DISKUZE K ČLÁNKU Novinky roku 2014: dvojnásobný počet bodů v posledním závodě či pětisekundové penalizace

FIA potvrdila několik změn pravidel, které F1 od příštího roku čekají. Jedná se například o rozpočtový strop, stálá čísla na voze pro každého závodníka či dvojnásobný počet bodů v posledním závodě v Abú Zabí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Novinky roku 2014: dvojnásobný počet bodů v posledním závodě či pětisekundové penalizace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 13.12.2013 17:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001405 (Hlasovalo 14 lidí) 09.12.2013 19:49
No to je ale blbost... ...v posledním závodě… »
» uzivatel001249 (Hlasovalo 12 lidí) 09.12.2013 20:50
super myšlenka to by bylo férové, poslední… »
» uzivatel001405 (Hlasovalo 10 lidí) 09.12.2013 21:04
Každej tým by si mohl jednou za sezónu vybrat… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • uzivatel001249

      uzivatel001249

      78.80.24.XXX
      super myšlenka to by bylo férové, poslední závod zaprvé na něm není nic výjmečného navíc mi sere že není poslední brazílie

      + 12 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • walentak

      90.177.201.XXX
      Čau,k čemu by byl žolik dobrej,když si ho vybere každej tým?Nula s nulou pojde..(nevim jak to myslíš,hry bez hranic jsem nesledoval:)jako motivace bojovat až do konce se mi dvojnásobek bodů zdá celkem v pohodě....ne že by to napadlo jeho,ale určitě lepší než schválně kropit trať a jiný Bernieho "nápady"

      + 3 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001405

        uzivatel001405

        212.80.67.XXX
        Každej tým by si mohl jednou za sezónu vybrat žolíka, tzv. double bodů...A v kterém závodě to už záleží na nich..Např. když tým ví, že se mu bude na určité trati dařit tak si vybere double bodů, chápeš ? Je to loterie, buď to výjde nebo ne...

        + 10 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          90.177.201.XXX
          Čau dík za vysvětlení..tak to by byl žolik určitě lepší než v poslednim závodě dvojnásobek,beru zpět co jsem včera napsal,až na tu poslední větu04

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • anonym

      193.110.186.XXX
      Mali by zaviesť pravidlo ako tu už voľakedy bolo - aby započítavalo by sa napr. 15 najlepších výsledkov z 19tich. Bolo by to lepšie ako dvojnásobok bodov v posledných pretekoch, takto by si mohol každý dovoliť trochu riskovať. Určite by to bolo zaujímavejšie ako dvojnásobok bodov - niekto ma zostrelí v prvej zákrute a mám po titule. Alebo naopak niekomu vystrelí motyka a získa viac ako ten čo bodoval pravidelne...

      + 14 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Nesouhlasím s tebou a myslím si, že právě tvůj návrh je větší blbost, než zmiňovaný dvojnásobek bodů.
        Titul by měl získat ten, kdo je v celé sezóně nejlepší a ne ten, komu náhodně "vystrelí motyka". Podle mne ti piloti, kteří po celou sezónu bodují pravidelně, jsou těmi nejlepšími. Je to známka, krom jiného, že dovedou jezdit jak na technických tratích, tak na rychlých okruzích. Že se dokáží vyrovnat s nepřízni počasí i s jinými nástrahami. Proč by za toto své umění měli být znevýhodňováni odečtem bodů? A ti, kteří to neumí (např. za deště a na technických tratích) zvýhodněni? Uvedu příklad. Máš šest GP a počítají se jen čtyři. Jeden pilot bude vždy na bedně a druhý dvakrát dojede mimo body. (první získá 25;18;18;15;18;18=112bodů a druhý 0;25;15;18;0;25=83 bodů. Prvnímu odečteme 15+18=33b a druhému 0+0=0. Výsledkem je, že první bude mít jen 79 bodů a druhý se stane s 83 body mistrem !!!) Pitomost na entou.
        Sice nijak nejásám nad dvojnásobkem bodů za Abu Dhabi, ale škrtání získaných bodů už nikdy nechci.

        + 8 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          193.110.186.XXX
          V celej histórii na to doplatil jediný jazdec - Alain Prost v roku 1988 a to len vďaka tomu, že mal menej víťazstiev.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            "V celé histórii na to doplatil jediný pilot." Co je tohle za úchylný argument? Na systém bodování by neměl doplatit NIKDO!!! Také tyto experimenty nikdy dlouho nevydržely. V začátcích F1 to alespoň mělo nějaké ospravedlnění. Piloti se většinou neúčastnili v zámoří 500 mil Indianopolisu a americké okruhové hvězdy zase nejezdily do Evropy na F1.
            Ale na konci 80-tých let? Proč? Stejně tak dnes. Proč? Na jedné straně je tlak na vzrůstající počet Velkých cen. A na druhé straně by anonymové bezdůvodně škrtali výsledky některých GP. To nepochopím. Když už týmy stěhují veškerý materiál po celém světě z Austrálie do Evropy, Asie a Ameriky, pak to dělají proto, aby si body vyjeté na těchto světadílem mohly započítat!!!

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.23.219.XXX
          Dvojnásobek bodů nebo odečet některých výsledků je standartní součástí i jiných sportů.
          Jsi si změnil procento započítaných závodů..

          Větší hovadina jsou startovní čísla.. jedinej komu dělala změna problém je komentátor na Nově.
          Ale ten si pletl i Fer s Mcl..

          + 0 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Máš zajímavý způsob argumentace. Uznáváš jen to, co se ti hodí. A když přistoupím na tvůj způsob, tak věz, že i neměnná startovní čísla jsou standardní (nikoliv standartní - od slova standarta=prapor, vlajka, zástava) součást i jiných sportů. Navíc to není nic proti ničemu a hlavně, čísla nebudou mít žádný vliv na výsledky v žádné sezóně!!!
            Ano procento započítaných bodů jsem si změnil v zájmu délky mého příspěvku a přehlednosti příkladu. Věř mi, že bych byl schopen dát dohromady i deset a více různých příkladů odpovídajících realitě (19 závodům) a započítávaných (nevím kolik). V posledním takovémto modelu se z 16 závodů započítávalo 11.
            Každopádně to je nespravedlnost, když některým pilotům tento model férově získané body odečte a jiným jen smaže závody ve kterých neuspěli. To je u mě zásadní zásah do výsledků a ovlivnění celé sezóny.
            Stejně tak dvojnásobek bodů ovlivní (i když méně nespravedlivě) výsledky. Jako nejspravedlivější se mi jeví názor Dawese se žolíkem.11
            A ještě poznámka na konec. Ti matlové na Nově budou mít problémy s čísly i když čísla budou stále neměnná.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.23.219.XXX
              Promiň že jsem udělal pravopisnou chybu.
              Uznávám jen co se mi hodí? Pouze jsem vyjádřil svůj názor. A tvé argumenty a styl uplatnění mě nepřesvědčili. Pravidla jsou pro všechny stejná...

              A startovní čísla byla za odměnu. Nejlepší jezdec měl jedničku.

              Ten druhý anonym psal slovensky...03

              Žolík je žolík a to je podle mne taky blbost

              Matlal zůstane matlalem a Fabry asi chytá nákazu

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                Chybička se vloudí. Ale tohle slovo píše špatně více než 50% lidí a já jsem na něj už alergický. Měl jsi prostě smůlu, že jsi na mě reagoval a použil ho.03
                Startovní čísla byla v počátcích přidělována pořadateli, tak že jedničku mohl mít každý závod někdo jiný a zdaleka nemusel být nejlepší. Později byla startovní čísla ustálená a vždy si je pouze prohodily týmy nového mistra světa se starým mistrem světa. Přičemž mistr světa měl vždy jedničku. a odcházející mistr světa dostal jedno z čísel týmu, která používal tým nového mistra. Dnes se čísla mění dle umístění v PK.
                Ale pokud jsem četl a pochopil článek dobře, tak i v novém modelu bude mít nejlepší jezdec také vždy jedničku. Jenom až když příjde o titul, vrátí se ke svému původnímu číslu. Bráno hokejovou terminologií. Jágr hraje s 68-čkou a když je mistr světa, tak s jedničkou. Jakmile získá titul někdo jiný, opět se vrátí k číslu 68.03 18 Podle mne přehledné i pro redakci Novasportu.18
                Co se týče pravidel, tak záleží na individuálním pohledu a vnímání každého z nás. Osobně bych nic v bodování neměnil. Ale když už, tak žolík mi příjde jako nejspravedlivější a nejmenší ovlivnění.
                Rozdíl mezi Richtrem a Fabrym je jen ten, že Fabry se nesměje svým trapnostem.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama