DISKUZE K ČLÁNKU Komentář: Jak se FIA podařilo překvapit a rozzlobit většinu fanoušků F1

Včera večer FIA opět rozpoutala menší bouři svým prohlášením o změnách pro rok 2014. Kromě rozpočtových stropů, stálých čísel pro každého závodníka po celou jeho kariéru či pětisekundových penalizací totiž přidala i jedno překvapivé pravidlo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Komentář: Jak se FIA podařilo překvapit a rozzlobit většinu fanoušků F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 12.12.2013 13:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000481 (Hlasovalo 22 lidí) 10.12.2013 10:11
Ubohost Pro mě je to jen likvidace sportu které… »
» Pavel A. (Hlasovalo 18 lidí) 10.12.2013 11:49
Dvojnásobné body Je to úplná hovadina, kde se… »
» uzivatel001374 (Hlasovalo 6 lidí) 10.12.2013 13:50
. Mňa prvé napadlo, že prečo sakra Jas Marina,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • t

    212.5.221.XXX
    A co keby A co keby jazdci bojkotovali posledny zavod? To sme tu uz dlho nemali :-)

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      78.24.10.XXX
      To by bylo zajímavý, ale je to čistě jenom teorie. Vždycky bude někdo, kdo dohodu nedodrží, nebo nebude moci dodržet. Mnoho pilotů bude před posledním závodem bez potvrzeného angažmá a potom si nedovolí revoltovat vůči týmu a nejet naplno. Že by nestartovali vůbec, to už je absolutně nesmyslné, protože by týmy povolaly náhradníky.

      Zajímavá by byla varianta, že by se jezdci dohodli a třeba prvních 5 kol jeli demonstrativně za sebou ve vláčku á la safety car a začali závodit až od 6. kola. Ale reálnou šanci v tom nevidím. Poslední závod bude až za rok, mezitím se objaví spousta dalších důležitých témat, do té doby ostří otupí a postupně to vyšumí do ztracena.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Když už změnu tak bych škrtal, každému třeba čtyři nejhorší závody, nebo bych počítal 15 nejlepších, to už je jedno. O titulu by pak nerozhodovalo, kdo měl tu smůlu, že ho třeba někdo sejmul.

    Vemte si, že když vás třeba trefí někdo v první zatáčce zezadu a jezdec nemá šanci se tomu vyhnout, tak tu ztrátu pak může dohánět třeba čtyři závody. Např. jezdec klikař, kterého nikdo netrefí vyhraje závod, kde jeho největší rival nedojede z výše uvedeného důvodu. Pak 3x dojede druhý a má tedy 79 bodů. Smolař jeden závod nedojede a zbylé tři vyhraje a má jen 75 bodů. Takže tu máme jedzce který má tři vítězství ze čtyř a je celkově druhý za jezdcem, který jednou vyhrál a 3x dojel druhý a vede šampionát. Mě to teda spravedlivý nepřijde, protože smolař vyhrál vše co se dalo a druhý vyhrál jen pokud smolař nedojel, jinak vždy skončil za ním.

    Za starých časů by měl smolař 30 bodů (3x10) a "klikař" jen 28 (10 + (3x6)). Jak je z příkladu vidět, tak za starého bodování se více odměňovalo vítězství, takže nebylo třeba vymýšlet nějaké škrty, protože bodování si to pořešilo samo. Pokud FIA chtěla ohodnotit více jezdců, měla celé původní bodování vynásobit deseti a do historické tabulky by pak vždy na konci sezóny veškeré body opět podělila deseti. Bodování tedy mohlo 100-60-40-30-20-10-6-4-2-1.
    Kdyby to bylo na mě, tak bych to udělal ještě jinak. 100-60-36-22-13-8-5-3-2-1.
    Pokud by se bodovala kvalda stylem 9,8,7,6,5,4,3,2,1 =motivace odjet kvaldu a jeden bod za nejrychlejší kolo v závodě, pak bych zvolil bodování v závodě 90,54,32,19,12,7,4,3,2,1. Ten kdo by vyhrál kvaldu i závod a zajel hotlap by mohl získat právě maximum 100 bodů za závod.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000397

    uzivatel000397

    90.178.29.XXX
    Globální svazarmovci. To měli na poslední závod udělat alespoň bodování až do 20. místa, aby týmy které funguji již několik let jako pojízdné retardéry také konečně utrpěly nějaký bod.
    Ten nový systém i tedy přijde jako pěkná ptákovina. Možná by se dalo ještě vylepšit tím, že by se jako udělal jeden virtuální závod bez aut a výsledky se losovaly či sázely v ruletě.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zeto

    85.71.36.XXX
    Hm... Je to hrozná blbost. To je jako by v PO v ELH bylo vítězství v šestém závodě hodnoceno jako vítězství dvě, takže by se už 7 zápas nikdy nehrál. Jak říkám, blbost a hodně, hodně neférová. Představte si, že někdo bude vést o 49 bodů a poslední závod nedojede a jeho nejbližší soupeř náhodou vyhraje. Tak to už snad raději ty Bernieho bláznivé medaile. 09 02

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jenik

    89.102.139.XXX
    Přijde mi, že to znehodnotí výsledky celého šampionátu. Vůbec se mi to nelíbí. Čpí z toho taková umělost, snaha o atraktivnost za každou cenu. Je otrava, když se o mistrovi rozhodne dlouho předem, ale takhle hazardovat s pověstí F1? Ta čísla jsou v pohodě, to je celkem jedno, přesně jak tu někdo připomněl, v první polovině 90. let byla čísla většiny týmů fixní...

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • M3

    46.13.241.XXX
    Toho naděláte Stálá čísla měli jezdci již dávno, např. Ferrari jezdilo dlouhá léta s 27, 28, damon hill s 0 a podobně. A dvojnásobný zisk v posledním závodě. Proč ne. Finále spousta sportů je napínavé, proč by v F1 nemohl být poslední závod něco jako finále.

    + 1 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zeto

      85.71.36.XXX
      Aha, a u kterých sportů je finále jinak bodováno nebo hodnoceno?

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001374

    uzivatel001374

    78.99.200.XXX
    . Mňa prvé napadlo, že prečo sakra Jas Marina, keby sezóna končila na Interlagose kritika by bola menšia, a to Berňák kritizoval Mosleyho že darčeky nedáva pekne zabalené, ale omotané reťazovu.

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zbynek Havrda

    95.102.63.XXX
    Nove pravidlo Vitaz VC si vyzrebuje na kolese Mountfild kolko bodov ziskal

    + 12 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kimi

      94.113.22.XXX
      No a dostal by sekačku Mountfild od Bédi trávníčka, jako bonus 18

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Chasnik

    217.117.213.XXX
    Deformace... ... opravdu, jiné slovo mě nenapadá. S fixními čísly jezdců jsem to nepobral, ale budiž, na skutečné závodění to vliv nemá. Ale ta bodovačka... snažím si představit, jak by to vypadalo v míčových sportech, kdyby gól, koš nebo touchdown v poslední minutě byly ohodnoceny dvojnásobně.

    FIA ani kdokoli jiný si nemůže hrát na boha a snažit se za každou cenu rozhodovat o tom, ve kterém závodě bude někdo určen mistrem. Ať se nám to líbí nebo ne, tak prostě takový je sport a někdy je vítěz natolik dominantní, že už je před závěrem sezóny nepřekonatelně první. S tím těžko někdo něco nadělá a pokud se o to bude snažit, tak ten sport, ať už je jakýkoli, totálně zdeformuje :(

    + 16 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    93.185.2.XXX
    FIA zešílela Tohle se slušně komentovat nedá a tak si to odpustím to nejdůležitější tu napsali jiní. Pokud chtějí úplně zlikvidovat F1 mohou nadále vymýšlet hovadiny jde jim to nadmíru skvěle. Jakoby nestačily ty ... gumy podle kterých se staví vozy a podle nich se taky musí závodit nyní ještě tohle . 10 02
    Příspěvek byl redakčně upraven.

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Bango

    46.13.2.XXX
    Zábava Hnusný auta, šmejdský pneumatiky, trarapný bodování... príma sezóna. Že by ještě jezdcům třeba rozdali tajtrlíkovský čepice místo přileb, jako že by se ještě víc zvýšila ta... no ta zábavnost.

    + 12 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kimi

      94.113.22.XXX
      Nebo by si jezdci rovnou oblekli Hallowenowské kostýmy. To by pak byl panečku teprve cirkus. Ale radši být sticha, aby se to FIA nedomákla, jinak kdo ví, jestli by to nebyli schipni opravdu zavést. 20

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.23.219.XXX
        Jsi ještě nepochopil, že se o cirkus doopravdy jedná.
        udělat představení a vydělat peníze, principál je Bernie 03

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pavel A.

    Pavel A.

    85.70.8.XXX
    Dvojnásobné body Je to úplná hovadina, kde se podepisují protestní petice?

    Mistrem světa se nestane ten, kdo bude bojovat o vítězství, ale ten, kdo bude mít nejspolehlivější auto, bude pravidelně bodovat a vyjde mu jeden závod.
    Pořád mluví o šetření a pak schválí drahé motory a opatření, které donutí vyvíjet vůz do posledního závodu.
    Je to jako kdyby se ve fotbale na posledních deset minut zvětšovaly branky.

    + 18 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama