DISKUZE K ČLÁNKU Novinky roku 2014: dvojnásobný počet bodů v posledním závodě či pětisekundové penalizace

FIA potvrdila několik změn pravidel, které F1 od příštího roku čekají. Jedná se například o rozpočtový strop, stálá čísla na voze pro každého závodníka či dvojnásobný počet bodů v posledním závodě v Abú Zabí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Novinky roku 2014: dvojnásobný počet bodů v posledním závodě či pětisekundové penalizace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 13.12.2013 17:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001405 (Hlasovalo 14 lidí) 09.12.2013 19:49
No to je ale blbost... ...v posledním závodě… »
» uzivatel001249 (Hlasovalo 12 lidí) 09.12.2013 20:50
super myšlenka to by bylo férové, poslední… »
» uzivatel001405 (Hlasovalo 10 lidí) 09.12.2013 21:04
Každej tým by si mohl jednou za sezónu vybrat… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    V Bahrajne je to sice výhodné,.. ...lebo je tam na to vynikajúce počasie, ale je to od ruky, preto to prijali tímy, ktorým financie zrejme nechýbajú. A Ak je to o 3 dni dlhšie, tak by to mohlo biť 6 dní ? 01 Strop od r. 2015 je pochopiteľný, lebo najviac prešustrujú na nové auto v r. 2014 a kto to nestihne, hold bude v r. 2015 v nevýhode, teda aj Honda. Ale ten dvojnásobný počet bodov v poslednom závode, že schválila FIA, to bola fakt volovina. 02

    + 7 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kakaa

    85.71.39.XXX
    no nápad to nejni špatnej, ale jestli to pomůže odpískávání vývoje v půlce sezony(ala ferrari), nevim, až co výkony v příštím roce, představte si to letos haha

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • PC

    212.47.2.XXX
    já bych dal zpátky kvalitní pneu a třeba dvě povinné výměny pneu v boxech, případně i vrátil tankování. Tak se může taktizovat, hodně získat i ztratit, ale trať bude čistá, takže se bude moct bez obav vyjet při předjíždění z ideální stopy, ale co je nejhlavnější - jezdec nebude muset šetřit pneu a pojede naplno!!!!!!! konečně bychom se dočkali pořádných stíhaček a soubojů.

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Corben Dallas

    89.203.220.XXX
    FIA potřebuje přibrzdit Anebo nemusí jet vůbec kvalifikaci a můžou si hodit mincí nebo umělý Bernieho déšť nebo taky si můžou půjčovat gumy mezi týmy atd atd Nechápu ale jedno: oni chtějí zredukovat strop nákladů, budiž, souhlasím, na světě hladoví miliony lidí a prachy cpeme všichni do nesmyslů, ale oni přitom nabízejí dvojnásobek bodů v posledním závodě, což by mohlo znamenat vyhrocení souboje a porušení stropu rozpočtu za cenu trestu nejspíše v podobě finanční pokuty kvůli získání titulu/ů... Hypotéza, ale pravidla by mohla být stabilnější, v jiných sportech se tak radikálně a v takovém množství nemění. FIA v mých očích předvádí zatím jen pěkně velké e-e, které zatím nespadlo neb se houpá na tenkém papíře "bezpečnost".

    Michal (Corben Dallas)

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Martin

    178.143.6.XXX
    2014 Podla mojho nazoru, aby sme videli skutocne pretekanie by to chcelo vacsie mnozstvo paliva na preteky(120l), pripadne obmedzit velkost nadrze na povedzme 70 litrov. To by bola podla mna zaujimava varianta, bud ides na plno natankujes a pokracujes alebo nieco posetris a dotankujes menej paliva=budes lahsi po zastavke.

    Dalej pre dobre pretekanie by sme potrebovali tvrde gumy(mozno ani nemusia byt extra tvrde, stacilo by, keby mali vydrz a kvalitu ako Michelin/Bridgestone/GoodYear), samozrejme s dostatocnou prilnavostou.

    Dalsi problem vidim v 5 motoroch na sezonu, FIA kludne mohla ostat pri 7-8 motoroch ako tuto sezonu. Predsa len Turba budu na zaciatku sezony haklive a a ksi dobre pamatate na prve Turbomotory v F1, tak ani jeden v prvych pretekoch nedosiel do ciela. (necakam, ze sa to zopakuje, ale naco zbytocne prehanat s pravidlami.)

    Co sa tyka aerodynamiky, spravili krok spravnym smerom. Obmedzenie pritlaku=lepsie nasledovanie aut za sebou v zakrutach. (Samozrejme toto plati pokial pocitame s pritlakom ktory generuju kridla), Pripadne pokial by chceli mat vyssi pritlak mohli zaviest pomerne ,,nebezpecny´´ groundefekt.

    Na zaver co sa tyka novej sezony mam zmiesane pocity, ale mozno budeme prijemne prekvapeny. Neostava nam nic ine, len verit a dufat. Pravidla su uz urcene a menit sa tak skoro zrejme nebudu.

    + 3 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zip

    Zip

    88.101.150.XXX
    Pravidla Ahoj lidi, tak co se týče pravidel, můj názor je ten, že by měly být co možná nejkonzistnější a ne je furt měnit. Hergot, kdo se v tom má vyznat? To jako každou sezónu něco jiného? Jak potom mají vypadat statistiky? Kdyby tohle vedení měl hokej tak je z nejrychlejší kolektivní hry na světě(alespoň se to tvrdí) nejvíce nepřehledná snůška pravidel. Obávám se že se to může stát naší F1. No co se týče těchto změn, tak ty stálá čísla pro piloty je docela dobrá věc, to snad proti ničemu není. Alespoň si někteří komentátoři snad nebudou stále plést jezdce i s jezdci, kteří ve F1 už nesedí. S těma bodama to je síla, zvláště, když posledním závodem budou tratě, kde se špatně předjíždí a navíc kde je i stálé počasí. Chápu, že se snaží o atraktivitu, ale stále nové změny, no nevím. Třeba čas ukáže, že pravdu nemám, však v současnosti to vidím jinak. Možná z nás chce FIA udělat odborníky, protože znát všechny ty pravidla, to fakt zabere čas. Časem se v tom budeme ztrácet, ale možná to přispěje k diskuzím, co kdy jak bylo a nebylo. Zdar lidi a pevné nervy.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.143.6.XXX
      Myslim ze pravidla su pomerne presne. A nie je az taky problem sa v tom zorientovat ;-)

      + 3 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Tím FIA docílí jen toho, že týmy budou utrácet za speciální balíčky vylepšení na poslední závod, místo aby ty peníze už dávali do monopostu na příští rok. Pro tým co bude mít double to dělá 86 bodů za jeden víkend, což si nikdo nedovolí podcenit.

    Týmy si také asi budou jeden z pěti motorů na sezónu šetřit na poslední závod, protože vypadnout v něm pro technické selhání ojetého motoru, může díky zdvojení bodů, stát tým propad i o několik příček v PK. Letos byl rozdíl mezi 2-4 týmem 45 bodů a mezi 6-8 týmem 44 bodů. Vzhledem k tomu, že jde o desítky milionů za konečné umístění v PK, budou týmy na konci sezóny utrácet zbytečně za vylepšení starého auta.

    + 14 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jenik

    89.102.139.XXX
    To je tak strašná blbost s tím posledním závodem, že vůbec nechápu, jak mohli něco takového vymyslet.

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Honza

    89.176.179.XXX
    FIA Místo, aby FIA řešila skutečné problémy, vymýšlí ptákoviny. Problém se stewardy, kteří jsou na každý závod jiní, vedení závodu a nekonečné kroužení SafetyCaru, neprofesionální pořadatelé (viz letošní Korea) atd.

    ad čísla) příklad FIA, kterak to funguje u VR46, ale v F1 to fungovat nebude. Na motorce je místo vepředu pod plexisklem to nejviditelnější, F1 nic takového nemá.
    Obávám se, že je to další hovadina, kterou už FIA provedla v rallye. Jména spolujezdců musela zmizet, aby prý šlo dobře přečíst jméno pilota. Po pár letech v tichosti vrátili k původnímu schématu jezdec+spolujezdec...

    ad 2x25 bodů) WTF? 02 Pokud vím, tak jednotlivé GP tvoří rovnocenný seriál, tak co to má jako být? Nejhorší okruh v Abu Dhabi měl asi po právu nejmenší sledovanost. Pokud chtěli dramatické finále, měli nechat Brazílii. Jde o prachy.

    + 18 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Aleš

    90.180.91.XXX
    čísla Ty čísla sou blbost!!! F1 není nějaký MOTO GP 05 02

    + 5 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      Ve Formuli 1 už období kdy si týmy drželi několik sezon po sobě drželi stejná čísla pamatuji, a přišlo mě to lepší než každý rok to měnit. Nevidím žádný problém v tom aby si konkrétní jezdec držel po svou karieru ve Formuli 1 stejné číslo, to není jenom o MotoGP, ale i v Hokeji, Basebalu, Košíkové či Fotbalu to tak přední hráči mají.

      + 9 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    Tie čísla môžu rovno zrušiť, lebo sú tak neviditeľné, že jazdcov poznať podľa prilby a komentára.

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Qay

      212.108.4.XXX
      ale nesmí to být koment na tv Nova

      + 9 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • zeto

    85.71.36.XXX
    Hm... Nesouhlasím, nesouhlasím, nesouhlasím.... F1 jde totálně do kopru, pokud tohle není jen hloupý vtip. Co je na posledním závodě extra? Proč to není ten první? Proč ne desátý? Fuj, to jsem se vytočil. Vypadá to, že F1 přichází o dalšího fanouška. S tímhle nemohu souhlasit. Ne, ne a ne!16 02

    + 17 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    77.242.95.XXX
    To je ale p****na. Je to umělý jak Pameliny dudy. Pokud chtějí dávat dvojnásobek bodů, tak by taky mělo být za co - 2x delší závod například. Takhle to nemá absolutně žádnej smysl a je to jen další z volovin, co v posledních letech zavádí.

    + 21 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Andy

      62.168.11.XXX
      Nějak tu příšernost jménem Yas Marina okruh okořenit musí... :-(

      + 12 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      Přesně tak, pokud nebude poslední závod svým nastavením nějak vyjímečný, nemá smysl dávat za něj dvojnásobek bodů.

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001405

    uzivatel001405

    212.80.67.XXX
    No to je ale blbost... ...v posledním závodě dvojnásobek...lepší by bylo, mít tzv. žolíka jako byly hry bez hranic, každý tým by si ho mohl vybrat jednou za celou sezónu...

    + 14 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama