DISKUZE K ČLÁNKU McLarenu: Úroveň utrácení Red Bullu deformuje Formuli 1

Stává se Formule 1 kvůli dominanci Sebastiana Vettela a Red Bullu nudnou? Christian Horner si to nemyslí. Soupeři však nejsou spokojeni s tím, kolik rakouská stáj miliardáře Dietricha Mateschitze utrácí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLarenu: Úroveň utrácení Red Bullu deformuje Formuli 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 02.12.2013 10:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000046 (Hlasovalo 13 lidí) 29.11.2013 09:16
Z akého dôvodu tie dve čísla spočítavate? … »
» uzivatel000046 (Hlasovalo 9 lidí) 29.11.2013 09:48
Iste. Lenže to platí pre všetky tímy okrem… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 29.11.2013 09:29
No sčítat umíš, teď by to jen chtělo základy… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • uzivatel000046

          uzivatel000046

          194.228.216.XXX
          Iste.
          Lenže to platí pre všetky tímy okrem Williamsu.
          "Najkreatívnejšie" účtovníctvo majú automobilky - Mercedes a Ferrari. Tam môžu presúvať náklady hore dole, že sa v tom ani sám čert nevyzná. Najviac to asi zneužíva Mercedes, ktorý "priznáva" najmenší rozpočet z TOP tímov, pritom je to druhá Toyota.
          Ferrari je Ferrari. Nikdy nič nepriznajú. Vlastne dobre robia, aj tak im nikto neverí. 03
          Čachre Lotusu a Force India sú dobre známe.
          McLaren má možno trochu chudobnejšie obdobie, ale ako "továrenský" tím Mercedesu a budúci Hondy vie o čachrovaní tiež svoje. Povedal by som, že sú v tom priam experti.

          Williams nečachruje, lebo ako spoločnosť kótovaná na burze veľmi nemôže. 04 Hlavne nemá s čím 05 Inak by sa tejto všeobecne obľúbenej zábavky zúčastnil tiež.

          O tomto sa nijako nesporím s nikým.
          Len hovorím, že nemôžeme jednoducho spočítať obraty dvoch nezávislých spoločností a povedať, že toto je rozpočet víťaza. Nie je.

          + 9 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.224.XXX
        To proto, že v těch 230 mega tržby RBT je jenom vývoj a výroba monopostů. Provoz závodního týmu ne, od cestování po GP (nad rámec minima hrazeného Berniem) až po plat svačinářky (o cca 20mil liber platu pro piloty nemluvě). A pokud vím, tak RBR patří k těm velkorysejším v padocku se svým motorhomem i prezentací obecně.
        Navíc bych tipl, že do provozu týmu se budou počítat i např. náklady na palivo a pneu atp atp.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000046

          uzivatel000046

          194.228.216.XXX
          Nemyslím, že máte pravdu.
          Ak by sme takto počítali, tak Williams by bol zrazu TOP tím. Keďže má tri stupne, zjednodušene povedané akciovku, ktorá vlastní eseróčku a až tá následne prevádzkuje tím F1.
          Podľa Vás by mal rozpočet 3x100 miliónov. Bolo by to síce pekné, ale pravda to nie je.
          Reálne je to vždy len 100 miliónov, ktoré môže minúť. Darmo to ide cez tri spoločnosti.

          + 4 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            37.188.224.XXX
            Když si přeložím to, co mi píšete, znamená to, že by se každá libra, kterou RBR dá za auta, objevila v účetnictví RBT jak na straně výdajů (protože RBR je jejich dceřinka), tak současně na straně příjmů?
            Tohle mi tak trochu připomíná perpetuum mobile. Ale přiznávám rovnou, že nejsem účetní, jsem jen naivní řadový občan :-). Možná jsou takové kejkle absolutně běžné.

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel000046

              uzivatel000046

              194.228.216.XXX
              Neviem, či sa rozumieme.
              Každá libra, ktorú dá RBR do auta sa na strane RBT objaví len na strane príjmov.
              Výdaj RBR nie je automaticky výdajom RBT. Že je to dcérska spoločnosť s tým nemá nič spoločné.

              + 4 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                37.188.224.XXX
                Tak už to zkusím naposledy, protože se v tom fakt ztrácím.
                201 mil. RBT je suma, kterou vydala na výrobu a vývoj dvou aut. To chápu jako základ, který je daný.
                RBR za určitou (mně neznámou sumu, v rozsahu od 1 symbolické libry po 170mil. liber) koupil ta dvě auta. Tyhle peníze dávám stranou, protože částečně pokrývají náklady RBT.
                Částka, kterou je třeba přičíst k těm 201mil, je to, co dá RBR za všechno ostatní, než je nákup aut. Z téhle kategorie je obecně známá jenom výše platu pilotů, dohromady okolo 20mil. liber.

                Takhle už je to správně?

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • uzivatel000046

                  uzivatel000046

                  194.228.216.XXX
                  Určite nie.
                  Tie dve čísla nemôžte ščítavať a nemajú nič spoločné. Sú to dve účtovne nezávislé spoločnosti, bez ohľadu na majetkové pomery.

                  PS podľa mňa je článok dosť mätúci, na niekoho kto sa hrdí že "nie je bulvár".
                  AMuS prináša celkom iné čísla. Jediné, čo majú s AMuS-om spoločné je, že titul vyšiel RedBull ( RB ako víťazný tím, bez ohľadu na účtovníctvo ) 231,8 milionov libier.
                  Všetko ostatné je len a len rozdelenie medzi jednotlivé zložky RedBullu.

                  + 3 / − 7

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Petr

                    Petr

                    109.81.245.XXX
                    Máte tam zdroj: Bloomberg. Pokud ho používáte za bulvár a AMuS ne (kolik bludů přinesl v poslední době..), to už je váš problém.

                    + 4 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000046

          uzivatel000046

          194.228.216.XXX
          Mimochodom, skúste si to prepočítať na doláre.
          Potom uvidíte, aké je to uletené číslo. Taký rozpočet ešte nikto v F1 nemal. Neverím, že by v tejto dobe aj mal, alebo potreboval.

          + 3 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Poleta

            78.102.57.XXX
            Rozpočet Ferrari se udával před nějakými lety až 400 mil.. a to měli peníze ještě i vetší hodnotu o inflaci...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama