lidí) 25.12.2013 11:09
Toro Rosso. Kdo ví v jakých pozicích by se Red… »
» Zix. (Hlasovalo 8 lidí) 25.12.2013 10:11
Rozpočtový strop Největší kravina co kdy někdo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Nuž preto milý Christian,... ...lebo si vybudoval za tú dobu takú infraštruktúru a za 4. posledné roky zhrabol maximum z rozpočtu vyplácaných odmien zo zisku a teda ak nič s prepáčením neposere, je jasné, že má najväčšie predpoklady na obhájenie aj 5. titulu. 11

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Nasir

    188.175.189.XXX
    Hornerovy řeči o rozpočtech jsou jen PR Odpověď na otázku rozpočtu je jen týmové PR. Oni nechtějí být vnímáni jako ti nejbohatší, chtějí mít pouze image nejlepších vývojářů. Tyhle věci se nevylučují (dokonce se to první může brát jako podmínka pro to druhé], ale jejich PR oddělení to první asi vadí. Že jsou až třetí v pořadí je jen jeho názor nebo PR kec, jistě to neví. Rozhodně RB bude ve skupině těch nejvíc utrácejících (s Ferrari a McL a brzy nejspíš i Mercedesem).

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.143.142.XXX
      Oni sice minu 250 mil.€, ale cez ich sestersku spolocnost RB Technologie dalsich cca 200 mil. €. Ale to uz nespominaju, s tym sa uz nepochvalia.

      + 7 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001413

        uzivatel001413

        94.113.22.XXX
        Takové věci se do toho nepočítaji. Ferrari do toho taky nepočítá náklady na výrobu cestovních vozů, atd., tak samo Mercedes, McLaren, Lotus... Počítá se jen to, co patří k týmu F1. Mícháš jablka z hruškama 03

        + 4 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.23.219.XXX
          RBT dodává vozy pro RBR, takže to se určitě počítá. Nadruhou stranu se nedají oba rozpočty sečíst,jelikož za monoposty platí RBR a tudíž se projevý tyto peníze v rozpočtu RBT... Ale zase ceny vozů můžou být dotované..

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Xinho

    195.91.10.XXX
    RB kedže len Newey ma plat 20milionov tak by sa ani do stropu nezmestili :-) každopádne Horner je sebavedomy, ako keby vyhraval s Marussiou..uvidime ked prídu horšie časy ci uz co sa týka výsledkov alebo dotácie RB

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    88.102.21.XXX
    Nemá pravdu... Pan Horner nemá pravdu, vůbec není jisté zda by Redbull vyhrával i s menším rozpočtem. Naopak lze poměrně jistě předpokládat že by tomu tak nebylo.

    Newey působil před příchodem do Williamsu u Leyton-House a i když dosáhl občasných úspěchů na vyhrávání to zdaleka nebylo.

    Až ve Williamsu, poté v Mclarenu a nyní v Redbullu dostal Newey technické zázemí a podmínky pro uskutečnění svých konstrukčních řešení. A nic z toho není bez peněz.

    Můžeme hovořit o dvou titulech Renaultu které Alonso získal aniž měl tým největší rozpočet jenže chyba lávky, Renault tehdy profitoval z té nejužší spolupráce s Michelinem tak jako v předešlých letech Ferrari. A ten profit z pneumatik je stále obrovský a může přebít prakticky vše ostatní. Jinými slovy ani větší rozpočet nepomůže pokud výrobce gum straní jednomu týmu který v ostatních směrech patří mezi špičku, gymy se tak stanou rozhodujícím jazýčkem na misce vah.

    U Redbullu nevěřím že má až třetí největší rozpočet, právě Redbull vždy zásadně vystupoval proti finančním stropům a vytvořl Redbull Technology za účelem vyhnutí se omezování co se kontroly nákladů týče.

    Ale osobně jsem k zavedení nějakých finančních stropů skeptický. F1 by měl být vrchol automobilových závodů, pokud bude jeden dodavatel gum který bude poskytoval stejné gumy pro všechny, nebudou nesmyslné závody motorářů a FIA by udělala některé nutné restrikce v aerodynamice situace by se vyřešila přirozenou cestou. To že budou období kdy byl na samém vrcholu jediný tým několik let je něco co se stávalo, stává a bude stávat.

    + 12 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Renault nevyhrával díky gumám, ale především díky hmotovým tlumičům. Když jim je v půlce 06 zakázali, tak Renault chřadl a titul získal jen díky náskoku z první půlky a taky trochu díky smůle Ferrari.

      + 21 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        88.102.21.XXX
        Hmotové tlumiče byly důležité, ale úzká spolupráce s Michelinem je z celkového pohledu dle mého soudu mnohem důležitější.

        Koukej kam padl Renault v roce 2007 po odchodu Michelinu z F1, nevyhrál ani jeden závod...

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Když Renaultu hmotové tlumiče zakázali, tak Renault znatelně uvadl a nebyla mu platná ani spolupráce s Michelinem.

          + 0 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            37.48.32.XXX
            To mas pravdu, ja jsem myslel v globalu. Dokud byl v F1 Michelin tak byl Renault na spici, pak nasledoval pad. Tudis spoluprace Renaultu s Michelinem delala zasadni podil na vykonnosti.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • McMatej

            McMatej

            81.201.60.XXX
            Ono to s tím "uvadnutím" nebylo tak horké. Před zákazem získal FA 96 bodů, MS 79 bodů. Po zákazu FA 38 bodů a MS 42 bodů. A to po zákazu FA 2x nedojel, MS jen 1x, před zákazem MS 1x nedojel.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.255.168.XXX
        hmm, jenže aby hmotové tlumiče fungovaly, musely pro ně být uzpůsobené pneumatiky. Proč myslíš, že je mcl napráskal a zasloužil se o jejich zákaz? Protože nebyl schopen bez podpory michelinu postavit funkční sestavu...

        + 3 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001413

          uzivatel001413

          94.113.22.XXX
          Nesmysl 02

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            188.120.195.XXX
            Že by Michelin speciálně upravoval pneumatiky na míru zavěšení Renaultu, mi přijde dost přitažené za vlasy. Pokud měl Renault s Michelinem užší spolupráci, mohlo jim to spíš naopak pomoct odladit zavěšení vůči pneumatikám, s čímž právě McLaren dost bojoval.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.255.168.XXX
              věř si čemu chceš, ale michelin šil pneu na míru renaultu, stejně jako bridgestone ferrari...

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.255.168.XXX
                O Renaultu se nepřu, přu se o přizpůsobování pneumatik na konkrétní zavěšení konkrétního auta, to je podle mě nesmysl. 04

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • juras

                  88.102.21.XXX
                  Možná by stálo za to sehnat si nějaké informace o té sezóně (sezónách)...

                  Michelin na začátku roku 2005 (před začátkem sezóny) doporučoval konstrukci závěsů po vzoru Renaultu. Proč asi? Protože s Renaultem podobně jako Bridgestone s Ferrari co nejúzčeji spolupracoval na vývoji gum v součinosti s konstrukcí auta (především tedy závěsů). To není žádné tajemství.

                  Proč myslíš že od Bridgestone postupně utekli všechny týmy k Michelinu? Protože Bridgestone spolupracoval těsně s Ferrari a všechny ostatní týmy hráli druhé housle.

                  Michelin a Renault je zcela logické spojení, hmotové tlumiče byly nepochybně rovněž velmi důležité, ale gumy pokud je výrobce přizpůsobuje dle požadavků jednoho týmu jsou obrovská výhoda.

                  Koukej kam Renault padl když Michelin po roce 2006 z F1 odešel.

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    188.120.195.XXX
                    Tak znovu - o přizpůsobování pneu potřebám vozu se nepřu. V čem vidím problém, je tvrzení: "aby hmotové tlumiče fungovaly, musely pro ně být uzpůsobené pneumatiky." Zní to, jakoby Renault vytvořil zavěšení a Michelin mu posléze přizpůsobil pneumatiky, aby fungovalo. To je nesmysl. Michelinky byly v F1 dřív než hmoťáky a zavěšení bylo vytvořeno s ohledem na potřeby pneumatik, ne naopak. Že se posléze jedno ladilo k druhému je možné, ale to už je jiný příběh. 04

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Toro Rosso. Kdo ví v jakých pozicích by se Red Bull nacházel bez pomoci svého sesterského týmu. Než jim to zatrhli, tak oba týmy spolu velice úzce spolupracovaly a mnohdy používaly i stejné technologie. A po zákazu sice šli každý jiným vývojovým směrem, ale co je dobré nebo špatné si určitě mezi sebou předávali.

    V tomhle směru mají nad všemi ostatními týmy jasnou výhodu.

    + 17 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama