DISKUZE K ČLÁNKU Novinky roku 2014: dvojnásobný počet bodů v posledním závodě či pětisekundové penalizace
FIA potvrdila několik změn pravidel, které F1 od příštího roku čekají. Jedná se například o rozpočtový strop, stálá čísla na voze pro každého závodníka či dvojnásobný počet bodů v posledním závodě v Abú Zabí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Novinky roku 2014: dvojnásobný počet bodů v posledním závodě či pětisekundové penalizace
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001405
(Hlasovalo 14 lidí)
09.12.2013 19:49
No to je ale blbost... ...v posledním závodě… »
» uzivatel001405
(Hlasovalo 10 lidí)
09.12.2013 21:04
Každej tým by si mohl jednou za sezónu vybrat… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
17:37 10.12.2013 194.160.178.XXXV Bahrajne je to sice výhodné,.. ...lebo je tam na to vynikajúce počasie, ale je to od ruky, preto to prijali tímy, ktorým financie zrejme nechýbajú. A Ak je to o 3 dni dlhšie, tak by to mohlo biť 6 dní ? Strop od r. 2015 je pochopiteľný, lebo najviac prešustrujú na nové auto v r. 2014 a kto to nestihne, hold bude v r. 2015 v nevýhode, teda aj Honda. Ale ten dvojnásobný počet bodov v poslednom závode, že schválila FIA, to bola fakt volovina. -
PC
09:35 10.12.2013 212.47.2.XXXjá bych dal zpátky kvalitní pneu a třeba dvě povinné výměny pneu v boxech, případně i vrátil tankování. Tak se může taktizovat, hodně získat i ztratit, ale trať bude čistá, takže se bude moct bez obav vyjet při předjíždění z ideální stopy, ale co je nejhlavnější - jezdec nebude muset šetřit pneu a pojede naplno!!!!!!! konečně bychom se dočkali pořádných stíhaček a soubojů. -
Corben Dallas
00:22 10.12.2013 89.203.220.XXXFIA potřebuje přibrzdit Anebo nemusí jet vůbec kvalifikaci a můžou si hodit mincí nebo umělý Bernieho déšť nebo taky si můžou půjčovat gumy mezi týmy atd atd Nechápu ale jedno: oni chtějí zredukovat strop nákladů, budiž, souhlasím, na světě hladoví miliony lidí a prachy cpeme všichni do nesmyslů, ale oni přitom nabízejí dvojnásobek bodů v posledním závodě, což by mohlo znamenat vyhrocení souboje a porušení stropu rozpočtu za cenu trestu nejspíše v podobě finanční pokuty kvůli získání titulu/ů... Hypotéza, ale pravidla by mohla být stabilnější, v jiných sportech se tak radikálně a v takovém množství nemění. FIA v mých očích předvádí zatím jen pěkně velké e-e, které zatím nespadlo neb se houpá na tenkém papíře "bezpečnost".
Michal (Corben Dallas) -
Martin
23:47 09.12.2013 178.143.6.XXX2014 Podla mojho nazoru, aby sme videli skutocne pretekanie by to chcelo vacsie mnozstvo paliva na preteky(120l), pripadne obmedzit velkost nadrze na povedzme 70 litrov. To by bola podla mna zaujimava varianta, bud ides na plno natankujes a pokracujes alebo nieco posetris a dotankujes menej paliva=budes lahsi po zastavke.
Dalej pre dobre pretekanie by sme potrebovali tvrde gumy(mozno ani nemusia byt extra tvrde, stacilo by, keby mali vydrz a kvalitu ako Michelin/Bridgestone/GoodYear), samozrejme s dostatocnou prilnavostou.
Dalsi problem vidim v 5 motoroch na sezonu, FIA kludne mohla ostat pri 7-8 motoroch ako tuto sezonu. Predsa len Turba budu na zaciatku sezony haklive a a ksi dobre pamatate na prve Turbomotory v F1, tak ani jeden v prvych pretekoch nedosiel do ciela. (necakam, ze sa to zopakuje, ale naco zbytocne prehanat s pravidlami.)
Co sa tyka aerodynamiky, spravili krok spravnym smerom. Obmedzenie pritlaku=lepsie nasledovanie aut za sebou v zakrutach. (Samozrejme toto plati pokial pocitame s pritlakom ktory generuju kridla), Pripadne pokial by chceli mat vyssi pritlak mohli zaviest pomerne ,,nebezpecny´´ groundefekt.
Na zaver co sa tyka novej sezony mam zmiesane pocity, ale mozno budeme prijemne prekvapeny. Neostava nam nic ine, len verit a dufat. Pravidla su uz urcene a menit sa tak skoro zrejme nebudu. -
Zip
22:41 09.12.2013 88.101.150.XXXPravidla Ahoj lidi, tak co se týče pravidel, můj názor je ten, že by měly být co možná nejkonzistnější a ne je furt měnit. Hergot, kdo se v tom má vyznat? To jako každou sezónu něco jiného? Jak potom mají vypadat statistiky? Kdyby tohle vedení měl hokej tak je z nejrychlejší kolektivní hry na světě(alespoň se to tvrdí) nejvíce nepřehledná snůška pravidel. Obávám se že se to může stát naší F1. No co se týče těchto změn, tak ty stálá čísla pro piloty je docela dobrá věc, to snad proti ničemu není. Alespoň si někteří komentátoři snad nebudou stále plést jezdce i s jezdci, kteří ve F1 už nesedí. S těma bodama to je síla, zvláště, když posledním závodem budou tratě, kde se špatně předjíždí a navíc kde je i stálé počasí. Chápu, že se snaží o atraktivitu, ale stále nové změny, no nevím. Třeba čas ukáže, že pravdu nemám, však v současnosti to vidím jinak. Možná z nás chce FIA udělat odborníky, protože znát všechny ty pravidla, to fakt zabere čas. Časem se v tom budeme ztrácet, ale možná to přispěje k diskuzím, co kdy jak bylo a nebylo. Zdar lidi a pevné nervy. -
eR
22:13 09.12.2013 62.245.107.XXXTím FIA docílí jen toho, že týmy budou utrácet za speciální balíčky vylepšení na poslední závod, místo aby ty peníze už dávali do monopostu na příští rok. Pro tým co bude mít double to dělá 86 bodů za jeden víkend, což si nikdo nedovolí podcenit.
Týmy si také asi budou jeden z pěti motorů na sezónu šetřit na poslední závod, protože vypadnout v něm pro technické selhání ojetého motoru, může díky zdvojení bodů, stát tým propad i o několik příček v PK. Letos byl rozdíl mezi 2-4 týmem 45 bodů a mezi 6-8 týmem 44 bodů. Vzhledem k tomu, že jde o desítky milionů za konečné umístění v PK, budou týmy na konci sezóny utrácet zbytečně za vylepšení starého auta.
-
Honza
21:12 09.12.2013 89.176.179.XXXFIA Místo, aby FIA řešila skutečné problémy, vymýšlí ptákoviny. Problém se stewardy, kteří jsou na každý závod jiní, vedení závodu a nekonečné kroužení SafetyCaru, neprofesionální pořadatelé (viz letošní Korea) atd.
ad čísla) příklad FIA, kterak to funguje u VR46, ale v F1 to fungovat nebude. Na motorce je místo vepředu pod plexisklem to nejviditelnější, F1 nic takového nemá.
Obávám se, že je to další hovadina, kterou už FIA provedla v rallye. Jména spolujezdců musela zmizet, aby prý šlo dobře přečíst jméno pilota. Po pár letech v tichosti vrátili k původnímu schématu jezdec+spolujezdec...
ad 2x25 bodů) WTF? Pokud vím, tak jednotlivé GP tvoří rovnocenný seriál, tak co to má jako být? Nejhorší okruh v Abu Dhabi měl asi po právu nejmenší sledovanost. Pokud chtěli dramatické finále, měli nechat Brazílii. Jde o prachy. -
-
airwar1939
21:03 09.12.2013 176.74.128.XXXVe Formuli 1 už období kdy si týmy drželi několik sezon po sobě drželi stejná čísla pamatuji, a přišlo mě to lepší než každý rok to měnit. Nevidím žádný problém v tom aby si konkrétní jezdec držel po svou karieru ve Formuli 1 stejné číslo, to není jenom o MotoGP, ale i v Hokeji, Basebalu, Košíkové či Fotbalu to tak přední hráči mají.
-
-
-
zeto
20:38 09.12.2013 85.71.36.XXXHm... Nesouhlasím, nesouhlasím, nesouhlasím.... F1 jde totálně do kopru, pokud tohle není jen hloupý vtip. Co je na posledním závodě extra? Proč to není ten první? Proč ne desátý? Fuj, to jsem se vytočil. Vypadá to, že F1 přichází o dalšího fanouška. S tímhle nemohu souhlasit. Ne, ne a ne! -
-
airwar1939
21:05 09.12.2013 176.74.128.XXXPřesně tak, pokud nebude poslední závod svým nastavením nějak vyjímečný, nemá smysl dávat za něj dvojnásobek bodů.
-
uzivatel001405
19:49 09.12.2013 212.80.67.XXXNo to je ale blbost... ...v posledním závodě dvojnásobek...lepší by bylo, mít tzv. žolíka jako byly hry bez hranic, každý tým by si ho mohl vybrat jednou za celou sezónu...
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek