DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone: Byl Alonso letošním problémem Ferrari?
Bernie Ecclestone hovoří o letošní formě Ferrari a jeho problémech, kterým by podle něj mohl být často si stěžující Fernando Alonso. Příští rok by ale mohl dostat znovu rychlé auto, které se vpředu zřejmě vrátí k push-rod zavěšení.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ecclestone: Byl Alonso letošním problémem Ferrari?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001385
(Hlasovalo 15 lidí)
27.11.2013 11:29
Byl Alonso letošním problémem Ferrari? Podle mě… »
» uzivatel000397
(Hlasovalo 6 lidí)
27.11.2013 13:14
Vcelku souhlas, asi se ale liším v názoru na… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
eR
13:59 27.11.2013 62.245.107.XXXPokud Ferrari opravdu přejde po dvou letech k pushrodu, tak od nich rozhodně nečekám, že budou konkurenceschopní v prvních závodech. Jak jsme viděli před dvěma letu u Ferrarri a letos u McL, změna předního zavěšení je natolik radikální, že má vliv na celkovou aerodynamiku vozu a první závod většinou ukáže, že se auto chová úplně odlišně než ve vývojových simulacích. Ferrari to trvalo asi 4 závody, něž se s tím vypořádali, McLarenu to trvalo skoro celou sezónu a mělo to za následek jejich nejhorší umístění v PK co pamatuji.
Jsem na to zvědavý, ale řekl bych, že obecně platí, čím víc změn tým na autě udělá, tím větší je riziko, že to auto nedokáže pochopit a dobře vyvíjet v průběhu sezóny. Nemůžou totiž navázat na zkušenosti se starým autem, protože veškerá data jsou při tolika změnách irelevantní.
-
XR
14:39 27.11.2013 109.81.245.XXXAle vždyť stejně všechny čekají radikální aerodynamické změny: nos bude muset sahat k zemi, přední křídla užší + další změny po proudu směrem dozadu. Kdy jindy by změna koncepce předního zavěšení byla logičtější? Naopak horší by mohlo být, kdyby trvali na letošních konceptech.-
eR
18:47 27.11.2013 62.245.107.XXXCo já vím, tak ten nos, užší přední křídlo a výfuk za zadní nápravou, budou tak jediné viditelné (aerodynamicky významné) změny. RB otevřeně mluví o tom, že i jejich příští auto bude jen derivátem toho letošního, jehož základy jsou z roku 2008-9. Dělat revoluční úpravy, když vím, že mám aerodynamický základ, který funguje víc než dobře, je zbytečný risk.
Ale samozřejmě se rád podívám, jak si s tím Ferrari poradí. Chápu jejich frustraci, protože titul už nemají hodně dlouho, a potřebují svůj monopost radikálně zlepšit, ale radikální úpravy můžou být i radikálním propadákem.-
XR
18:55 27.11.2013 78.157.160.XXXJe toho více, než popisuješ (spodní zadní křídlo zmizí úplně, sníží se výška horního křídla atd), ale to je jedno - stačí sáhnout na přední křídlo, a předěláváš celou aerodynamiku po proudu dále. Přední křídlo přichází do kontaktu se vzduchem jako první a nastavuje veškeré proudění. A podstatné snížení toho nosu k zemi bude mít na zavěšení samozřejmě také obrovský vliv. Takže revoluční úpravy budou dělat všichni, žádný aerodynamický základ z minulých let.
-
-
-
-
ergee
12:47 27.11.2013 86.7.94.XXXklasika tak jak kdyz dominovalo ferrari nekolik let zpet byly pozmeneny pravidla secialne k omezenei te dominance tak se to nejspiz lehce deje i ted proti redbullu.. alonso vic nez dostatecne dokazal ze on tim slabym clankem rozhodne neni.. a to treba dokonale v tom poslednim zavodem kde se rval jak to slo.ale kdyz doslo na rovinku mohl se este i odrazet nohama a bylo to malo... prosteho pohodlne predjely oba redbully..a kde byl massa.. staci aby dostal penelizaci a nevyhrabal se z toho pak uz ..a toje ten rozdil vnich .. alonso se rve do konce a vzdy... ale auto je na.. a ma klesajici tendenci a o gumach se sni nebavit.. ty byly bud pomuzou redbullu.. (stalo se) nebo ferrari a spol... udelal se krok zpet..a ferrari ktere do te doby celkem stihalo bylo v pytli protoze na to jak moc ty gumy je ovlivnily a srazily dolu uz nedokazala nikdy odpovedet protoze to auto bylo stavene ne ten novy typ gum co praskal..a to nejde oddelat zejvne tak snadno.. byl to hnusny podraz ty gumy..a vic tymu to odskakalo... ale politika je dycky v F1 jedna na prvnim miste.. stejne jako debilni keci tohohohle plesniveho starika.. ktery uz by se mnel davno pustit tohohle fenomenu a dat mu trosku zivota...
-
uzivatel001385
11:29 27.11.2013 89.103.251.XXXByl Alonso letošním problémem Ferrari? Podle mě ne.
Alonso rozhodně není neschopný pilot. Ze současného Ferrari dostává asi maximum možného. Ovšem, keci typu, že mačká 150% razantně odsuzuji. Už jen z logického hlediska je to naprostá hloupost, jelikož každý celek má maximálně 100%. To je neoddiskutovatelné faktum.
Problémem Ferrari je neschopnost vyvíjet své vozy během jednotlivých sezón. Křivka jejich vývoje má každý rok velice strmý směr. Povětšinou začínají s více než konkurenceschopným vozem, a končí s plečkou. Alespoň tedy v porovnání s konkurencí. No, a tím se dostávám, k dalšímu aspektu, který Ferrari rozhodně nehraje do karet. Tím aspektem je bezkonkurenční Red Bull s bezkonkurenčním Sebastianem Vettelem.
Red Bull je takřka neporazitelný. Mají velice schopný, a dobře fungující tým, který pracuje velice efektivně. Během sezón dokáží velice dobře vyvíjet své vozy, jelikož přiváží účinné balíčky vylepšení. Dalo by se dokonce s mírnou nadsázkou říci, že Red Bull je přesným opakem Ferrari. Podobnost vidím pouze v tom, že mají rovněž pilota, který dokáže z vozu dostat naprosté maximum.
Ovšem s novou sezónou 2014 přichází celá řada razantních změn, a já se nebojím říci, že to jsou změny, které Ferrari hrají značně do karet. Naopak Red Bull je týmem, který z těchto změn vyjde asi nejhůř. Je více než evidentní, že je to takzvaně hozený klacek pod nohy Red Bullu. Uvidíme, jak se s tím poperou.-
rock
20:44 27.11.2013 37.188.224.XXX"Křivka jejich vývoje má každý rok velice strmý směr."
To není tak úplně pravda. Když porovnáš Alonsovův (Massu neberu v úvahu, ten pravidelně boduje minoritně) bodový zisk v 1. a 2. polovině sezóny, tak za dobu strávenou u Ferrari to vypadá
2010 - 98:154
2011 - 121:136
2012 - 154:124
2013 - 128:114
(byl-li lichý počet závodů, rozdělil jsem bodový zisk z prostředního závodu na polovinu)
Takže 2x byla lepší první půlka sezóny (1x výrazně, 1x zanedbatelně), 2x byla lepší druhá polovina sezóny (1x výrazně, 1x zanedbatelně).
Jak z tohodle chceš vyextrapolovat velmi strmě klesající křivku, to mi není jasný...
Na druhou stranu nepopírám, že jsou týmy, který se v průběhu sezóny dokážou zlepšit výrazně... -
uzivatel000397
13:14 27.11.2013 90.178.29.XXXVcelku souhlas, asi se ale liším v názoru na RedBull. Můj skromný názor je, že se s novým autem popasují nejlépe tak dobře jako Ferrari a i když je mi to líto, domnívám se, že svůj náskok neztratí. Mají navíc výhodu 4 aut, musí se i počítat informační výstupy z druhého týmu který navíc pojede se stejnými motory.
Velkou neznámou hlavně bude, jak se kolbenky popasují s novými motory a samozřejmě i s novým příslušenstvím. Výkonnější systém kers především. Mně osobně se nelíbí ty velkokapacitní baterie které budou vozit. I letos dost často kers zlobil, dalo se i takto dozávodit a udělat rozumný výsledek. Pokud bude mít problém nový systém, je to dle mého soudu totálně zkažený závod.
-
eR
13:38 27.11.2013 62.245.107.XXXS trochou nadsázky se dá říct, že problémy s KERSem v letošní sezóně už nikdo neměl, vyjma RB (Webber). Dá se čekat, že první rok spolehlivost nových komponent nebude na takové úrovni jako letos, ale to je dle mého jen dobře.
Startovní čára je pro každého stejná a jak se vypořádá se spolehlivostí je na každém z nich. Kdo to zvládne lépe, ten bude mít výhodu, protože odvedl lepší práci, což si myslím, že je fér a v duchu Poháru konstruktérů. Jinak nevidím rozdíl mezi tím, když někomu zkazí závod kers nebo převodovka, motor, prasklá guma, rozbitý spoiler atd. Je to součást auta, je to stejné pro všechny. Konec konců většina týmu si ten systém ani sama nevyvíjí, ale jen kupuje s motorem.
-
-
-
Chufu
11:13 27.11.2013 62.245.112.XXXJe to blb to už víme delší dobu. Co ale umí dobře, je vydělávání chechtáků.
Když chce rozebírat, jestli je obecně nějaký jezdec dobrý nebo špatný, musíse podívat na výsledky jeho týmového kolegy. Je víc než jasné, že u Ferrari byl letos problém v autě.-
uzivatel001385
11:30 27.11.2013 89.103.251.XXXA ty si vážně myslíš, že je Massa kvalitním měřítkem jezdeckých schopností?-
Chufu
13:35 28.11.2013 62.245.112.XXXPro mě nikdy nebyl Felipe jezdeckou extratřídou. Lepší průměr. Jsou tu ale jisté hlasy, které si myslí něco jiného, Každopádně ve F1 platí známé pravidlo, že Tvým hlavním soupeřem je týmový kolega.
To jsem ale řešit nechtěl, jen zkouším odvodit jak na tom Ferrari s autem bylo a plyne z toho, že to žádná sláva nebyla.
-
-
uzivatel000397
13:28 27.11.2013 90.178.29.XXXJe málem vydáván za spasitele F1. Ta ale fungovala před ním a bude fungovat i po něm. Třeba i lépe. Ty nápady co se prosazují mi pro vrcholnou disciplínu přijdou často hodně ujeté. Na nějakou zelenou ekoformuli si mohli vypsat klidně nějakou speciální třídu.
Třeba nám dědka nakonec zavřou, má nějaké vleklé problémy, uvidíme, jak se s tím popasuje rameno spravedlnosti.
-
-
Kapor
09:48 27.11.2013 194.160.178.XXXLen blázon sa bráni pokroku,... ...a turbomotory tu mali byť v F1 už najmenej 10 rokov a hybridy minimálne 5, lebo v bežných osobných autách to už takto perfektne funguje a F1 preto za nimi zaostáva, hoci by to mala biť špička techniky. Za 5 rokov tu máme éru elektromobilov a ak Formula E nezačne fungovať tak, že bude využívať poznatky dr. Nikolu Teslu, ale sa budú vymieňať batérie pri zastávkách v boxoch, tak to bude každému na smiech a ľudia na tieto závody ani neprídu. Hold už dozrel čas, aby starí a skostnatení dedkovia z predpotopnými názormi konečne z F1 vypadli a prišli na ich miesta mladí, ambiciózni a vzdelaní ľudia, čo hovejú technike. Pokaľ sa Ferrari týka, Fernando nie je ich problém, lebo by skončili horšie ako na 3. mieste tohto roku a ak bol nespokojný, mal pravdu. Ak mu na rok totiž nedajú víťazné auto, všetko je urobené a pripravené v McLarene tak, aby si zasadol do nového vozu s motorom Honda v sezóne 2015. Ako vidieť, aj Fernandova politika je silná a niekedy silnejšia ako tá od Ferrari !
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek