DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Proč by Red Bull vyhrával i po zavedení nízkých rozpočtových stropů
Šéf Red Bullu Christian Horner pro F1 Racing uvádí, že by jeho tým vyhrával šampionáty i za podstatně nižších rozpočtů. A jak chce zabránit odlivu klíčových inženýrů?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Horner: Proč by Red Bull vyhrával i po zavedení nízkých rozpočtových stropů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:44 27.12.2013 194.160.178.XXXNuž preto milý Christian,... ...lebo si vybudoval za tú dobu takú infraštruktúru a za 4. posledné roky zhrabol maximum z rozpočtu vyplácaných odmien zo zisku a teda ak nič s prepáčením neposere, je jasné, že má najväčšie predpoklady na obhájenie aj 5. titulu. -
Nasir
22:12 25.12.2013 188.175.189.XXXHornerovy řeči o rozpočtech jsou jen PR Odpověď na otázku rozpočtu je jen týmové PR. Oni nechtějí být vnímáni jako ti nejbohatší, chtějí mít pouze image nejlepších vývojářů. Tyhle věci se nevylučují (dokonce se to první může brát jako podmínka pro to druhé], ale jejich PR oddělení to první asi vadí. Že jsou až třetí v pořadí je jen jeho názor nebo PR kec, jistě to neví. Rozhodně RB bude ve skupině těch nejvíc utrácejících (s Ferrari a McL a brzy nejspíš i Mercedesem).-
-
uzivatel001413
16:55 26.12.2013 94.113.22.XXXTakové věci se do toho nepočítaji. Ferrari do toho taky nepočítá náklady na výrobu cestovních vozů, atd., tak samo Mercedes, McLaren, Lotus... Počítá se jen to, co patří k týmu F1. Mícháš jablka z hruškama
-
-
-
juras
11:41 25.12.2013 88.102.21.XXXNemá pravdu... Pan Horner nemá pravdu, vůbec není jisté zda by Redbull vyhrával i s menším rozpočtem. Naopak lze poměrně jistě předpokládat že by tomu tak nebylo.
Newey působil před příchodem do Williamsu u Leyton-House a i když dosáhl občasných úspěchů na vyhrávání to zdaleka nebylo.
Až ve Williamsu, poté v Mclarenu a nyní v Redbullu dostal Newey technické zázemí a podmínky pro uskutečnění svých konstrukčních řešení. A nic z toho není bez peněz.
Můžeme hovořit o dvou titulech Renaultu které Alonso získal aniž měl tým největší rozpočet jenže chyba lávky, Renault tehdy profitoval z té nejužší spolupráce s Michelinem tak jako v předešlých letech Ferrari. A ten profit z pneumatik je stále obrovský a může přebít prakticky vše ostatní. Jinými slovy ani větší rozpočet nepomůže pokud výrobce gum straní jednomu týmu který v ostatních směrech patří mezi špičku, gymy se tak stanou rozhodujícím jazýčkem na misce vah.
U Redbullu nevěřím že má až třetí největší rozpočet, právě Redbull vždy zásadně vystupoval proti finančním stropům a vytvořl Redbull Technology za účelem vyhnutí se omezování co se kontroly nákladů týče.
Ale osobně jsem k zavedení nějakých finančních stropů skeptický. F1 by měl být vrchol automobilových závodů, pokud bude jeden dodavatel gum který bude poskytoval stejné gumy pro všechny, nebudou nesmyslné závody motorářů a FIA by udělala některé nutné restrikce v aerodynamice situace by se vyřešila přirozenou cestou. To že budou období kdy byl na samém vrcholu jediný tým několik let je něco co se stávalo, stává a bude stávat.-
-
-
-
-
-
anonym
19:17 26.12.2013 188.120.195.XXXŽe by Michelin speciálně upravoval pneumatiky na míru zavěšení Renaultu, mi přijde dost přitažené za vlasy. Pokud měl Renault s Michelinem užší spolupráci, mohlo jim to spíš naopak pomoct odladit zavěšení vůči pneumatikám, s čímž právě McLaren dost bojoval.-
-
-
juras
14:31 27.12.2013 88.102.21.XXXMožná by stálo za to sehnat si nějaké informace o té sezóně (sezónách)...
Michelin na začátku roku 2005 (před začátkem sezóny) doporučoval konstrukci závěsů po vzoru Renaultu. Proč asi? Protože s Renaultem podobně jako Bridgestone s Ferrari co nejúzčeji spolupracoval na vývoji gum v součinosti s konstrukcí auta (především tedy závěsů). To není žádné tajemství.
Proč myslíš že od Bridgestone postupně utekli všechny týmy k Michelinu? Protože Bridgestone spolupracoval těsně s Ferrari a všechny ostatní týmy hráli druhé housle.
Michelin a Renault je zcela logické spojení, hmotové tlumiče byly nepochybně rovněž velmi důležité, ale gumy pokud je výrobce přizpůsobuje dle požadavků jednoho týmu jsou obrovská výhoda.
Koukej kam Renault padl když Michelin po roce 2006 z F1 odešel.-
anonym
07:40 29.12.2013 188.120.195.XXXTak znovu - o přizpůsobování pneu potřebám vozu se nepřu. V čem vidím problém, je tvrzení: "aby hmotové tlumiče fungovaly, musely pro ně být uzpůsobené pneumatiky." Zní to, jakoby Renault vytvořil zavěšení a Michelin mu posléze přizpůsobil pneumatiky, aby fungovalo. To je nesmysl. Michelinky byly v F1 dřív než hmoťáky a zavěšení bylo vytvořeno s ohledem na potřeby pneumatik, ne naopak. Že se posléze jedno ladilo k druhému je možné, ale to už je jiný příběh.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ferda
11:09 25.12.2013 46.47.176.XXXToro Rosso. Kdo ví v jakých pozicích by se Red Bull nacházel bez pomoci svého sesterského týmu. Než jim to zatrhli, tak oba týmy spolu velice úzce spolupracovaly a mnohdy používaly i stejné technologie. A po zákazu sice šli každý jiným vývojovým směrem, ale co je dobré nebo špatné si určitě mezi sebou předávali.
V tomhle směru mají nad všemi ostatními týmy jasnou výhodu.
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek