DISKUZE K ČLÁNKU FIA hledá nové "konkurenceschopné" týmy pro závodění v F1

FIA si přeje zvýšit počet týmů soutěžících ve Formuli 1. Konkurenceschopné uchazeče vyzývá k podání přihlášky do ročníku 2015 či 2016.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA hledá nové "konkurenceschopné" týmy pro závodění v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 16.12.2013 20:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovalo 19 lidí) 12.12.2013 07:45
šance! Tak to je jedinečná šance. Jen aby si to… »
» Pepan (Hlasovalo 17 lidí) 12.12.2013 07:59
Šance na přihlášení byla i teď v a co se týče… »
» uzivatel001410 (Hlasovalo 8 lidí) 12.12.2013 09:23
Podle mě budou rádi, když se jim tam vůbec… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Chasnik

    217.117.213.XXX
    Zajímavá diskuse Hlavně eR se tady snažil vysvětlit, proč by rozpočtové stropy mohly fungovat. Bylo by to fajn, ale bohužel pro F1, souhlasím spíš s Pepanem. Cesta, jak zaonačit tok peněz, nápadů a výsledků vývoje tak, aby byla nepřehledná, se dá vždy najít...
    Pokud by byla opravdu vůle na snižování zdrojů, muselo by se jít z druhého konce - upravit pravidla tak, aby dalších peněz nebylo potřeba, resp. jejich utrácení by nepřineslo očekávanou výhodu. Už jen nový nápad s bodovým bonusem v posledním závodě, no to je nákladový antistrop v celé své kráse. A nové pohonné jednotky, o těch už vůbec nemluvím.

    Není od věci porovnat současné náklady na CFD simulace a aero tunely ve srovnání s bývalým testováním na trati. Možná je současný systém levnější, možná ne.

    Proč třeba neomezit počet variant předních a zadních křídel, třeba na 3? Nebo snížit počet aerodynamických prvků předního křídla a křídlo zjednodušit? Je skutečně pro závodění potřeba, aby pilot na volantu ovládal všechno možné? Copak závodění před např. 20 lety bylo nudné, když si pilot nemohl z kokpitu změnit nastavení diferenciálu nebo poměr brzdných sil? Třeba jsou to všechno haléřové položky a třeba se do nákladů tyhle věci promítají znatelně, nevím...

    Jedno je jisté: pokud by lidé znalí poměrů v F1 CHTĚLI snížení nákladů prosadit, tak by cestu našli. Rozpočtové stropy jsou slepou uličkou a některým to takhle vyhovuje, když se k nim staví pozitivně, vypadají jako dobráci a přitom jim momentální situace vyhovuje a vědí, že status quo zůstane zachován.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Plný souhlas. On si totiž nikdo z těch teoretiků, kteří obhajují možnost kontroly, nechce připustit jednu věc. Ta kontrola by byla možná, ovšem za cenu tak rozsáhlého aparátu kontrolorů, že by možná přesahoval počet zaměstnanců všech týmů. Bylo by totiž zapotřebí sledovat finanční toky a pohyb všech součástek po celé zeměkouli. A tady je zajímavá jedna otázka - kdo by to zaplatil? Takže to bude jako dosud zase jenom na čestném prohlášení manažerů a vedoucích jednotlivých týmů,

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Fan

    90.180.91.XXX
    pobavili Tak se koukejte hlásit! 12
    Myslím, že kdyby měl někdo zájem, tak se přihlásí i bez vyzvání 12
    Pak se mi líbí, že v případě zájmu se mají zájemci přihlásit a zároveň zaslat menší obnost 12 Jen to cinkne

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Vzhledem k tomu, že takový scénář co popisujete, není u většiny týmů možný, protože za nimi nestojí žádná korporace, jíž by byli součástí (tudíž nemají žádnou možnost jak investovat n-násobek peněz do vývoje čehokoliv), mohl by se vámi popsaný scénář stát pouze u dvou stájí, Mercedes a Ferrari.

    Takže si vezmeme třeba ten Mercedes, což znamená Daimler AG (výrobce cestovních aut) se sídlem v Německu, Mercedes AMG High Performance Powertrains (100% vlastněnou Daimler AG) vyrábějící motory pro F1 se sídlem v Anglii a Mercedes AMG Petronas Formula One Team (podíl Daimler AG 45,1%) se sídlem také v Anglii. Každá firma si vede (samozřejmě) vlastní účetnictví. Daimler AG je veřejně obchodovatelná akciová společnost, tudíž se k ní váže povinnost pravidelně vykazovat své účetnictví a výsledky akcionářům.

    A teď si představte, že jste šéfem kterékoliv z těchto firem, a řekněte mi, odkud vezmete ten n-násobek peněz a kam je dáte na vývoj, aby to nešlo zkontrolovat a aby se o tom někdo nedozvěděl. Když Mercedes AMG High Performance Powertrains bude pod dozorem FIA jako výrobce dodávající motory do F1 a Mercedes AMG Petronas Formula One Team bude pod dozorem FIA jako soutěžící tým a Daimler AG musí pravidelně své výkazy hospodaření uveřejňovat. A že je akcionáři čtou se můžeme přesvědčit každým rokem, když vyjde článek o tom, že 2% akcionář Daimler AG požaduje aby se stáhli z F1 protože jim to nepřináší žádný zisk.

    V dnešní EU je něco takového prakticky nemožné a veškeré transfery většího množství peněz jsou v dnešní době elektronické, monitorované (kvůli praní špinavých peněz) a zpětně dohledatelné. A pokud by se o to opravdu někdo pokusil, tak je jen otázkou času, kdy to vyplave na povrch. To se v dnešní době prostě dlouhodobě utajit nedá.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Už jenom první připomínka, která mě okamžitě napadla. Svět není jenom EU a v okamžiku kdy vycestuji mimo hranice, je dost problematické něco vysledovat. A opačně je to stejné.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Účetnictví vedete tam, kde máte firmu, což mají všechny stáje v EU. A pokud byste si vývoj zaplatil někde mimo EU, tak jim taky musíte zaplatit. A platby vyšších částek jsou sledovány všude, obzvlášť směr EU <> ostatní svět.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Teorie a praxe jsou dvě rozdílné věci. Zkusím Ti to vysvětlit na následujícím příkladě. Mám firmu Cyklobus a její divizi Cyklobus F1. Mimo EU si založím firmu KERS sro, a firmu Poradím sro, které nespadají do struktury Cyklobus. Frima KERS mi vyvine nové zařízení do závodního vozu. Cena - 25mil. euro. Pro divizi Cyklobus to zařízení koupím za 1 euro. Firma Poradím sro udělá ve firmě Cyklobus školící akce. Cena 26 mil euro. Po odečtení provize převede 25 mil euro na firmu KERS sro. Díky tomu že KERS sro a Poradím SRO nejsou v EU, ejich finanční propojenost je nevysledovatelná. A to je jenom jeden stupidní příklad. Mohu Ti říct, že metody obchodních specialistů jsou mnohem sofistikovanější a tím i ještě méně sledovatelné.

          + 6 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            A ještě dodatek Myslíš si že třeba u RB by tohle možné nebylo?

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • eR

            62.245.107.XXX
            Předpokládám, že firmu budete v zahraničí zakládat na bílého koně, aby si ji s vámi nikdo nespojil. Jinak databáze a počítače mají i jinde na světe a v rámci boje proti špinavým penězům ten systém funguje velmi efektivně. Když se Německo a USA dostalo k účtům svých občanů ve Švýcarských bankách a daňových rájích, je jen velmi nepravděpodobné, že byste takovouto firmu, zčista jasna založenou utajil, když byste na ni převedl tolik peněz.

            První musíte udělat to školení, protože firma bez peněz nic nevymyslí a hlavně musíte nakoupit stroje a vybavení a nabrat zaměstnance. Jestli si myslíte, že nebudete mít hned druhý den ve firmě kontrolu z finančáku, když pošlete do zahraničí 25 milionů € za školení, tak se velmi pletete. Echo dostanou od banky hned ten den, kdy peníze odešlete mimo EU (i když možná ještě před tím, než je banka odešle). Nehledě na to, že vy, jako akciová společnost musíte tuto sumu uvést ve svém hospodaření a potom vysvětlit akcionářům, k čemu to školení bylo, a proč vyhazujete jejich peníze. Protože jsou to právě ti akcionáři, co firmu vlastní a když jim to nevysvětlíte, tak si prostě místo vás najdou jiného šéfa, který peníze někam zbůhdarma posílat nebude.

            Jako chápu, že za posledních 10-15 let si lidi v ČR myslí, že jakékoliv podvádění je možné a nikdo na to nepřijde, ale je to naprosto neprůchodné a vůbec si nedokážu představit, že by něco takového dělala firma jako je Mercedes. Tím by si mohl jenom zničit renomé, protože je to podvod na podvod. Výplata peněz za školení, které nebylo = krácení daně; nepravdivé informace o hospodaření firmy = akcionářská žaloba na vedení společnosti; obcházení pravidel FIA pro účast v šampionátu F1 = vyloučení, pokuta?

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              To, že něco funguje v televizních detektivkách, ještě neznamená, že to tak je i v praxi. Ostatně i aféra strejdy Bernieho je toho názorným příkladem. Pokud by všechno v EU fungovalo podle televizních filmů, byl by Ecclestone už dávno za katrem, zatímco realita je taková, že je ve hvězdách, zda se tam někdy dostane. A co se týče akcionářů, tak ti skousnou všechno. Když můžou v koncernu VW nechat bez povšimnutí, že Seat je dlouhodobě ve ztrátě a nemají zájem tu továrnu prodat, tak to s tím dohledem asi není tak žhavé. A ještě jedna perlička. Na modelu Phaeton VW prodělal asi tři miliardy korun. Navzdory tomu, že je to Piechovo vymodlené dítě, které tvrdě prosazoval proti správní radě, tak se mu nic nestalo a pořád je považován za špičkového manažera.,

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Každá firma musí vést účetnictví, a v něm je krásně vidět jakékoliv přelévání peněz. Pokud účetnictví někdo falšuje, tak je to dost vážný prohřešek a nepochybuji o tom, že by to týmům nestálo za to, jít do rizika penále z krácení daní.

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      Vážně věříš tomu, že mateřské firmy velkých týmů nemají možnost udělat část vývoje pro tým F1 bokem a zahrnout ho do účetnictví jako náklad na vývoj něčeho jiného? Já tedy takový optimista nejsem.

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Udělat to můžou, ale protože každý ví, že nic není zadarmo, a ani se nedá očekávat, že by byl někdo schopen vyvinou a vyrobit něco řádově levněji než ostatní, nastupuje potom při kontrole tzv. "cena obvyklá" což může být klidně medián ceny ostatních týmů, který se přičte do rozpočtu kontrolovaného týmu. Vše jde, když se chce. Nastavit pravidla, která obejít téměř nelze také, a když je doplníte např. desetiprocentní pokutou z rozpočtu, pokud bude tým přistižen při úmyslném podvádění, tak budou všichni účtovat jak beránci.

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Víš, myslíš to dobře, ale nemyslím si, že je tvůj návrh reálný. Mám dva důvody:
          1. FIA může kontrolovat jen týmy, ne jejich dodavatele. Z toho vyplývá, že dceřiné společnosti týmů můžou vyvíjet cokoliv a nemusí se to promítnout do nákladů týmů (můžou to prodat týmu levněji, než to ve skutečnosti stojí). Příklad: Mercedes vyrobí motor (nebo jinou součástku) a týmu F1 to prodá levněji. Nikdo jim to nemůže zakázat. A tým bude mít náklady nižší.
          2. V účetnictví nikdo nenajde všechny souvislosti. Těžko u některých věcí budeš dokazovat, že patří k vývoji týmu F1 a ne k něčemu jinému. Takových sporných věcí bude obrovská spousta. A ani sami finanční úředníci neví, co je účetně správné a co ne. Takže se tam dají ztratit v takových firmách miliony eur. Příklad: U daného motoru řekne Mercedes, že část jeho vývoje slouží pro ostaní vozy z produkce Mercedesu. Jak někdo zjistí, z jaké části slouží k produkčním vozům a z jaké pro F1? Bude to 90:10, nebo 10:90? A jsme v rozdílech několik desítek milionů. 03

          + 6 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.251.XXX
          Nejde o to, že by někdo vykazoval cenu nižší, než obvyklou. Proč by to taky kdo dělal? Jde o to, že někdo může nahlásit cenu obvyklou a přitom do vývoje nasypat n-násobně víc. To je podle mne neukočírovatelný problém.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.255.168.XXX
            Přesně to jsem měl na mysli. Nejde přece o výrobu, ale vývoj. Ten může spolykat v podstatě libovolnou shora neomezenou sumu...

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Rozpočtový strop nie je jediné,.. ...čo bránilo vstupu nových tímov do F1, lebo sa tu vyložene plytvalo a plytvá a sú toho dôkazom pekáče s ERS, ktoré nie sú vôbec to najpokrokovejšie v tom, čo terajšie v technike ponúka, ale aj rozdeľovanie zisku, ktoré je nelogické a neetické, lebo je odmeňovaných len prvých 10, pričom Bernie jasne vyhlásil, že 10 tímov úplne pre F1 stačí, tak potom neviem o čom to FIA hovorí, ak FOM a jej hlavný promotér koná proti úsiliu FIA dotiahnúť do F1 viac tímov. 02

    + 6 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000792

    uzivatel000792

    213.160.185.XXX
    Historia sa opakuje Tak uz je mi jasne, ze z rozpoctovych stropov nic nebude. Historia sa opakuje. Znovu Todt slubuje rozpoctove stropy a otvara konkurz na nove timy, tak ako pred rokmi.

    A az nove timy pridu, tak sa rozpoctove stropy opat rozplynu ako para nad hrncom.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Slimák

    194.213.42.XXX
    FIA x týmy Budou rádi, když se tam udržej ty současný.

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      62.245.107.XXX
      No já bych řekl, že právě počítají s tím, že Marussia a možná i Lotus už moc dlouho jezdit nebudou a proto vypsali ten konkurz.

      FIA vždy říkala, že maximum týmů F1 je 12, kvůli počtu boxů v pitlane. A že by vypisovali konkurz kvůli jednomu týmu, když jich teď jezdí 11? To mohli už před rokem, když bylo jasné, že HRT dál závodit nebude. Takže teď, když všichni říkají že ročník 2014 bude o šílených penězích jak před sezónou tak i v jejím průběhu, zřejmě očekávají, že to některé stáje neustojí a v roce 2015 budou chybět.

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama